יום חמישי, 28.03.2024 שעה 22:06

אקדמי צירפה לשורותיה את הרוכב הערבי הראשון

מוחמד סאבח בן ה-18 מצטרף לקבוצת האופניים הישראלית, שפותחת את שעריה בפני הרוכבים מהמגזר: "הגשמת חלום אישי אבל גם אחריות גדולה, לא מוכן לאכזב"

|
מוחמד סבאח (צילום: וואסים חוסיין, רוכבי שפרעם)
מוחמד סבאח (צילום: וואסים חוסיין, רוכבי שפרעם)

בשורה לרוכבי האופניים מהמגזר: סייקלינג אקדמי גאה פותחת את שעריה בפני רוכב האופניים הראשון מהמגזר הערבי. מוחמד סבאח בן ה-18 משפרעם מצטרף לשורות קבוצת העתודה שלה במטרה להכשירו להשתתף כבר במהלך העונה הבאה למרוצים באירופה.

סיפורו של סבאח יוצא דופן. לפני כשנה וחצי הנער הצעיר יצר קשר עם וואסים חוסיין, מאמן מועדון האופניים “רוכבי שפרעם”, וסיפר לו על חלומו להיות רוכב אופניים מקצועני. תחילה המאמן היה ספקן לגביו עקב משקלו, אבל הבטיח לעזור לו להגשים את חלומו. 

“אני חייב לומר שהוא עמד במילה” מספר וואסים, “מאז הוא גילה התקדמות בלתי רגילה כמטפס”. כאשר סאבח השיג את אחת התוצאות הטובות ביותר שנרשמו אי פעם בטיפוס לעליית נשר המיתולוגית, הבין המאמן שלנער משפרעם מגיעה הזדמנות אמיתית, וכאן סייקלינג אקדמי נכנסה לתמונה. הקשר שנוצר בין המועדון בשפרעם לבין הקבוצה הישראלית הוליד את שיתוף הפעולה, שבסופו אקדמי מקימה בימים אלו בתי ספר לרכיבה בכפרי נוער ברחבי הארץ, ולפני מספר ימים אף חנכה את “אקדמי שפרעם” המורכבת מהרוכבים הערבים הצעירים ביותר. אחד מהם הוא ראמי שקיר בן ה-15, אלוף ישראל בקדטים. 

חברי קבוצת סייקלינג אקדמי (מערכת ONE)חברי קבוצת סייקלינג אקדמי (מערכת ONE)

במקביל החליטה אקדמי לצרף את סבאח לקבוצת העתודה שלה ולהצמיד לו את אביב יחזקאל, מי שרכב למעלה משנתיים בקבוצה המקצוענית הבכירה שלה, כמאמן האישי שלו. “מוחמד הוא מטפס מאד מוכשר” אמר יחזקאל, “יש לו בהחלט “מנוע” מרשים וכמי שהחל להתאמן ברצינות רק לפני שנה, הוא ביצע התקדמות גדולה. אבל הפער שהוא צריך לסגור עדיין גדול מאוד. הוא כמעט מעולם לא התנסה במרוצים, בוודאי לא באירופה, וחסר לו המון ניסיון כיצד להתנהל בפלוטון. הוא יהלום לא מלוטש אבל גם אתגר גדול. ההצטרפות שלו לקבוצת העתודה שלנו תסייע לו להתחיל לסגור פערים ואני מקווה שנוכל להכין אותו בזמן למרוצים של העתודה באירופה”.

מנהל אקדמי רן מרגליות: “עבורנו מוחמד סבאח הוא הזדמנות לחולל שינוי. תרצו, קראו לזה אפליה מתקנת. אם מוחמד יצליח הוא יהווה השראה ודחיפה למגזר שלם. אנחנו רואים בפרויקט הזה כזכות גדולה. אקדמי שייכת ופתוחה לכולם. זו דרכנו”.

רן מרגליות (עמית מצפה)רן מרגליות (עמית מצפה)

מוחמד סבאח הגיב לצירופו לעתודת אקדמי בהתרגשות גדולה: “להפוך לרוכב הערבי-ישראלי הראשון של אקדמי זה הגשמת חלום אישי אבל גם אחריות גדולה. חובת ההוכחה היא עליי, לנצל את ההזדמנות הגדולה הזו. אני מייצג מגזר שלם ואני לא יכול ולא מוכן לאכזב”.

כזכור, אקדמי צירפה לשורתיה רוכב מוסלמי מקצועני ראשון לפני כשנה אבל המהלך הסתיים במפח נפש כאשר הרוכב, אלוף טורקיה אחמט אורקן, ביקש לעזוב את  הקבוצה בשל איומים של קיצונים על בני משפחתו. בקבוצת העתודה של אקדמי רוכב מזה שנה הרוכב הדרוזי הצעיר מעוספיה, סאנד אבו פארס, וכבר התחרה בהצלחה עם הקבוצה באירופה השנה.

סייקלינג אקדמי נחשבת לקבוצה המקצוענית מספר 1 בעולם בכל הקשור לגיוון הלאומי והאתני שלה. רוכביה באים מ-18 מדינות שונות ונמנים על כל הדתות. היא זוכה לחסות מיוחדת של מרכז פרס לשלום שרואה ברוכביה כשגרירי שלום מטעמו.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */