יום שישי, 29.03.2024 שעה 18:32
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6220-5526מכבי ת"א1
5518-5526מכבי חיפה2
4919-4526הפועל ב"ש3
4732-3826הפועל חיפה4
3426-2726מכבי בני ריינה5
3331-2626בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3133-2826הפועל ירושלים1
3048-3126מכבי פ"ת2
2841-2926מכבי נתניה3
2838-2126הפועל חדרה4
2637-2926הפועל ת"א5
2534-3426בית"ר ירושלים6
2242-2026מ.ס אשדוד7
1939-2026הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל ב"ש
  • שבת, 30/03, 16:00
  • הפועל חיפה
  • הפועל חדרה
  • שבת, 30/03, 17:00
  • הפועל פ"ת
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 30/03, 19:30
  • מ.ס אשדוד
  • מכבי ת"א
  • שבת, 30/03, 20:00
  • בני סכנין
  • מכבי נתניה
  • ראשון, 31/03, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מכבי חיפה
  • ראשון, 31/03, 20:30
  • מכבי בני ריינה
  • הפועל ירושלים
  • שני, 01/04, 20:00
  • הפועל ת"א

זהבי: אומרים שאני שחצן, אבל זה ממש לא נכון

"במגרש אני שחקן בהצגה", "התקשורת מכשילה שחקנים", "לא רוצה להיות כוכב הנבחרת", "מי שמקלל אותי ברחוב הוא אדם קטן". צפו בקשר מדבר לפני וויילס

|
זהבי.
זהבי. "נצטרך לסבול כדי להשיג נקודות" (יניב גונן)

ערן זהבי. שתי מילים שעבור אוהדי מכבי תל אביב הן עולם ומלואו, שתי מילים שהוזכרו בשנה האחרונה בתקשורת הספורט יותר מכל שם אחר. ערן זהבי הוא כיום השחקן הגדול ביותר שיש לליגת-העל להציע וכתוצאה מכך הוא מגיע באופן אוטומטי על תקן 'כוכב' לשני המשחקים הקרובים מול וויילס ובלגיה.

ואם יש משהו שמפריע לו, זה שמנסים להכתיר אותו ככוכב. אם יש משהו שסיגל לעצמו בשנתיים האחרונות שלו בישראל, זה את המילה 'ביחד'. ומבחינתו, רק אם הביחד הזה יישמר בצמד המשחקים הקרוב, נבחרת ישראל תוכל להגיע ליורו.

רגע לפני ההתמודדות עם גארת' בייל, ארון ראמזי והחברים, זהבי התיישב במלון דן כרמל בחיפה לשיחה ארוכה עם ONE על נבחרת ישראל, שאיפות, מטרות, הישגים, קריירה, כדורגל, עתיד, ובלי אף שאלה על מכבי תל אביב (כי אסור, לא כי לא רצינו לשאול).  

זהבי: "לא רוצה להיות כוכב בנבחרת"

ננסה לעשות סימולציה ליום שבת. אתה קם בבוקר... ומאותו רגע איך נראה היום שלך, מה עובר בבטן ביום שלפני משחק כזה עם הנבחרת?
"ההרגשה היא טובה, הרגשה שיש משהו באוויר, משהו שכל האווירה סביב הנבחרת היא שהפעם אפשר לעשות משהו. אני מצד אחד אוהב את זה, מצד שני צריך להרגיע את הרוחות ולהבין שזה מאוד קשה. ביום של משחק אתה מנסה להתכונן אותו הדבר. ברור שבנבחרת זה קצת לחץ אחר אבל צריך לדעת להתנתק מזה ולעלות רק עם ריכוז, מחוייבות, ולדעת בדיוק מה צריך לעשות במשחק, לנתק קצת את הרגשות ואם נעלה ככה אז הסיכוי שלנו יותר גדול".

לפני המשחק מול בוסניה אמרו ששלוש נקודות זה ריאלי והסיכויים טובים. הסיכויים האלה זהים גם מול וויילס?
"ברור שנרצה לנצח ולשם אנחנו מכוונים, אבל בואו לא נהיה מנותקים מהמציאות. וויילס נבחרת מצויינת עם שחקנים ברמות הכי גבוהות וזה משחק לא פחות קשה מבוסניה ולפי דעתי אפילו קצת יותר. נצטרך להתעלות על עצמנו ונצטרך לסבול בשביל להשיג את הנקודות".

 
 יש אופוריה מסויימת מסביב לנבחרת. בתוך הנבחרת אנחנו מרגישים שאפשר לעשות את זה, ואמרתי לך, מצד אחד אני אוהב את זה ומצד שני לא כי את מה שעשינו צריך לשים מאחור ולשכוח 
 
 
 

מה יהיה יעד ריאלי משני המשחקים הקרובים? 4 מ-6? 3 מ-6?
"אני לא רוצה להיכנס לחישובים האלה. יכול להיות שאחרי המשחק אם ננצח אני אגיד לך שאני רוצה עוד נקודה או עוד שלוש. לא ניכנס לחישובי מספרים".

אחרי שעשיתם 9 מ-9, זה מלחיץ את הנבחרת או מביא אותה בטוחה בעצמה?
"זה קודם כל צריך להביא ביטחון עצמי, אבל לא צריך להתבלבל. ניצחנו את קפריסין ואנדורה שאלו שני משחקים שאנחנו צריכים לנצח אותם, אפילו שגם בקמפיינים קודמים הלך לנו קצת קשה, הניצחון על בוסניה נתן לנו קצת דחיפה והחזיר את האמונה בנבחרת. אני הולך ברחוב ושומע דברים ולכולם יש את ההרגשה שצריך לעשות את זה. אבל בואו נשאיר את זה בגדר הרגשה ובמגרש נצטרך לעבוד כדי להוכיח שאנחנו מסוגלים לעשות את זה".

גארת' בייל מכיר את CR7, עכשיו הוא פוגש את EZ7.
"לא נראה לי שהוא מכיר. אני לא צריך שהוא יכיר אותי, אני צריך שהוא יכיר את נבחרת ישראל".

גארת´ בייל וארון ראמזי. זהבי: &qout;לא רוצה שיכיר אותי&qout; (רויטרס)
גארת´ בייל וארון ראמזי. זהבי: "לא רוצה שיכיר אותי" (רויטרס)
 

כבר למדתם איך לסגור אותו?
"כן, אלי נתן לנו את התוכנית שלנו. אנחנו יודעים מה צריך לבצע על המגרש וכמובן שאני לא אספר את זה פה, אבל אנחנו נעבוד על זה. יש עוד אימונים עד המשחק ויהיה לנו זמן להתכונן עוד יותר טוב".

איך עושים שגם אחרי וויילס ישראל תהיו עם מאזן מושלם?
"עם הרבה עבודה קשה, מחוייבות, עם דברים שעשינו טוב במשחקים האחרונים שצריך לשמר אותם. נצטרך יום טוב של כמות גדולה של השחקנים שישחקו ורק ככה זה אפשרי".

מה הן הנקודות החזקות שלכם כנבחרת על וויילס?
"אני חושב שמבחינה טכנית, הנעת כדור, המשחק בבית שלנו עם מוטיבציה, ושדברים קצת יתחברו כמו במשחק הקודם - אז אני מאמין שיהיה אפשר לעשות את זה. יש לנו שחקנים מאוד מוכשרים שהם בשלב בקריירה שהם מוכנים לעשות את קפיצת המדרגה הזאת. כולנו משחקים והרבה מאוד שחקנים בכושר מצוין וכן, זה הזמן".

ערן זהבי: &qout; (יניב גונן)
זהבי: "צריך לזמן שחקנים שבכושר טוב ושמגיע להם להיות בנבחרת" (יניב גונן)
 

אחרי שהיית בסגלים שהורכבו בצורות שונות, מה עדיף - נבחרת שמורכבת בעיקרה מליגיונרים או נבחרת שמבוססת יותר על הסגל המקומי?
"אני לא יודע אם צריך לעשות חלוקה בין ליגיונרים לישראלים. שחקנים שבכושר טוב ומגיע להם להיות בנבחרת צריכים להיות מוזמנים. יכול להיות שיש שחקן שמשחק בחו"ל אבל הוא בתקופה לא טובה, אז לא צריך להזמין אותו דווקא בגלל שהוא בחו"ל. יכול להיות שיש שחקן בליגה הישראלית בתקופת מצוינת, אז מגיע לו כנראה יותר".

אתה חושב שהסגל הזה יותר טוב מסגלים אחרים שהיית חלק מהם בנבחרת?
"אני חושב שהסגל הזה רץ כבר תקופה ביחד, וברגע שהשחקנים משחקים ואתה מוצא סגל שהוא מאוזן, גם מבחינה של שחקנים שהם מקצוענים ששמים את הנבחרת לפני שהם שמים את עצמם, ונותנים הכל בשביל הצלחה של הנבחרת, ויש אווירה טובה והשחקנים בכושר טוב, אז הסיבה לשנות היא לא גדולה".

מה אתה חושב על הדברים שעושים ליאור רפאלוב וביברס נאתכו העונה?
"להוריד את הכובע בפניהם. הם עושים דברים גדולים ושרק ימשיכו ככה, ואם אפשר להתקדם משם עוד אז להתקדם עוד".

ערן זהבי: &qout; (יניב גונן)
ערן זהבי: "הרבה פעמים התקשורת מכשילה שחקנים" (יניב גונן)
 

כבר מתחילים להשוות את שלושתכם לברקוביץ', רביבו ונמני...
"אני לא אוהב את ההשוואות האלה. ברור שזה מחמיא לנו כי הם היו שלושה שחקנים מצוינים. לכל אחד יש מקום בהיסטוריה של הכדורגל הישראלי, כמובן שאם נעשה דברים גדולים. את ההשוואות נשאיר לכם".

איזה דור יותר מוכשר, שלהם או שלכם?
"אני חושב שכולם יגידו ששלהם. אנחנו שחקנים שונים, אני לא רואה את ההשוואה הזאת. הם עשו קריירה מדהימה, מגיע להם שנכבד אותם ולא צריך להשוות".

לא נמאס לכם לשמוע כל הזמן על זה שישראל עלתה רק לטורניר אחד?
"ברור שזה כואב לנו, אבל זאת המציאות".

חיים רביבו ואייל ברקוביץ´. זהבי: &qout;מחמיא שמשווים אותנו אליהם&qout;
חיים רביבו ואייל ברקוביץ´. זהבי: "מחמיא שמשווים אותנו אליהם"
 

אין חשש ששוב ברגע האמת הדברים שוב לא יסתדרו?
"ברור שאתה חושב גם על התסריטים הלא טובים. אבל כמו שאמרתי, יש אופוריה מסויימת מסביב לנבחרת. בתוך הנבחרת אנחנו מרגישים שאפשר לעשות את זה, ואמרתי לך, מצד אחד אני אוהב את זה ומצד שני לא כי את מה שעשינו צריך לשים מאחור ולשכוח. המשחק הזה יהיה הרבה יותר קשה מאשר בוסניה. בוסניה באו ופחות כיבדו אותנו, עכשיוו כשניצחת שלושה משחקים, אז וויילס יכבדו יותר, למדו אולי קצת יותר ויהיה יותר קשה".

ואיך נבחרת ישראל באה למשחק עם וויילס? נבחרת מגובשת ושקטה או נבחרת שרעשי הרקע השבוע הצליחו להשפיע עליה?
"זה לא עניין של השחקנים. זה היה בין אלירן לצוות המקצועי. זה מאחורינו. גם במשחק הקודם היה משהו איתי. שחקנים מקצוענים צריכים לדעת לשים את הדברים בצד וזה הכל".

רפאלוב אמר שזה מרגיש שלפעמים התקשורת מנסה לעזור לנבחרות היריבות. אתה חולק את אותה המחשבה?
"אני מרגיש שמחפשים הרבה פעמים את הטפל ולא את הדברים העיקריים. אני לא חושב שצריך להעביר מידע על דברים שקורים באימונים בתקשורת כי בסופו של דבר זה מכשיל אותנו. אם אתה רואה את ההרכב של נבחרת ישראל ומה היא עובדת באימונים, ורושם את זה, אז מן הסתם שבעידן של היום הם יקראו את זה וזה נותן להם יתרון מסויים אפילו אם זה אחוז אחד. מבחינתי לא צריך להתעסק בזה ולא לרשום את זה. צריך להיות עם הנבחרת שלנו. ואם אתם (התקשורת) יכולים להשיג לנו מידע עליהם, אז זה יהיה יותר טוב מאשר לתת להם מידע עלינו".

 
 אם אתה בועט לשער 100 פעם ורץ לכדור החוזר 80 פעם, ואחרים רצים 20 פעם, אז סביר להניח שהכדור יגיע אליך בחזרה קצת יותר מהם 
 
 
 

בוא נדבר עליך. אתה מרגיש שהבאת את היכולת שלך ממכבי ת"א?
"אני חושב שבתחילת הקמפיין היו לי משחקים טובים. לא הבקעתי בהתחלה ועשו כאילו קרה משהו, אבל בואו נעשה הבדל בין מכבי ת"א לנבחרת. הנבחרת לא דומיננטית כמו מכבי ת"א, זה לא אותו הדבר. אני יש לי פה תפקיד אחר ואני נותן הכל".

במכבי אתה מאוד דומיננטי מבחינת כיבוש שערים. בנבחרת יש לך בינתיים 3 שערים ב-23 הופעות. מתי זה יתחבר לך בנבחרת גם בקטע של כיבושים?
"אתה יודע, אמרתי שזה מאוד שונה לשחק במכבי ת"א ובנבחרת. אני לא אוהב להשוות, אבל במכבי אנחנו יותר דומיננטים, יותר תוקפים, בנבחרת יש לי תפקיד אחר ואני עושה יותר הגנה. אבל בשורה התחתונה כל מה שיהיה לטובת הנבחרת, אין לי בעיה. אין לי בעיה לא להבקיע ושיהיו ביקורות על זה שלא הבקעתי, כל עוד נעשה קמפיין טוב ונצליח זה מבחינתי יותר חשוב".

בנבחרת אתה מרגיש יותר לחץ עליך?
"לא, אני לא מרגיש שיש עליי לחץ. יש פה שחקנים מצוינים שלוקחים אחריות ויודעים מה התפקיד שלהם. הלחץ הוא טבעי ועל כל אחד שהוא בתקופה טובה מצפים ממנו לעשות דברים, אבל אני לא מרגיש משהו מיוחד".

ערן זהבי (יניב גונן)
ערן זהבי: "לא מרגיש שיש עליי לחץ מיוחד בנבחרת" (יניב גונן)
 

עושה רושם שיש סוג של רף כזה שעומד מעל הראש שלך וכל פעם כשאתה מגיע לפסגה אתה דואג לתת לרף הזה עוד איזה בעיטה למעלה...
"קודם כל אני שמח שאני מציב את הרף הזה וזה חשוב, אבל אני חושב שהרף הזה אתם העמדתם אותו רק מבחינת שערים. מבחינתי זה לא ככה. מבחינתי יש עוד הרבה משחקים שהייתי בהם הרבה יותר טוב מאשר משחקים שהבקעתי בהם שער או שניים ופשוט הביקורות לא היו בהתאם, או להיפך, גם כשהבקעתי שער אחד במשחק לא טוב אז עשו כאילו היה לי משחק מצוין. צריך לדעת לתת ביקורת מקצועית ויותר נכונה ולא להתעסק רק באם שחקן כזה או אחר הבקיע שער או לא".

לדעתך האישית, מה שיפרת השנה במשחק שלך?
"גם בעונה שעברה הייתה לי עונה מצוינת והכי חשוב מבחינתי היה לייצר המשכיות, שכולם אמרו לי 'תצא לחו"ל', 'לא תצליח לעשות את זה שוב', כל מיני דברים כאלה. אז היה חשוב לי להוכיח גם לעצמי וגם לכולם שכן אפשר לעשות את זה עוד פעם, עם אותה הדרך, עם אותה ההמשכיות, עם אותו הרצון. במשחק שלי שיפרתי את המשחק הקבוצתי, לעזור לחברים שלי, לא לאבד כדורים, אם זה לעשות את התנועה לעומק יותר בזמן, קבלת החלטות - מתי לבעוט לשער, מתי למסור, זה דברים קטנים שמשנים הרבה במשחק והקרדיט פה הוא גם למאמנים שלי שעזרו לי".

מאיפה הדרייב הזה כל פעם לקחת עוד אלמנט, לפרק אותו ולהמשיך הלאה ליעד הבא?
"אני חושב שכשאתה מתחיל להבקיע שערים, אז קבוצות לומדות אותך, סוגרות, צריך כל הזמן לנסות לעשות דברים חדשים. את הבעיטה מרחוק תמיד היה לי אבל ניצלתי אותה פחות כי הייתי משחק יותר קרוב לשער. כשאתה קצת מתרחק מהשער ולא באיזורי לחץ אז יש אפשרויות לבעוט מרחוק ואתה מנסה לנצל אותן. וכשזה הולך זה טוב זה הולך".

 
 לפני שהבן שלי נולד אמרתי שאני לא רוצה לעולם שהוא יהיה שחקן כדורגל. אבל אני לא רואה שיש מזה איזשהי בריחה, כי בסה"כ הוא רואה, הוא מבין, ילד שבועט בכדור ועושה 'פיו פיו', אתה מבין שהוא מבין מה קורה 
 
 
 

והכוח רצון הזה להשתפר ממה הוא נובע, הרצון להוכיח לעצמך שאתה יכול?
"קודם כל ברור שזה להוכיח לעצמי. דבר שני אני חושב שיש לנו מחוייבות למועדון שבו אנחנו משחקים וברגע שאתה בתקופה טובה אסור לך לנוח על זרי הדפנה. אתה חייב להמשיך ולנסות להשתפר, להוות דוגמה, ולדעתי זה בא מאהבה למשחק. משהו ילדותי כזה בפנים שברגע שאתה עולה למגרש זה לא משנה מה עשית לפני".

ווינר...
"אתה יודע, המילה הזאת היא הגדרה כללית".

אתה מרגיש שיש בך את המשהו המיוחד הזה? טל בן חיים למשל אמר פעם ש'אלוהים יושב לו על הכתף'...
"אומרים שלפעמים זה מזל ולפעמים זה דברים אחרים. אני חושב שמזל זה אלמנט טוב אבל ככל שאתה עובד יותר קשה, יש לך יותר מזל. קח דוגמה, אם אתה בועט לשער 100 פעם ורץ לכדור החוזר 80 פעם, ואחרים רצים 20 פעם, אז סביר להניח שהכדור יגיע אליך עוד פעם קצת יותר מהם".

נאתכו עם רפאלוב. זהבי: &qout;להוריד בפניהם את הכובע&qout; (יוסי ציפקיס)
נאתכו עם רפאלוב. זהבי: "להוריד בפניהם את הכובע" (יוסי ציפקיס)
 

אז מה אתה יותר בשורה התחתונה, מוכשר או רעב להצלחה?
"אני לא חושב שאני יותר מוכשר. יש לי כישרון כמו להרבה שחקנים אחרים, שלא מצליחים לממש את הפוטנציאל שלהם. אני חושב שזה עניין של הקרבה, נתינה, ועבודה קשה לאורך זמן".

ילדים צופים בראיון הזה, גם נערים שאולי כבר בתוך הכדורגל. מה העצה הכי טובה שאתה יכול לתת להם? 
"העצה הכי טוב שלי זה לשים מטרה מול העיניים ולנסות להגשים אותה לא בדיבורים. בעונה שעברה נתתי הרצאה בפני ילדים ממכבי ת"א ושאלתי שאלה - מה אתה מוכן לעשות בשביל להיות שחקן כדורגל? כולם ענו את אותה התשובה - 'הכל'. אבל מה אתה באמת עושה? כלום. צריך לעשות הקרבות, ויתורים, לעשות משהו שאתה לא עושה ביום יום כי אם אתה עושה ולא מצליח, כנראה שאתה צריך לעשות עוד משהו ועוד משהו עד שתגיע למה שאתה רוצה. ברור שיש אנשים שרמת הרצון שלהם גבוהה יותר משל אחרים, אבל אין להם את הכישרון ואת היכולות לעשות את זה, אז הם לא יגיעו. אבל אנשים עם יכולות ואת האפשרות לעשות את זה ופשוט לא עושים מספיק".

אמרת הצבת מטרות, מה המטרות שלך עם הנבחרת?
"המטרות שלי הן קודם כל המשחק בשבת. אני לא רוצה לקבוע יעדים רחוקים מדי. צריך לעבור קודם את המשחקים הקרובים. המשחק בשבת הוא הכי משמעותי והיעד הוא שלוש נקודות".

דמארי וזהבי. &qout;לא רוצה להיות הכוכב. רוצה להיות ביורו עם הנבחרת&qout; (יניב גונן)
דמארי וזהבי. "לא רוצה להיות הכוכב. רוצה להיות ביורו עם הנבחרת" (יניב גונן)
 

אתה רוצה להיות הכוכב שמוביל את הנבחרת ליורו?
"לא. אני רוצה להיות עם הנבחרת ביורו ולא אכפת לי אם אני אהיה הכוכב או לא. אני לא יודע מי ישחק ביורו אם נניח נעלה. יכול להיות שאני אהיה הכוכב של המוקדמות וביורו לא יהיה".

באחוזים, מה הסיכוי להיות ביורו?
"יש סיכוי אבל אני לא רוצה להיכנס לחישובים. בכל פעם שהתעסקנו בחישובים, תמיד נתקענו איפשהו".

מצד שני, להצלחה שלך יש גם מחיר. הפכת להיות אולי האדם הכי מסוקר בישראל בשנה האחרונה. השם שלך בפה של כולם.
"כן, זה קרה כמה וכמה פעמים השנה. אבל אני חושב שאלה צרות טובות. איפשהו זה קצת מציק, אבל זה דברים שאני חושב שברגע שמגיעה ההצלחה אתה צריך להתמודד עם זה ואתה מבין שהחיים האנונימיים שלך לא קיימים יותר וצריך להתמודד עם דברים לא נעימים".

זהבי חוגג. &qout;היום אני יותר טוב מאשר הייתי בפאלרמו&qout; (יניב גונן)
זהבי חוגג. "היום אני יותר טוב מאשר הייתי בפאלרמו" (יניב גונן)
 

כמה זה קשה להיות ערן זהבי?
"לא יודע, אני נהנה מזה. יכול להיות שלאחרים זה היה מאוד קשה להתמודד עם כל מיני דברים, למשל תקשורתיים. עברתי כל-כך הרבה דברים בשנה וחצי האחרונות שיכול להיות שאנשים אחרים שקצת לא חזקים מנטלית ולא יודעים לשים את זה בצד במגרש, אולי לא היו מתמודדים עם זה".

לא קשה כשיש לך אפס פרטיות?
"זה קשה בעיקר כשאתה רוצה לפעמים זמן עם המשפחה, עם הילד, אבל אם היית שואל אותי לפני כמה שנים - הייתי מתחנן שזה יהיה המצב שלי, אז זה דברים שצריך תמיד לקבל באהבה ולא לקחת את זה לצד השלילי. ברור שלפעמים בא לך לחזור לפרטיות שלך אבל הייתי קונה את המצב הזה לפני כמה שנים".

אני טיפה אקשה עליך כי בכל זאת בשנה-שנתיים האחרונות כשאתה עולה למגרש או הולך ברחוב אתה נאלץ לשמוע קללות נגדך, נגד אשתך והבן שלך.
"ברור שזה לא נעים. אין בעיה שזה קורה במגרש, זה נורמלי. כשהייתי ילד אמא שלי תמיד אמרה לי שהמצב הכי טוב שאתה יכול להגיע אליו הוא כשהקבוצה היריבה מקללת אותך ושבקבוצה שלך תמיד יאהבו אותך מבחינת אוהדים. אני חושב שבזה הגעתי למצב אידיאלי. אבל כשזה קורה מחוץ למגרש זה מצב לא נעים וגם אין לך את היכולת להגיב על זה. תמיד צריך לשמור על חיוך, פאסון ולא להתייחס".

שחקני נבחרת ישראל. זהבי: &qout;יש סגל מגובש ואווירה טובה&qout; (עמית מצפה)
שחקני נבחרת ישראל. זהבי: "יש סגל מגובש ואווירה טובה" (עמית מצפה)
 

מאיפה העוצמות האלה שמאפשרות לך לא להתייחס לזה?
"כי בסה"כ מי שבא ומקלל אותך ברחוב כשאתה עם הילד שלך או עם האישה שלך, זה איש קטן שפשוט היה מת להיות אתה. אז אם אתייחס אליו, אני פשוט אהיה בדיוק כמוהו ולא נראה לי שאתן לו את התענוג הזה".

ולגבי הפן התקשורתי של העניין. יצא לי לראיין אותך לא מעט פעמים אחרי משחקים, והיו מקרים שהפנית טענות כלפינו, העיתונאים, על דרך הסיקור, על ההתעסקויות שלנו בדברים כאלה ואחרים. אתה מרגיש שאולי הפכת לסוג של שק חבטות בתקשורת? כולם מחכים לרגע שבו ערן זהבי ייעצר כדי לתקוף אותו?
"אני תמיד אומר מה שאני חושב ולא כולם אוהבים לשמוע מה אחרים חושבים, בעיקר אם זו האמת, אבל הרבה פעמים התקשורת מכשילה שחקנים. אני לא חושב שצריך להתעסק במה היה באסיפה למשל, כי שחקנים נופלים בזה. אם תשאל עשרה שחקנים מה היה באסיפה, מספיק שאחד ייפול כי הוא חושב שתשמור עליו אם הוא יהיה פחות טוב או תפרגן לו אם יהיה יותר טוב והדברים האלה פוגעים בקבוצות, פוגע במרקם הקבוצתי, זה עושה בעיות בתוך הקבוצה ואתם (התקשורת) לא מרוויחים מזה שום דבר. אני לא מבין למה עיתונאי צריך לדעת מה הולך באסיפה, ואת מי הולכים לסגור, ואיך אנחנו הולכים לשחק. אני לא רואה בזה שום דבר נכון ואני לא אצליח לקבל את זה".

אתה חושב שבתקשורת מחכים שתיפול?
"לא, אי אפשר להגיד את זה כי גם מפרגנים לי מאוד ואי אפשר להגיד רק דברים רעים על התקשורת. כשאתה טוב קל לפרגן וכשאתה לא טוב, הרבה יותר קל לכתוב שלילי. הצבתי רף שאם אני לא טוב 2-3 משחקים אז אתם אומרים שאני במשבר, ואני שמח שהצבתי רף כזה. זה רק נותן לי דרייב לחזור".

קהל נבחרת ישראל. זהבי: &qout;התחושה ברחוב היא שצריך לעשות את זה&qout; (יניב גונן)
קהל נבחרת ישראל. זהבי: "התחושה ברחוב היא שצריך לעשות את זה" (יניב גונן)
 

אתה חושב שאם היית נשאר לשחק בחו"ל היית היום באותו המקום?
"לא. אולי הייתי במקום פחות טוב, אולי במקום יותר טוב. בסופו של דבר קיבלתי את ההחלטה הטובה מבחינתי. לשחק בחו"ל זה טוב ויפה אם אתה משחק בקביעות ואם טוב לך, ואם החיים האישיים שלך טובים. אבל את כל זה לא היה לי. אז לקחתי החלטה לעשות צעד אחורה בשביל לעשות אח"כ צעד קדימה ואני חושב שהיום אני שחקן יותר טוב מאשר הייתי בפאלרמו".

כל מה שאנחנו מדברים עליו בדקות האחרונות, זה מחיר ששווה לשלם כדי להגיע לאן שהגעת?
"כן. זה שווה את זה. כי יש גם דברים וצדדים מאוד טובים. יש לי זכות לשמח אנשים, לשמח ילדים, ללכת לבתי חולים ולראות ילד מתרגש בגללך, או לשלוח לילד סרטון מזל טוב ושולחים לך תגובה שהוא בוכה מאושר. מבחינתי זה עושה הרבה יותר טוב על הלב מאשר מישהו שמקלל אותך ברחוב וזורק לך איזה מילה לא במקום. את זה אתה מגמד. כשאתה מקבל תגובה מילד שעשית לו סרטון ליום הולדת זה יותר משמעותי".

איך אתה רואה את הכדורגל מבחינת העולם שאתה חי בו, איך תגדיר אותו?
"זה לא שאני מכיר משהו אחר. זה עולם לא קל, זה עולם שאתה לא באמת יודע מה יהיה מחר. יום אחד אתה פה, ויום אחד אתה בתחתית. אבל אלו הם חיינו ואני נהנה מזה".

זהבי, רפאלוב וקהת: &qout;בכל פעם שהתעסקנו בחישובים, נפלנו&qout; (עמרי שטיין)
זהבי, רפאלוב וקהת: "בכל פעם שהתעסקנו בחישובים, נפלנו" (עמרי שטיין)
 

אם הבן שלך יבוא אליך בעוד שבע שנים ויגיד לך 'אבא, כדורגל או טניס, מה אתה ממליץ?', מה תמליץ לו?
"אז אני אמליץ לו לעשות מה שהוא הכי אוהב. לפני שהוא נולד אמרתי שאני לא רוצה לעולם שהוא יהיה שחקן כדורגל. אבל אני לא רואה שיש מזה איזשהי בריחה, כי בסה"כ הוא רואה, הוא מבין, הוא מתחיל לבעוט בכדור, הוא איפשהו רוצה להיות כמו אבא. הוא מבין מה קורה. ילד שבועט בכדור ועושה 'פיו פיו' אז אתה מבין שהוא מבין מה קורה. היום אני לא עומד על זה שאני לא רוצה שהוא יהיה כדורגלן. מבחינתי אם הוא ירצה ללכת בכיוון הזה אני אקח אותו לשיחה, אגיד לו שאם הוא עושה את זה אז שיילך עד הסוף. שלא יהיה חצי-חצי ואם הוא ירצה להגשים את זה, אני אעזור לו כמה שאני יוכל, אבל שלא יהיה באמצע".

וערן זהבי ככדורגלן, מה הוא רוצה לעשות בעתיד? לאו דווקא בכדורגל... אלא בכלל.
"אני עוד לא יודע, לא אוהב להסתכל רחוק מדי אבל אני מאמין שאעשה דברים מחוץ לכדורגל וארצה להתפתח לכיוונים אחרים אבל לדעתי תמיד אשאר בכדורגל ובענף כי יש לי מה לתרום".

שאלתי אותך קודם על מה תמליץ לילדים שרוצים להיות ערן זהבי. אבל להצלחה שלך, או שלכם ככדורגלנים, יש מחיר מאוד כבד נוסף. כי כשאתם מצליחים זה בא עם הרבה מאוד כסף ותהילה ומאוד קל ליפול אחרי זה אם לא עושים דברים נכונים. מה אתה עשית כדי לא ליפול בעתיד?
"אני חושב שמאוד קל להתבלבל. אני אתן לך דוגמה, ברגע שאתה עושה כמה משחקים גדולים ואתה בכותרות אז הטלפון לא מפסיק לצלצל. אנשים וחברים שלפעמים לא דיברו איתך הרבה מאוד שנים מתקשרים ופתאום כולם רוצים קצת להתקרב. אני מבין את זה והכל טוב ויפה, אבל אם אתה לא טוב חודש, אז הטלפון מצלצל רק אם זה החברים הבאמת קרובים שלך והמשפחה שלך. אז אתה יכול להתבלבל מהר מאוד וליפול לפינות. יש המון פיתויים, אנחנו אנשים צעירים ואפשר לנצל את הזמן וגם את הכסף לא נכון. החוכמה היא לעשות את הכל עם רגליים על הקרקע ולהבין שאם לא תהיה טוב מחר, אז כל מה שאתה יכול לעשות עכשיו וליהנות ממנו, אח"כ לא תוכל לעשות שום דבר מזה. אני לא רואה לנכון למשל לבזבז את הכסף ולחיות מעל מה שאתה יכול. תמיד צריך לחשוב על היום שאחרי. חלק יקנו דירות, חלק ישקיעו בנדל"ן והכי חשוב זה להבין שהמשכורות האלה לא יחזרו".

ערן זהבי (יניב גונן)
ערן זהבי: "נהנה להיות ערן זהבי. אולי אחרים לא היו מתמודדים עם זה" (יניב גונן)
 

אנחנו יושבים פה כבר חצי שעה בערך. אתה לא נראה כמו אדם שאין לו רגשות, כמו שכיר חרב...
"אני חושב שהתדמית שלי מחוץ למגרש ובתוך המגרש היא שונה לגמרי. כשאני עולה למגרש אני בסה"כ שחקן בהצגה. אני שחקן שרוצה להצליח ולעשות הכי טוב ומשם באה התדמית. אבל מי שמכיר אותי מחוץ למגרש מבין שזאת לא התדמית הנכונה. לפעמים אומרים עליי שאני שחצן אבל מי שמכיר אותי יודע שזה ממש לא נכון, אבל אני לא צריך להוכיח שום דבר לאף אחד. אני לא אגיד לאנשים 'אני לא שחצן', כי אני לא חייב להם כלום. החברים הקרובים שלי יודעים מי אני וזה מספיק לי".

אמרת ביום ראשון האחרון שיש בעיטות שברגע שהן יוצאות לך מהרגל אתה מרגיש שזה שער. יש משחקים שלפניהם אתה מרגיש שאתה הולך לכבוש?
"יש משחקים שאתה אומר 'אני הולך לתת גול' וזה לא קורה. לגבי הבעיטות, יש רגעים בכדורגל ורק מי שמשחק מבין את זה, שברגע שהכדור יוצא מהרגל אתה יודע שזה בפנים. סוג של רגעי קסם כאלה".

שבת, נניח בסביבות השעה 20:30 או 21:30, אתה שולף את האקדחים?          
"הלוואי, הלוואי. אבל זה לא משנה אם זה יהיה אקדחים, או עומר דמארי, ביברס, ליאור, מצידי שמרציאנו יבקיע שער. העיקר שנראה חיוך, זה הכי חשוב".

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */