יום חמישי, 28.03.2024 שעה 17:53

מבורשטיין והלפרין עד בלאט: כל גמרי העתודה

17 פעמים השתתפה נבחרת העתודה באליפות אירופה, שלוש פעמים הגיעה לגמר, אך מעולם לא זכתה. ההפסדים לסלובניה, האכזבה מול יוון והתואר ראשון

|
נבחרת העתודה מ-2004
נבחרת העתודה מ-2004

נבחרת העתודה של ישראל זכתה הערב (ראשון) לראשונה בתולדותיה באליפות אירופה אחרי 66:80 על קרואטיה. אחרי הזכייה האדירה של אריאל בית הלחמי וחבורתו, זה הזמן להיזכר בכל הגמרים הקודמים אליהם העפילה הנבחרת.

2000: בורשטיין וגרין מול הסלובנים

אומרים שהפעם הראשונה היא הכי מרגשת ורבים זוכרים את הנבחרת של שנת 2000 כזאת שעשתה את הבלתי ייאמן וסחפה את לב האוהדים. עם יורם חרוש על הקווים, יניב גרין, טל בורשטיין, אורי יצחקי, שחר גורדון, משה מזרחי, איציק אוחנון ואפיק ניסים (היחיד שנותר פעיל) על הפרקט, הישראלים עברו משוכה אחר משוכה.

זה התחיל עם ניצחונות על יוון, ליטא ומקדוניה בשלב הבתים (לצד הפסדים לטורקיה ויוגוסלביה), המשיך ב-55:72 אדיר על צרפת ברבע הגמר והשיא היה 65:69 מדהים על ספרד של פאו גאסול וחוסה קלדרון שהעלה את הישראלים לגמר סנסציוני. הקרב על התואר אמנם הסתיים בהפסד דרמטי 66:65 לנבחרת סלובניה, אך גם זה לא העיב על אחד הטורנירים המרשימים של נבחרת ישראלית.

2004: הלפרין לא מספיק

ארבע שנים אחרי הגמר הראשון, וכשבתווך טורניר מאכזב ומקום עשירי, הגיעה הנבחרת של 2004, הזכורה גם כנבחרת של יותם הלפרין. הגארד הנהדר היה ה-MVP של אותה אליפות עם 20.4 נקודות למשחק, כאשר אריק שיבק עמד על הקווים ורביב לימונד, ליאור אליהו, אנטון קזרנובסקי ואיגור סימין היו בין השחקנים הבולטים.

גם הפעם בשלב הבתים הכחולים לבנים סיימו במקום השני בבית, אחרי ניצחונות על לטביה, ספרד וצ’כיה והפסדים לרוסיה ולקרואטיה. אלא שבנוק-אאוט הגיע הרגע בו ישראל הוכיחה אופי. 82:83 דרמטי על סרביה ומונטנגרו הביא אותה לחצי הגמר, שם הלפרין תפר 32 נק’ על הראש של יוון, כולל מופע של 6 מ-6 מחוץ לקשת, בדרך ל-82:88 ומקום בגמר. שם, שוב הייתה זו נבחרת סלובניה בשחזור של הגמר ההוא, אשר הסתיים לצערם של הישראלים גם הפעם ללא הגביע. ישראל אמנם הובילה 45:50 בתחילת הרבע הרביעי, אולם הפעם הלפרין לא היה במיטבו (8 נק’), הסלובנים הצליחו להפוך וניצחו 61:66.

2017: בלאט מחושך לאור

אחרי שנים לא קלות בכלל, בהן ירדה גם לדרג ב’, היה זה רק בשנה שעברה שהנבחרת חזרה למעמד גמר אליפות אירופה. הכחולים-לבנים הגיעו עם עודד קטש על הקווים כשעל הפרקט תמיר בלאט, יובל זוסמן, נתנאל ארצי, דניאל קופרברג, רועי הובר, אריאל נבון ועוד. את שלב הבתים סיימה הנבחרת מושלמת, עם ניצחונות מרשימים על לטביה, ליטא ואוקראינה, אולם בנוק-אאוט הגיעה ההתפוצצות. 71:79 על איטליה עם 22 נק’ של נתנאל ארצי ו-16 אסיסטים של בלאט, 54:74 ענק על איסלנד ברבע, ו-52:74 ענק על צרפת בחצי הגמר עם 27 נקודות של דניאל קופרברג.

בגמר זה שוב לא הספיק. נבחרת יוון הייתה גדולה על השחקנים של קטש, ניצחה 56:65 והניפה גביע, כאשר בלאט נבחר לחמישיית הטורניר וזכה בתואר מלך האסיסטים עם 9.2 למשחק. זוסמן, על 16.3 נקודותיו בממוצע, היה חמישי בטורניר במדד זה וישראל נותרה עם הרבה מחמאות, אך שוב ללא תואר.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */