יום שבת, 20.04.2024 שעה 06:27

גאווה גדולה: פליקר זכה בארד באליפות העולם

ג'ודו: הישג נהדר לג'ודאי הצעיר שניצח את גאורגי זנטראיה עם וואזרי וזכה במדליה ראשונה בקריירה באליפות העולם: "הגשמתי את אחד החלומות הגדולים"

|
טל פליקר ואורן סמדג'ה (איגוד הג'ודו)
טל פליקר ואורן סמדג'ה (איגוד הג'ודו)

אליפות העולם בג’ודו שמתקיימת בבודפשט, הונגריה, נכנסה היום (שלישי) ליומה השני, וזה היה יום נהדר למשלחת הישראלית. טל פליקר זכה במדליית הארד במשקל עד 66 ק”ג, לאחר שגבר על אלוף אירופה, גאורגי זנטריה. בנשים, גילי כהן סיימה במקום החמישי.

הדרך למדליה

הישראלי העפיל אוטומטית לסיבוב השני, שם הכניע את אוסניאל סוליס מקובה לאחר פחות מדקה בעזרת איפון. בסיבוב השלישי הוא התחרה נגד איוב אלידריסי מקטאר, ולאחר שהיה חשש שלא יופיע, הקרב התקיים ופליקר ניצח בעזרת וואזרי. הקטארי אגב, לא לחץ את ידו של הישראלי בסיום הקרב.

בשמינית פגש פליקר את וונדר מטאו וגם אותו ניצח בעזרת ווזארי, וברבע הגמר לא נעצר גם נגד דמיטרי מינקאו. בחצי הגמר, הוא לא יכל למיכאל פאולייב וירד לקרב על מדליית הארד, שם ניצח כאמור את גאורגי זנטריה מאוקראינה.

על זכייתו במדליית הארד באליפות העולם בג'ודו בהונגריה יקבל טל פליקר מענק מיוחד של 60 אלף ש"ח מהקרן המשותפת לוועד האולימפי בישראל, משרד התרבות והספורט והמועצה להסדר ההימורים בספורט. מאמנו אורן סמדג'ה יקבל מחצית מהסכום. הוא נכנס לרשימה מכובדת של ג'ודאים ישראלים שזכו במדליות באליפות העולם, בהם מאמנו אורן סמדג'ה, יעל ארד, אליס שלזינגר, אריק זאבי, ירדן ג'רבי וגולן פולק.

טל פליקר היה כמובן נרגש: "אני מאושר מאוד. עברתי כל כך הרבה בקריירה שלי והעבודה הקשה השתלמה בסוף. הגשמתי את אחד מהחלומות הגדולים שהיו לי מאז התחלתי בג'ודו. אליפות העולם זאת התחרות הכי קשה שיש ואני שמח שסיימתי עם המדליה על הצוואר. יש לנו נבחרת חזקה מאוד ואני מודה לכולם. כל הצוות עשה עבודה מדהימה, הרגשתי שכולם עומדים מאחוריי”.

טל פליקר עם אורן סמדג'ה ומשה פונטי (איגוד הג'ודו)טל פליקר עם אורן סמדג'ה ומשה פונטי (איגוד הג'ודו)

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין שוחח עם פליקר וברך אותו: "אתה לוקח כעת את מדליית הארד וזו רק ההתחלה. אני בטוח שעם היכולות שלך אתה עוד תגיע רחוק רחוק ותהיה אלוף העולם ותביא לנו גם מדליה באולימפיאדה״ ,הנשיא הוסיף: "יגעת ומצאת תאמין. המתמיד מגיע להישגים ורואה את התוצאות. כל הכבוד לך, כולנו מאוד גאים בך”.

מאמן הנבחרת, אורן סמדג'ה: "טל דורג ראשון בעולם והדירוג לא נתן לו הנחה. הוא לא התחיל כל כך טוב אבל ככל שהתקרבנו לאזור המדליות הוא נכנס לריכוז והוכיח עליונות גם בקרב שהפסיד בחצי הגמר. אני שמח מאוד. הוא ניצח את אלוף אירופה ואלוף העולם, וטל בהחלט עשה תחרות מדהימה. אנחנו פותחים עכשיו את הקמפיין לטוקיו ואנחנו עם נבחרת מאוד חזקה ומגובשת".

יו"ר איגוד הג'ודו, משה פונטי, אמר: "יש לנו נבחרות שעובדות קשה ללא הפסקה. לא בכדי שניים שלנו עלו לחצי הגמר והם היו יכולים להיות בגמר. לא כיוונו למדליה, אבל הספורטאים שלנו יודעים שאין דבר כזה להפסיד סתם. טל פליקר היה מדהים”.

מקום חמישי לגילי כהן

גם אצל הנשים, הג’ודאית גילי כהן רשמה הישג נאה בקטוגריית משקל של עד 52 ק”ג. היא פתחה את דרכה עם ניצחון על טינה סיקיץ’ ודילגה לסיבוב השלישי. בקרב הבא היא ניצחה בעזרת ניקוד את שרלין ואן שיק הבלגית. ברבע הגמר גברה על סידטריה קרסניקי מקוסבו בעזרת ניקוד הזהב.

בחצי הגמר, הישראלית לא יכלה לטסונודה נסטומי היפנית, וגם בקרב על מדליית הארד, כהן נכנעה לנטליה קוזיוטינה שעלתה מבית הניחומים וניצחה בריתוק, וסיימה את דרכה ללא מדליה אך במקום החמישי והמכובד.

גם אריאל בצלאל החלה את דרכה ברגל ימין במסגרת התחרויות באותו במשקל, כשפגשה את שריף לופס מספרד בסיבוב הראשון וגברה עליה בצורה משכנעת, בעזרת ניקוד של שני וואזרים, אך הודחה בסיבוב לאחר מכן כשנוצחה ע”י יריבה מרוסיה בריתוק.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */