יום שבת, 20.04.2024 שעה 17:14
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • 0 - 2
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

יצחקי מתייחס למחנאות באיגוד ולפרשת דני דין

יו"ר איגוד השופטים היוצא בראיון מיוחד ל-ONE: "מי שעושה שינוי ארגוני, אין לו שקט", "לא כועס על דני נוימן". וגם: אלון יפת והבן של מאיר לוי

|
עוזי יצחקי (רדאד ג'בארה)
עוזי יצחקי (רדאד ג'בארה)

לאחר שלוש שנים וחצי, עוזי יצחקי נפרד מתפקיד יו"ר איגוד השופטים. האחרון הגיע לאיגוד מאוד בעייתי. מצד אחד, ייאמר לזכותו שהוא הקדיש הרבה מאוד זמן לתפקיד שהוא בהתנדבות מלאה. ראו אותו בלא מעט משחקים, החל ממשחקי נוער בהם הוא עקב אחרי השופטים. מצד שני, בתקופתו האיגוד גם ידע לא מעט התמודדויות עם תקנונים לא מעודכנים, עבירות על תקנון האיגוד וההתאחדות לכדורגל ומספר שופטים כועסים כאשר היו להם תלונות רבות על ההתנהלות.

יש לציין כי יצחקי ששמע על הבעיות והדברים, היה קשוב לנסות לפתור, לשנות, להסיק מסקנות. לפעמים היה נראה שהיו”ר היוצא גם לפעמים היה תמים באמון שנתן לחלק מהאנשים שעבדו לצדו. היו לו כוונות טובות לשנות, להשפיע, להזיז.  חלק הצליח, אבל גם חלק מהדברים, בגלל המבנה הבעייתי של האיגוד, הקליקות בין השופטים, והעובדה שיצחקי נתן יותר מדי מון באנשים שחלק לא היו מתאימים לתפקידים מסוימים גרמו גם לבעיות. 

בלימודים: צפו בהכנות השופטים ל-VAR

כעת לאחר שנפרד מהאיגוד, יצחקי מדבר בראיון מיוחד ל-ONE על הכול בפתיחות. על ההתנהלות בתקופתו, על האיגוד שהוא משאיר, הסכסוכים בין השופטים, ההחלטות, פרשת המעטפות, על פרשת 'דני דין', שינו זוארץ, יריב טפר, אלון יפת, מנשה משיח, שניר לוי, אוראל גרינפלד ורונית תירוש.

עוזי, איזה איגוד שופטים אתה משאיר?
“אני משאיר איגוד שופטים מסודר עם תהליכי עבודה, עם הרבה פעולות בסיסיות שעשינו שהרבה שנים לא נעשו. התקנון מעודכן עד הסעיף האחרון. כתבנו עשרות נהלים שמקבעים ומעגנים את העבודה של האיגוד. אני משאיר גם בסיס טוב להנהלה של האיגוד. אני הובלתי הנהלה פעילה, שהיא למעשה דירקטוריון שמפקח ומבקר על כל הפעילות של הגורמים המקצועיים, היינו מתכנסים אחת לחודש. מקבלים דיווחים, שואלים שואלות וגם מיישמים את כל התהליכים ומעניקים גיבוי לכל ההחלטות המקצועיות והמנהליות”.

בטרום תקופתך, לא היו נהלים ולא תקנון כמו שצריך, כאשר גם בתקופתך זה המשיך להיות כך עד אשר חשפנו את זה:
”בהחלט. אני נכנסתי ביולי 2015 והוגש דו”ח ארגוני של איגוד השופטים. ביחד עם כוחות משותפים, וזה לא היה קל להסדיר את כל עניין התקנון ותכנית עבודה מסודרת. כולל לעלות ולהוריד שופטים בצורה סדורה. בכוחות משותפים הדברים נעשו בדרך הקשה”.

עוזי יצחקי. "משאיר איגוד מסודר עם תהליכי עבודה" (שחר גרוס)עוזי יצחקי. "משאיר איגוד מסודר עם תהליכי עבודה" (שחר גרוס)

שופטים טענו שלא כל הציונים שקבלו נעשו לכאורה ביושר, והיו להם תלונות על חלק מהמבקרים. בוא תעשה סדר, למה זה תמיד נגמר בבית משפט?
”אני שמח שאתה שואל על זה. למדנו את הדברים, ראינו איך צריך לתקוף אותם. נכון, הרגשתי שיש דברים שצריכים להיות אחרת והביקורות צריכות להיות יותר סדירות. מנינו את לירן וקסברגר לראש מערך הביקורות והתוצאות מדברות בעד עצמן. אני מבין את השופטים שנגרעו מהסגלים, אני יודע שהם עבדו והתאמצו, אבל אם אנחנו רוצים סגל על שהוא מקצועי אנו צריכים לייצר תחרות, חילופים וכל הדברים שנעשו היו על סמך ביקורות מקצועיות”.

“נתנו צ’אנס, אני רוצה לציין שהנהלת איגוד השופטים לא לקחה את המלצות הוועדה במלואה, נתנו הזדמנות נוספת לשופטים. אני מוכרח לומר שכל ההחלטות היו מבוססות והדברים מבוקרים, כל ההחלטות היו שקולות וללא משוא פנים. הדברים נעשו בתואר מידות וללא שיקולים זרים. אני מבין את השופטים, הם אוהבים את האיגוד יש להם חיידק שקשה להסביר אותו. ההרגשה שאתה זז הצידה קשה ומובנת. אני עמדתי על זה שייבדקו עניינים של קרבה משפחתית ולא היו דברים כאלה”.

לירן וקסברגר. "התוצאות מדברות בעד עצמן" (עמרי שטיין)לירן וקסברגר. "התוצאות מדברות בעד עצמן" (עמרי שטיין)

היו טענות למנשה משיח, לאורן סמיניאן, למה הם בתחושה שסימנו אותם?
”אורן בנאדם ברמה גבוהה מאוד ומצליח גם בחיים האזרחיים. בסופו של דבר ראינו את החזון והיעדים – לרענן את הסגל, כנ”ל לגבי מנשה משיח. קבלנו את ההחלטות באופן שקול. הסגל בלאומית מוכיח את עצמו וזה הדור הבא. ייצרנו איזשהו שינוי. שופטים שנגרעים מסגל על יוצרים תחרות ורעב. הגענו למסקנה שצריך לפנות את הדרך לשופטים צעירים בעיקר מהליגה הלאומית שייתנו את הטון בשנים הקרובות”.

טענו כל הזמן שיריב טפר הוא למעשה המשבץ ועושה מה שהוא רוצה ושם את אנשי שלומו:
”אני מאוד הערכתי אותו. בשנה הראשונה לא עשיתי שום שינויים, הגעתי למסקנה שיריב עושה עבודה מצוינת. יחד עם אנשים טובים נוספים כמו דני קורן שהביאו את הבסיס לאיגוד השופטים. יריב בתקופה מסוימת היה משבץ מבקרים בגלל אילוצים תקציביים. זה לא היה בריא, הוספנו כמה גרושים לתקציב ושמתי את וקסברגר בתפקיד. נכון שהייתה לנו תקופת משבר, לא מסתיר את זה. אך ראיתי את הדברים, שקלתי אותם ואני חושב שהוא עבר את זה בצורה טובה, הוא נקי כפיים, ישר דרך ואני חושב שכל מי שימשיך להעסיק אותו ייהנה ממנו. גם ההתרשמות של כל מי שעבד איתו והנהלת האיגוד יודעים שמדובר באיש מקצוען שנותן את כל כולו לאיגוד השופטים ויש לו מקום של כבוד במצב הנוכחי”.

יריב טפר. "היה משבץ בגלל בעיות תקציב" (רדאד ג'בארה)יריב טפר. "היה משבץ בגלל בעיות תקציב" (רדאד ג'בארה)

הזכרת את דני קורן, אבל הוא נכנס בך ואמר עליך: "איזה ליצן בחרו להיות יו"ר איגוד השופטים, אני מתפלא איך עד היום לא גירשו אותו":
”אני יודע לשמור על כבודם של אנשים. גם דני מבין שהדרך בה הלכנו היא הטובה ביותר לאיגוד. אני חושב שכל האנשים שהיו באיגוד, הם מקצועיים. אף אחד לא גירש אותי, הדברים נעשו על רקע מקצועי. הייתה דרך, היה צריך להסכים לה. כל חברי הנהלת האיגוד עמדו מאחורי. עברנו תקופה לא פשוטה. אמרתי שאני בא לעבוד, אני רוצה להפשיל שרוולים וללכלך ידיים. מי שעושה שינויים ארגוניים ומשנה הרבה דברים – ברור שאין לו שקט. בכל תפקיד שאני עושה אני מחפש לעשות דברים ולהשאיר חותם. רוצה לשמור על כבודם של אנשים, לא להיכנס לקטנות”.

אתה התערבת בשיבוץ שופטים?
”לא. בהתאם לנהלים שקבענו, הייתי שם עין על השיבוץ הסופי ומאשר אותו. אני שאלתי שאלות כלליות, לא אמרתי למה השופט הזה ותשים את השופט ההוא. אני חושב שוועדת השיבוץ בזמנו עם מאיר לוי ולאחר מכן עם טלאל דראושה, קיבלו הרבה מאוד טיפים ונשאלו שאלות. מעולם לא התערבתי בשיבוץ, הסתכלתי כגורם לא מקצועי אלא חיצוני”.

דני קורן. "הוא מבין שהדרך בה הלכנו היא הטובה ביותר" (רדאד ג'בארה)דני קורן. "הוא מבין שהדרך בה הלכנו היא הטובה ביותר" (רדאד ג'בארה)

לדראושה אין עבר גדול כשופט, הוא האדם המתאים לשבץ?
”השאלה הזו יכולה להישאל גם על הוועדה המקצועית. סביב הוועדה המקצועית יש הרבה מאוד גורמים מקצועיים, בעלי ידע יכולת ניסיון ומוניטין רב כמו חיים יעקב, כמו יוסי בנישתי, לירן וקסברגר, שמוליק שטייף, שזז הצידה לאור קרבה משפחתית ומערכת ה-VAR. לי היה חשוב שיהיה מישהו שהוא מאוד מסודר, שיודע לעבוד ולהוביל תהליכים, שיסדר את הדברים בצורה טובה ומקצועית והכי חשוב באופן ישר, שכולם ירגישו שהדברים נעשים בצורה ישרה וללא קומבינות. היה נוח לי לעבוד עם אדם כזה, גם וועדת שיבוץ וגם האנשים באיגוד השופטים חשו והרגישו ואני שלם עם המינוי הזה. הוא הוכיח את עצמו, לא היו לנו נפילות עם שיבוצים. הוועדה התכנסה פעם בשבועיים, עקבה אחרי שופטים וליוותה אותם. היה שיתוף פעולה מדהים ופורה עם ליגות א’ וב’, שזה אחד הדגשים שנתתי לאיגוד".

השופטים של ליגות א’ ב’ טענו שלא מקבלים מספיק משכורת, איך המצב כיום?
”קודם כל אני רוצה לציין ולשבח את יו”ר הנכנס, שינו זוארץ. אני חש ומרגיש שהביאו את הבנאדם הנכון בזמן הנכון. הוא חולה כדורגל וחי את המשחק. אחד הדברים שהוא לקח לעצמו הוא לסיים את כל סאגת שכר השופטים. הוא הצהיר שהוא יגייס כסף לטובת השופטים. אני בהחלט חושב שבשבועות הקרובים נחתום על הסכם קיבוצי שייתן שכר יותר ראוי לשופטים בשנים הקרובות”.

שינו זוארץ. "רוצה לסיים את סאגת שכר השופטים" (שחר גרוס)שינו זוארץ. "רוצה לסיים את סאגת שכר השופטים" (שחר גרוס)

למה זה נמשך כל כך הרבה זמן, זה לא עניין את עופר עיני?
”זה כן עניין אותו, הוא מאוד רגיש לזה הוא בא מההסתדרות. יחד אתו עמדנו בהבטחות של קודמנו ושדרגנו את שכר סגל העל בצורה משמעותית וגבוהה. עיני עשה הרבה מאוד דברים, שינו יכול וצריך להביא את זה לידיי סיום. עיני השקיע המון, לא היה כל כך הרבה שיתוף פעולה מהצד השני. אנחנו חושבים שצריך לשפר את שכר השופטים, אך צריך לזכור שההתאחדות לכדורגל עם מגבלות תקציב”.

שופט כדורגל מקבל מספיק שכר ראוי לדעתך?
”אני חושב ששופט בליגת העל ושופט בליגה הלאומית, כנ”ל גם עוזרים, מקבלים שכר ראוי. צריך גם לקחת בחשבון את מגבלות הכדורגל הישראלי, עניין התקציב והצלחות הקבוצות. לשופטים בליגות א’ וב’ צריך לשפר את השכר, בסביבות 10-20% למשחק, לתת להם אופק להצליח”.

צביקה לוי וצוותו (עמית מצפה)צביקה לוי וצוותו (עמית מצפה)

אנשים לא מתלהבים לגשת לקורסי שופטים, למה?
”בוא נעשה סדר. בדקתי את הנתונים לפני שעזבתי, אנחנו נמצאים באותם סדרי גודל כבר מספר שנים. יש לנו דלת מסתובבת, יש קורסים חדשים, בחנוכה היה בדרום ובמרכז. יחד עם זאת יש נשירה שנובעת מגיוס לצבא, אטרקציות אחרות מאשר לקום בשבע בבוקר וללכת לשפוט בכפר יונה ביום גשום. אני חושב שבזה נצטרך יותר להצליח, ומי שיבוא אחרי יצליח להגדיל את מספר השופטים. לצעירים יש דברים אחרים לעשות מאשר להיות שופטים, יחד עם זאת יש אנשים שאוהבים את זה ויש להם את הג’וק הזה. אנחנו רוצים לאתר שופטים בקרב שחקני נוער שלא מצליחים להשתלב בקבוצה שלהם”.

מתי נראה שופטת בליגת העל?
”זה אחד היעדים שקבענו, אני לצערי הרב מאוד התאכזבתי. רציתי לראות שופטת בליגת העל, זה לא קרה בקדנציה שלי, זה חבל לי זה כואב לי, עשינו הרבה מאוד בעניין הזה. הכי גבוהה ששופטת הגיעה זה ללאומית. גם בעניין הזה צריך לעשות יותר ולהצליח יותר”.

לילך אסולין. "רציתי לראות שופטות בליגת העל" (חגי ניזרי)לילך אסולין. "רציתי לראות שופטות בליגת העל" (חגי ניזרי)

יש עדיין קליקים בין השופטים?
“איגוד השופטים הוא מאוד רגיש. העבודה מאוד פרטנית וכל אחד לעצמו, כל אחד מתחרה בשני וכל אחד רוצה להיות טוב מהשני ולעבור אותו ולהתקדם. מטבע הדברים המחנאות קיימת. אני רוצה להתחייב שיש הרבה הרבה פחות מחנאות באיגוד השופטים. אני חושב שהדרך שאנו הולכים בה יחד עם המשובים, הכנסים, השיחות האישיות, השיחות התקופתיות, אנחנו מאוד מנסים להפחית את העניין. יש הצלחה בזה וצריך לשפר את התרבות בזה”.

אבל אנחנו זוכרים את דניאל בר נתן שכתב פוסטים נגד שופטים אחרים:
”בר נתן למשל התבגר, מצא את מקומו ועשה שינוי באיגוד השופטים, עבד מאוד קשה ואפשר לראות את התוצאות. אני רוצה להזכיר שהוא כתב פוסט אחרי גמר גביע של בני יהודה, אחרי זה אני לא זוכר מה היה”.

אחרי זה הוא ירד למשל על לירן ליאני:
”בוא נגיד, גם אם היה אירוע כזה, הם אירועים בודדים. הם לא משקפים את העונה האחרונה באיגוד. זה בשוליים של השוליים”.

דניאל בר נתן. "התבגר ועשה שינוי באיגוד השופטים" (עמית מצפה)דניאל בר נתן. "התבגר ועשה שינוי באיגוד השופטים" (עמית מצפה)

איך אתה רואה את המשך דרכו של לירן ליאני שוויתר על תג השופט הבינלאומי, היו שטענו שיש קומבינות בנסיעות השופטים לחו"ל, גם לליאני היו טענות:
”היו לו את השיקולים שלו, אני בדקתי את הטענות האלה. זה נושאים ששיפרנו מאוד ועשינו מהפכה בעניין השיבוצים. בחודש הראשון שנכנסתי זה היה ביולי, והיו משחקים של מוקדמות ליגה אירופית. שאלתי מי נוסע, אמרו לי יש רשימה ויש תור. אמרתי אבל מי מתאים? אין דבר שיש תור, ואני לא חייב לאף אחד כלום. מי שיהיה צוות טוב וישפוט טוב ייסע. ראה לדוגמא את הצוות של אוראל גרינפלד. הוכיחו את עצמם, שפטו בצ’מפיונס, שפטו את ריאל מדריד. מי שטוב –יוצא לחו”ל. אין קומבינות ואין העדפה. זה אחד העניינים שהיה לי מאוד חשוב שיהיה צדק ולא שום העדפה ולא לתת למקורבים שיוצאים”.

איזה ציון אתה נותן לשופטים שאתה משאיר פה בליגת העל?
”הייתי נותן ציון של כמעט טוב מאוד. השיפוט בארץ הוא טוב. השופטים שלנו יש להם יכולות, חל שיפור עצום בכושר הגופני. חל שיפור עצום בידע שלהם. ראיתי איך מכינים אותם לעונה, את שינויי החוקה, איך מנתחים אירועים בפיפ”א ואופ”א. תמיד סמכתי על שופטים, גם בשבועות האחרונים שאישרתי את השיבוצים אמרתי לעצמי. יש קאדר טוב, כל השופטים ברמה טובה. יש עוד מה לשפר, ה-VAR שנכניס בפלייאוף ואנו עמלים עליו מאוד חזק ייתן להם שדרוג נוסף ויעזור להם להיות בטוחים יותר בהחלטות. אני משאיר רמה טובה של שופטים בארץ”.

סימולטור שופטים. "ראיתי איך מכינים אותם לעונה" (מערכת ONE)סימולטור שופטים. "ראיתי איך מכינים אותם לעונה" (מערכת ONE)

מה אתה חושב על אלון יפת, צריך לסיים בסוף העונה ולקבל תפקיד?
”זה לא סוד שהצעתי לו תפקיד באיגוד. כבדנו את ההחלטה שלו להישאר כשופט פעיל. על פי ההחלטה שהתקבלה בחודש יוני האחרון, בתום העונה הנוכחית הנהלת האיגוד תדון שוב אבל הוא יודע את זה וגם אמרתי לו את זה. אני רואה אותו תורם לכלל השופטים בארץ. אני חושב שהוא צריך לשקול היטב את צעדיו, יש לו הזדמנות להיכנס לתפקיד מקצועי וניהולי, אני בטוח שירצו אותו. הוא צריך לעשות את השיקולים שלו. אלון יפת הוא מותג בכדורגל הישראלי ואני רואה אותו כגורם משפיע מאוד”.

חשבת ששינו זוארץ היה צריך להציע לך להישאר עוד קדנציה?
”רק דברים טובים על שינו. ההחלטה היא טובה, גם לאיגוד וגם להתאחדות. יגיע מישהו חדש עם כוחות מחודשים. לא גמרתי את הכוח שלי, אבל אני חושב ששלוש וחצי שנים זה יפה ומספיק. עשינו הרבה מאוד דברים. ההחלטה הייתה משותפת והתאימה לי גם, לסיים כך בצורה טובה. זאת התקופה הטובה ביותר לעזוב”.

אלון יפת. "לא סוד שהצעתי לו תפקיד באיגוד" (שחר גרוס)אלון יפת. "לא סוד שהצעתי לו תפקיד באיגוד" (שחר גרוס)

במהלך כהונתו  כיו"ר איגוד השופטים, יצחקי עבר תקופה לא קלה, כאשר פורסם תחקיר בערוץ 2, שחשף כי יצחקי כמנכ"ל משרד התחבורה באותם ימים, קיבל לפגישה דחופה "משווק" של צ'קלקות והבטיח להעביר את המוצר בוועדת הניסויים, בדרך להפוך אותו לחובה בכל רכב, כאשר מי שהיה מתווך הוא חברו של יצחקי, שחקן העבר דני נוימן.

עוד פרשה שלא הייתה נעימה מבחינת יצחקי, כאשר הוא הוקלט בשיחה פרטית אומר על החשבת הכללית של האוצר באותם ימים: “מה אומרת הזונה?”, “שיעיף אותה במקום את הכלבה הזאת".

עוזי, פרשת 'דני דין', פגעה בך?
”זאת לא הייתה תקופה קלה. כמו שבאיגוד השופטים עשיתי ופעלתי הרבה, אז גם במשרד התחבורה נתתי המון. זה לא היה חס וחלילה עניין פלילי או משמעתי ולא היה שום הליך, אבל הייתה פה פגיעה בי בהיבט הציבורי. אני חושב שבצורה בוגרת ובנחישות ועבודה קשה עברתי את זה וטוב. הוכחתי שכל כולי זה רק לעשייה הציבורית ולא לשם מסחר וסחר”.

דני נוימן. "סיטואציה שייצאה מכל פרופורציה" (מור שאולי)דני נוימן. "סיטואציה שייצאה מכל פרופורציה" (מור שאולי)

אתה כועס על דני נוימן? היית יכול בגללו עוד למצוא את עצמך מאחורי הסורגים?
אני לא כועס עליו. סיטואציה שיצאה מכל פרופורציה. לא הייתי גומר, כי לא היה פה שום עניין פלילי. שום עניין משמעתי. בתפקידי במשרד התחבורה הייתי נוהג פעם בשבוע לעשות יום פתוח לשמוע יוזמות לשמוע דברים חדשים. יש אנשים שלצערי ניצלו את זה, אני לא ציפיתי שכך יהיו והציגו את זה בצורה מאוד מעוותת. אני מאמין בדרך שלי, כל אדם צריך לשמוע ולהיות פתוח. כמו ששמעתי את דני נוימן עם אותו יזם, שמעתי עוד אלפי אנשים כולל גם מוביליי. שהייתי סמנכ”ל הם הגיעו אלי עם הרעיון הזה ועזרתי להם לאורך התהליך”.

באותה תקופה המשכת להתנהל כרגיל באיגוד, זאת הייתה התקופה הקשה בחייך?
”תראה, זו לא הייתה תקופה קלה. אך יחד עם זאת היה לי עוד את משרד התחבורה על הראש עם עוד פרויקטים לאומיים. גם בתקופות שהיו לנו באיגוד עם הפרשות שהיו, ידעתי לתת את השקט, ידעתי לשמוע את הדברים ולתת את האפשרות להמשיך ולעבוד. לא אגיד שזו הייתה תקופה קלה, אך היו לי בקריירות דברים קשים”.

מה עם הקלטת שדברת על חשבת האוצר:
”משהו שיצא מפרופורציה. זה פיסות מידע שהודלפו לא בצורה מכובדת ולא עניינית. שיחה שלי סגורה הולכים ומפיצים אותה, זה לא לעניין. כולם יודעים שאני מכבד מאוד נשים ואני מקדם נשים. באיגוד אני חושב שלא צריך לפעול רק לקידום שופטות אלא גם בעלי תפקידים. עכשיו לילך אסולין השתלבה באיגוד. העניין הזה לא היה רציני”.

עוזי יצחקי. "כולם יודעים שאני מכבד מאוד נשים" (צילם: רונן מחלב)עוזי יצחקי. "כולם יודעים שאני מכבד מאוד נשים" (צילם: רונן מחלב)

רונית תירוש משמשת חברת הנהלה ומתמודדת על התפקיד שלך, היא ראויה?
”על פי מה ששמעתי ומה שדווח אני חושב שיש אנשים ראויים. זה מחמיא מאוד שאנשים בעלי שיעור קומה הגישו מועמדות לאיגוד השופטים. זה רק מוכיח שהמקום הזה יכול להיות פורום ובמה מכובדת. אני חושב שתירוש היא אדם ראוי. היא מכירה את איגוד השופטים, היא בקיאה בתהליכיים, היא עשתה את כל התהליכים והרפורמות שעשינו והיא אדם ראוי. תבחן את זה הוועדה המכובדת. אני לא רוצה להתערב בעניינים שלא במנדט שלי, בשבוע הבא מתכנסת הוועדה”.

היועץ המיוחד שלכם, יו דאלאס, קיבל את התשלום במעטפות במזומן כפי שחשפנו ב-ONE. אתה חושב שצריך להביא מישהו אחר במקומו, איך אתה רואה את הפרשה?
”קודם כל הייעוץ המקצועי נדרש וחשוב. הייתי בכמה וכמה מפגשים איתו, נפגשתי אתו גם באופן אישי על מנת להתייעץ. הערך המוסף שהוא הביא עם היכולות המקצועיות שהוא הביא, לאיגוד השופטים יש חשיבות להעסיק יועץ כזה. אני ראיתי את הכנסים שהוא עשה עם השופטים, איך הוא מנתח ומסביר להם מה היה צריך להתנהל. את כל הדברים שממש מקצוענות לשמה”.

“אני חושב שאיגוד השופטים צריך להיות קשור לייעוץ מקצועי בשיעור קומה כזה. אנחנו יכולים להגיד שאנחנו אירופה אבל למעשה אנחנו קצת רחוקים, גם ברמה מבחינת הכדורגל וגם במרחק הפיזי ואחד כזה יכול לתת לנו דחיפה. צריך לבחור מישהו בדרך תקינה. מהיום הראשון ששמעתי את הדבר הזה על התשלום זה לא היה נראה לי תקין, ואני בטוח שיידעו לעשות את זה בדרך מסודרת יותר, אך זה משהו שנדרש”.

יו דאלאס. "עניין התשלום לא היה נראה לי תקין" (עמרי שטיין)יו דאלאס. "עניין התשלום לא היה נראה לי תקין" (עמרי שטיין)

אתה חושב שיהיה לנו שופט ישראלי שישפוט בגביע העולמי?
”כן, אני חושב שיהיה לנו שופט במונדיאל. אני חושב שאוראל גרינפלד בכיוון טוב. הוא נראה טוב, עובר טוב ואני מאוד מקווה שאו הוא או אחרים שיבואו אחריו. יגאל פריד, שהפכנו אותו בגיל צעיר לשופט בינלאומי, יכול לתת פוש קדימה, למרות ביקורות שקיבלנו. אני מאחל לכדורגל הישראלי שיהיה שופט במונדיאל”.

איך אתה רואה את שניר לוי, הבן של מאיר?
”אנחנו רואים את ההתקדמות שלו. לא צריך להגיד כבר הבן של, הוא שניר לוי. הוא שופט בפני עצמו. יש לו יכולות, ראיתי אותו בליגה א’ שופט מרמורק נגד שעריים בשנה הראשונה שלי. מאוד מאוד התרשמתי. גם הוועדה המקצועית התרשמה. הוא עלה בזכות עצמו וכושר גופני מדהים. הוא מנתח החלטות טובות ומשווק אותם בצורה טובה, יש לו עתיד טוב”.

שניר לוי. "לא צריך להגיד כבר הבן של" (אחמד מוררה)שניר לוי. "לא צריך להגיד כבר הבן של" (אחמד מוררה)

אומרים שהבנים של השופטים מתקדמים מהר מדי ובזכות היותם הבנים של השופטים:
”זו השאלה ששאלתי בפעם הראשונה שהגעתי. אך אמרו לי לך לבית של מאיר לוי, לך לבית של שמואל שטייף ולך לעוד בתים אתה תראה כיצד הילדים חיים את הדבר הזה. הג’וק הזה נכנס להם מגיל אפס. כל מי שראוי ובזכות עצמו מתקדם, פעמיים הלכתי לראות את ניב שטייף והשתכנעתי שעושים את העבודה כמו שצריך. הייתי מאוד רגיש בנוגע לניגוד עניינים בגלל קרבה משפחתית וכל הזמן הזהרתי, אני שלם עם ההחלטה של הוועדה המקצועית על האנשים שעלו. יש אנשים עם קרבה משפחתית שלא עלו כמו לדוגמה עמית אלנקווה”.

אלנקווה טען שהוא לא עלה בגלל אבא שלו, שסגרתם אתו חשבון ולאו דווקא בגלל עניין מקצועי:
”זה בכלל לא נכון וזה הוכח, ראינו את העובדות”.

עמית אלנקווה. "טענותיו הוכחו כלא נכונות" (יניב גונן)עמית אלנקווה. "טענותיו הוכחו כלא נכונות" (יניב גונן)

אתה עכשיו עוזב ולמרות הטענה שלך שהשארת איגוד טוב, יש עדיין תלונות על אי סדרים. אתה נותן ציון 10 לאיגוד על ההתנהלות?
”לא אמרתי ציון 10, תמיד יש מה לשפר. גם אמרתי להנהלה שעזבתי כי יש עוד הרבה מה לעשות ולשפר. יכול להיות שיגיעו אנשים עם חזון וראייה אחרת ויחליטו שעושים דברים אחרת וזה בסדר. אני מאוד מאוד שלם עם איזה איגוד קבלתי ומה התקדמנו ומה עשינו ומה תיקנו. כל התיקונים שצפו ועלו בדו”ח המנהלת אני חושב שעשינו”.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */