יום שישי, 29.03.2024 שעה 16:46
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6220-5526מכבי ת"א1
5518-5526מכבי חיפה2
4919-4526הפועל ב"ש3
4732-3826הפועל חיפה4
3426-2726מכבי בני ריינה5
3331-2626בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3133-2826הפועל ירושלים1
3048-3126מכבי פ"ת2
2841-2926מכבי נתניה3
2838-2126הפועל חדרה4
2637-2926הפועל ת"א5
2534-3426בית"ר ירושלים6
2242-2026מ.ס אשדוד7
1939-2026הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל ב"ש
  • שבת, 30/03, 16:00
  • הפועל חיפה
  • הפועל חדרה
  • שבת, 30/03, 17:00
  • הפועל פ"ת
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 30/03, 19:30
  • מ.ס אשדוד
  • מכבי ת"א
  • שבת, 30/03, 20:00
  • בני סכנין
  • מכבי נתניה
  • ראשון, 31/03, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מכבי חיפה
  • ראשון, 31/03, 20:30
  • מכבי בני ריינה
  • הפועל ירושלים
  • שני, 01/04, 20:00
  • הפועל ת"א

הישראלי שחתם במאריטימו בעצת קווארסמה

אמיר זוהר (18) גדל בהרצליה, עבר לטנג'יר, שיחק בטולוז, סנדרלנד וגרנאדה וחתם על חוזה מקצועני במדיירה: "סירבתי למרוקו, רוצה לייצג את ישראל"

|
אמיר זוהר אחרי החתימה במדיירה (מערכת ONE)
אמיר זוהר אחרי החתימה במדיירה (מערכת ONE)

הוא נולד בישראל, עבר למרוקו, שיחק בצרפת, אנגליה וספרד וכעת חתם בפורטוגל. הסיפור של אמיר זוהר בן ה-18 החל בהרצליה, נמשך בטנג’יר, עבר במחלקות הנוער של טולוז, סנדרלנד וגראנדה בחמש השנים האחרונות נחת בשבוע שעבר באי מדיירה, שם חתם בשורות מאריטימו המקומית על חוזה מקצועני ראשון והוא כבר מתאמן במקביל בשורות קבוצת הנוער ובקבוצת המילואים של המועדון.

איך ילד בגיל 13 מתחיל לנדוד ברחבי אירופה על מנת להגשים את החלום הגדול להצליח בעולם הכדורגל? על השאלה הזאת עונה זוהר ומתמקד בפן המנטלי. מלבד זאת, גם הליווי של המשפחה משחק תפקיד משמעותי וגם כמה עצות מחבר של המשפחה, אחד, ריקרדו קווארסמה.

הגזים: פרץ לדשא ועשה חימום לצד רונאלדו

זוהר, שנולד בהרצליה, חי בישראל עד גיל 11 ושיחק בקבוצות הילדים של מכבי תל אביב, אבל אז חייו קיבלו תפנית של ממש. אמיר עבר למרוקו ביחד עם אמו ושאר בני משפחתו וניתק קשר עם משפחתו שנותרה בישראל. האם, אשת עסקים (בעלת מסעדות וספא במרוקו) השתכנה עם זוהר בעיר טנג’יר, שם הוא שיחק בעצמו בקבוצה המקומית, אך משהבין כי רמת הכדורגל במדינה לא מספקת, ולא תואמת את הפוטנציאל שלו, החל את הפרק האירופי שלו בעצמו, לבדו, בגיל 13.

התחנה הראשונה הייתה טולוז. זוהר נבחן בקבוצה מדרום צרפת והתקבל. הוא למד צרפתית באקדמיה של הסגולים ושיחק שם כשנה וחצי. עד שהאהבה לקחה אותו לאי הבריטי. חברתו דאז, התגוררה באנגליה והוא עבר לשם יחד איתה. מבחנים נוספים צלחו גם בסנדרלנד, שם היא מתגוררת, והחלוץ נותר במדים אדומים-לבנים גם בגרנאדה, אליה עבר לאחר מכן, אבל לא השתקע בספרד, למרות הקרבה למרוקו ולמשפחה, בעיקר בגלל קשיי שפה.

אמיר זוהר במדי מאריטימו (מערכת ONE)אמיר זוהר במדי מאריטימו (מערכת ONE)

עתה, במדיירה, המקום בו גדלו וטופחו בין השאר כוכבי נבחרת פורטוגל, דוגמת פפה וכריסטיאנו רונאלדו הוא מצא בית חם, כך הוא מספר ל-ONE. “אנשים טובים אליי כאן, יש פה דוברי פורטוגזית, צרפתית ואנגלית, זה מקום שמרגיש כמו בית אז אתה מחזיר לו בהתאם”, אמר זוהר. “אני שמח להגיע למועדון כמו מאריטימו ממדיירה. אני מגיע לעבוד קשה ולהוכיח את עצמי. מקווה לעזור לקבוצה לעמוד ביעד ושיהיה לנו בהצלחה. ברוך ה' הכל בסדר ואני מקווה שזה יימשך כך".

ההמשך עליו מדבר זוהר הוא ברמת הנבחרות, כפי שציין, כאשר הוא נמצא בפנקס של נבחרת ישראל עד גיל 19 ועשוי לקבל זימון אליה כשגדי ברומר וניר לוין בוחנים את האפשרות, בעודו מחזיק בדרכון כפול וגם נבחרת מרוקו רצתה שייצג אותה.

פפה וכריסטיאנו רונאלדו (רויטרס)פפה וכריסטיאנו רונאלדו (רויטרס)

“דיברו איתי מההתאחדות המרוקאית בעונה שעברה”, סיפר זוהר. “הציעו לי לשחק בנבחרת הנוער של מרוקו, אבל אני שייך לישראל, מחובר לישראל ורוצה לשחק אך ורק בישראל. נולדתי בארץ והמטרה שלי היא לשחק בנבחרת. אין לי מטרות אחרות בארץ, רק נבחרת ישראל”.

לגבי ההחלטה הזאת, כמו גם לחתום במאריטימו, זוהר התייעץ עם לא אחר מאשר ריקרדו קווארסמה, חבר של משפחת זוהר, עמו הוא נמצא בקשר רציף. “הוא חבר טוב שלנו, עוזר לי המון”, סיפר אמיר. “הייתי אצלו בבית בליסבון, הוא בא לראות אותי משחק כאן, אנחנו מכירים טוב מאוד. אמא שלי חברה שלו ובעיקר של אשתו טוב וככה התחיל הקשר בינינו. 

אמיר זוהר וריקרדו קווארסמה (מערכת ONE)אמיר זוהר וריקרדו קווארסמה (מערכת ONE)

“ריקרדו נותן לי הרבה טיפים, מייעץ לי לגבי הרבה דברים בכדורגל ובחיים. אמר לי שמדיירה זה מקום טוב והמליץ לי לחתום שם. אמר שרונאלדו גדל שם, שיש שם אנשים טובים ומקצועיים באקדמיה, בעיקר אמר שהקבוצה הזאת היא מקפצה. אם בנאדם כמוהו אמר לי דברים כאלה, אז השתכנעתי. גם דני, ששיחק בנבחרת פורטוגל, משחק פה בבוגרים ועוזר לי הרבה”.

“זוהר הוא שחקן צעיר, מוכשר ומבטיח שהרבה מועדונים אירופאיים הביעו בו עניין רב”, אמר יואב אלימלך, סוכנו של השחקן מסוכנות FootballBiz, שציין שהקבוצות הגדולות בפורטוגל התעניינו בזוהר לפני שחתם במאריטימו. “אקדמיה שגידלה וטיפחה שחקנים ברמה עולמית ובוחרת את שחקניה בקפדנות מאמינה באמיר זוהר וזו הבמה שלו להוכיח את עצמו בדרך לרמות הגבוהות. הוא בחר במקום השליו והפסטורלי הזה, שם הוא יוכל לבוא יותר לידי ביטוי. מקום שיש בו רמת החיים הספורטיביים האופטימליים עבור שחקן כדורגל בשילוב כל התנאים שהמועדון נותן”.

אמיר זוהר עם חבריו לקבוצה במדיירה (מערכת ONE)אמיר זוהר עם חבריו לקבוצה במדיירה (מערכת ONE)

“הכל מידי שמיים, אני רק בן 18, אבל עברתי הרבה בחיים”, הוסיף זוהר. “אני מאמין בעצמי ומאמין שאני יכול להגיע לרמות הגבוהות. אני שהכדורגל זה עולם קשה, אבל המטרות שלי ברורות – לשחק באירופה ובנבחרת ישראל. אני לא מוותר, אפילו שהיה לי קשה לבד באירופה, נלחמתי להשיג את המטרה”. בין אם ימשיך את הקריירה שלו כמקצוען בפורטוגל או שמא ימשיך לנדוד ברחבי אירופה, הסיפור של זוהר מרגש ומיוחד. סיפור שהתחיל בישראל, שם הוא מקווה גם שיימשך.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */