יום שבת, 20.04.2024 שעה 01:16
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

ברק אברמוב: שינו צריך להעיף את שטרן חלובה

בעלי בני יהודה יורה בראיון מיוחד ל-ONE: "לא הייתי נותן לו לנהל חנות מכולת". וגם: התכנית לגבי שועה, הסיכוי שעטר ישוב, אבוקסיס, בוזגלו והמעצר

|
ברק אברמוב (נעם מורנו)
ברק אברמוב (נעם מורנו)

בעלי בני יהודה, ברק אברמוב, ספג לא מעט ביקורות בתחילת העונה מחלק גדול של אוהדי בני יהודה, וזאת בעקבות הסגל שהעמיד. כעת, כשהזהובים נמצאים במקום השני  ומוגדרים, לפחות בינתיים, כהפתעת העונה של ליגת העל לאחר 10 מחזורים, אברמוב יכול לחכך ידיו בהנאה לנוכח הסגל צעיר, שחקני הבית, וההצלחה הגדולה עם יוסי אבוקסיס על הקווים.

בראיון מיוחד ל-ONE הבעלים של הקבוצה משכונת התקווה דיבר על הכל מהכל. בניית הסגל, הביקורות, הירידה במכירת הכרטיסים והמנויים, הביקוש על אבוקסיס מצידן של בית”ר ירושלים ומכבי חיפה, הקשר האישי שלו ללהיט של הליגה ירדן שועה והתכניות לגביו,  הסיכוי שאלירן עטר יסיים את הקריירה בכתום, העסקים, ההחלטה להיות הספונסר של ליגת העל, המעצר שעבר וגם: ביקורת חריפה כלפיי חבר הנהלת ההתאחדות לכדורגל שטרן חלובה. 

ברק אברמוב (איציק בלניצקי)ברק אברמוב (איציק בלניצקי)

ברק, בתחילת העונה ביקרו אותך ואמרו שהעמדת קבוצה לא מספיק טובה כדי לחסוך כסף. אתה מופתע מההצלחה של בני יהודה?
”האמנתי בסגל הזה, אבל אם הייתה שואל אותי אם אני אהיה מקום שני בטבלה במחזור ה-10? לא יודע אם הייתי חושב ככה. יש לנו שחקנים צעירים אבל גם איכותיים, זה לא חוכמה להעלות צעירים, צריך שהם גם היו איכותיים ואני חושב שיש לנו בקבוצה 3-4 שחקנים שיובילו את הכדורגל הישראלי בשנים הקרובות ובגלל זה נתנו להם את הבמה. שמות לא משחקים. לדוגמא - אם יש שחקן בן 20, כמו שי קונסטנטין, או שחקן בן 26 עם שם יותר גדול, אז לי זה ממש לא משנה”.

אבל בהתחלה דווקא חיפשתם מגן זר?
”יוסי אבוקסיס רצה לחזק את הקבוצה ואני חשבתי שזה לא נכון ולכן גם לא החתמנו”.

ומה לגבי הביקורת שספגת מהאוהדים?
”מהיום הראשון שאני בבני יהודה יש ביקורות למרות שיש הישגים. הביקורות הן לא תמיד ענייניות אז לא באמת צריך להתייחס אליהן. מדובר באנשים שיש להם אינטרס ולא רוצים אותי במועדון אז הם מנסים לבוא ולעשות הכל כדי שלא אהיה פה. אני לא אתייחס לזה ולא אתן לאוהדים לנהל את המועדון. בסך הכל יש לבני יהודה קהל טוב, היה ארגון שכבר לא קיים בשם ‘גייט 9’ שהוא היה נגד ברק אברמוב והארגון הזה נסגר כי הם הבינו שהם לא יכולים ללכת נגד המועדון. הבעלים והמועדון הם מעל הכל”.

אבל גם בימים אלה, למרות ההצלחה של הקבוצה, הקהל לא בא בהמוניו.
”נכון. לצערי זה קורה ויש האומרים שזה בגלל שאנחנו במושבה ולא בבלומפילד. אני מקווה שזה נכון כי אין לי הסבר אחר ואני לא רואה מה עוד אפשר לעשות. מהרגע שאני פה הבאנו גביע, ועכשיו אנחנו משחקים כדורגל יפה ובמקום השני”.

אוהדי בני יהודה (שחר גרוס)אוהדי בני יהודה (שחר גרוס)

מה הרציונל הכלכלי שמוביל אותך? אפשר לומר שאתה מנהל את בני יהודה בצורה שאתה לאו דווקא צריך להביא כסף מהבית.
”אני כן צריך להביא כסף מהבית אבל זה לא משהו שלא ידעתי מראש. נכנסתי לכדורגל בידיעה שזה חלק מהעניין. התקציב של בני יהודה כמו בכל שנה עומד על 18-20 מיליון שקלים וזה אומר שיש לי 4-5 מיליון שקל שאני צריך לדעת להביא, כי התקציב של בני יהודה עומד בבסיס על 12-13 מיליון שקל”.

בין העונה שעברה לעונה שלפניה הייתה לכם ירידה חדה במכירות בכרטיסים ומנויים.
”זה נכון, מהיום שהגעתי לבני יהודה הירידה בכרטיסים זה משהו שהוא ממש משמעותי. האוהדים שלנו מכניסים לנו בעונה כ-600 אלף שקל מכרטיסים, זה כל הסיפור. יש את המכירות של אוהדים של קבוצות אורחות גדולות שהם ממלאים לנו סדר גודל של עוד מיליון שקל. מדובר במיליון וחצי שקל בעונה, שזה סכום קטן מאוד. אני מקווה שכשנחזור לבלומפילד המספרים יגדלו בחזרה”.

אתם סגורים על כל ההתנהלות מול עיריית תל אביב בנוגע לבלומפילד?
”כן. אנחנו סגרנו את ההסכם איתם וזה הסכם שהוא פייר לשני הצדדים. אנחנו מחכים שהרגע בו נחזור לבלומפילד כבר יגיע”.

העבודות באצטדיון בלומפילד (רדאד ג'בארה)העבודות באצטדיון בלומפילד (רדאד ג'בארה)

המכירה של מאור קנדיל למכבי ת”א. אתה חושב שעשית עסקה טובה?
”מאור רצה להתקדם מקצועית וכספית ולכן היה לי קשה לעמוד בדרכו. הוא היה דמות מרכזית במועדון שחיבר ביני לבין השחקנים ובלי קשר גם שחקן מצוין, ולכן לא כל כך מיהרתי לעשות את העסקה וחיכיתי איתה עד הרגע האחרון. ברגע שראיתי שהוא נחוש לעזוב עשיתי את עסקה הטובה ביותר מבחינתנו וקיבלתי עליו ארבעה שחקנים איכותיים שלא פשוט להביא לקבוצה כמו בני יהודה. הייתה עסקה טובה לשני הצדדים”.

אז בעצם הפכתם לקבוצת בת של מכבי ת”א?
”ממש לא. בעונה שעברה אולי טיפה הגזמנו עם ההשאלות כי אבוקסיס הגיע אחרי עונת בלאגן והיינו צריכים להכין את הקבוצה לאירופה. אני רוצה שחקנים שיהיו שלי כדי שאוכל למכור אותם אבל באותה עונה זה לא התאפשר. הדי אן איי של המועדון זה לא להביא 7-8 שחקנים בהשאלה ואתם רואים שהשנה חוץ ממתן בלטקסה, שגם עליו יש לנו הסכם מול מכבי ת”א, אין מושאלים”.

אז אתה בעצם המשביח שחקנים של מכבי ת”א?
”אני חושב שמכבי זה מועדון ענק עם הרבה שחקנים שצריכים במה ובני יהודה זה מקום חם וטוב שנותן להם אותה. אם בני יהודה יכולה לקלוט אותם וזה מתאים גם לקבוצה השנייה ואנחנו יכולים להיות חלק מעסקת מכירה עתידית שלהם, אז אין לי בעיה עם זה”.

מיץ' גולדהאר, שחקניו מקבלים במה בצד הכתום של העיר (רדאד ג'בארה)מיץ' גולדהאר, שחקניו מקבלים במה בצד הכתום של העיר (רדאד ג'בארה)

ירדן שועה חווה עונת פריצה. מדובר בפרויקט אישי שלך ומעניין לדעת איך הוא נוצר?
”ירדן הגיע לבני יהודה כביכול כמה חודשים לפני שהגעתי בעסקת השאלה. כשאני הגעתי למועדון הלכתי לראות את הנוער, הבחנתי בו ומיד אמרתי לצוות שלי שהוא יהיה שחקן ששייך לבני יהודה. אחרי מלחמה לא קטנה עם מכבי ת”א הצלחנו להשיג אותו. להגיד שהכל היה ורוד? לא. היו איתו קשיים בצורת משחק עם המאמן בנוער ודברים לא כל כך השתלבו. ברגע שהמאמן התחלף הוא לקח את הקבוצה על הגב והבקיע 12 שערים והשאיר אותנו בליגה. הוא כישרוני ברמות ועם עבודה קשה והבנה שהוא יכול להיות כוכב, לפי דעתי הוא יכול להגיע הכי רחוק שאפשר”.

בעונה הבאה הוא כבר לא יהיה בבני יהודה.
”לא בטוח. אני אפילו מאמין שהוא יהיה בבני יהודה בעונה הבאה, אבל שוב, שחקנים איכותיים קשה להשאיר לטווח ארוך במועדונים כמו בני יהודה. בטווח הארוך השחקנים האלה רוצים להתקדם מקצועית וכלכלית אבל אם זה יקרה והוא יעזוב, בני יהודה תדאג לקבל את מה שהיא רוצה בתמורתו. אם תהיה הצעה אנחנו נבחן אותה. אני מאמין שכשהוא יימכר הוא יימכר לחו”ל, כי ההצעות שיש לי עליו מחו”ל כרגע מתאימות לדעתי גם לבני יהודה וגם לירדן. אבל שוב, עד סוף העונה הוא בבני יהודה אז רק בסיומה נתעסק בזה. אני גם לא נכנס כרגע לסכומים, אני יכול להגיד שקיבלתי עליו הצעות גבוהות וסירבתי. המחיר שלו יהיה גבוה כי מדובר בשחקן ברמה גבוהה. פנו כמה קבוצות מהארץ ויש 2 קבוצות בחו”ל שפנו אבל אנחנו לא מתעסקים בזה כי אני רוצה שהשחקנים יתעסקו כרגע בהצלחה של בני יהודה”.

אתה ממש עוקב אחרי שועה? איך עובד הקשר ביניכם?
”אני לא נוהג לדבר עם שחקנים יותר מדי כי אני דוגל בכך שהצוות המקצועי יעשה זאת ויתנהל מולם. מול ירדן אני כן מתנהל באופן ישיר כי אני מבין שיש פה כוכב כדורגל שעם ניהול נכון והכוונה נכונה יכול להגיע הכי רחוק שאפשר, ולא תמיד מי שמסביבך ראוי לייעץ או להכווין. אני חושב שאני בתור אחד שעבר דבר או שניים בחיים, חשוב שאסביר לו דברים שהם לאו דווקא קשורים כדורגל. אני חושב שבזכות השינוי שלנו הוא שינה משהו בתפיסה וזה הכי חשוב. יוסי עושה איתו עבודה מקצועית הכי טובה שהוא יכול ואני תפקידי הוא להיות סוג של אבא במועדון”.

ירדן שועה חוגג (עמית מצפה)ירדן שועה חוגג (עמית מצפה)

המקום השני פתח את התיאבון והאמונה שאפשר לקחת גם אליפות?
”יש משפט שאומר ‘חזיר קטן מאכילים, חזיר גדול שוחטים’. אני לא אוהב להיות חזיר גדול אני אוהב להיות חזיר קטן. אני לא ציפיתי למקום השני למרות שהאמנתי בסגל, אבל בכדורגל הכל יכול להיות, גם כשלסטר זכתה באליפות לא האמינו שזה אפשרי, אבל להגיד לך שאנחנו שואפים לשמה, אנחנו מציאותיים. הסגל שלנו לא מספיק רחב כרגע”.

אם בינואר תמצא את עצמך בצמרת, יכול להיות שתתחזק משמעותית?
”אם יוסי יבוא ויגיד שהוא רוצה שם ספציפי של שחקן ישראלי או שחקן זר, אז נראה. יש לנו כרגע רק חמישה זרים, אנחנו המועדון היחיד שלא השלים את המכסה כי אנחנו לא רוצים להביא זרים רק כדי להגיד שהבאנו שחקן ב-150 אלף יורו. יש לנו זרים שהם באמת ברמה מעל הליגה בתפקיד שלהם. אם יגידו לי שיש תפקידים שצריך בהם חיזוק, אני לא אהסס ואביא אותם”.

קרלוס קוויאר הגיע אליכם אחרי שבית”ר ירושלים ויתרה עליו. הרווחת מזה לדעתך?
”קוויאר נכנס למועדון בצורה בלתי רגילה. מרגישים כאילו הוא פה 6 שנים ואני חושב שהוא בינגו לשיטה של יוסי. יצא טוב לכולם”.

קרלוס קוויאר מול חן עזרא (מרטין גוטדאמק)קרלוס קוויאר מול חן עזרא (מרטין גוטדאמק)

למרות שבעלי בית”ר ירושלים, משה חוגג, אמר שלא ביצע פנייה, אכן נעשתה פנייה לאבוקסיס באמצעות סוכן. אפשר לומר שזה עשה לך בלאגן בקבוצה?
“אני חושב שהתפקיד של בעלים זה לדעת להשאיר מאמן בזמן ההצלחה. אני רציתי להשאיר את יוסי ולא משנה במה זה כרוך ואני שמח שהצלחתי כי היו דיבורים עליו גם קצת יותר רציניים מבית”ר. אני עמדתי על הרגליים האחוריות ואני שמח שגרמתי ליוסי לקבל את ההחלטה הנכונה ולהישאר בבני יהודה, כי החיבור שלו לפה טוב. אני מבין שהוא רוצה להתקדם אבל אני לא חושב שזה היה פייר לעשות זאת באמצע העונה, גם כלפיי האוהדים, גם כלפיי השחקנים וגם כלפיי”.

זה ברור לך שהוא לא יהיה אצלכם בעונה הבאה?
”צריך לזכור שיוסי חתום פה לחמש שנים. בהסתכלות שלי ושל יוסי אנחנו גם מחתימים שחקנים לטווח ארוך ואני לא חושב שזה פייר לשחרר אותו אחרי 3 חודשים. יוסי הוא חבר שלי אישית ולכן טיפה כאב לי עליו ברמה האישית כי הוא רצה להתקדם. לגבי העתיד, כדורגל זה דבר דינמי ואני לא יכול להתחייב למה יהיה. אני נכוויתי בעונה הראשונה שלי ולכן אני לא ממהר להחליף את יוסי. אני לא בטוח שזו העונה האחרונה שלו אצלנו כי הוא חתום לעוד 4 עונות חוץ מהעונה הזו. יש בנינו הבנה שאם תבוא הצעה בסוף העונה אז נשב ונדבר. בהסכם אין סעיף יציאה לא לי ולא לו. אם זאת תהיה הצעה ממש מפתה זה יכול לקרות”.

בית”ר ירושלים פנו באמצעות סוכן ומכבי חיפה היו יותר אלגנטיים וברגע שהבינו שאתה לא משחרר את יוסי ירדו מהעניין.
”אני לא נכנס לזה. יש בכדורגל הרבה נשמות טהורות שיודעים איך לפנות ולעשות רעש בתקשורת. אני ראיתי רק את טובת בני יהודה”.

יוסי אבוקסיס, כפיר אדרי וברק אברמוב (רדאד ג'בארה)יוסי אבוקסיס, כפיר אדרי וברק אברמוב (רדאד ג'בארה)

אתה צריך להגיד תודה שבנבחרת הלכו על מאמן זר ולא לקחו את יוסי אבוקסיס.
”תראה, אני חושב שיוסי תפור על הנבחרת. זו נבחרת שצריכה לשחק על כדורגל הגנתי ויציאה למתפרצות וזה הסגנון שתפור על יוסי. אני שמח מצד אחד שהם לא בחרו בו אבל מהצד השני, אני גם אוהד של הנבחרת ואני בטוח שהזמן של יוסי יגיע שם והוא גם יעשה זאת בהצלחה גדולה. אני יכול להגיד שאם יפנו מהנבחרת לגבי יוסי אני אשחרר אותו ללא תנאי וללא שום דבר, אבל רק במקרה של הנבחרת”.

ואז מה, תביא מאמן זר במקומו?
”לא. אני לא מאמין בזה. אני חושב שיש פה מאמנים שאפשר להסתדר איתם. למכבי ת”א יש מאמן שעושה עבודה טוב וזה מה שחשוב. הוא שומר את כולם איתו, גם מי שלא משחק. זה חשוב כי ברגע ששחקנים יוצאים נגד מאמן אתה מבין שהסיפור שלו נגמר. זה היה אצלי בעונה הראשונה ככה ונאלצתי לפטר מאמן שבועיים לפני גמר גביע”.

ולדימיר איביץ', "עושה עבודה טובה" (רדאד ג'בארה)ולדימיר איביץ', "עושה עבודה טובה" (רדאד ג'בארה)

מה דעתך על סכומי הכסף שמשלמים לשחקנים בישראל?
”אני חושב שפעם היו שחקנים טובים וסוכנים גרועים והיום יש סוכנים מצוינים ושחקנים פחות טובים. הסוכנים עושים עבודה יותר מדי טובה ויודעים איך להוציא כסף ממועדונים, גם מהמועדונים הקטנים וגם מהגדולים. ברגע שיש מי שמוכן לשלם זה בסדר ואין מה להתווכח עם זה. אני חושב שהסכומים מטורפים ולא הגיוניים”.

אתה תישאר בבני יהודה עוד הרבה שנים?
”מהיום שהגעתי אומרים שבכל עונה אני אעזוב. אני פה כל עוד שאני נהנה ואני הולך בדרך שלי. יש לי את היכולות הכספיות לנהל את בני יהודה בצורה שאני מנהל אותה היום וכרגע אני רואה את עצמי נשאר עוד הרבה שנים. זה נכון שאם הקהל יבוא ויקלל כל יום אז אולי אגיד ביום אחד שלום ולא להתראות. זה לא עומד על הפרק כרגע כי אותם אוהדים הם בעלי אינטרס שאני לא אהיה פה, כדי שהם יוכלו להיות יותר מעורבים. היה משחק שכל הקהל ביציע קילל וזה לא היה נעים. אני נותן מעצמי, מהחיים האישיים שלי, ולכן זה קצת חרה לי”.

בטח שמעת את הסיפורים שהיו סביבך שאתה לא באמת הבעלים ויש מישהו שעומד מאחוריך.
”עוד פעם, יש אנשים שיגידו הכל כדי שאני לא אהיה בבני יהודה. זה אנשים שהיו מקורבים למועדון ומהרגע שאני הגעתי הם לא קשורים למועדון ישירות. הם יכולים להיות קשורים בצורה של אוהדים ולא בצורה ניהולית ולכן לא טוב להם עם זה. אני יודע מי אלו ולכן אני לא מתייחס לזה. אני הולך עם האני מאמין שלי וזה מה שחשוב לי”.

ברק אברמוב (שחר גרוס)ברק אברמוב (שחר גרוס)

מי לדעתך הקבוצות שייאבקו על האליפות עד לסיום העונה?
”אני חושב שמכבי ת”א גדולה על הליגה כרגע. לאו דווקא בגלל חומר השחקנים, אני חושב שדווקא העונה חומר השחקנים שלהם הוא בינוני פלוס ולא כמו בשנים הקודמות, אבל יש להם מאמן חזק ומועדון מחובר. ברגע שכולם מחוברים קשה לעצור את הקבוצה. זה קורה גם אצלנו וגם אצלם, אבל אצלם העומק והאיכות גדולים יותר. בכל מקרה, אנחנו לא שואפים להתמודד עם מכבי ת”א, אנחנו שואפים להיות בפלייאוף העליון וזו תהיה הצלחה אדירה מבחינתנו”.

אתה לא חושב שבני יהודה יכולה לשחזר את ההישגים של לסטר וקריית שמונה שזכו באליפויות מפתיעות?
”שק”ש זכתה באליפות הקבוצות הגדולות לא היו בתמונה. העונה מכבי ת”א מאוד מאוד חזקה ובגלל זה יהיה לנו מאוד קשה. אנחנו לא באים להלחיץ את המערכת ולהגיד שאנחנו רוצים אליפות כי זה היה מצחיק, אבל אני גם חושב שעם השחקנים שיש לנו השמיים הם הגבול, כי יש פה שחקנים גברים וגם מי שלא משחק לא עושה פרצוף וזה מתכון להצלחה. אם זה ייגמר בפלייאוף עליון אהיה שמח ואם יותר מזה אני לא אבכה”.

שחקני בני יהודה חוגגים (עמית מצפה)שחקני בני יהודה חוגגים (עמית מצפה)

איך נוצר המצב שרשת ג’פניקה שלך נהייתה הספונסר של הליגה?
”מהיום הראשון שנכנסתי לכדורגל דיברתי עם המנהלת על מציאת ספונסר לליגה. להגיד לך שחשבתי שזה יהיה אני, לא חשבתי. רציתי להביא מספר אנשים מהמשק הישראלי ולא הצלחתי. לאחר מכן צצה ההצעה שאני יהיה הספונסר וברגע שהגענו למספרים הגיוניים אז הסכמתי לזה. אני חושב שזה טוב לכדורגל וטוב לג’פניקה, אז זה גם טוב לי. שנים לא היה ספונסר לליגה ואני חושב שבעקבות זה יצטרפו עוד ספונסרים בשנים הבאות. בסופו של דבר זו עסקה שווה כי מדובר בענף שיוצר הרבה עניין וזה שווה את זה. אנחנו בג’פניקה מרוצים. אני לא הייתי מעורב כל כך במשא ומתן, מי שניהל את זה היה המנכ”ל שלי, גדי בנליאל”.

נוצרו עכשיו ריבים בין הקבוצות על השוברים.
”אם ירצו עוד שוברים אני אביא וזו לא תהיה בעיה”.

הלוגו של ליגת ג'פניקה (מערכת ONE)הלוגו של ליגת ג'פניקה (מערכת ONE)

אומרים שבארץ קשה להיות בעלים בעסקי המזון ומלא מסעדות נסגרות. אתה לעומת זאת רק מרחיב את העסקים שלך. כמה זה קשה באמת?
”בארץ קשה בכל תחום כי הרגולציות מקשות על בעלי עסקים. יחד עם זאת, אם אתה עושה את הדברים נכון ועם שיקול דעת ויודע לדאוג שהכל פייר, אז אומנם אתה מרוויח קצת פחות, אבל יש לך עסק להרבה שנים, וכזה שנותן חוויה ללקוח וגם רווח לזכיינים ולרשת. זה לא תמיד קל אבל אני שמח שאני מצליח בתחום המזון בכל הרשתות שלי. היום אני עומד בראש מערך מול המדינה שצריכה להבין שהמסעדות בקריסה. אני אולי לא בקריסה, אבל יש עסקים קטנים שלא יכולים לעמוד בדרישות. בתור מי שהוא אחד מהמובילים בתחום מתפקידי לעזור”.

אתה מגיע כל יום לעסקים שלך כדי לבדוק איך הם מתנהלים?
“כן, אני איש עסקים פעיל וזה חלק מהעניין. אני עושה גם ביקורות פתע”.

נחזור לקבוצה, אלירן עטר כרגע לא מרבה לשחק במכבי ת”א וכמי גדל בשכונת התקווה, אנחנו יודעים שאתה בקשר איתו, יש סיכוי שהוא יחזור?
”אלירן הוא שחקן מכבי ת”א. אם וכאשר הוא יסיים חוזה ויביע נכונות להגיע לבני יהודה אני חושב שזו סגירת מעגל שתהיה טובה לכולם”. 

בעבר דובר על האופציה הזאת.
”יש הבדל בין דיבור לבין מעשים, אפשר לדבר על כל הדבר”.

אלירן עטר על הספסל (עמרי שטיין)אלירן עטר על הספסל (עמרי שטיין)

ומה לגביי הפנייה שלכם למאור בוזגלו בזמן שהוא היה פצוע ולא קיבל הצעות?
”אני רציתי אותו בבני יהודה כי הוא היה יכול לשדרג אותנו בתור מועדון ולא רק על המגרש. לצערי זה לא צלח אבל אנחנו מצליחים היום ואני מאחל למאור שיצליח גם. אני בקשר טוב איתו ועם אבא שלו ואני מאחל להם רק טוב”.

אתם בקשר טוב למרות שנפרדתם מאלמוג?
”אנחנו בקשר מצוין, אני חושב שהפרידה הייתה טובה לכל הצדדים כי הבנו שיוסי הולך לשיטה שאלמוג פחות מתאים לה. אני אמרתי לו שעדיף לו לעזוב וגם הוא חשב ככה”.

אלמוג בוזגלו, "לא התאים לשיטה" (עמרי שטיין)אלמוג בוזגלו, "לא התאים לשיטה" (עמרי שטיין)

כמה זמן אתה מקדיש לעסקים שלך במהלך היום וכמה לבני יהודה?
”המזל שלי שישי לי אנשים טובים בבני יהודה, כמו כפיר אדרי ורועי זריהן, אבל עדיין יש דברים שאני מתעסק בהם וגוזלים ממני הרבה זמן. אני לא מזניח את העסקים כי עסקים זה לפני הכל, אבל אני מקדיש זמן בבני יהודה ועושה את זה בכיף. זה לא פוגע בי ואני משתדל שזה לא יקרה”.

כמובן שיש גם את נושא ההתאחדות לכדורגל. אתה כעסת על העמדה לדין שלכם בנוגע לכרטיסים וגם על זה שמצאתם את עצמכם מחוץ להנהלת ההתאחדות. אתה יכול להרחיב?
”כשאני קניתי את הקבוצה ממשה דמאיו היה בנינו סיכום שהוא יישאר חבר הנהלת התאחדות ואני אהיה במנהלת, ובבחירות הבאות בעוד שנתיים אני אכנס במקומו גם להתאחדות, כי הוא כבר לא יהיה רלוונטי מבחינת בני יהודה. זה מה שסוכם מול מרכזי מכבי והפועל. לפני הבחירות דיברנו עם אנשים במרכז הפועל, ביניהם גם יורם אורנשטיין למשל, ואמרו לנו שהכל בסדר ואנחנו בהנהלה. אחרי זה לפתע הודיעו לנו שלא בחרו בנו והעדיפו לבחור קבוצות מליגות א’ ו-ב’. בעקבות כך התחלתי לחקור את העניין כדי להבין איך זה קרה. אחרי שחקרתי הבנתי שיש אדם בשם שטרן חלובה, שהוא מקורב למשה דמאיו והוא עושה מה שהוא רוצה בכדורגל הישראלי”.

שטרן חלובה (משה חרמון)שטרן חלובה (משה חרמון)

“80 אחוז מהאנשים לא יודעים מיהו חלובה, אבל הוא מנהל את הכדורגל הישראלי. זה משהו שהוא גועל נפש לכדורגל שלנו. זה בנאדם שלא הייתי נותן לו לנהל חנות מכולת. הוא רוצה חיילים שיצביעו ויעשו מה שהוא אומר. הוא ידע שאני לא אעשה את זה כי יש לי דרך משלי. אני שמחתי ששינו זוארץ מונה ליו”ר ההתאחדות כי אני חושב שהוא יכול לעשות דברים יפים, אבל כל עוד שטרן חלובה יהיה חלק מהכדורגל אז דברים לא ישתנו. זה מה שהוא רוצה וטוב לו ככה. אני יודע בוודאות שהוא הבטיח לאנשים להיכנס להתאחדות בתמורה שהם יעשו מה שהוא אומר. אומנם הכל לכאורה אבל זה בזיון וזה גועל נפש שככה זה נראה”.

דמאיו היה קשור לזה?
“אני לא יודע ואני לא נכנס לזה. אני יודע שהם חברים אבל דמאיו הוא לא צד בעניין. במרכז הפועל אין בחירות. יש אורנשטיין וחלובה ועוד רואה חשבון שהוא יושב ואמרים לו מה לעשות וככה נבחרים אנשים למרכז הפועל. בדיוק בגלל זה אני, אשר אלון ויואב כץ לא נכנסים ובכלל לא מופיעים ברשימה. זה קורה כי אנחנו רוצים להביע את הדעה שלנו ולשנות דברים”.

מה תעשה בנידון?
”אין לי הרבה מה לעשות כי אני לא רוצה לפגוע בשינו. אני חושב שהוא ראוי וטוב לכדורגל ויעשה את השינוי. הוא צריך להעיף את שטרן חלובה כי כבר נמאס מזה. אתה בא ומשקיע כסף ומנסה לעשות דברים טובים ובסוף באים אנשים מלמעלה ותוקעים הכל בגלל אינטרס כזה או אחר. אני לא ממשיך במרכז הפועל וזה עניין של חודש חודשיים עד שאעזוב. לא הוצאתי צו מניעה לבחירות כדי לא לפגוע בשינו”.

שינו זוארץ (שחר גרוס)שינו זוארץ (שחר גרוס)

ומה לגבי עניין הכרטיסים?
”גם פה ניסינו לעשות טוב ובסוף זה הסתיים ברע. אני רוצה לעזור לאוהדי הכדורגל בישראל, ויחד עם זאת אני מבין שכרטיס ב-50 שקל יפסיד לי כסף גם אם אמלא את כל המגרש, בגלל ההוצאות. אז באתי והייתי יצירתי, אמרתי שאמכור ב-80 שקל ואתן כניסה גם למשחק הבא”.

אבל אמרו שזה מקפח את אוהדי הפועל ת”א.
”אין מה לעשות, גם הפועל ת”א בעצמם מוכרים לאוהדים שלהם ב-80 שקל, אז איפה הבעיה?”

מה אתה אומר על זה שהיועץ המשפטי של ההתאחדות, עמית פינס, הגיע בעצמו לדיון?
”אני לא נפגע אישית מזה. אני נתתי לאוהדים שלי ושל הפועל ת”א לבוא גם למשחק הבא ולראות כדורגל בחינם. הפוסק אמר בסוף שזה מבורך ולא רשום בתקנון שאסור. התפקיד שלי הוא להיות יצירתי ואני אמשיך לפעול כך אם אמצא לנכון”.

עו"ד עמית פינס (נעם מורנו)עו"ד עמית פינס (נעם מורנו)

 לסיום, עברת חודשים לא קלים לפני פתיחת העונה עם המעצר שלך, איפה זה עומד כרגע?
”קודם כל זה נכון שעברתי תקופה לא קלה בטח כאשר אני אדם נורמטיבי ויש תחתיי 3,500 עובדים וקבוצת כדורגל שחושפת אותי לתקשורת. אני לא עשיתי שום דבר שהוא לא בסדר ולכן אני רגוע. החקירה עדיין מתנהלת ולכן לא אדבר עליה. למרות שלא היה קל לא חשבתי לעזוב את בני יהודה כי כרגע אין מי שייקח אותה ויעשה איתה מה שאני עשיתי. אנחנו מועדון שהוא מספר 2 בתל אביב כיום. מאז שהגעתי אנחנו מובילים ואנחנו לפני הפעול ת”א היום ואני רואה את זה ואני רוצה להמשיך את זה. זה סוג של מפעל חיים בשבילי. היו ימים לא קלים כי יש לי משפחה וילדים והביאו אותי לבית משפט בדיוק כמו רוצח או אנס, כי זה החוק פה במדינה וככה זה נראה. מי שעושה עסקים במדינה הוא חשוף למעצרים וחקירות. אני לא הראשון ולא האחרון, גם שרי אריסון נחקרה ובאותו רגע מכרה את כל עסקיה בארץ. לי אין אופציה כזאת כי זו המדינה שלי. אני אלחם עד הסוף כי אני יודע שעשיתי הכל בסדר”.

שטרן חלובה בתגובה לדברים: “תהיה מרוצה אתה והוא".

שרי אריסון (רויטרס)שרי אריסון (רויטרס)
אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */