יום שלישי, 07.05.2024 שעה 17:15
ליגת ווינר סל 23-24
88%1899-220224מכבי ת"א
75%1971-225124הפועל ת"א
72%2021-211825עירוני רמת גן
62%1903-199524הפועל ירושלים
54%1904-196624הפועל חולון
50%2030-198724עירוני קריית אתא
46%2004-197124בני הרצליה
46%2152-199724הפועל חיפה
39%1874-184223הפועל עפולה
38%2017-196224עירוני נס ציונה
30%1951-175423הפועל אילת
25%2138-196124הפועל גליל עליון
24%2215-207325הפועל ב"ש/דימונה
לוח משחקים
  • עירוני רמת גן
  • 93 - 79
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חיפה
  • 89 - 93
  • הפועל ב"ש/דימונה
  • הפועל ת"א
  • שלישי, 07/05, 18:40
  • הפועל חולון
  • הפועל עפולה
  • שלישי, 07/05, 19:00
  • הפועל גליל עליון
  • עירוני נס ציונה
  • שלישי, 07/05, 19:05
  • הפועל אילת

שרעבי: אם נישאר במצב הקיים, זה דבר רע

מנכ"ל משרד הספורט הציג את מסקנות ועדתו, כפי שנחשף ב-ONE: בונוס כספי על 7 ישראלים בטופס, הגדרת המונח זר ומתאזרח, קידום הישראלים והחוק הרוסי

|
יוסי שרעבי (שחר גרוס)
יוסי שרעבי (שחר גרוס)

ועדת שרעבי הציגה היום (ראשון) את מסקנותיה במסיבת עיתונאים בראשותו של מנכ”ל משרד התרבות והספורט, יוסי שרעבי. כזכור, הוועדה הוקמה בהחלטת השרה מירי רגב, על מנת לבצע בדיקה מקיפה של מצב הכדורסל הישראלי ולהציע דרכי פעולה חדשות שידאגו לפיתוח וקידום השחקן הישראלי.

במסיבת העיתונאים הציג שרעבי את מסקנות הוועדה כפי שנחשפו ב-ONE על פיהן הקבוצות תצטרכנה לרשום שישה ישראלים (בוגרי מחלקת הנוער או נבחרות העתודה) וכמו כן, שישה זרים בהם ייכללו גם המתאזרחים. ההחלטה הזו למעשה מבטלת את החוק הרוסי, ורק ישראלי אחד יצטרך לשחק בחמישייה במקום שניים המחויבים כיום.

מסקנות ועדת שרעבי מוצגות לציבור

שרעבי אמר בפתח דבריו: ״אני מזכיר לכולנו שארגון השחקנים הודיע על שביתה לקראת סיום העונה הקודמת, בהתערבות השרה מירי רגב הוקמה ועדה בראשותי. הסיכום היה שכל פיתרון שיוצא, יהיה על מנת לרצות את כולם ואני אומר לכם היום שזה לא היה קל בכלל. במסגרת סיום השביתה נחתם הסכם לשנתיים במסגרתו החוק הרוסי ימשיך לפעול. נושאי עיקרי הפגישה היו החוק הרוסי, סוגיית המתאזרחים והזרים, היכולת התחרותית של הקבוצות בארץ ובאירופה, סוגיית המיסוי, חיזוק מעמד המאמן ובלב הדיונים מה קורה בפיתוח השחקן הישראלי בגילאים 18-24״. 

״אנחנו מציעים בפעם הראשונה להגדיר באופן אחר מהו שחקן זר”, המשיך שרעבי. “הגדרת כחול-לבן יהיה שחקן ששיחק שנתיים לפחות במחלקות הנוער או שחקן ששיחק בנבחרות הלאומיות עד גיל 20. אנחנו מבקשים שיהיה רוב ברור ומוחלט בטופס המשחק לשחקנים שהם מוגדרים ככחול-לבן. בכל זמן נתון יהיה לפחות שחקן כחול לבן אחד על המגרש. אם ירשמו שבעה שחקנים כחול לבן בטופס המשחק תהיה זכאות לבונוס כספי, קבוצות יוכלו לרשום שישה שחקנים כחול לבן ללא זכאות לבונוס. ביטול החוק הרוסי וכל קבוצה רשאית לרשום בטופס שני שחקני נבחרת ישראל שמוגדרים כחול-לבן בשל העובדה כי שיחקו למעלה מארבעה משחקים במדים הלאומיים. אנחנו שואפים ליותר דקות משחק לשחקן כחול לבן וכך גם תהיה השקעה במחלקות ושחקני הנוער״.

עיקרי המלצות הוועדה (שחר גרוס)עיקרי המלצות הוועדה (שחר גרוס)

החוק הרוסי: ״היום אתה יכול להתבסס על זרים ומתאזרחים, אבל לא תוכל יותר לעשות את זה כי עכשיו תהיה חובה לשתף שחקנים כחול-לבן. המאמנים טענו שהחוק הרוסי פוגע בניהול המשחק והשיקול המקצועי ועכשיו זה כבר לא יקרה יותר כל מאמן יוכל לנהל את המשחק לפי שיקול דעתו. זה אוטומטית גם יקרין על הנבחרת הלאומית תראו לדוגמא שחקן כמו תמיר בלאט שמקבל הרבה דקות בהפועל ירושלים ונהיה שחקן מוביל בנבחרת הבוגרת. אנחנו רוצים לצמצם את הפער בין הנבחרת הבוגרת לשיתוף הישראלים בליגה. הליגה הישראלי היא זו שבונה את השחקן הישראלי, ככל שיהיו יותר שחקנים ישראלים על המגרש ככה גם ההזדהות עם האוהדים תגדל״.

מתאזרחים וזרים: ״אנחנו לא מדברים על זרים ומתאזרחים, הפוקוס שלנו לא עליהם כפי שהיה עד היום. הפוקוס שלנו הוא על השחקן הישראלי ולכן אנחנו אדישים לגבי ההחלטה של הקבוצות אם להביא מתאזרחים או זרים. אנחנו מאמינים שככה גם קבוצות יבחרו יותר בזרים ופחות המתאזרחים אלא אם יהיה מתאזרח שהפך את ישראל למרכז חייו ויהיה גם חלק מהנבחרת כך שנשמח מאוד לראותו. הסטטוס של ההמלצות היום שגם ארגון השחקנים, האיגוד והמנהלת מכירים במסקנות, ההצעה מונחת להם על השולחן ואני חושב שהיא טובה לכולם. אם לא יסכימו אנחנו נשארים במצב הקיים והוא רע, אני חושב שהמנהלת חייבת לתמוך בזה כי ההצעה הזאת היא מאוזנת ונותנת מענה לצרכים של כולם. יתחילו לחשוב קצת אחרת, יש כדורסל טוב בארץ וכולנו רואים את זה רק צריך להמשיך ולהצמיח אותו״.

ג'ון דיברתולומאו (איציק בלניצקי)ג'ון דיברתולומאו (איציק בלניצקי)

מבט לעתיד: ״אנחנו מסתכלים חמש שש שנים קדימה, אנחנו רוצים לראות את הדור הצעיר צומח. אני רוצה לראות ילדים צעירים שיחלמו להגיע למקומות הגבוהים ביותר, שיהיה להם לאן לשאוף ושלא יפחדו לא לשחק בגלל דברים טכניים. אנחנו מביאים תקווה לכדורסל הישראלי ולדור הצעיר. ארגון השחקנים והמנהלת חייבים להגיע להסכמה כי כל הוועדה הזאת קמה בשביל הסכמה בין הצדדים, אם לא יאמצו את ההצעה הזאת יהיה את ההסכם הקיים וזה רע כי הוא נעשה תחת לחץ ולא טוב לאף אחד. יעבירו את השנתיים הקרובות ושוב נהיה במשבר. כל אחד יש לו צד, לא היה פשוט למצוא את ההסכמה של תוך הוועדה הזאת. לא חיפשנו להיות מגשרים, באנו להביא פיתרון שהוא נכון לכדורסלן הישראלי, אנחנו לא באים להביא פשרות אלא להביא שינוי. ההצעה הזאת בעיני היא ההצעה שמביאה את הבשורה לכדורסלן הישראלי וגם מאפשרת לכל אחד להביא את ההצעה הטובה יותר מההסכם הקיים. אנחנו לא פוגעים בשום חוק אחר, שיפגע באזרח הישראלי, אנחנו עושים תיעדוף כמו שעושים בכל תחום. הדרך שבה אנחנו מציגים את ההצעה היא גם תשנה את ההתייחסות לזרים וגם למתאזרחים, כשתשים דגש על השחקנים שגדלו במחלקות הנוער והתפתחו כאן. כל אנשי המקצוע שדיברתי איתם, חושבים שזה הפיתרון החכם, הנבון והפורץ דרך ביותר״.

הודעת המנהלת בתגובה: ״מנהלת הליגה ויושב הראש שמואל פרנקל מודים למר יוסי שרעבי, צוות משרדו וחברי ועדת שרעבי על עבודתם המקיפה. המנהלת תביא את מסקנות הוועדה לדיון בישיבת הדירקטוריון הקרובה, ומבקשת להודות במיוחד לשרת הספורט, הגב’ מירי רגב, שלקחה על עצמה את המשימה של הבטחת עתיד הכדורסל הישראלי״.

אסור לפספס
נגןשולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
שולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
נגןהכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
הכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
נגןיפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
יפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
נגןכמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */