יום שישי, 29.03.2024 שעה 04:29
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6220-5526מכבי ת"א1
5518-5526מכבי חיפה2
4919-4526הפועל ב"ש3
4732-3826הפועל חיפה4
3426-2726מכבי בני ריינה5
3331-2626בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3133-2826הפועל ירושלים1
3048-3126מכבי פ"ת2
2841-2926מכבי נתניה3
2838-2126הפועל חדרה4
2637-2926הפועל ת"א5
2534-3426בית"ר ירושלים6
2242-2026מ.ס אשדוד7
1939-2026הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל ב"ש
  • שבת, 30/03, 16:00
  • הפועל חיפה
  • הפועל חדרה
  • שבת, 30/03, 17:00
  • הפועל פ"ת
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 30/03, 19:30
  • מ.ס אשדוד
  • מכבי ת"א
  • שבת, 30/03, 20:00
  • בני סכנין
  • מכבי נתניה
  • ראשון, 31/03, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מכבי חיפה
  • ראשון, 31/03, 20:30
  • מכבי בני ריינה
  • הפועל ירושלים
  • שני, 01/04, 20:00
  • הפועל ת"א

מביכים ודרקונים: 10 הרגעים המבישים השנה

בנזמה מסתבך, מוריניו מידרדר, הסמים באתלטיקה הרוסית, הקרב המשעמם של מייוות'ר ופקיאו ואודום מאבד את זה. הסיפורים שנרצה לשכוח מ-2015

|
בנזמה. אחראי לאחד הרגעים המבישים של השנה (רויטרס)
בנזמה. אחראי לאחד הרגעים המבישים של השנה (רויטרס)

1. קארים בנזמה לא מפסיק להסתבך
בארבעה בנובמבר נפל דבר. חלוץ ריאל מדריד נעצר על ידי משטרת ורסאי בחשד למעורבות בסחיטה של מתיו ולבואנה. כזכור, חברו של בנזמה, קארים זנאטי, איים על ולבואנה שיפיץ קלטת סקס בכיכובו אם הקשר לא ישלם לו 150 אלף יורו. בחקירתו במ/שטרה אמר בנזמה: "לא השתתפתי בסחיטה של ולבואנה,יש כאן אי הבנה. רק רציתי לעזור לוולבואנה. הסיפור נודע לי כשלושה שבועות לפני המשחק בין צרפת לארמניה. הייתי במדריד ולפתע ניגש אליי אדם עם כרית של לואי ויטון, הביא לי אותה וסיפר לי על הווידאו של ולבואנה. לא הכרתי אותו. רק כשהראו לי את התמונה זיהיתי אותו.  הוא סיפר לי על הסרטון ואמרתי: 'תפסיק, אני לא רוצה לשמוע'".

ניימאר ובנזמה. מתי הצרפתי יפסיק להסתבך? (רויטרס)
ניימאר ובנזמה. מתי הצרפתי יפסיק להסתבך? (רויטרס)
 

"דיברתי עם מתיו על הסרטון יומיים לפני ארמניה. אמרתי לו שיש קלטת לוהטת בכיכובו ושאוכל לעזור כי זה קרה לי. הוא רצה לדעת על הרעש שנוצר מכך כי שנינו מפורסמים. אמרתי לו שהכל תלוי בו ולי הבאזז לא הפריע. אמרתי לו שזנאטי יכול לעזור", הוסיף בנזמה בחקירה. "הוא אמר לי שהוא יילך לעורך הדין שלו, אבל בעצם החליט לפנות למשטרה". זה לא משנה כבר מה יקרה בפרשה ואיך היא תתפתח, העובדה ששמו של בנזמה נקשר לפרשה נוספת בגלל חברי הילדות שלו היא כתם נוסף שמכפיש את שמו, ובמקום להתעסק בכדורגל, החלוץ הצרפתי שוב עסוק בכל מה שמסביב.

2. פרשיית הסמים באתלטיקה הרוסית
הסוכנות הבינלאומית לבדיקות סמים, שערכה את הבדיקה שלה במשך 11 חודשים, חשפה השנה רמאות והעלמת עין מצד התאחדות האתלטיקה הרוסית, שלא ערכה בדיקות כראוי והעדיפה להתכחש לעובדות שהספורטאים שלה מסוממים. בדו"ח של הסוכנות העולמית למניעת סמים, WADA, מצאו כי הרוסים העלימו 1,500 דגימות סמים.

סבסטיאן קו (רויטרס)
סבסטיאן קו (רויטרס)
 

נשיא ההתאחדות של האתלטיקה העולמית, סבסטיאן קו, אמר על הפרשה הזו: "החלטנו להשעות את רוסיה זמנית בסנקציה הכי קשה שאפשר כרגע. כל המערכת שלנו כשלה, לא רק רוסיה. זו קריאת השכמה מבישה. נצטרך לבנות את עצמנו ואת האמון שלנו מחדש". לא ברור אם הספורטאים הרוסים יוכלו להשתתף בינתיים בריו, אבל מה שבטוח, זה היה אחד הדברים הכי מביכים השנה, ובכלל בהיסטוריה של האתלטיקה. נשיא ההתאחדות האתלטיקה האירופית סוון ארנה הנסן אף אמר: "כרגע, אני לא ממש יכול לראות את האתלטים הרוסים מתחרים בריו. הם חייבים לבצע שינוי תרבותי ולהיפטר מכל האנשים שהיו שם לפני כן".

3. מכבי תל אביב לא עולה לטופ 16 לראשונה בהיסטוריה
אוי, זה היה מביך. כמה שזה היה מביך. אמנם אנחנו מתעסקים כאן ברגעים המביכים שקשורים בעולם ולא בישראל, אך מכבי תל אביב, אחד המועדונים המעוטרים באירופה, כשל טוטאלית העונה ביורוליג ומדובר בסיפור עולמי. הצהובים, שבנו השנה את הקבוצה עם התקציב הגבוה בתולדות המועדון, כששלושה שחקנים מרוויחים מעל מיליון דולר, פשוט כשלו ברגע האמת.

אמנם רבים מסתכלים על הניצחון רק בארבע נקודות ולא ב-11 הפרש במחזור הסיום מול דרושפאקה, אבל הכישלון התחיל הרבה לפני; הוא התחיל בבנייה העקומה כשכל אחד מחברי ההנהלה אחראי להגעת שחקן אחר ואין מישהו שמנהל את כל העסק ומביא שחקנים שיכולים לשחק האחד עם רעהו, המשיך בפיטורים של גיא גודס רגע לפני המשחק החשוב מול הטורקים שהתמודדו איתם על העלייה לטופ 16 והסתיים בביזיון בדקות הסיום מול דרושפאקה.

ג´ורדן פרמאר (רדאד ג´בארה)
ג´ורדן פרמאר (רדאד ג´בארה)
 

ביזיון גדול יותר מההחטאות המכוונות ובזבוז הזמן היה שמכבי התחילה למשוך זמן שתי דקות לסיום ביתרון שתי נקודות, כשהיא עדיין יכולה להגיע להפרש הרצוי, אלא שהצהובים ויתרו מלכתחילה וניסו להגיע להארכה, ולאחר מכן ג'ורדן פרמאר המשיך את הבושה כשפשוט החליט לכדרר 24 שניות במקום לזרוק ולהחטיא בכוונה. לפחות למראית עין תנסו לשחקן בצורה הוגנת. זו בהחלט השנה העגומה ביותר מבחינת מכבי תל אביב ביורוליג, אבל היא תתנחם בכך שחרף ההדחה השנה, את מקומה בטופ 16 היא הבטיחה כבר לעשר השנים הבאות על השולחן הירוק.

4. פתיחת העונה של צ'לסי וז'וזה מוריניו
לזה אף אחד לא ציפה. לא היה אחד שהיה מוכן להמר שמוריניו לא יסיים את העונה הנוכחית בצ'לסי, בטח לא בגלל כישלונות. אם היו אומרים לנו שהרומן ייגמר בגלל סכסוכים עם שחקנים, עם רומן אברמוביץ' הבעלים, עוד היינו מאמינים. אבל המספרים מדברים בעד עצמם. המיוחד הפסיד תשעה משחקים, ארבעה מתוכם בבית. הוא עזב את הקבוצה כשהיא עם נקודה מעל הקו האדום. מוריניו נכשל. גם הוא הודה בזה.

ז´וזה מוריניו (רויטרס)
ז´וזה מוריניו (רויטרס)
 

 הוא איבד את חדר ההלבשה, השחקנים לא היו מרוצים, וכעת חובת ההוכחה תהיה עליו. אחד המאמנים המצליחים ביותר בעשור האחרון, אם לא המצליח שבהם, איבד את הקסם שלו העונה. אין ספק שהעונה הנוכחית הייתה המביכה ביותר של המיוחד, ואם לא יגיע למועדון אחר כדי לנסות עוד להציל אותה, היא גם ככל הנראה תהיה המביכה ביותר בקריירה שלו. עד העונה, בכל עונה מוריניו מעולם לא סיים מתחת למקום השלישי, וגם זה קרה פעם אחת. לא בריאל מדריד, לא בצ'לסי, לא בפורטו וגם לא באינטר. אבל לכו תדעו, המיוחד עוד עלול לחתום במנצ'סטר יונייטד או בפאריס סן ז'רמן ולנקום בשחקנים שלו.

5. השערוריות הגדולות של שחקני ה-NBA
איפה להתחיל? בתאבו ספולושה ובפרו אנטיץ' שהפריעו לעבודת המשטרה כשטיפלה בקטטה וספולושה נפצע, שבר את הקרסול וגמר את העונה, או בכריס קופלנד שבאותה קטטה נדקר והועבר לטיפול נמרץ? אולי בכלל בג'אליל אוקפור שלא מפסיק לבלות ולהתעמת, כשפעם אחת הוצמדה לו רקה של אקדח לראש ורק במזל הוא יצא בלי נזק, או שמא כדאי בכלל לפתוח עם למאר אודום שחגג במשך ימים עם ויאגרה ואלכוהול ונמצא מחוסר הכרה בבית בושת? לא מעט פרשיות מביכות היו לשחקני ה-NBA בהווה ובעבר השנה, אבל שלוש הפרשות הללו היו הכי מביכות והוציאו שם רע לליגת הכדורסל הטובה בעולם.

למאר אודום. איבד את זה (GettyImages)
למאר אודום. איבד את זה (GettyImages)
 

 ספולושה ואנטיץ' הסתבכו עם המשטרה ורבו עם שוטרים, קופלנד ספג דקירה, אוקפור תוחקר על ידי המשטרה בגין נהיגה במהירות מופרזת כשנסע ב-173 קמ"ש, כשפרשה זו הצטרפה לשני דיווחים אחרים על קטטות שלו במועדוני לילה וכמובן למאר אודום, שזה אולי הרגע הכי מביך, כאשר שחקן העבר פשוט קרס בבית בושת מכמות האלכוהול והוויאגרה שהוא צרך.

6. הקרב המשעמם של מייוות'ר ופקיאו
זה היה אמור להיות קרב העשור. עזבו, קרב המאה. הקרב הכי יוקרתי בענף האגרוף אי פעם. חמש שנים וחצי כולם חיכו ששני המתאגרפים הגדולים ביותר בענף ייכנסו סוף-סוף לזירה. כל פעם זה נדחה, עד שלבסוף זה הגיע בשני במאי 2015. מייוות'ר אמנם ניצח, שמר על מאזן נקי מהפסדים ועלה ל-0:48 כשהוא יוצא עם צ'ק על סך מיליון דולר בזכות הניצחון, אבל הקרב הזה ייזכר בעיקר בגלל האכזבה ביחס לציפיות.

מייוות´ר נגד פאקיאו (רויטרס)
מייוות´ר נגד פאקיאו (רויטרס)
 

 כולם ציפו לקרב מרתק, קרב ענק, לראות שני לוחמים מתישים אחד את השני, יורקים דם – סטייל הקרב הזכור של ג'ו פרייזר ומוחמד עלי בת'רילה אין מנילה. אבל זה היה כל-כך רחוק. זה היה קרב טקטי, שמייוות'ר הכתיב בו את הקצב בדיוק כמו שהוא רצה, וגם כמובן יצא כשידו על העליונה עם ניצחון בהחלטת שופטים, כפי שהוא עשה רוב הקריירה. לא נוקאאוט, לא דם. ניצחון דחוק. וכל מי שציפה למעט אקשן, התאכזב. דן רפאל, כתב האגרוף הבכיר של ESPN, אמר לאחר הקרב: "זה ממש לא היה קרב מלא בדרמה כמו שכולנו ציפינו וקיווינו, אבל זו הייתה הופעה מרשימה של מייוות'ר". ובעצם, הופעה מרשימה של המתאגרף הכי טקטי שידע הענף, משמעותה ההפך ממה שהצופים רוצים.

7. רפאל נדאל ממשיך להידרדר
השור הספרדי לא החל את הצניחה החופשית שלו השנה. ממש לא. אבל השנה הוא הגיע לשיאי שפל שגם הוא כבר לא זוכר. נדאל נלחש, מתקשה לתפקד, נפצע הרבה יותר מאשר בעבר, נראה פחות בכושר וכנראה שמשהו שם הלך לאיבוד. האנרגיות הן כבר לא אותן אנרגיות, הטקסים לפני כל נקודה כבר לא נראים כמו בעבר.

רפאל נדאל (רויטרס)
רפאל נדאל (רויטרס)
 

אף על פי שרפא עשה קולות של חוזר לעצמו לקראת סוף השנה כשניצח את סטניסלאס ואורינקה והגיע לחצי הגמר בטורניר סוף השנה בלונדון, את השנה הזאת, בה גם איבד את תואר הרולאן גארוס המסורתי שהיה רשום עליו במה שהיווה את ההוכחה לכך שזו השנה הכי רעה בקריירה שלו, הוא ירצה לשכוח במהרה. אז אחרי השנה המביכה והנוראית שעברה עליו, נדאל הבטיח שהוא יעשה הכל כדי לחזור חזק יותר בשנה הבאה. אנחנו נחכה לראות האם זה יקרה והאם הוא יהיה מסוגל לקרוא תיגר על נובאק ג'וקוביץ' שהולך ונהיה דומיננטי יותר ממה שהיה השור הספרדי בשיאו.
8. ספ בלאטר ומישל פלאטיני מושעים לשמונה שנים
הפרשייה המביכה הזאת הגיעה אלינו ממש עם הבאזר של סיום השנה, והוכיחה את מה שכולנו ידענו כבר קודם. נשיא פיפ"א לשעבר, ספ בלאטר, מושחת. וגם חברו הטוב, מישל פלאטיני, מי שרבים חזו שיירש את מקומו של בלאטר בעתיד, מושחת. כזכור, השניים, שהושעו תחילה ל-90 יום, הואשמו בכך שבלאטר העביר תשלום לא חוקי לפלאטיני והשניים לא ידעו להסביר מדוע ולמה. שני האנשים החזקים ביותר עד לפני כחצי שנה בכדורגל העולמי, נשיא פיפ"א ונשיא אופ"א, לא יוכלו להיות חלק מהכדורגל העולמי בשמונה השנים הקרובות, וכנראה שגם לנצח. אם זה לא מביך, אז מה כן?

ספ בלאטר ומישל פלאטיני (רויטרס)
ספ בלאטר ומישל פלאטיני (רויטרס)
 

9. פתיחת העונה העגומה של פילדלפיה
ואם כבר התחלנו עם פתיחות עונה עגומות, אז נמשיך איתן. פילדלפיה, שבשנים האחרונות הפכה את ה"טנקינג" למעין טקטיקה כדי לנסות לדוג שחקנים מוכשרים מהדראפט, התעלתה על עצמה העונה עם פתיחה חלשה במיוחד. הסיקסרס הפסידו את 18 המשחקים הראשונים והשתוו לפתיחת העונה הרעה ביותר ב-NBA שהייתה שייכת לניו ג'רזי נטס ב-2009/10, אלא שאז, למזלם, הגיעו קובי בראיינט והלייקרס והצליחו לקטוע את הרצף המביך. עם זאת, אל תצפו מפילדלפיה לזנוח את השיטה בה הקבוצה התאהבה – ה"טנקינג" – והיא תסיים את העונה עם המאזן הגרוע ביותר. מצד שני, לפחות הקבוצה הצליחה לנצח את אחד מגדולי השחקנים שדרכו על הפרקט ב-NBA. גם זה משהו.

שחקני פילדלפיה (רויטרס)
שחקני פילדלפיה (רויטרס)
 

10. פרשת דיפלייטגייט – בריידי ניצח או הפסיד?
תום בריידי שוב יצא מנצח. אחד הקוורטרבקים הגדולים בהיסטוריה, שב-2015 הגיע לארבע אליפויות כמו ג'ו מונטנה האגדי וגם קטף את תואר ה-MVP בפעם השלישית, הואשם לאחר משחק גמר ה-AFC מול אינדיאנפוליס בכך שידע שקבוצתו הורידה אוויר מהכדורים כדי לסייע לו לשלוט בהם בצורה קלה יותר. ניו אינגלנד פטריוטס הפכה לאחר אותו משחק לשק חבטות, היא הואשמה שלאחר שהציגה לשופטים כדורים מנופחים הורידה מהם את האוויר, הקוורטרבק עמד בעין הסערה, השמיד את המכשיר הסלולארי שלו ולא נתן אותו לחוקרים, אך לאחר שערער על העונש – הרחקה מארבעה משחקים – הוא זכה ושב לפתיחת העונה הנוכחית כדי לנסות לזכות באליפות חמישית.

טום בריידי (רויטרס) (מערכת ONE)
טום בריידי (רויטרס) (מערכת ONE)
 

הפרשה הזו מעט העיבה על האליפות המדהימה של הפטריוטס ועל המורשת של בריידי והייתה מביכה בעיקר כאשר האחרון לא רצה שיבדקו את הסלולארי שלו כאילו יש לו מה להסתיר, אך בריידי כמו בריידי שוב יצא כשידו על העליונה כשלא מצאו ראיות מוצקות שקושרות אותו לפרשה. אליפות נוספת תשכיח מבחינתו הכל ותכתיר אותו ככל הנראה לגדול הקוורטרבקים של המשחק, או לפחות הווינר הכי גדול מאלו ששיחקו אותו.
 

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */