יום שבת, 20.04.2024 שעה 03:10
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

הלכה האליפות: סיכום הסיבוב של הפועל ב"ש

ההתנהלות הרעה בקיץ, חלום ליגת האלופות שהתנפץ לרסיסים, ההדלפות הבלתי פוסקות מחדר ההלבשה, הטעויות ברכש ושחרור וואקמה - הסיבות להתפרקות האלופה

|
יאניס אנסטיס, ברק בכר, אלונה ברקת, דיא סבע, נייג'ל האסלביינק (מערכת ONE)
יאניס אנסטיס, ברק בכר, אלונה ברקת, דיא סבע, נייג'ל האסלביינק (מערכת ONE)

אחרי שלוש אליפויות ברציפות, בהפועל באר שבע חלמו להשיג את הצלחת הרביעית שתקרב אותם להיכל התהילה של הכדורגל הישראלי ביחד עם הפועל פתח תקווה, שזכתה חמש פעמים ברציפות. אבל חלומות לחוד ומציאות לחוד. ארבעה ניצחונות בלבד, שבע תוצאות תיקו ושני הפסדים, זה המאזן העגום של האלופה בסיכום הסיבוב הראשון של עונת 2018/19, מאזן שמרחיק אותה 14 נקודות מהמוליכה מכבי תל אביב, כנראה האלופה הנכנסת.

באר שבע השיגה עד כה 19 נקודות בלבד. לשם השוואה, באותה נקודת זמן בשלוש השנים האחרונות שהסתיימו בהנפת צלחת אדומה, הפערים בצבירת הנקודות נראים בצורה מובהקת. בעונת 2015/16 השיגה 29 נקודות, בעונת 2016/17 השיגה 34 נקודות ובעונה שעברה השיגה 30 נקודות.

ברק בכר: "אפשר לקרוא לזה משבר"

לא מעט דברים התרחשו מאז הונפה צלחת האליפות וזה השפיע כבר מהרגע הראשון של העונה ועד לנקודת הזמן הנוכחית. בראייה לאחור, אין פלא שברק בכר וחניכיו כל כך רחוקים מקצועית ממכבי תל אביב. להבדיל משלוש השנים האחרונות, ב”ש פשוט קבוצה פחות טובה מכל הבחינות. היא לא מספיק איכותית, מבוהלת, חסרת אופי, חסרת ביטחון ובנוסף לכל האירועים שעברה מתחילת העונה, נראה שיש עקבות גם למכות הרבות שספגה בעונה שעברה (פרשת צדק למשל). ONE עושה לכם סדר ומנסה להבין מהן הסיבות לסיבוב המאכזב במיוחד של הקבוצה מהדרום.

הקיץ הסגרירי

קיץ עגום במיוחד עבר על הקבוצה מהדרום. הכל התחיל עוד במחנה האימונים של האלופה בפולין. השוער גיא חיימוב הבין במהלך ארוחת הצהריים שהנהלת המועדון מנסה להחתים שוער אחר במקומו וזו הייתה תחילת הסחרור של המערכת כולה. אפשר להבין את כוונתה של באר שבע להשתדרג מקצועית בכל עמדה שתרצה, אולם הביקורת הייתה על הדרך והצורה שבה הדברים נעשו. חיימוב, כאחד השחקנים הבולטים בחדר ההלבשה, זעם על הצורה שבה רוצים להיפטר ממנו ומן הסתם זה חילחל והשפיע על המרקם החברתי בחדר ההלבשה. חבריו של השוער ראו אותו מהצד מאבד כליל את מעמדו בקבוצה עד שהפך ברגע מסוים לשוער הרביעי.

גיא חיימוב אחרי עצירת הפנדל (איציק קדוש)גיא חיימוב אחרי עצירת הפנדל (איציק קדוש)

במקביל, הקבוצה של בכר המשיכה להטריד את מנוחתם של שחקניה והפעם בן שהר, המוציא לפועל הבולט בשלוש השנים האחרונות היה במוקד. שהר נדחק אל קצה הספסל ורגע לפני סגירת החלון עלו מספר אפשרויות למעבר אפשרי לבית"ר ירושלים, מכבי חיפה ואפילו למכבי ת”א כשבבאר שבע לא הראו סימני התנגדות. לאחר שחלון ההעברות נסגר, בדרום הבינו שעליהם להשתמש בחלוץ ומאז שהפרשה נסגרה בכך שנשאר בקבוצה, שהר כבש שבעה שערים בשבעת המשחקים האחרונים – מלך שערי הקבוצה עד כה, שב"ש כמעט שחררה.

גם השוער אריאל הרוש סבל לאחרונה, בגלל “פרשת האדוויל” שמנעה ממנו לשחק נגד בית"ר ירושלים. בזמן שהרוש התכונן למשחק הליגה החשוב נגד הפועל חדרה, בבאר שבע שלחו מכתב מיוחד לנציגיו של השוער ובו זימון לוועדת משמעת. הרעש התקשורתי שהתלווה לכך גרם ככל הנראה לבאר שבע לסגור את הסיפור בשבוע שעבר כשהשוער יזמין את חבריו לערב גיבוש, אבל שימו לב, מאז חזרתו של הרוש אל בין הקורות, האלופה לא ניצחה. נקודה למחשבה מבחינת בכר, שהאחריות הראשית לכך היא שלו.

אריאל הרוש (רדאד ג'בארה)אריאל הרוש (רדאד ג'בארה)

ההתרסקות בזאגרב

עוד חלום שהתנפץ לו בבירת הנגב – אי ההעפלה לשלב הבתים של ליגת האלופות. אחרי האכזבה בשנתיים האחרונות בשלב הפלייאוף מול סלטיק ומאריבור, בבאר שבע קיוו שהעונה זה יקרה סוף סוף וחלום הצ'מפיונס יתגשם. בהמשך ישיר להתנהלות האלופה בקיץ, הגיעה קריסה טוטאלית בקרואטיה בדמות תבוסה מהדהדת 5:0 מול דינמו זאגרב, שהציגה בפעם הראשונה את הבעיות המקצועיות של בכר. תצוגת הנפל של יאניס אנסטיס הדגישה שעמדת השוער הייתה העמדה הכי פחות קריטית במערך של המאמן. החמישייה הכואבת הייתה טעימה ראשונה לבעיות המנטליות והמקצועיות שהמשיכו בצורה ישירה גם בצמד המשחקים נגד אפואל ניקוסיה ובליגה.

רעשי רקע בלתי פוסקים

לאורך שלוש השנים האחרונות ב”ש התאפיינה בתור אחד המועדונים השקטים והרגועים בכדורגל הישראלי. כל בעיה או פרשה הסתיימה עוד לפני שהתחילה, כששחקנים ידעו להשאיר את האגו בצד – הכל למען מטרה אחת - אליפות. העונה, הכל קורה בדיוק הפוך. כל דבר הכי קטן הופך לפרשה מתגלגלת, שחקנים מאשימים אחד את השני, הדלפות מתוך חדר ההלבשה ותאקלים בין הנהלה לשחקנים שהופכים את סדר היום בנגב ללוהט ומעיק.

שחקני ב"ש (מרטין גוטדאמק)שחקני ב"ש (מרטין גוטדאמק)

המקרה האחרון היה עם הרוש, שמחשבתו הוסחה לפני המשחק נגד הפועל חדרה בוועדת המשמעת אליה זומן בעקבות כדור ה”אדוויל” שנטל. זו רק דוגמה יחידה לכך שהפועל באר שבע של הסיבוב הראשון התעסקה קצת בכדורגל, אבל בעיקר בהרבה דברים אחרים שהוציאו אותה מהפוקוס. זאת לא הקבוצה שהכרנו. ב”ש עצבנית ובמצב הזה היא האויבת הגדולה של עצמה. כדי שהסיבוב השני של האלופה ייראה הרבה טוב יותר, יצטרכו במסדרונות הבית האדום קודם כל לחזור למקורות שאפיינו אותם בעבר. טיפול מהיר במשברים, צניעות, יושרה והשארת אנשים נכונים בעלי אופי חזק בתוך המערכת.  

רכש

מסע הרכש של בכר בתחילת הקיץ נחל כישלון. בסיום העונה שעברה, שהסתיימה באליפות שלישית ברציפות, ידע המאמן את הנקודות החלשות שאותן הוא צריך לחזק כדי שקבוצתו תהיה משופרת ועוצמתית יותר. בב”ש חיכו שבכר יחזור מחופשה פרטית בתאילנד והחלו את ההכנות המקצועיות בשלב די מתקדם של הקיץ כשהכתובת הייתה על הקיר. גם המנכ"ל אסי רחמים הודה במסיבת עיתונאים בחודש ספטמבר כי נעשו טעויות בהכנה הקבוצה לעונה הנוכחית והמטרה היא לתקן עד כמה שאפשר.

יאניס אנסטיס באימון (איציק בלניצקי)יאניס אנסטיס באימון (איציק בלניצקי)

אחרי שהבינו כי הפרידה מגיא חיימוב בלתי נמנעת ועסקת ארנסטס שטקוס נפלה ברגע האחרון, החליטו במועדון ללכת על שוער יווני די אלמוני, יאניס אנסטיס, שמגיע מא.א.ק אתונה אחרי שלא שיחק בחצי השנה האחרונה. חודשיים אחרי החמישייה המבזה שספג בקרואטיה, אנסטיס כבר שוחרר ובמסגרת קרוסלת השוערים ששיבשה את החלק האחורי, חתם הרוש שייצב את עמדת השוער.

יחד עם אנסטיס, הגיע המגן/קשר ז'וליין סטו כשחקן רכש שאמור לעשות את השדרוג המקצועי בקישור, אבל גם כאן איתו הייתה נפילה. כבר אחרי שני משחקים ניתן היה לראות שמדובר בשחקן שפשוט לא מתאים למידותיה של אלופת ישראל וגם אם תציצו ברזומה הפושר של סטו לא תחשבו לרגע שזה השחקן אותו צריכה באר שבע כדי להעפיל לליגת אלופות או לליגה האירופית או אפילו לרוץ לאליפות בליגת העל. שני משחקי ליגה רשם סטו ומאז המחזור השביעי הוא כלל לא משותף, זה בעצם אומר הכל. בגזרת הישראלים, בבאר שבע שמו את היד במפתיע על עדן בן בסט שהגיע בגלל סעיף שחרור זול בחוזהו בהפועל חיפה וחן עזרא שחוזהו לא הוארך בבית"ר ירושלים של אלי טביב. השניים עדיין לא הצליחו להותיר חותם בקדנציה באדום, אבל הם לא הבעיה.

טוני וואקמה (איציק בלניצקי)טוני וואקמה (איציק בלניצקי)

לא, לא שכחנו את טוני וואקמה. עזיבתו של הפנומן של הפועל באר שבע בשלוש השנים האחרונות מדגישה עד כמה הוא היה קריטי במערך של בכר. גם אם הוא לא כבש או בישל, הפיזיות וחוכמת המשחק “הרגה” לב”ש משחקים, מה שהיום נחשב לבעיה הגדולה שלה. ברגע שוואקמה נמכר לטרבזונספור ואחרי שבמועדון ראו שחן עזרא לא מספיק למלא את החסר באגף, אלונה ברקת הבינה כי היא חייבת להכניס את היד עמוק לכיס. שניים מהכוכבים הגדולים של ליגת העל בעונה שעברה, דיא סבע ונייג'ל האסלביינק, הגיעו לבירת הנגב רגע לפני סגירת החלון. ארבעה מיליון יורו שילמה ברקת, סכום אדיר ביחס לטיימינג המאוחר. אם בקבוצה הדרומית היו מצרפים את סבע והאסלביינק בשלב הרבה יותר מוקדם, אז אולי היום המכונה הייתה משומנת ולא חורקת.

משחק ההגנה

הדיון על משחק ההגנה של הקבוצה החל עוד בתחילת העונה שעברה. הפציעות החוזרות של מיגל ויטור טלטלו את מרכז ההגנה של ברק בכר, שניסה ומנסה להשיג פתרונות מחודשים, בנוסף להשעייתו של שיר צדק. חאתם עבד אלחמיד ולואי טאהא, סיפקו סיבוב שני ופלייאוף אדירים שייצבו את ההגנה בצורה משמעותית. העונה, המגן אורן ביטון קרע את הרצועה הצולבת וב”ש נאלצה להחזיר את מיהאי קורהוט אחרי שהיה עם רגל וחצי מחוץ למועדון. עבודת ההגנה של כל שחקני ההרכב לוקה בחסר ולראיה, האלופה סופגת 15 שערים, הכמות הגדולה ביותר בסיבוב הראשון בעידן בכר.

ברק בכר (חגי מיכאלי)ברק בכר (חגי מיכאלי)

כמובן שלבלמים ולמגנים בבאר שבע יש אחריות גדולה, אבל אם תשאלו את בכר, עבודת ההגנה של שחקני הקישור וההתקפה היא המדאיגה ולא היכולת של הבלמים ושחקני ההגנה. באר שבע חשופה יותר בהתקפות המעבר והעזרה הלקויה של שחקני החלק הקדמי משאירה את ההגנה חשופה מתמיד. לא פלא שהקבוצה ספגה כל כך הרבה, אבל התקווה עדיין נשארה חזרתו של ויטור ואפילו של אורן ביטון. הפורטוגלי עשוי לחזור בקרוב, אולם אין לדעת איזה בלם נקבל לאור הפציעות הקשות שעבר בשנתיים האחרונות.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */