יום שישי, 19.04.2024 שעה 07:30
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

דריכות ואווירה טובה: הנבחרת הגיעה לסקוטלנד

נבחרת ישראל נחתה בגלאזגו לקראת הקרב הקריטי וברקע האווירה האופטימית, הריחוק מהתקשורת והשיחה הארוכה בין כיאל לזהבי. רז אמיר, שליח ONE לגלאזגו

|
וילי רוטנשטיינר ואלון חזן בשדה התעופה בגלאזגו (רז אמיר)
וילי רוטנשטיינר ואלון חזן בשדה התעופה בגלאזגו (רז אמיר)

17 שנה עברו מאז הרגע הקודם בו לנבחרת ישראל היה משהו לשחק עליו. משחק שאם צולחים אותו עם התוצאה הנכונה, מגיעים לשלב הפלייאוף על עליה לטורניר. ליגת האומות באה וסגרה עבור נבחרת ישראל את המעגל הזה. מאנדי הרצוג, לאנדי הרצוג. מהאיש שנעץ את אותו כדור חופשי במשחק שעורר חשדות קשים כנגד השיפוט המוטה, בחזרה אל אותו האיש, עכשיו על הקווים של ישראל.

החודש הקודם היה שונה בנוף של הכדורגל הישראלי בשנים האחרונות. לפתע היה נראה כי את תדמית הלוזרים, ניתן לנער. ניצחונות ביתיים על סקוטלנד ועל אלבניה, הובילו לשינוי מהדרך העגומה שבה החלה הקדנציה של וילי רוטנשטיינר ואנדי הרצוג בנבחרת ישראל. פתאום ניתן היה לראות רוח ווינרית, ולרגעים בודדים האמונה תפסה מקום והובילה את כולם אל הרגע הזה, הרגע בגלאזגו בו תוכל נבחרת ישראל לחיות באופוריה עד מרץ 2020, שלב הפלייאוף על העלייה ליורו 2020.

צפו בנבחרת ישראל מגיעה לנתב"ג

זהו לא המסע הראשון של כותב שורות אלה עם נבחרת ישראל בשחקים. בעבר היה יותר מקום לנוע, יותר חופש, היה ניתן לשב לצד השחקנים, ממש להיות חלק מהמסע של הנבחרת. כנראה בשל גודל המשימה, וגם הנהלים של הצוות הזר שמן הסתם לא מכיר בדפוסי פתיחות שכזו, הפעם היה קצת ריחוק.

כלי התקשורת הוצבו בחלק האחורי של המטוס, קשר עם אנשי הנבחרת כמעט ולא היה. רק יו"ר ההתאחדות, שינו זוארץ, היה זה שניגש ושוחח קצת עם העיתונאים, בעיקר על העבר, על מה שהיה אז ב-2001, יותר כמו שיחת חולין מאשר משהו אחר.

שחקני נבחרת ישראל בשדה התעופה בגלאזגו (רז אמיר)שחקני נבחרת ישראל בשדה התעופה בגלאזגו (רז אמיר)

השחקנים עצמם, רגע לפני העליה למטוס, עוד דיברו על הפוסט של בירם כיאל שמבחינתו מרגיש שנעשה לו עוול וכי מדובר בפוסט תמים לחלוטין. אך הסערה שנוצרה, עושה רושם, נמצאת כעת מאחור. הבירורים כבר נערכו, ההנחיות חולקו. חלק מהשחקנים לא מבינים על מה המהומה ועל המטוס הנושא הזה עלה לשיחה קצרה של כמה דקות אך לא יותר מכך. כשעה לפני הנחיתה, השחקנים כבר התעייפו מלשבת והחלו לטייל יותר בתוך המטוס. זהבי נעצר לשיחה ארוכה עם כיאל ודיא סבע. מה נאמר שם אי אפשר היה לשמוע, אך זו נראתה כמו שיחה טובה ופוריה בין השלושה.

השחקנים ישבו רוב הזמן עם עצמם. ערן זהבי שוחח רבות עם אלמוג כהן שישב במושב לפניו, שרן ייני צפה בקטעי וידאו, חלקם של מכבי ת"א, דור פרץ התיישב לשיחה עם אביו, יעקב, שהצטרף לטיסה, בן שהר ושיר צדק קמו לחלץ איברים מספר פעמים, אך לא יותר מכך. זו הייתה טיסה דרוכה, מסוגרת, כזאת שמעידה כנראה על הדריכות הגדולה שקיימת בתוך הנבחרת.

שחקני נבחרת ישראל בשדה התעופה בגלאזגו (רז אמיר)שחקני נבחרת ישראל בשדה התעופה בגלאזגו (רז אמיר)

במושב הראשון מצד ימין התיישבו וילי רוטנשטיינר ואנדי הרצוג, שוחחו ביניהם ארוכות, תכננו כנראה את דרך הפעולה לקראת המשחק עם הסקוטים. אחרי כשלוש שעות טיסה, המנהל המקצועי קם לראשונה מכיסאו והחל להסתובב בין השחקנים. עצר לשוחח עם עומרי בן הרוש, כהן, דן גלזר וערן זהבי. היה קשה ממקום המושב לגלות על מה השיחה, סביר להניח שהייתה שיחת חולין. אם כי חלק מהשחקנים היו טרודים מאוד כבר בסקוטים ובאיזה הרכב הם יעלו למשחק נגד ישראל.

אמש כולם ישבו וראו את סקוטלנד מפרקת את אלבניה בחוץ, 0:4. “לא נרוץ כמו משוגעים ונתקוף את סקוטלנד כפי שהאלבנים עשו בעשרה שחקנים", אמרו בנבחרת. “נבוא לשחק את המשחק שלנו, בדיוק כמו שעשינו בארץ. אנחנו יודעים מה עלינו לעשות ואם יש משחק לשחק בו על תוצאה – אז זה המשחק".

מנור סולומון (שחר גרוס)מנור סולומון (שחר גרוס)

שרן ייני אמר לקראת המשחק הזה כי "זו קבוצה שניצחה את אלבניה בצורה מאוד מרשימה, אני חושב שהם שיחקו נגדם יותר טוב מאשר איך שאנחנו ניצחנו את אלבניה. זו קבוצה עם קהל אדיר מאחוריה, קבוצה עם אמונה ושחקנים חבל על הזמן והולך להיות לנו משחק קשה של החיים".

"נתנו תקווה לאוהדים אחרי הניצחונות הקודמים, ועכשיו הם מרגישים שזה אפשרי, זו מדינה כל כך קטנה ועכשיו כשיש משהו מוחשי אז הם כל כך רוצים שנעשה את זה, אנחנו רוצים לחלום יחד איתם ועכשיו בואו נקווה שנעמוד בזה ונביא את התוצאות. נבוא לתת את המשחק הכי טוב שלנו, להבטיח תוצאה אי אפשר – אבל להבטיח שנהיה שם ולא נוותר על זה,זה אנחנו יכולים להבטיח".

ערן זהבי (שחר גרוס)ערן זהבי (שחר גרוס)

בשנים האחרונות הקמפיינים ניתנו למאמנים הישראלים, אך נראה לפחות על פי השחקנים, שהפעם יש חיבור מאוד טוב עם הצוות הזר ולהצלחה בהחלט יש חלק בכך, וכולם תקווה כי זה יבוא לידי ביטוי במשחק בגלאזגו. “אנחנו מאוד נהנים מהצוות החדש, הם הביאו משהו חדש וטוב לנבחרת ואנחנו מאוד שמחים מזה. מפה אנחנו רק רוצים ללכת איתם קדימה", סיפר מנור סולומון בראיון לקראת המשחק. ללכת קדימה יהיה לעלות לפלייאוף, לא פחות מכך. עכשיו הדריכות מהמטוס, תצטרך לעבור גם אל כר הדשא. ניפגש בשלישי. 

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */