יום שישי, 19.04.2024 שעה 10:12

"שלא נחכה הרבה שנים כדי לשוב למעמד הזה"

אנדי הרצוג דירבן את שחקני נבחרת ישראל באימון המסכם לסקוטלנד ב-21:45: "זה תלוי בנו". המאמן ימשיך עם ה-11 מגוואטמלה. רז אמיר, שליח ONE לגלאזגו

|
אנדי הרצוג (רויטרס)
אנדי הרצוג (רויטרס)

נבחרת ישראל מוכנה למשחק נגד סקוטלנד הערב (שלישי) ב-21:45 במסגרת ליגת האומות. המאמן אנדי הרצוג תירגל בדיוק את אותו הרכב שפתח נגד גוואטמלה, כאשר לואי טאהא במרכז ההגנה במקום איתן טיבי הפצוע, וערן זהבי ממשיך בחוד הנבחרת לצידו של מונס דאבור. אלא אם יהיו הפתעות בלתי צפויות, לא צפוי שינוי. 

המאמן יודע כי הסקוטים יבואו ללחוץ, ובדיוק כמו שהמערך שלו יכול להיות התקפי מאוד, הוא גם מחזיק בתוכו את הפתרון ההגנתי שיאפשר לצאת קדימה מהר ודרך מתפרצות. הרצוג אמר לשחקנים באסיפה על הדשא בתחילת האימון: “לא צריך שתהיה פאניקה, צריך לשחק חכם. זאת ההזדמנות שלכם. הגעתם למעמד הזה אחרי הרבה שנים, אל תגיעו למצב שנצטרך לחכות עוד הרבה שנים כדי להגיע שוב למעמד הזה”.

צפו במסיבת העיתונאים של נבחרת ישראל

"אין ספק שהם יבואו ללחוץ אותנו מהרגע הראשון, הם קיבלו הרבה ביטחון מהניצחון שלהם על אלבניה”, אמר הרצוג בפתיחת דבריו במסע”ת והוסיף: “אבל אנחנו יודעים בדיוק איך אנחנו צריכים לשחק. אנחנו יודעים איך להתמודד עם לחץ. היינו בימים האחרונים הרבה על הדשא, היו הרבה אימונים, הכנו את הקבוצה ובאספות הראינו להם למה צריך לצפות. לא יהיה קל, אבל אנחנו יודעים שזה תלוי בנו, באיכות שלנו כדי לייצר משחק טוב. אנחנו כאן כדי לנצח ולעלות מהבית הזה". 

בנוגע לשאלה הבוערת האם יגיע לשחק על תוצאה? הגיב האוסטרי: "צריך לתת לנבחרת הסקוטית קרב אמיתי. המפתח בהאמפדן פארק זה להיות אגרסיביים ואם לא נשתווה אליהם באנרגיות, יהיה לנו משחק קשה. זה אתגר גדול עבורנו אנחנו במקום הראשון ואנחנו רוצים לשמור עליו. אנחנו לא רוצים לסבך את העניינים, אני רוצה שהשחקנים שלי יהיו מרוכזים בעצמם. צריך להיות מוכנים להרבה סיטואציות שיקרו במשחק ולדעתי הייתה לנו הכנה טובה לכך". 

אנדי הרצוג במסיבת העיתונאים (רויטרס)אנדי הרצוג במסיבת העיתונאים (רויטרס)

"העבר לא מעניין אותי. ברור שהסקוטים טובים בבית שלהם. צריכים להיות מוכנים משריקת הפתיחה”, הסביר הרצוג בנוגע לסטטיסטיקה הרעה של קבוצות ישראליות על אדמת סקוטלנד והוסיף: “לכולנו ברור שמצפה משחק קשה אבל זה אתגר מצוין עבורנו. כמקצוענים, אלו המשחקים שאתם רוצים לשחק. נגד גוואטמלה היה ידידות, משחק נחמד, אבל פה יהיה משחק של אופי, שבוא נמדדים, אלו המשחקים שעבורם מתאמנים כל השנים". 

המעבר של הסקוטים לרביעייה אחורית: "ברור שזה אתגר עבורנו וזה גם יכול לתת לנו עוד הזדמנויות. יהיה קשה, ברור, אבל לכל מערך יש חסרונות ויתרונות. נצטרך לנצל את מה שנותן לנו יתרון. כשנקבל את ההזדמנויות מהסקוטים, נהיה חייבים לנצל אותן". 

ערן זהבי (רויטרס)ערן זהבי (רויטרס)

המעבר שלו לשיטה של שלושה בלמים: "אחרי צפון אירלנד, כמאמן נבחרת אני לא מחפש לשנות יותר מדי. הייתי מאמן חדש, התחלתי רק באוגוסט, אז חשוב שהשחקנים קודם כל יקבלו תחושה ויבינו איך אנחנו משחקים ומתאמנים. כרגע זה נראה טוב. אבל אנחנו מתחילים את המשחק פה מאפס, וכל אחד יצטרך לעשות את העבודה שלו כדי שזה ימשיך להיראות טוב. זה משחק של מנטליות. צריך לעבוד כקבוצה, עם אנרגיה, עם רגש וזה מה שעשינו מאז צפון אירלנד וזה מה שנצטרך לעשות גם במשחק פה". 

הקפטן ביברס נאתכו דיבר ראשון והחל בהתייחסות על הסטטיסטיקה רעה של ישראליות בסקוטלנד: "סטטיסטיקות תמיד משתנות. אנחנו נבוא לעשות את העבודה שלנו, נרצה לשנות את הדבר הזה, נקווה שאנחנו אלה שנצליח לשנות את המצב. נעשה את המיטב שלנו כדי לנצח". 

אנדי הרצוג מתדרך את השחקנים באימון (רז אמיר)אנדי הרצוג מתדרך את השחקנים באימון (רז אמיר)

נבחרת סקוטלנד והביטחון שלה בעקבות ניצחונה באלבניה: "המשחק האחרון נתן להם ביטחון. יש להם קהל שידחוף אותם, הם יבואו לעשות את שלהם, אבל גם לנו יש בטחון בעצמנו. נבוא מצידנו לתת את העבודה שאנחנו צריכים ונראה מה יהיה. לא הפתיע אותי שהם ניצחו את אלבניה בחוץ. נבחרת ישראל עדיין לא במעמד שהיא באה לחשוב שהיא פיגורטיבית נגד סקוטלנד בבית או לזלזל בהם חס וחלילה. אנחנו מסתכלים על עצמנו, הייתה לנו הכנה טובה ונצרך להביא הכל אל המגרש". 

בירם כיאל באימון (רויטרס)בירם כיאל באימון (רויטרס)

לשחק על תוצאה: "בכדורגל מה שבסוף קובע זה התוצאה. נבוא לעשות מה שאנחנו חושבים שנכון כדי להביא את התוצאה שאנחנו רוצים. אם זה בחלקים מהמשחק לשחק יותר נסוג ואם זה בחלקים אחרים, להחזיק בכדור. נעשה הכל כדי להוציא את התוצאה שאנחנו רוצים". 

וילי רוטנשטיינר (רז אמיר)וילי רוטנשטיינר (רז אמיר)

מה מיוחד בנבחרת הזאת של ישראל: "אני חושב שיש פה נבחרת מאוד כישרונית, אבל הדבר הכי חשוב זה שכל אחד יודע לוותר על עצמו קצת כדי שהנבחרת הזאת תצליח. התחברנו טוב ופשוט נהנו מההצלחה ואנחנו ממשיכים איתה וזה מה שאנחנו רוצים. פחות חושבים על אחד על עצמו אלא על איך הנבחרת הזאת תצליח - וזו הנקודה הכי חזקה אצלנו". 

אנדי הרצוג ואלון חזן (רויטרס)אנדי הרצוג ואלון חזן (רויטרס)
אנדי הרצוג עם השחקנים באימון (רויטרס)אנדי הרצוג עם השחקנים באימון (רויטרס)
שחקני הנבחרת במהלך האימון (רז אמיר)שחקני הנבחרת במהלך האימון (רז אמיר)
יו"ר ההתאחדות, משה שינו זוארץ, בהאמפדן פארק (רז אמיר)יו"ר ההתאחדות, משה שינו זוארץ, בהאמפדן פארק (רז אמיר)
אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */