יום שישי, 29.03.2024 שעה 10:57

אולי בפעם האחרונה: ההזדמנות של הכוכבים

מסי, רונאלדו, סוארס ואינייסטה עשויים לערוך הופעה אחרונה בהחלט במונדיאל. וגם: התיקון של פלקאו, ה"קשיש" של מצרים, אגדה אוסטרלית והלב של בלגיה

|
רונאלדו, מסי, סוארס ואינייסטה (רויטרס)
רונאלדו, מסי, סוארס ואינייסטה (רויטרס)

לא מעט דברים יכולים לקרות בארבע שנים. בכדורגל, נבחרות לאומיות בונות את עצמן מחדש בין מונדיאל למונדיאל והשחקנים הוותיקים, אלו שעליהם התבססה הנבחרת בשנים שלפני האליפות, נאלצים לפנות את מקומם לדור הבא שלוקח את המושכות. קבלו את הכוכבים הגדולים שאולי מדובר במונדיאל האחרון שלהם.

הדרך לגביע: מסי והנבחרת נחתו ברוסיה

ליאו מסי (ארגנטינה)

הכוכב הגדול של ברצלונה וארגנטינה בן 31 בלבד, אך על פי הדיווחים בתקשורת הארגנטינאית, עשוי לפרוש מהנבחרת בתום הטורניר. הפרעוש, שהוביל את ברצלונה לזכיות באינספור תארים, לא מצליח להניף גביעים ברמה הבינלאומית.

למרות שהצליח להוביל את הנבחרת לשלושה גמרים של הקופה אמריקה ולגמר המונדיאל הקודם ב-2014, רשם ארבעה הפסדים במעמד הגמר ולא הצליח להוביל את הנבחרת עד כה לתואר משמעותי, פרט לזכייה במדליית הזהב באולימפיאדת בייג’ין 2008 ואליפות העולם עד גיל 20 ב-2005.

מסי. רוצה תואר גם בנבחרת (רויטרס)מסי. רוצה תואר גם בנבחרת (רויטרס)

כריסטיאנו רונאלדו (פורטוגל)

הווינר הגדול של הכדורגל העולמי בשנים האחרונות בן 33. למרות שאי אפשר לקבוע זאת בוודאות, נראה כי מדובר במונדיאל האחרון של הפנומן הפורטוגלי שהוביל את ריאל מדריד לשלוש זכיות רצופות בליגת האלופות. לאחר שזכה בתואר ראשון עם נבחרתו ביורו האחרון ופיצה על מפח הנפש מההפסד ליוון בגמר היורו ב-2004, CR7 מכוון לזכייה היסטורית נוספת של פורטוגל, הפעם במונדיאל. הסיכויים אמנם נגדו, אך כמו שלמדנו לא פעם, אל תהמרו נגד שיאן ההופעות (150 הופעות) ומלך השערים (81 שערים) של נבחרת פורטוגל בכל הזמנים.

רונאלדו. אחרי היורו - מונדיאל? (רויטרס)רונאלדו. אחרי היורו - מונדיאל? (רויטרס)

אנדרס אינייסטה (ספרד)

קפטן ברצלונה האגדי בן ב-34, שעזב הקיץ את הקבוצה בה גדל לאחר 22 שנים עם זכייה מרשימה בדאבל, ינסה את מזלו ביפן מיד אחרי שינסה להוביל את ספרד לזכייה שנייה בתולדותיה במונדיאל.

הגאון הקטאלוני אמנם כבר זכה עם לה רוחה פעמיים ביורו ב-2008 ו-2012 ובמונדיאל ב-2010 והיה חלק משמעותי מדור הזהב של הכדורגל הספרדי, אך אין ספק שישמח לזכות פעם נוספת באליפות העולם לקראת מה שמסתמן כסיומה של הקריירה הבינלאומית שלו.

אינייסטה. עדיין בורג חשוב בנבחרת (רויטרס)אינייסטה. עדיין בורג חשוב בנבחרת (רויטרס)

אגב, אינייסטה גם לקח חלק בזכיות של ספרד באליפויות אירופה עד גיל 17 (2001) ועד גיל 19 (2002), בסגנות אליפות העולם עד גיל 20 ב-2003 ובסגנות גביע הקונפדרציות ב-2013. אינייסטה צפוי לעלות במונדיאל למקום הרביעי בטבלת שיאני ההופעות של נבחרת ספרד על חשבונו של אנדוני זוביזארטה שמחזיק ב-126 הופעות.

לואיס סוארס (אורוגוואי)

החלוץ בן ה-31 של ברצלונה הוא כבר מלך השערים של הסלסטה בכל הזמנים עם 50 כיבושים  ולאחר שלקח חלק משמעותי בזכייה בקופה אמריקה ב-2011, רוצה להוביל את הנבחרת לקמפיין מכובד נוסף לאחר ההדחה בשמינית הגמר במונדיאל האחרון. אגב, פרט לאקס ליברפול ואייאקס, ככל הנראה מדובר במונדיאל האחרון גם מבחינת חלוץ פאריס סן ז׳רמן אדינסון קבאני ובלם אתלטיקו מדריד דייגו גודין, שגם משמש כקפטן הנבחרת.

סוארס (רויטרס)סוארס (רויטרס)

רדאמל פלקאו (קולומביה)

בגיל 32, מלך השערים של נבחרת קולומביה בכל הזמנים רוצה לבסס את מעמדו כמלך השערים של הטריקולור של דרום אמריקה ולכל הפחות לשחזר את הופעת השיא של הנבחרת במונדיאל הקודם בברזיל עם הגעה לרבע הגמר. החלוץ הוותיק של מונאקו, אקס אתלטיקו מדריד, פורטו, מנצ׳סטר יונייטד, צ׳לסי וריבר פלייט, שהחמיץ את הטורניר הקודם בגלל פציעה, רוצה להותיר חותם גם במדים הלאומיים ומי יודע, אולי להוביל את הנבחרת של חוסה פקרמן לזכייה היסטורית ושנייה בלבד בהיסטוריה בתואר כלשהו אחרי הקופה אמריקה ב-2001.

פלקאו. טפו, טפו, טפו, הפעם הוא בריא (רויטרס)פלקאו. טפו, טפו, טפו, הפעם הוא בריא (רויטרס)

טים קייהיל (אוסטרליה)

בגיל 38 אפשר להגיד בוודאות שזהו המונדיאל האחרון של אגדת הכדורגל האוסטרלית. שחקן ההתקפה, אקס אברטון, מילוול, ניו יורק רד בולס, שנגחאי שנואה, האנגז’ו גרינטאון ומלבורן סיטי, שחזר בינואר האחרון למילוול, במדיה פרץ לתודעה כששיחק בלונדון בין 1998 ל-2004, לא הצליח למצוא את מקומו בקדנציה השנייה במדי הקבוצה מהצ׳מפיונשיפ ועזב בסיום חוזהו. קייהיל, מלך השערים של ה”סוקרוז” עם 50 כיבושים ב-105 הופעות, רוצה גם להפוך לשיאן ההופעות של הנבחרת ולעקוף את השוער מארק שוורצר, שרשם 109 הופעות במדים הלאומיים.

שחקני אוסטרליה חוגגים עם קייהיל (רויטרס)שחקני אוסטרליה חוגגים עם קייהיל (רויטרס)

עיסאם אל-חדרי (מצרים)

השוער המצרי בן ה-45 בדרך לשבור היסטוריה ולהפוך לשחקן המבוגר ביותר אי פעם שמשחק במונדיאל ולשבור את שיאו של השוער הקולומביאני פאריד מונדראגון, שבמונדיאל הקודם שיחק בגיל 43 ושלושה ימים. בנוסף, אל-חדרי ישבור שני שיאים נוספים כקפטן המבוגר ביותר במונדיאל (פיטר שילטון, אנגליה 1990, גיל 40 ו-292 ימים) וכשחקן המבוגר ביותר שעורך בכורה במונדיאל, שיא בו מחזיק עד כה השוער האנגלי דייויד ג’יימס, שערך את הבכורה שלו במונדיאל בדרום אפריקה ב-2010 בגיל 39 ו-321 ימים.

אל-חדרי. בא בימים (רויטרס)אל-חדרי. בא בימים (רויטרס)

וינסנט קומפני (בלגיה)

קפטן מנצ’סטר סיטי בן ה-32 הוא ללא ספק אחד הברגים המשמעותיים של הנבחרת של רוברטו מרטינס, שלאחר ההגעה לרבע הגמר במונדיאל הקודם, מכוונת קצת יותר גבוה הפעם. קומפני, חלק מדור הזהב של הכדורגל הבלגי, מכוון לתואר ראשון אי פעם לשדים האדומים. בנוסף, בהגנה לצד קומפני יוצבו שני שחקנים שגם עבורם ככל הנראה מדובר במונדיאל האחרון - בלם ברצלונה תומאס ורמאלן בן ה-32 ובלם טוטנהאם יאן ורטונגן, שיאן ההופעות בנבחרת בכל הזמנים.

קומפני. המנהיג של בלגיה (רויטרס)קומפני. המנהיג של בלגיה (רויטרס)

אשלי יאנג (אנגליה)

שחקן הכנף/המגן השמאלי בן ה-32 של מנצ’סטר יונייטד ככל הנראה לא יהיה עם הנבחרת במונדיאל ב-2022 ולמרות שרשם עד כה 33 הופעות בלבד במדים הלאומיים, ינסה להותיר את חותמו ולתרום לחבורה הצעירה של גארת׳ סאות’גייט מניסיונו הרב. למרות שאף אחד לא נותן להם סיכוי אמיתי, יאנג ונבחרת שלושת האריות מפנטזים על זכייה סנסציונית שתסיים המתנה ארוכה של 52 שנה מאז הזכייה ההיא במונדיאל 1966. בנוסף ליאנג, גם בלם צ׳לסי בן ה-32 גארי קייהיל ככל הנראה לא ימשיך במדים הלאומיים עד המונדיאל הבא.

אשלי יאנג. הוותיק והטוב (רויטרס)אשלי יאנג. הוותיק והטוב (רויטרס)
אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */