יום שישי, 19.04.2024 שעה 23:44
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

האקזיט הבא: דריוסי מוכן להרפתקה אירופית

בגיל 9 הרוויח 40 אלף דולר וסומן כילד הפלא של ארגנטינה, אך פרשת סמים כמעט גמרה לו את הקריירה. ב-20:30: בני יהודה מחכה, המטרה: לכבוש את אירופה

|
אתר הספורט ONE
אתר הספורט ONE

17.4.2013. נבחרת ארגנטינה עד גיל 17 פגשה את הנבחרת המקבילה של אורוגוואי באליפות דרום אמריקה. בדקה השלישית, כשהוא בן 17 וחודשיים, קיבל סבסטיאן דריוסי את הכדור על סף הרחבה. הוא עצר על החזה, לא התרגש, ובמספרת מדהימה מ-16 מטרים הקפיץ את הקהל. באותו משחק, שנגמר 3:3, החלוץ הארגנטינאי כבש צמד ובסיום הטורניר ארגנטינה, כפי שהיא רגילה בגילאי הנוער, הניפה את הגביע.

ארבע שנים ושלושה חודשים עברו מאז אותו שער מופלא וכעת דריוסי יגיע לאצטדיון המושבה, למשחק הראשון מבין שניים של קבוצתו זניט סנט פטרסבורג מול בני יהודה במוקדמות הליגה האירופית. יהיה זה המשחק הראשון של דריוסי במסגרת אירופית, וזו גם תהיה עונת הבכורה שלו מאז עזב את מולדתו להרפתקה הרוסית. בגיל 21 הוא מחכה לעשות את הפריצה הגדולה, תחת שרביטו של רוברטו מנצ'יני, בידיעה שעונה טובה במעצמה הרוסית יכולה להוביל אותו לקבוצות הגדולות באמת.

אבוקסיס: "רוצים לשמור על שער נקי"

ילד הפלא הבא בארגנטינה

פבלו איימאר, גונסאלו היגוואין, אריאל אורטגה, חאבייר סביולה, רוברטו אז'אלה, אסטבן קמביאסו, חאבייר מסצ'ראנו, הרנן קרספו והרשימה עוד ארוכה על גבול הלא נגמרת. לא מעט כישרונות יצאו מהאקדמיה של ריבר פלייט והפכו לשחקנים מהטופ העולמי ובזניט בטוחים כי הצליחו לשים את היד על השם הבא שיכול להיכנס לרשימה מפוארת.

קריירת הכדורגל של דריוסי החלה אי שם ב-2006. אז, כילד ארגנטינאי בן 9 בלבד, הצטרף למחלקת הנוער המפוארת של ריבר, שהוציאה לא מעט שמות גדולים לשוק. לא עבר הרבה זמן ובהנהלת ריבר הבינו כי מדובר ביהלום, כזה שמציג רמה אחת מעל השחקנים האחרים בגילו. במועדון הפאר הארגנטינאי הציעו להוריו של דריוסי הצעה שקצת קשה לסרב לה: 40,000 דולר תמורת חוזה מקצועני.

סבסטיאן דריוסי (רויטרס)סבסטיאן דריוסי (רויטרס)

כמובן שבארגנטינה הסכום ששילמה ריבר על ילד בן 9 עורר לא מעט רעש, אך מהר מאוד הבינו כי המהלך הזה נועד כדי להבטיח  ש"ילד הפלא" הבא של ארגנטינה, הכינוי שהוצמד לדריוסי לא מעט פעמים, ישחק בקבוצה מבואנוס איירס ולא ייחטף על ידי המעצמות של אירופה (עיינו ערך ליאו מסי).

ככל שחלפו השנים, מעמדו של דריוסי ככוכב צעיר רק הלך וגבר. ביוני 2013 קבוצת הנוער עד גיל 17 של ריבר השתתפה באליפות העולם לקבוצות. במשחק הגמר היא פגשה את אתלטיקו מדריד, דריוסי כבש את השער המנצח ואף סיים כמלך השערים של הטורניר. כבר באירופה שמו הוזכר ומיטב הסקאוטים של הגדולות באירופה שמו עליו את העין, אך דווקא אז, עם המעבר לבוגרים, כפי שקורא לא במעט בארצנו הצנועה, היה סוג של משבר.

הרבגוניות שפגעה

אין אוהד כדורגל, ששומע כי קבוצתו רוצה להחתים חלוץ ולא רץ ישר לאינטרנט כדי לבדוק דבר אחד - כמה שערים הוא כבש, ובכמה הופעות. כי אין מה לעשות, שחקן התקפה, במיוחד חלוץ, נמדד על ידי מספרים, לא על ידי תאקלים, מסירות מדויקות, חילוצי כדור, ירידות לגליץ' או אפילו מספר הקילומטרים שהוא רץ במשחק. אם מסתכלים על המספרים של דריוסי בתחילת דרכו, המצב אמנם לא מזהיר, אך אולי לעומת חלוצים אחרים שבאמת לא פוגעים, דריוסי סבל משינויי תפקידים, שלא ממש התאימו ליכולותיו.

סבסטיאן דריוסי (האתר הרשמי של זניט)סבסטיאן דריוסי (האתר הרשמי של זניט)

את הופעת הבכורה שלו בקבוצה הבוגרת של ריבר פלייט ערך דריוסי מעט לפני יום הולדתו ה-18, שנתיים לאחר ירידת הליגה ההיסטורית של ריבר לליגה השנייה. ב-2013 ערך שתי הופעות וב-2014 רשם כבר עשר הופעות, מתוכן ארבע בהרכב הפותח, אך באף אחת מהן הוא לא הצליח למצוא את הרשת. שנתיים לאחר שירדה לליגה השנייה, ריבר הצליחה גם לשחזר את ההישגים שלה כשזכתה באליפות ארגנטינה. דריוסי עצמו לא ממש זכה להרבה קרדיט וכשכן עלה על הדשא, הוא היה קורבן לרבגוניות שלו.

דריוסי הוא שחקן קטן קומה (1.79 מטרים), מאוד זריז וטכני. המימדים הפיזיים שלו, לצד היכולות הטכניות, הביאו אותו למצב בו מצא את עצמו משחק על הכנף, מאוד רחוק מהשער ומהתפקיד בו אהב לשחק בקבוצת הנוער. ב-2015 הוא כבש ארבעה שערים ב-18 הופעות וסה"כ ב-63 הופעות כבש חמישה שערים בלבד, ללא ספק מספרים חלשים מאוד, שככל הנראה לא יכולים להרשים כל בנאדם שינסה לבדוק לגבי החלוץ.

"אתה תמיד חייב לעבוד קשה", אמר דריוסי באותה תקופה בה נשמעו לא מעט תהיות לגבי היכולת שלו להצליח, "התפקיד שלי זה לעשות את הכי טוב שלי ולגרום למאמן כאב ראש כאשר הוא בוחר את ה-11 שיפתחו בהרכב". שנה לאחר מכן, אותן מילים של דריוסי, הפכו למציאות.

הפריצה הגדולה

ב-2016 חלה תפנית אצל דריוסי. מרסלו גז'ארדו, אגדת כדורגל בעברו וכיום המאמן של האדומים-לבנים, החליט לשנות שיטה ולשחק במערך 4-4-2, כאשר דריוסי שיתף פעולה בחוד עם לוקאס אלאריו. את הצ'אנס שקיבל בעמדת החלוץ דריוסי לקח בשתי ידיים ושתי רגליים וראש. "זה התפקיד שאני רגיל אליו מאז היותי ילד", אמר החלוץ שסוף סוף הרגיש בנוח על הדשא.

מרסלו גז'ארדו (רויטרס)מרסלו גז'ארדו (רויטרס)

מהר מאוד גז'ארדו הבין מה יש לו בידיים ובעיקר את העובדה כי מדובר ביהלום שרק צריך ליטוש. שיחות אישיות, הסברים ללא הפסקה ואפילו וידאו של חלוץ אחר, כאשר השניים יושבים ומנתחים את הפעולות ומנסים למצוא איך הילד בן ה-21 יביא אותן לידי ביטוי. "אני מאוד אוהב את התנועות של לואיס סוארס", אמר דריוסי באחד הראיונות שלו באותה עונה, "גז'ארדו והצוות המקצועי היו יושבים איתי ומראים לי קטעים שלו. זה תמיד טוב לראות כדורגל ויכול רק לשפר אותך".

אז כנראה שהסרטונים של סוארס באמת פתחו ל"ילד" את הראש, את אותה עונה דריוסי פתח בסערה. שערים עם הראש או עם הרגל ושיתוף פעולה נהדר עם אלאריו הובילו לכך שמתוך 22 השערים של ריבר בחצי העונה הראשונה, על עשרה מהם היה חתום החלוץ. טוטנהאם ניסתה לרכוש אותו כבר באמצע העונה בחודש ינואר, אך ריבר הערימה קשיים ובסופו של דבר דריוסי לא הגיע ללונדון, בסיום אותה עונה דריוסי סיים עם 17 שערים ב-29 הופעות והדרך לאירופה נראתה סלולה.

הפרשה שכמעט סיימה את הקריירה

לקראת סיום העונה וכשהוא בדיוק בשיא, דריוסי נקלע לפרשה מביכה. שעות ספורות לפני המשחק של ריבר במסגרת הליגה מול אלדוסיבי, דווח בארגנטינה כי שבעה משחקני הקבוצה נתפסו בשימוש בחומרים אסורים, כן, ניחשתם נכון, בתוך הרשימה "המכובדת" היה דריוסי.

לאחר משחק מול מדיין הקולומביאנית במסגרת גביע הליברטדורס, דריוסי נקלח לבדיקת סמים יחד עם עוד שניים מחבריו לקבוצה. דריוסי, לא באופן רשמי, נטל באותה תקופה ויטמינים, שבבדיקת סמים היו עולים כחומרים אסורים לשימוש על ידי ספורטאים. למזלו, ההתאחדות הדרום אמריקאית ממש לא ניהלה את התהליך כמו שצריך, התוצאות התעכבו והפרשה לאט לאט ירדה מהכותרות.

לאחר יותר מחודש הגיעו התוצאות מההתאחדות. הבדיקות של שני השחקנים האחרים יצאו חיוביות ואולם הבדיקה של דריוסי יצאה שלילית. בארגנטינה דרשו לחקור את ריבר ולהאשים את הקבוצה, שכן מדובר בסימום שיטתי, ממש כמו האתלטים הרוסים לפני כשנה. בסביבתו של דריוסי, כשכבר אז הוזכר כמועמד למספר קבוצות באירופה כולל זניט, כעסו מאוד על אישומי השווא ופחדו בפגיעה במוניטין, שעלולה לגרום לעסקאות לרדת. אבל בסופו של דבר 15 מיליון יורו הועברו לבנק של ריבר והחלוץ מצא את עצמו ברוסיה הקרה.

היציאה הראשונה לאירופה

בשבועות שלפני העזיבה שלו לרוסיה, משהו לא טוב קרה במערכת היחסים של דריוסי ומאמנו גז'ארדו. באופן די מפתיע החלוץ יצא מההרכב וגם מהסגל, בטענה כי הראש שלו כבר לא בריבר. "היכולת שלו בתקופה האחרונה לא הייתה טובה" אמר גז'ארדו כאשר התבקש להסביר מהי הסיבה לכך שלא הכליל את דריוסי בהרכב. "הרוסים הפעילו את סעיף השחרור שלו ולנו אין מה לעשות. הוא מאוד רוצה לעזוב, אני מייעץ להם (השחקנים הצעירים) גם כמאמן ולפעמים גם כחבר. הוא פשוט רצה להתקדם".

אנסו פרנצ'סקולי, אגדת כדורגל והמנהל הספורטיבי של ריבר, הסביר גם הוא, אך בדרך מעט אחרת וישירה: "זה לא בגלל שהוא ביקש לעבור. גז'ארדו דיבר איתו ואמר לו שהוא הפסיק לבנות עליו. הרבה שקרים נאמרו, אבל זה המשחק".

יש מקום?

ההתאקלמות של דריוסי בזניט הייתה חלקה. אולי העובדה כי חברו הארגנטינאי לאנדרו פארדס שהגיע מרומא (תמיד טוב שיש עוד מישהו מאותה מדינה כמוך, במיוחד שגם הוא שחקן חדש) נתנה לשניים את האפשרות לעזור אחד לשני בתחילת הדרך בקבוצתם החדשה. רוברטו מנצ'יני הגיע כשם הגדול על הקווים, ודריוסי, שהגיע כהבטחה גדולה, בינתיים נראה כמי שעומד לממש אותה ובגדול ולהצדיק את החתמתו במעצמת הכדורגל הרוסית.

סבסטיאן דריוסי ולנארדו פארדס (האתר הרשמי של זניט)סבסטיאן דריוסי ולנארדו פארדס (האתר הרשמי של זניט)

שני מחזורים עברו בליגה הרוסית, בהם זניט השיגה שש נקודות משש אפשריות. את המשחק הראשון בליגה דריוסי התחיל על הספסל ונכנס רק בדקה ה-74. במחזור השני נגד רובין קאזאן הוא כבר פתח, ובדיוק כמו בריבר תחת גז'ארדו, כשהוא קיבל ביטחון, הוא גם הראה מה הוא יודע ובשביל מה בדיוק הביאו אותו. זניט ניצחה 1:2 מצמד של הכישרון הארגנטינאי, כולל שער ניצחון דרמטי בתוספת הזמן. ביום שלמחרת ברוסיה כבר היללו את הכוכב הבא, ואף כתבו: "המקום של דזיובה בסכנה. האם זניט מצאו את הדבר הבא בכדורגל?".

אז נכון, ההתקפה של זניט עמוסה בחלוצים מקומיים ונהדרים, שהוכיחו בשנים האחרונות יציבות. אלכסנדר קוקורין וארטם דזיובה הובילו את ההתקפה של הרוסים בשנים האחרונות, אך כעת דריוסי מגיע כדי לערבב מחדש את הקלפים. בני יהודה תחכה לו במשחק הראשון של הסיבוב השלישי במוקדמות הליגה האירופית. דריוסי יפתח גם את הקמפיין האירופי הראשון שלו, בתקווה שזו תהיה תחילת המסע של הדבר הבא בכדורגל העולמי.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */