יום שישי, 29.03.2024 שעה 16:05

גורבנקו: רוצה וחולמת להיות על פודיום אולימפי

השחיינית הצעירה קיבלה מלגה מקרן בן דרור והתייחסה לעתידה. רוט-שחמורוב ניגנה בגיטרה בהדלקת נרות ואמרה לאשרם: "יש עלייך אחריות, את המובילה"

|
זיוה בן דרור, שני ברמן, אנסטסיה גורבנקו ובלסינג אפריפה (איציק בלניצקי)
זיוה בן דרור, שני ברמן, אנסטסיה גורבנקו ובלסינג אפריפה (איציק בלניצקי)

שלושה מספורטאי העתיד זכו למלגות מיוחדות בטקס השנתי של עמותת בן דרור, שנערך היום (חמישי) במשרדי הוועד האולימפי בתל אביב. בטקס הוענקו מלגות לשחיינית הצעירה אנסטסיה גורבנקו שנשלחה בגיל 14 לאליפות אירופה לבוגרות שם זכתה במדליית הזהב במשחקים האולימפיים לנוער, הכדורסלנית האקדמיה שני ברמן בת ה-15 והאתלט בלסינג אפריפה, בן להורה מגאנה שעבד בקונסולייה שלה בישראל ונחשב לאחד מהספורטאים המבטיחים בענף.

המלגות הוענקו לספורטאים מהענפים האולימפיים בגילאי 12 עד 18, במסגרת קרן מיוחדת לזכרו של ישראל בן דרור ז"ל בסך של 5,000 שקל למשך שנה עד שלוש שנים. בין השמות הבולטים שזכו למלגות שכאלה בעבר הם של האתלטית דיאנה וייסמן ששברה את שיא ישראל לאחר מכן בריצה ל-100 מטר, וכן המתעמלת האמנותית לינוי אשרם שהוכתרה כסגנית אלופת העולם בהתעמלות אמנותית. הפעם נבחרו מתוך 47 בקשות רק שלושה ספורטאים כאמור.

גורבנקו: חולמת על פודיום אולימפי

אנסטסיה גורבנקו, שעברה התפתחות מרשימה בשנה האחרונה בבריכה, אמרה ל-ONE לאחר קבלת המלגה: "המלגה מאוד עוזרת לספורטאים כמוני, זה עושה טוב כשבאים ותומכים בי. נכנסתי עכשיו לתקופה קצת מלחיצה, אבל זה לטובה. יש הרבה ציפיות ממני להשיג תוצאות טובות. המטרה שלי לעונה הקרובה היא להגיע לאליפות העולם לבוגרות ובשביל זה אצטרך פשוט רק לחזור לתוצאה שלי ב-200 מטר מעורב כדי להשיג את הקריטריון לשם ואז אני ארצה לשפר אותה בתחרות עצמה".

גורבנקו עד כה קבעה תוצאה של 2:12.88 דקות במשחה ל-200 מעורב. לאחרונה פורסמו הקריטריונים למשחקים האולימפיים בטוקיו ואם גורבנקו תשפר במעט את התוצאה הזו היא תוכל להופיע גם בטוקיו 2020, שהרי כדי להשיג את הקריטריון העולמי היא תידרש לסיים בתוצאה של 2:12.56 דקות לכל הפחות. הקריטריון, אגב, נהיה קשה יותר משום שהכניסה לאולימפיאדת ריו 2016 דרשה לעמוד בתוצאה של 2:13.41 דקות, כך שגורבנקו כבר נמצאת ברמות הגבוהות ביותר על אף שמדובר רק בנערה בת 15.

אנסטסיה גורבנקו (איציק בלניצקי)אנסטסיה גורבנקו (איציק בלניצקי)

"אני מרגישה שאוכל להגיע לטוקיו. אני צריכה להשתפר ברמה המנטאלית ולהתחזק עוד קצת בשביל זה", אמרה השחיינית שאמורה להגיע לשיאה באולימפיאדת פאריס 2024, שם מצפים ממנה באיגוד להיות השחיינית הישראלית הראשונה אי פעם שתזכה במדליה אולימפית. "גם אני רוצה שזה יקרה ואני מקווה שזה באמת יקרה. החלום שלי זה להיות שם על פודיום אולימפי", הגיבה.

במהלך טקס חלוקת המלגות אמר מנכ"ל הוועד האולימפי, גילי לוסטיג: "משפחת בן דרור נמצא בשורשי הספורט הישראלי וזה מחמם את הלב שאתם בוחרים לתמוך בספורטאים הצעירים. עובדה שבחרתם נכון עם לינוי אשרם ונתתם רוח גבית אדירה לספורטאי העתיד".

טל נתן, מנהל האגף המקצועי לנשים באיגוד הכדורסל, ציין בפני הספורטאים: "זה כבוד גדול, תזכרו את הרגע הזה, קחו את ההשקעה הזו ותמשיכו להצליח".

אסתר רוט שחמורוב עם בלסינג אפריפה ואנסטסיה גורבנקו (איציק בלניצקי)אסתר רוט שחמורוב עם בלסינג אפריפה ואנסטסיה גורבנקו (איציק בלניצקי)

יו"ר איגוד השחייה, סימון דוידסון, הוסיף: "לפני שנתיים עשינו שינוי גדול באיגוד והבאנו מאמנים זרים. ראינו את אנסטסיה בתחרות מסוימת ואמרתי שהיא דג הזהב שלנו. אומנם אנחנו עדיין לא על הפודיום במשחקים האולימפיים אבל אני בהחלט מאמין שזה יכול לקרות. הדרך שלה תהיה דרך נפלאה".

זיווה בן דרור, אלמנתו של ישראל ז"ל, סיפרה: "הרעיון לחלוקת המלגות היה הרעיון של בעלי. כמורה לחינוך גופני, הוא כבר צלצל לאיזה מאמן שהוא מכיר וניסה להרים את הרמה שלו. לכן אנחנו נותנים מלגה במטרה שימשיכו לעסוק בספורט".

בתוך כך, בוועד האולימפי ציינו את חג החנוכה עם טקס הדלקת נרות מעניין במויזאון “החוויה האולימפית” של הוועד האולימפי, בו לקחו חלק שלוש ספורטאיות מהעבר, מהווה ומהעתיד עם אסתר רוט-שחמורוב, סגנית אלופת העולם בהתעמלות אמנותית לינוי אשרם ואנסטסיה גורבנקו. האתלטית לשעבר הפתיעה את הנוכחים כאשר התייצבה לאירוע עם גיטרה, שרה את שירי החנוכה ואמרה: "שמחתי לפגוש אתכם. לינוי, יש עלייך המון אחריות עכשיו כמובילת הספורטאים".

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */