יום חמישי, 28.03.2024 שעה 14:09
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6220-5526מכבי ת"א1
5518-5526מכבי חיפה2
4919-4526הפועל ב"ש3
4732-3826הפועל חיפה4
3426-2726מכבי בני ריינה5
3331-2626בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3133-2826הפועל ירושלים1
3048-3126מכבי פ"ת2
2841-2926מכבי נתניה3
2838-2126הפועל חדרה4
2637-2926הפועל ת"א5
2534-3426בית"ר ירושלים6
2242-2026מ.ס אשדוד7
1939-2026הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל ב"ש
  • שבת, 30/03, 16:00
  • הפועל חיפה
  • הפועל חדרה
  • שבת, 30/03, 17:00
  • הפועל פ"ת
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 30/03, 19:30
  • מ.ס אשדוד
  • מכבי ת"א
  • שבת, 30/03, 20:00
  • בני סכנין
  • מכבי נתניה
  • ראשון, 31/03, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מכבי חיפה
  • ראשון, 31/03, 20:30
  • מכבי בני ריינה
  • הפועל ירושלים
  • שני, 01/04, 20:00
  • הפועל ת"א

יותר מדי חורים: הנקודות המרכזיות לכישלון ב"ש

הפארסה בעמדת השוער, בחירה בזרים שרק עשו נזקים, הסחבת והמצב המתוח עם וואקמה ומשחק ההגנה החלש. כך סיימה האלופה את העונה האירופית מוקדם מהצפוי

|
שחקני הפועל ב
שחקני הפועל ב"ש מאוכזבים (רדאד ג'בארה)

בסיום עונת 2017/18, הפועל באר שבע זכתה באליפות שלישית מתוקה ברציפות והיה נראה שעם מספר שינויים נקודתיים, הצלחת הכסופה תישאר בנגב שנים נוספות. אבל, סדרה של טעויות והחלטות שנויות במחלוקת, סיבכו את האלופה הגאה בשלוש השנים האחרונות, ואיך שלא נהפוך את זה, השפיעו על הקבוצה בשיא הקמפיין האירופי.

הפיצוץ הגדול התרחש בהשפלה המהדהדת 5:0 בקרואטיה לדינמו זאגרב. התבוסה הציפה את הבעיות המקצועיות והלא מקצועיות שיש בקבוצה מבירת הנגב ובעיקר את הטעויות שבסופו של דבר השפיעו על המכונה המשומנת של ברק בכר. ONE מציג עבורכם את ארבע הנקודות המרכזיות שהובילו לכישלון האירופי של הפועל באר שבע בעונת  2018/19.

בן ביטון וג'ון אוגו. הפנים אומרות הכל (איציק בלניצקי)בן ביטון וג'ון אוגו. הפנים אומרות הכל (איציק בלניצקי)

הזרים

אחת הסיבות המרכזיות לדומיננטיות של ב”ש בכדורגל הישראלי ולהצלחה בשנתיים האחרונות בליגה האירופית הייתה בחירת הזרים המדויקת. המשחקים מעוררי הכבוד של האלופה הישראלית נגד סלטיק, אולימפיאקוס, אינטר, סאות'המפטון ועוד, התרחשו בזכות הזרים הדומיננטיים שלה. ג’ון אוגו, טוני וואקמה, אובידיו חובאן, מיהאי קורהוט ו-ויטור הביאו את הערך המוסף הדרוש כדי להרשים מעבר לים. הפעם, בעונת 2018/19, המצב בבאר שבע שונה לגמרי מבחינת הזרים.

ויטור מחלים מניתוח ברצועה הצולבת, וואקמה חושב על עזיבה עוד מסוף העונה האחרונה, קורהוט לא בתוכניות, חובאן שוחרר בהחלטה תמוהה בזמנו והותיר חלל אדיר ואוגו השריד היחידי שנשאר ומביא ניחוח של רמה אירופאית. בקיץ הנוכחי, צירפה באר שבע את יאניס אנסטיס אחרי שעסקת ארנסטס שטקוס התפוצצה ואת ז'וליין סטו. תצוגת בלהות אחת נגד דינאמו זאגרב הפילה את האסימון שזה לא זה והיווני כבר לא ילבש את אפודת השוער. ז'וליין סטו, לא הקשר לו ייחל ברק בכר והישיבה על הספסל במשחקים האחרונים מדברת בעד עצמה. פקהארט, ששוחרר בתחילת השבוע וחתם בלאס פאלמאס הספרדית, בילה רוב הזמן בספסל ולא השפיע.

סטו, אוגו ו-וואקמה. זה לא היה זה העונה (איציק קדוש)סטו, אוגו ו-וואקמה. זה לא היה זה העונה (איציק קדוש)

כך הפועל באר שבע הגיעה למצב שבמשחק הגומלין נגד דינאמו זאגרב ובצמד המשחקים נגד אפואל ניקוסיה, יש לה שני זרים בלבד בהרכב, וואקמה ואוגו. עם כל הכבוד לשחקן הישראלי, הצלחה אירופית מגיעה בזכות זרים איכותיים ודומיננטיים שעושים את ההבדל. אחרי שוואקמה כבר נפרד, ג'ון אוגו היחידי שנשאר שיכול לעשות את הפועל באר שבע לטובה יותר. גם אם באר שבע הייתה מצליחה לעבור את הקפריסאים, עם זר אחד בהרכב, זה לא היה מספיק נגד אסטנה הקזחית. על מנת שנראה את הפועל ב”ש חוזרת לתת הצגות באירופה, אלונה ברקת, אסי רחמים, ברק בכר ואליניב ברדה ראש מערך הסקאוטינג, יצטרכו לבנות שלד חדש של זרים שמשדרגים ולא מקלקלים.   

עמדת השוער

הפרשה המיותרת של הקיץ. קודם כל, אל לנו לערער על ההחלטה האמיצה של הצוות המקצועי בהפועל באר שבע להתחזק בעמדת השוער, זה זכותו וחובתו לבצע שינויים גם אם הם כואבים. יחד עם זאת, כדי לעשות מהלך נועז שכזה, על חשבונו של גיא חיימוב ממצטייני האליפות האחרונה ודמות דומיננטית בחדר ההלבשה, צריך לחשוב גם על הדרך. הרגע הזכור במחנה האימונים בפולין, בו גיא חיימוב גילה באמצע ארוחת הצהריים על המגעים עם שטקוס מהפועל חיפה בחדר האוכל, הכניס את המערכת לסחרור שבו היו מעורבים מצד אחד שיקולים מקצועיים ומצד שני תחושות לא נוחות בלשון המעטה על היחס כלפי גיא חיימוב.

יאניס אנסטיס. הימור שלא צלח (אחמד מוררה)יאניס אנסטיס. הימור שלא צלח (אחמד מוררה)

אחרי שעסקת שטקוס נפלה, באר שבע הימרה על אנסטיס היווני שלא שיחק חצי שנה באא"ק אתונה. רצה הגורל שאותו שוער שהגיע כדי לעשות את ההבדל בדרך לליגת האלופות, הוא זה שניפץ את הסיכוי והדגיש עוד יותר את הטעויות שעשו בבאר שבע בעמדה זו. ייאמר לזכות ברק בכר ואלונה ברקת שהבינו את הטעות ותיקנו עם החתמתו של אריאל הרוש, אך אם היו יכולים להחזיר את הגלגל לאחור ככל הנראה היו משאירים את חיימוב בשער וחוסכים לעצמם סאגה ארוכה ומתישה שעדיין מלווה אותם כל עוד אנסטיס לא סיכם על עזיבתו.      

הסחבת עם טוני וואקמה

אחרי שהעזיבה של טוני וואקמה לטורקיה נסגרה וננעלה, תחושת העקיצות אצל אוהדי ב”ש על הוויתור המהיר של הזר הטוב ביותר בתולדות המועדון מתחילה לעבוד שעות נוספות ותהיה גם בחודשים הקרובים. למרות תחושת המיצוי, מצבי הרוח המשתנים של וואקמה, הדיווח על פציעות כשיש בעיות עם שכרו ועוד כאלה ואחרים, בבאר שבע יודעים שוואקמה זה שחקן שמגיע לארץ פעם בעשור. בזמן שהדיווחים מטורקיה המשיכו לנעוץ את העסקה, ישנם מחשבות במועדון שטיפול אחר בחוזהו של וואקמה עוד בסוף העונה שעברה, יכולה הייתה למנוע את הפתיחה המאוחרת של וואקמה בקמפיין האירופי.

הטענות על פציעה במחנה האימונים והפיצוץ בחשבון האינסטגרם שלו על הירידה בשכרו (ענייני מס בעיקר), איחרו את פתיחת העונה של וואקמה. הניגרי הפנומן נכנס רק במחצית השנייה בזאגרב כשהמשחק די גמור לטובת הקרואטים. בסביבתו של וואקמה טוענים כי היה לו טוב בישראל והוא רצה להישאר, אבל הסחבת וחוסר הרצון מצד ההנהלה להשאירו בשכר הולם את מעמדו הוליכו ככל הנראה את וואקמה להראות את החשיבות שלו בזמן חסרונו. אמנם זה לא חכם לדבר בדיעבד, אבל אם וואקמה היה מאריך את החוזה שלו בב”ש, אז בצמד המשחקים נגד טאלין הוא כן היה משחק ונגד זאגרב אולי היה זה שעושה את המהלך הגאוני לשער חוץ שהיה משנה את המשחק.  

משחק ההגנה

החוליה החלשה של הפועל באר שבע העונה. כמות השערים שספגה האלופה בשישה משחקים (14) לא מאפשר לקבוצה אירופית להצליח בשלב מוקדמות כלשהו. דווקא אמש, הפועל באר שבע נלחמה ונתנה את הכל למען הכרטיס לשלב הפלייאוף ואולי אם היו משחקים כך גם במפגשים הקודמים אז היו היום במקום אחר. מרכז ההגנה שסיים באליפות את העונה האחרונה התפרק בעקבות הפציעה הטורדנית של חאתם עבד אלחמיד ושיר צדק תפס את מקומו אחרי ההשעייה הארוכה והמדוברת שלו.

שיר צדק. קשה להאשים רק אותו (מרטין גוטדאמק)שיר צדק. קשה להאשים רק אותו (מרטין גוטדאמק)

קשה להאשים את צדק שנעדר כמעט שנה וההחלטה לזרוק אותו חזרה למים העמוקים עשתה יותר שלילי מהחיובי. לואי טאהא, אורן ביטון ובן ביטון שיחקו את רוב המשחקים בעונה האחרונה וגם להם יש חלק, אולם הראה שהאחריות ההגנתית הייתה צריכה להגיע יותר משחקני הקישור וההתקפה בעבודת הלחץ.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */