יום חמישי, 28.03.2024 שעה 22:33
ליגת ווינר סל 23-24
83%1433-162618מכבי ת"א
79%1574-179619הפועל ת"א
68%1533-160819עירוני רמת גן
61%1417-147318הפועל חולון
56%1408-146018הפועל ירושלים
55%1622-161120בני הרצליה
50%1669-162920עירוני קריית אתא
42%1558-154219הפועל עפולה
40%1633-162320עירוני נס ציונה
37%1712-156919הפועל חיפה
28%1569-149618הפועל גליל עליון
28%1565-138718הפועל אילת
25%1762-163520הפועל ב"ש/דימונה
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 93 - 92
  • עירוני קריית אתא
  • הפועל עפולה
  • 76 - 91
  • הפועל ב"ש/דימונה
  • הפועל חולון
  • 90 - 98
  • הפועל ת"א
  • עירוני רמת גן
  • 82 - 104
  • עירוני נס ציונה
  • בני הרצליה
  • 96 - 93
  • הפועל אילת
  • הפועל גליל עליון
  • שבת, 30/03, 21:10
  • מכבי ת"א

מצפון תיפתח הרעה? השפעת ההפסד על ירושלים

שלשת הניצחון הדרמטית של נהריה העלתה את מפלס הלחץ בבירה. פיאניג'אני על הכוונת, סטודמאייר מאוכזב ממעמדו והצרות של האוול. מה יעשה אורי אלון?

|
סימונה פיאניג'אני (שחר גרוס)
סימונה פיאניג'אני (שחר גרוס)

48 שעות אחרי שנקלעו לפיגור 1:0 בסדרת הפלייאוף עם 86:85 מול דרווין קיצ'ן, סקוטי הופסון והחבר'ה מעירוני נהריה, "שמח" בהפועל ירושלים ומפלס הלחצים בקבוצתו של סימונה פיאניג'יאני עולה בהדרגתיות.

עם הבאזר: נהריה מנצחת את ירושלים 85:86

 כזכור, למחרת המשחק פרסמנו ב-ONE על תסכול גדול אצל ג'רום דייסון ואלסנדרו ג׳נטילה שנטשו ראשונים את חדר ההלבשה בכעס, כאשר האיטלקי גם בעט בשלטי הפרסום עם ירידתו לספסל. גם בסביבתו של אמארה סטודמאייר יש כעס על הצוות המקצועי, הבעיות האישיות של ריצ'ארד האוול מאחורי הקלעים פוגעות בקבוצה, ואפילו מעמדו של סימונה פיאניג'יאני מתערער משמעותית.

1. אורי אלון נחת בישראל לקראת הישורת האחרונה לעונה, וגם הוא בשיחות פנימיות עם גיא הראל ואייל חומסקי לא מבין ומנסה לברר מדוע הקבוצה לא ממצה את הפוטנציאל. התחושות בבירה מעידות על קצר בחיבור בין השחקנים והיעדרותו של מנהיג מוסכם על הקבוצה.

אורי אלון (אורן בן חקון)אורי אלון (אורן בן חקון)

 סביב עתידו של המאמן האיטלקי קיימים סימני שאלה רבים, וכעת נראה שאם ירושלים לא תצליח להעפיל לגמר הפיינל פור, רעיון המאמן הזר כנראה לא יחזיק מעמד ובבירה יתחילו לחפש חלופה מקומית. פיאניג’אני לא מצליח להתחבר מנטלית לישראלים והקבוצה שלו חיה על אדי חצי גמר היורוקאפ - הישג אותו עשו מאמנים ישראלים בעברם. בירושלים הצליחו בשנים האחרונות לבסס עצמם כקבוצת צמרת בליגה, אך כישלון בפלייאוף יחזיר אותם לימי הפוטנציאל. עם 15 הפסדי ליגה בלי פציעות ומסכת פיטורים והשפלות כמו שעברה העונה מכבי ת"א - התירוצים של "מתרכזים באירופה" כבר לא מחזיקים מים ובסיבוב השלישי האדומים רשמו הפסדים למכבי ראשון לציון, הפועל גלבוע/גליל ומכבי אשדוד/באר טוביה.

סימונה פיאניג'אני (אורן בן חקון)סימונה פיאניג'אני (אורן בן חקון)

היעדר הכימיה של האיטלקי עם הכדורסל הישראלי הביא את קברניטי ירושלים לנקודת מחשבה - בנייה של קבוצה על טהרת הזרים/מתאזרחים או ספק הצלחה? ירושלים מבינה כי הצלחה באירופה מתאפשרת כנראה באמצעות שחקנים זרים (אלופת היורוליג פנרבחצ'ה עם טורקי בודד בסגל, מלי ממטוגלו. אלופת היורוקאפ מלאגה עם שלושה ספרדים בסגל. באסקוניה, שעשתה חיים קשים לצסק"א בפלייאוף ומדורגת בצמרת ה-ACB, ללא שחקנים מקומיים בכלל), אבל חשוב להדגיש כי אין שם הגבלת "חוק רוסי". מנגד, הפילוג החברתי יצר סביבת עבודה ואינטרסים עכורים.

אם בעבר הפועל זרקה את זאק רוזן וחנן קולמן מתוקף חזון קידום שחקנים מקומיים כמו רפי מנקו ואדם אריאל, כעת ירושלים הנחיתה את ריצ'ארד האוול כמתאזרח, פועלת לצירופו של ג'ון דיברתולומאו, ומעוניינת בהבאתו של ברנדון באומן שגם נמצא בהליכים לקבלת דרכון ישראלי בשל נישואיו עם בחורה מקומית.

ריצ'רד האוול (אורן בן חקון)ריצ'רד האוול (אורן בן חקון)

2. אמארה סטודמאייר מאוכזב מהיחס לו זוכה ממאמנו, או היעדר היחס. אחרי ההפסד לנהריה הסנטר האמריקאי מלמל כי אינו פצוע ונראה נבוך מזה שלא נרשם בסגל. שחקן ה-NBA לשעבר מפנים כי אינו נמצא בתכניות של פיאניג’אני לעונה הבאה, אבל בהנהלה רואים בו כג'וקר שיווקי באירופה ובטוחים כי אולסטאר ברמתו יכול להוות כלי מקצועי משמעותי אם ינוצל בחוכמה.

אמארה סטודמאייר (שחר גרוס)אמארה סטודמאייר (שחר גרוס)

 דווקא בשלבים המכריעים ביורוקאפ סטודמאייר היה מהדומיננטיים בירושלים, אבל יצר פרובוקציות על מנת לזכות בתשומת ליבו של מאמנו. כזכור, אמארה זרק את גופיית המשחק שלו על הרצפה, סירב לשים ידיים עם חבריו וגם סיפר לתקשורת כי מהבטחות שקיבל בדמות גיבוי מקצועי נותרו בגדר דיבורים ולא מעשים. אולי עכשיו ישב לשיחה צפופה עם היו"ר מניו יורק.

3. אנשי ירושלים ואיגוד הכדורסל נכנסו לכוננות גבוהה סביב פרשת הפרידה של ריצ'ארד האוול מאשתו. הסנטר המתאזרח טרוד בבעיות אישיות שגרמו לו להחסיר מספר אימונים לקראת פתיחת הפלייאוף ועולות שמועות כי בת זוגתו לשעבר שוקלת פניה לעורכת דין - מהלך שעשוי להכניס את כל המעורבים למבוכה גדולה.

ריצ'ארד האוול מאוכזב (שחר גרוס)ריצ'ארד האוול מאוכזב (שחר גרוס)

גורמים באיגוד נשמעו אומרים כי הפרשה לא תאיים אומנם על השתלבותו של האוול באליפות אירופה, אבל יוצרת משבר תדמיתי גדול ברמה הציבורית - "האזרוח שלו יכול להיות יותר מסריח מזה של טיילור רוצ'סטי".

ברמה המקצועית האוול הגיע למשחק מספר 1 מול נהריה תשוש מנטלית, ואריק אלפסי הורה לחניכיו לתקוף את הצבע הירושלמי כאשר טיירון נאש רשם הופעה טובה של 9 נקודות ו-11 ריבאונדים. בעוד לסטודמאייר יכולת חסימה ומשחק פוסט לא מנוצל, הצפוניים סימנו את האוול כמטרה נוחה ומבצע עבירות סדרתי.

טיירון נאש מטביע (שחר גרוס)טיירון נאש מטביע (שחר גרוס)

עם כל זאת, בירושלים מאמינים כי למרות היכולת הלא משכנעת, על הנייר יחסי הכוחות מול נהריה ברורים ולמשחק מספר 2 האדומים יגיעו אגרסיביים במטרה לנצח, כי גם בסיוטים הגרועים ביותר שלהם, בהפועל לא רואים תסריט שהם לא עוברים את הצפוניים וממשיכים עד לקרב האליפות - דבר שיגרום לפגיעה אנושה בתדמית אותה מנסים לשווק ראשי הקבוצה לג'ורדי בורתומאו ולהקתו.

ג'ורדי ברתומאו (מיכה בננו)ג'ורדי ברתומאו (מיכה בננו)
אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */