יום שבת, 20.04.2024 שעה 13:13
ליגת ווינר סל 23-24
87%1822-211223מכבי ת"א
73%1828-206722הפועל ת"א
73%1777-187122עירוני רמת גן
60%1557-162120הפועל ירושלים
57%1654-172121הפועל חולון
50%1818-179222בני הרצליה
50%1859-181922עירוני קריית אתא
41%1784-176922הפועל עפולה
41%1987-182122הפועל חיפה
39%1915-189923עירוני נס ציונה
30%1711-152520הפועל אילת
24%1860-173021הפועל ב"ש/דימונה
23%1956-178122הפועל גליל עליון
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 20:40
  • הפועל ב"ש/דימונה
  • עירוני נס ציונה
  • רביעי, 24/04, 20:30
  • הפועל ת"א
  • עירוני קריית אתא
  • חמישי, 25/04, 20:30
  • הפועל עפולה
  • הפועל גליל עליון
  • שישי, 26/04, 13:45
  • הפועל חיפה
  • הפועל אילת
  • שלישי, 30/04, 00:00
  • הפועל חולון
  • הפועל ירושלים
  • שלישי, 30/04, 00:00
  • עירוני רמת גן

בלאט לשמיר: רוצה פרארי? לא במחיר של סובארו

השיחה הקשה של האמא, ההודעה התקיפה של תמיר, תחושת האכזבה של שמיר והקרקס בקו חולוניה-ירושלים. מאחורי הקלעים של מעבר רכז הנבחרת לקבוצה של קטש

|
כנרת בלאט, עודד קטש, תמיר בלאט ודן שמיר. טלנובלה
כנרת בלאט, עודד קטש, תמיר בלאט ודן שמיר. טלנובלה

72 שעות אחרי שמכבי תל אביב הביסה את הפועל חולון במשחק האליפות, שלמה אייזיק נועד לפגישה חשאית עם כנרת בלאט, אימו של הרכז תמיר בלאט, ומנהל המשפחה ומייסד מיזם "שחקן אמיתי", עידן אבשלום.

ומה היה על הפרק? הארכת חוזהו של בלאט ג'וניור. יממה לפני חולוניה סיימה ישיבה מקצועית לסיכום העונה ואחת ההחלטות המרכזיות שהתקבלו הייתה השארתו של הפוינט גארד בקבוצתו של דן שמיר. באותם רגעים פורסם ב-ONE כי הגארד יממש את סעיף היציאה בחוזהו ויעזוב את הצהובים-סגולים. אולם אנשי המועדון, בתמימות גדולה הם מודים כעת, האמינו כי תמיר ירצה להישאר.

קטש: תמיר בלאט ייחסר לנו מחר

כעת, אחרי שעלה לבירה וסגר בהפועל ירושלים על חוזה עד 2020, ONE מביא לכם את הסיפור הגדול מאחורי הקלעים על ניהול הקריירה של הגארד הצעיר, כולל התערבות אמו, הניסיונות לחבל לחולוניה בריצה לפיינל פור, והודעת SMS הזויה.

הפרארי והסובארו

חולוניה ציוותה לבלאט ג'וניור בנסיעות לחו"ל את גיא פניני - הווינר הכי גדול בכדורסל הישראלי ואלוף אירופה כקפטן מכבי תל אביב - שותפו לחדר גם במסעות של נבחרת ישראל. בלאט השתכר אשתקד עד ינואר במשכורת חייל ועד תום העונה קיבל בונוס של כ-40,000 דולרים. התחושה הייתה כי הוא יצא מההסכם כדי לפתוח את חוזהו ולהשתדרג כלכלית, אבל בשורה התחתונה - הוא לא עוזב.

אלא שב-18 ביוני שמיר קיבל איתותים שהפגישה הסתיימה בפיצוץ וכי נציגיו של הטאלנט "דרשו את החוזה של גיא פניני". המאמן שיגר הודעת SMS לרכז וניסה להפריד בין היחסים המקצועיים ביניהם לרעשים ולקולות מסביב: "אני רוצה אותך בחולון יותר מהכל. לא משנה איפה אני מאמן - אתה בעדיפות ראשונה". כשעה אחר כך, תמיר הגיב. תחזיקו חזק – זאת התשובה: "אין יותר טוב ממני. אם אתה רוצה לנהוג בפרארי, אל תציע מחיר של סובארו". כשנשאל על ידי כותב שורות אלה לתגובה על ההודעה, שמיר ענה בקצרה: "תגובה לא ראויה".

בלאט. התכתבות גורלית (איציק בלניצקי)בלאט. התכתבות גורלית (איציק בלניצקי)

האם תמיר באמת ניסח טקסט כזה על דעתו, או שמא היו אלה כנרת/אבשלום שרשמו זאת בשמו? עד היום שמיר לא קיבל תשובות. אבל תחושת האכזבה מלווה אותו גם ברגעים אלה כשהוא נופש באילת עם משפחתו. "הם באו עם עם דרישות מטורפות. רצו 170,000 דולרים. קיבלו בירושלים לפחות 130,000 דולרים", סיפרו בחולוניה. "אלה סכומים שרצינו לתת לו בשנה שעברה בשקלים", גיחכו בהפועל ת"א, שניהלו אז מו"מ לשמור אותו במדים האדומים.

שמיר רצה את בלאט והיה מוכן "להתאבד" עליו גם מול ההנהלה, כפי שעשה כאשר בישל את הקאמבק של גלן רייס ג'וניור. אבל גם לו יש קווים אדומים: "אני לא מרגיש בנוח לדרוש מהבעלים שלי לשלם לו 100,000 דולרים. הוא שחקן נהדר. בוגר ואחראי. אבל בשלב כזה בקריירה בגיל 21 אני לא בונה סביבו את הקבוצה".

זה נגמר בבירה

עוד הסביר שמיר כי להפתעתו "מאחר וזו לא משפחה שהכסף בה מעל לכל, והייתה לו סיטואציה מקצועית טובה מאוד, לא חשבתי שיש לו מה לחפש בירושלים. למה לו ללכת לקבוצה שבטוח יהיו בה שני גארדים זרים מובילים ואת בר טימור ויוגב אוחיון תחת חוזה? למה לו להיכנס לסיטואציה כל כך לא בריאה, גם אם בסופו של דבר זה יוביל לשחרור של אחד השחקנים החתומים?".

תמיר בלאט ודן שמיר (איציק בלניצקי)תמיר בלאט ודן שמיר (איציק בלניצקי)

המתיחות בגזרה בין חולוניה לאנשיו של בלאט ג'וניור החלה עוד במהלך העונה. ב-4 במרץ ליתר דיוק. עד אז, מדי פעם אבשלום היה מצלצל לשמיר כדי לשוחח על מעמדו של הרכז, אבל "עצרתי את זה מאוד מהר ושמתי לזה סוף", סיפר המאמן. חולוניה הייתה בעיצומו של חלום. חלום שהתגשם. הקבוצה זכתה בגביע המדינה והייתה במומנטום היסטורי עם 10 ניצחונות רצופים בכל המסגרות כולל 88:105 מרשים על מכבי אשדוד/באר טוביה.

באותו משחק תמיר שיחק 19 דקות, קלע 5 נקודות, זרק 1/5 מחוץ לקשת, והכפיל כל איבוד באסיסט. לא טוב. לא רע. אלא שבאותו הלילה הסלולרי של שמיר צלצל ועל הקו הייתה דמות מפתיעה: כנרת בלאט. העיתוי: כשבועיים לפני כן קטש חתם בירושלים. גורמים מספרים ל-ONE כי השיחה בין שמיר לגברת בלאט לוותה בצרחות רועמות. האווירה הייתה לוהטת. כל מילה הייתה כמו אש בשדה קוצים. חילופי האשמות הדדיות. ממש לפני שהיא הסתיימה בטונים צורמים ובהרבה מאוד עצבים, כנרת שחררה פצצה: "האם תהיו מוכנים לשחרר את תמיר?". שמיר אישר ששיחה ברוח זו אכן התקיימה, אבל לא רצה לפרט.

שמיר הגיב באסרטיביות והרים טלפון לדייויד בלאט, שהתערב כדי לשים סוף לקרקס סביב בנו. באותם רגעים מאמן חולוניה החל לחבר את הפאזל. מאז שקטש חתם בבירה הייתה תחושה לא נעימה. איכזב אותם ללמוד במסגרת יחסים בריאים עם ירושלים כי אבשלום פנה לאדומים והציע להם לבצע מחטף על תמיר. "צרם לנו לשמוע את זה, אבל אנשים בבירה עורבו והתחייבו לנו שלא ייקחו את תמיר במהלך העונה".

קטש ושמיר (שחר גרוס)קטש ושמיר (שחר גרוס)

שמיר העניק לבלאט הצעיר 27 דקות בממוצע במסגרת ליגת האלופות של פיב"א. איזה עוד ישראלי מקבל במה כזאת במפעל אירופי בעונת רוקי? עזבו ישראלי. אפילו שחקן מקומי בכל ליגה אחרת?

גל מקל כזר בקבוצה ספרדית רשם 21 דקות בממוצע ביורוקאפ. בר טימור? 12 דקות בממוצע תחת שלושה מאמנים שונים בבירה. אפילו דושאן שאקוטה, מהכוכבים הגדולים של אלופת הצ'מפיונס ליג ובנו של המאמן, ניפק 25 דקות בממוצע בלבד עבור AEK אתונה.

חשוב להדגיש כי בלאט ג'וניור רשם 21 דקות בממוצע בעונה הסדירה בליגה ו-20 דקות למשחק בפיינל פור. הוא פתח בחמישייה ביותר מ-35% ממשחקי הקבוצה והיו לא מעט סיטואציות בהן המאמנים נתנו לו חופש פעולה מוחלט על המגרש וברגעים רבים גם נשכו שפתיים. שמיר ציפה לעבוד עם תמיר עונה נוספת, ולקדם אותו גם בזירה האירופית. "הנחת העבודה שלי הייתה שתמיר ימשיך. לא ראינו אלטרנטיבה מקצועית ראויה. יש בינינו הערכה הדדית. הוא עשה עונה טובה, זכה בגביע המדינה, שיחק במשחקים גדולים, ואנחנו לא מצטערים על התקופה שהיה פה. לא חשבנו שירושלים היא אופציה רצינית על הפרק בגלל סגל הגארדים שלהם".

בלאט. בסוף הוא אדום (איתי כהן)בלאט. בסוף הוא אדום (איתי כהן)

במשך תקופה ארוכה קטש דרש את צירופו של בלאט ג'וניור לסגל הירושלמי למרות שאוחיון תחת חוזה לעונה נוספת בגובה 300,000 דולרים, ובר טימור - שזכה עם המועדון בשתי אליפויות היסטוריות וגם וויתר על חוזה במכבי ת"א - חתום עד 2020. מיד אחרי החשיפה ב-ONE כי האדומים ינסו להביא את רכז חולוניה, קטש שוחח אישית עם צמד הגארדים שלו והבטיח להם כי הם לא זזים. בינתיים.

אנשים בדרגים בכירים בקבוצות הליגה ובאיגוד הכדורסל טוענים כי תדמיתו המקצועית של תמיר נפגעה משמעותית עם המעבר שלו לבירה, והקרדיט המוגזם לו זכה מול היוונים. "יש דיבור נגוע מאוד סביב חתימתו בירושלים. עידן מנהל אותו ואת עודד. הכל עובר דרכו. הוא עושה את כל התיאומים מול הנבחרת ולא עושה את זה התנדבות”.

תגובתו של עידן אבשלום: "במשא ומתן לכל צד יש את הדרך שלו להתנהל ואני בוחר לא להיכנס לפרטים. אני לא יודע פרטים לגבי הודעות אישיות הנשלחות בין מאמן לשחקן, אך לפי רוח הדברים זה נראה לי כמו דברים שאם נכתבו, הם ממש בבדיחות דעת ובהומור. החלטנו להעביר את תמיר מחולון לירושלים בשל שיקולים מקצועיים. תמיר תרם לחולון, וחולון תרמה לתמיר. הפועל ירושלים זה מועדון ענק, ומרגיש לנו שזה הצעד הנכון. כנרת בלאט לא ביקשה מחולון לשחרר את תמיר, לא היה ולא נברא. אני לא פניתי לירושלים באמצע העונה להעביר את תמיר, לא היה ולא נברא".

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */