יום שישי, 29.03.2024 שעה 14:05

בה"ד 8: כבר לא רק בסיס הדרכה למקצועות הכושר

בסיס ההדרכה בפיקודו של סא"ל גופר, מאמן בשנה 45 אלפי לוחמים, מחנך חיילים לחיים בריאים בקורסים מיוחדים ודואג לתעודת מדריך כושר לחיילים בודדים

|
סא
סא"ל עמוס גופר. פעילות מבורכת בבסיס ההדרכה

אי אפשר לדבר על מערך הכושר הקרבי בצה"ל בלי להזיכר בנשימה אחת את בה"ד 8 אשר ממוקם במכון ווינגייט.

בסיס ההדרכה מהווה את הסמכות המקצועית להכשרה ולאימון במקצועות הכושר הגופני והקרבי בשלל תפקידים כמו מדריכי הכושר הקרבי, מדריכי הקרב מגע ועוד שלל תפקידים חשובים ומשמעותיים, כאשר רבים מחניכיו המשיכו לעסוק בענפים אלו גם בחייהם האזרחיים.

" ברור מעבר לכל ספק שהכושר הקרבי של לוחמי צה"ל הינו מרכיב מרכזי בהובלת צה"ל לניצחון במערכה הבאה", אומר מפקד בה"ד 8 סא"ל עמוס גופר,  "מרכיב הכושר בתוך המכלול שנקרא "לוחם" בצבא ההגנה לישראל הוא מרכיב מכריע שבה"ד 8 פועל ימים כלילות כדי לשים עליו את הדגש, להתאימו לתנאי השטח והלחימה המשתנים".

מתוך הבנת חשיבות השמירה על הכושר הקרבי של לוחמי צה"ל, גופר חרט על דגל הבה"ד את מדיניות בית פתוח לכלל חיילי צה"ל או כפי שהוא מכנה אותו - "בית 8".

כחלק ממדיניות זו בשנת 2018 בה"ד 8 אימן וייאמן במסגרת ימי כשירות קרבית כ- 45 אלף לוחמים - מספר חסר תקדים שכן מדובר בבסיס שייעודו העיקרי הוא הדרכה. מדיניות זו פועלת למען כלל חיילי צה"ל במטרה לשים דגש על חשיבות לפיקוד וחינוך החיילים בנושא הכושר הקרבי.

כחלק ממטרה זו מפקד הבה"ד וסגנו רב סרן רועי יבלוצניק מאמינים שעל מנת שהבה"ד יוכל לארח בצורה מיטבית את כלל המתאמנים יש להשקיע בחזות המחנה ובתשתיותיו. בעקבות כך בשנה האחרונה חלה מהפכת תשתיות בבה"ד 8. החל מתשתיות ספורט ותשתיות תומכות לביצוע פעילות גופנית ועד לשיפוץ השק"ם לרווחת החיילים.

בנוסף לשמירת הכשירות הקרבית של הלוחמים שם לעצמו מפקד בה"ד 8 כמטרה לסייע למפקדים הלוחמים בשטח עם בעיית הלוחמים בעלי BMI גבוה ולהפוך את היחידות הלוחמות לבריאות וחזקות יותר מתוך רצון להגשים את ייעודן בצורה מיטבית.

כחלק ממטרה זו פתח בה"ד 8 את שעריו לקורס אשר שנקרא קורס "אריות הכושר" המובל על ידי מד"ר בה"ד 8 רב סרן ניקו סיניאבסקי.  הקורס מתרחש כשמונה פעמים בשנה והוא כולל מספר ימים חווייתיים בבה"ד 8 בליווי צמוד של מדריכי אימון גופני אשר מעבירים ללוחמים אימונים חווייתיים ושיעורים מעשירים, כל זאת בכדי להעניק לחיילים הללו כלים לחיים בנושא אורח חיים בריא ולחשוף אותם לספורט באופן חוויתי וחיובי.

סא"ל גופר רואה חשיבות רבה בפרוייקט: "אני מאמין שהדבר שמניע אנשים לעשות פעילות גופנית זה אהבה ותשוקה. המטרה העיקרית שלי היא לגרום ללוחמים הללו לרכוש כלים לאורח חיים בריא. גם אם בודדים מהם יאמצו לעצמם הרגלים מסוימים ויחיו חיים בריאים יותר מבחינתי השגנו את המטרה".

כמו כן, מתרחש בבה"ד 8 השנה בפעם השנייה קורס חדר כושר עם תעודה אזרחית לחיילים בודדים. במסגרת הקורס כ-50 לוחמים המוכרים כחיילים בודדים עוברים הכשרה של מאמני חדר כושר ובסוף הקורס מקבלים תעודת מאמן אזרחית ומקצוע לחיים. "אני בתור מפקד בה"ד 8 בוחר להוקיר ללוחמים הללו על שירותם המשמעותי והכל כך לא מובן מאליו", הוסיף סא"ל גופר,  "הם מבצעים  תפקידים חשובים ומסכנים את עצמם יום וליל על אף האתגרים שניצבים בפניהם".

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */