יום שבת, 20.04.2024 שעה 01:18

תאודוסיץ': מרגיש מדהים, רוצה להשיג עוד תארים

גארד צסק"א מוסקבה התרגש לאחר זכייתו הראשונה ביורוליג עם 96:101 בגמר על פנרבחצ'ה לאחר הארכה. אוברדוביץ': "נהיה בפיינל פור גם בעונה הבאה"

|
תאודוסיץ´. זכה התואר הראשון שלו (GettyImages)
תאודוסיץ´. זכה התואר הראשון שלו (GettyImages)

גמר הפיינל פור הבטיח וקיים. צסק"א מוסקבה ופנרבחצ'ה סיפקו הערב (ראשון) גמר מדהים בברלין ובסופו של קרב מרתק, החבורה של דימיטריס איטודיס זכתה באליפות היורוליג עם 96:101 לאחר הארכה. הקבוצה הרוסית זכתה בתואר השביעי שלה והראשון מאז 2008, בכך עקפה את מכבי תל אביב ופנאתנייקוס בטבלת הזכיות בכל הזמנים והיא שנייה רק לריאל מדריד לה תשע זכיות.

מילוש תאודוסיץ' אמר לאחר הניצחון האדיר: "זה בלתי ייאמן, ההרגשה היא מדהימה. בחלומות הכי ורודים שלי לא הצלחתי לדמיין את התחושה של זכייה ביורוליג. זו הזכייה הראשונה שלי במפעל הזה, ההרגשה פשוט מדהימה. עכשיו אני רוצה להשיג עוד תארים כאלו. רק בעוד כמה ימים נצליח לעכל את מה שעשינו כאן הערב. לקחתי חלק בהמון משחקים מטורפים כמו זה וכמעט תמיד לא ניצחתי לצערי, אני מאוד גאה בדרך בה שיחקנו וניצחנו".

 
 

ננדו דה קולו שזכה בתואר ה-MVP של העונה הסדירה ביורוליג, זכה גם בתואר ה-MVP של הפיינל פור. הצרפתי קלע 30 נקודות בחצי הגמר מול לוקומוטיב קובאן וקינח עם 22 נקודות במשחק הגמר. כמו כן הוא הוסיף 5.5 אסיסטים בממוצע בשני המשחקים וכן שתי חטיפות בממוצע. דה קולו גם הפך לצרפתי הראשון מאז אנטואן ריגודו שזוכה ביורוליג.

 
 

דה קולו הנרגש אמר: "אני מאושר לזכות בתארים הללו, אבל זה לא העניין. הדבר החשוב הוא הגביע הזה שהשגנו, אין דבר גדול מכך. אני גאה בקבוצה שלי, עבדנו מאוד קשה במהלך העונה. כולם חשבו שיהיה לנו קל כי אנחנו נושאים את השם צסק"א, אבל היינו צריכים להילחם בכל פעם מחדש. בדיוק כמו מילוש, אני רוצה להשיג עוד תארים".

 
 

ויקטור חריאפה ששלח את המשחק להארכה עם סל מדהים בסיום אמר: "זה היה משחק מדהים. כבר הובלנו ב-20 נקודות וכנראה חשבנו שהסיפור גמור. אבל כשמשחקים מול קבוצה כל כך חזקה זה אף פעם לא קל. המשחק הפך להכי יפה שיש בהארכה, אבל למזלנו נטלנו את היתרון והצלחנו לנצח".

 
 

בצד המפסיד, "ההליקופטר הצ'כי" יאן וסלי סבל מערב קליעה איום ונורא ואין ספק כי חלקו בהפסד של פנר הוא משמעותי ביותר. הצ'כי קלע רק 1/10 מקו העונשין כאשר חלק מהזריקות היו מביכות במיוחד.

 
 

ז'ליקו אוברדוביץ' קבע בנחרצות: "אנחנו נגיע למעמד הזה גם בעונה הבאה. עשינו עבודה טובה במשך כל העונה והגביע הגיע לנו. אני רוצה לברך את צסק"א על הזכייה השביעית שלה ואת אחי (איטודיס) על הגביע הראשון שלו. אני רוצה להודות לצוות המקצועי שלי שעשה עבודה מדהימה העונה. המשחק הזה התחלק לשניים - צסק"א שלטה לחלוטין בחצי הראשון ואנחנו איבדנו ריכוז. דיברנו עם השחקנים שלי על אופי כפי שהם הראו כל העונה ואני מאוד מאוד גאה בהם על הדרך שהם עשו, כי היינו מאוד קרובים לזכות בתואר שהגיע לנו. הניסיון שצברנו יעזור לנו בהמשך".

 
 

"הפסדנו את המשחק אבל אנחנו מסירים את הכובע בפני צסק"א", אמר אקפה אודו המאוכזב שסיפק 16 נקודות ו-11 כדורים חוזרים בשורות המפסידה. "הייתה לנו עונה יוצאת מן הכלל, אבל בסופו של יום הפסדנו את המשחק הכי חשוב. אנחנו עדיין הקבוצה הכי טובה באירופה".

 
 

בובי דיקסון הוסיף: "היינו במרחק של כדור חוזר אחד מזכייה. אם היינו לוקחים אותו, היינו מנצחים. חזרנו למשחק יפה, אבל עשינו המון טעויות קטנות. החמצנו המון מקו העונשין, זה בהחלט עלה לנו ביוקר".

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */