יום שבת, 20.04.2024 שעה 16:07

פאר: מחפשת אהבה, לא קל כשאתה מפורסם

הטניסאית שתדליק משואה ביום העצמאות מדברת על התקופות הקשות ("הציק כשגלושקו עברה אותי") ומסתכלת קדימה: "יכולה להגיע לטופ 20". צפו בראיון המלא

|
שחר פאר:
שחר פאר: "יכולה להגיע לטופ 20" (משה חרמון)

היא כבר לא המחבט הישראלי מספר אחת בכל שבוע, אבל שחר פאר היא ללא ספק המודל האולטימטיבי לספורטאית ישראלית מצליחה כחול-לבן. היא עדיין בוכה אחרי הפסדים, אבל היא כבר לא מסתכלת ליציע לחפש עיניים של מאמן אחרי כל חבטה.

יממה לאחר יום הולדתה ה-27, היא מחפשת אהבה, אבל האמהות עוד רחוקה מהמחשבות שלה. היא אוהבת לאכול, היא שותה ומתפרקת כשמותר לה, ועכשיו היא מתחילה דרך עצמאית בדירה משלה, בצפון תל אביב. בערב יום העצמאות היא תזכה לכבוד שבודדים זוכים לו ותדליק משואה. השמלה כבר מוכנה, והיא מאוד נרגשת.

שחר, את בת 27 בימים אלה, מספר שעות מאחד הימים המרגשים בחייך. מה עובר בראש? את יודעת כבר מה הטקסט שתגידי? או מה תלבשי? כל המדינה תעקוב אחריך בלבוש רגיל
"אני נרגשת. אני יודעת מה אני אגיד ויודעת מה אלבש, גדי אלמליח הכין לי שמלה. הטקס מרגש. בכלל, זה יהיה רגע מרגש שהאמת היא שלא ציפיתי לו".

בשנים האחרונות כשחושבים על ספורטאית כחול-לבן , זו את. גם כשנסעת להוביל את מצעד החיים לפני כמה שנים. עד כמה את גאה בזה? ועד כמה זה מלחיץ?
"האמת היא שזו פעם ראשונה שאני שומעת על הכותרת הזו של ספורטאית כחול-לבן. זה איזשהו הישג שהשגתי בלי לדעת. תמיד צוחקים עליי שאני פרו-ישראלית, אז זה מתבטא כנראה גם בי כבן-אדם. זה מרגש שישר חושבים עליי. מי שאני כבן אדם במגרש ומחוץ למגרש. כנראה שרוב האנשים מתחברים לזה, מתחברים ללחימה שלי ולאופי. אבל אני יודעת שלא כולם מתחברים אליי מעבר להישגים בספורט. זה מה שמרגש אותי, ובטח לקראת יום הולדת 27. אז באמת אני אומרת לעצמי 'וואו, כל הכבוד'".

שחר פאר: אהבה? לא קל כשאתה מפורסם

הבשורה הזו הגיעה אלייך אחרי תקופה לא טובה ורצופת הפסדים בסיבוב הראשון ומאז היו שני רבעי גמר. את חושבת שיש לזה קשר?
"אני לא חושבת שיש קשר. כבן-אדם אני עוברת תהליך עכשיו. אני שונה, פיתחתי דברים אחרים מבפנים. אני רוצה לנצח וזה מה שמשאיר אותי בטניס, ואני עדיין בוכה ולוקחת הפסדים קשה. אבל אני מרגישה שלא כל ניצחון או הפסד הוא גורלי. לדעתי הטניס שלי טוב יותר מהרבה תקופות אחרות, אבל עוד לא הצלחתי למקסם את המנטליות והטניס ביחד".

שחר פאר (משה חרמון)
שחר פאר: "צוחקים עליי שאני פרו-ישראלית" (משה חרמון)
 

נדמה שגם את אולי יודעת ששיא היכולת שלך כבר מאחורייך, ובכל זאת את ממשיכה לנסוע מטורניר לטורניר, למרות ההגרלות הקשות, למרות השחקניות הצעירות שמחכות לך בפינה.
"לפני כמה חודשים הייתי אומרת לך כן, שהשיא מאחוריי. אבל עכשיו יש לי תחושה פנימית שאני כן יכולה להגיע לטופ 20. מצד שני, אני כבר מתאמנת שעתיים ביום ולא ארבע. אולי זה לא מספיק, אבל זה מה שאני יכולה היום. ובכל זאת, ללא ספק אני נהנית יותר. השחקניות הצעירות? זה עובר לידי, אני כבר לא שם. פעם הפסד לשחקנית כזו היה סוף העולם, היום לא".

את שוב בלי מאמן. זה לא קשה לבד?
"המאמן האחרון שלי נפרד ממני דווקא ולא אני ממנו. אני נוסעת עכשיו לבד, וחלק מההישגים הטובים שלי הם לבד. אני כבר לא מסתכלת לכיוון היציע בכל נקודה כמו פעם כשהייתי אובססיבית, אני מעדיפה להמשיך לבד מאשר להתחיל שוב לבנות מערכת יחסים עם מאמן חדש. עד שיבוא מישהו ממש מתאים, מקווה שישראלי. כיום אני מתייעצת מדי פעם עם עמוס מנסדורף, מאמן הפדרציה".

 
 אפשר להגיד שאז, מהמקום ה-180, באמת החלטתי לפרוש. כבר תכננתי את מסיבת העיתונאים. אחרי ההפסד בסיבוב העלייה למוקדמות ווימבלדון הייתי בדאון, אבל עמית נאור הסוכן שלי אמר לי `אל תפרשי בגלל דירוג' 
 
 
 

את עדיין נהנית מהטניס או שזה כבר הפך לעבודה כמו כל עבודה?
"
פעם לא הבנתי מה זו עבודה כי הייתי צעירה, והאמת היא שגם לא נהניתי. היום זו עבודה וזו הדרך שלי להרוויח כסף, אבל אני כן נהנית. פעם החטאה אחת של כדור הייתה הורסת לי את כל האימון, היום זה לא קורה. זה השתנה אצלי".

הבנתי שהחלטת הפרישה כבר עמדה על הפרק כמה פעמים, אחת מהן הייתה כשדורגת במקום ה-180 בעולם, בערך לפני שנה. מאיפה ובזכות מי שאבת את הכוחות להמשיך?
"אפשר להגיד שאז, מהמקום ה-180, באמת החלטתי לפרוש. כבר תכננתי את מסיבת העיתונאים. אחרי ההפסד בסיבוב העלייה למוקדמות ווימבלדון הייתי בדאון, אבל עמית נאור הסוכן שלי אמר לי 'אל תפרשי בגלל דירוג. אם תחזרי לטופ 100 ועדיין תרצי לפרוש, תפרשי. אבל עד סוף השנה את עושה את זה'. אחרי חודש וחצי עשיתי את זה, וגם אז הייתי בלי מאמן".

שחר פאר (חגי ניזרי)
שחר פאר: "כבר לא מסתכלת ליציע בכל נקודה" (חגי ניזרי)
 

איפה את רואה את שחר פאר בעוד שנתיים?
"
אחרי השנה שעברה כבר אי אפשר באמת לדעת. אני לא מקצה לעצמי כלום, החיים מפתיעים. פעם דיברתי על פרישה אחרי אולימפיאדת ריו, היום אני לא יודעת. אולי בכלל לא אכנס לסגל. אני יודעת שיש לי עוד מה לתת מעצמי, מצד שני אם אני ארד שוב בדירוג, אי אפשר לדעת.

מה את מצטערת שלא השגת בכל הקריירה שלך? יש איזה פספוס עיקרי?
"יש הרבה פספוסים. כשהחמצתי את הטופ 10 זה מאוד הציק בזמנו. מאוד. היום אני חושבת אחרת. מה זה משנה 8, 10, 11... כשאספר לילדים שלי זה לא ישנה להם. אני יודעת שהיה בלאגן גדול בארץ ויש כותרות. היה שם הרבה 'אם': 'אם זו תפסיד', 'אם זו תנצח'. הפסדתי ליוליה גרגאס, שהייתה בשיא שלה, במשחק שקבע הכל. אבל באתי למשחק הזה עם פיק ברכיים, ידעתי את המשמעות".

 
 אני לא אגיד שלא צבט לי בלב כשיוליה עברה אותי. זה לא בגללה, זה בגלל שהתרגלת למשהו ולקחו לך אותו. אני ויוליה חברות טובות 
 
 
 

בתקשורת יצא לך שם של בחורה לא קלה. גם עם מאמנים, גם עם התקשורת, לפעמים גם עם קולגות לשעבר. את חושבת שהתדמית הזאת נכונה? וגם אם יש בזה אמת, אולי זה מה שנדרש מספורטאי כדי להישאר מאופס וחד?
"זה חלק מלהיות אדם מפורסם. בפולין למשל לא אוהבים את רדוונסקה, איך אפשר לא לאהוב אותה? היא בן אדם מקסים. בגלל שאני לא קלה הצלחתי יותר. האופי שלי קשה ופרפקציוניסטי, לא יודעת על איזו התנהגות אני צריכה להצטער".

שאלה קצת קשה: בשורה התחתונה פרשת חזניוק גרמה לך נזק?
"לא. כל מה שהיא אמרה היה שקרים, כל מי שמכיר אותי יודע שאני לא כזו, גם על התגובה שלי מולה באליפות ישראל אני בכלל לא מצטערת, אבל זה כבר עבר מבחינתי".

נראה שהטניס הישראלי לא הצליח להצמיח לך יורשת, למה?
"יש הרבה ילדים שמשחקים, אבל אין דור עתיד. אין לי תשובה במאה אחוזים, אולי זה שילוב של מדינה קטנה, מעט אוכולוסיה ופיצול בין האיגוד למרכזים. צריך שתהיה קבוצה שלמה שתצליח, כדי שאחד ידחוף את השני".

שחר פאר (יוסי ציפקיס)
שחר פאר: "יש הרבה ילדים שמשחקים, אבל אין לנו דור עתיד" (יוסי ציפקיס)
 

האם את רואה את עצמך מאמנת בעתיד?
"אני חושבת שלא. זה אולי לא נשמע טוב, אבל אני חושבת שלאשה זה קשה. זה לא מקצוע מתאים כשיש משפחה וילדים".

מה הקושי בלגדול ולהיות טניסאית בישראל? את חושבת שלולא האפשרויות הכספיות של אבא שלך בתחילת הדרך היית מצליחה?
"אני חושבת שהייתי מצליחה. יש ילדים שנסעו איתי לחו"ל ולא הצליחו. אני לא חושבת שאם יש מישהו מדהים ואין לו כסף, אז הוא לא יצליח. ימצאו לו ספונסר או מימון. זה אמצעי שעוזר, אבל זה לא קובע אם מצליחים או לא".

 
 אני כל הזמן מחפשת בן-זוג שיהיה לי טוב איתו. לא יודעת מתי זה יקרה, הוא לא חייב להיות ספורטאי. זה לא קל כשאתה מפורסם. הבנתי שאני מרתיעה למרות שאני לא 
 
 
 

היו גם רגעים השנה שיוליה גלושקו עברה אותך בדירוג העולמי, זה צבט בלב?
"אני לא אגיד שלא. זה לא בגלל יוליה, זה בגלל שהתרגלת למשהו ולקחו לך אותו. אני ויוליה חברות טובות, עכשיו היינו ביחד בטורניר במרוקו אחת עם השנייה וזה כבר לא רלוונטי. הייתי שם וזה הציק לי, אבל עבר לי".

הרווחת יותר מ-4 מיליון דולרים בקריירה שלך. את נכנסת עם זה לעסקים? אני יודע שקנית חלק בבית קפה.
"אני לא בעסקים, נכנסתי פעם שותפה לבית קפה. כרגע אבא שלי מנהל לי את הכספים".

אם נסתכל באינסטגרם או בפייסבוק שלך, נמצא הרבה תמונות בנושא האוכל. אני מבין שהנושא מאוד קרוב לליבך. אז כששחר פאר תהיה גדולה היא תתעסק באוכל?
"אני מאוד אוהבת לאכול, מאוכל רחוב בתאילנד ועד מסעדות גורמה. החלום שלי זה להיכנס לתחום אבל לא כבשלנית, כי אני לא טובה בזה. זה תחום שמושך אותי מבחינה עסקית, אולי כשיהיה לי מקום משלי. כשאהיה גדולה אתעסק באוכל או שאוכל הרבה, אחד מהשניים".

שחר פאר ויוליה גלושקו (יניב גונן)
שחר פאר ויוליה גלושקו: "אנחנו חברות, זה כבר עבר לי" (יניב גונן)
 

עכשיו את גרה בדירה חדשה משלך, איך העצמאות?
"זה כיף גדול. זה משהו שלך, זה משהו לחזור אליו. אני מארחת חברות, זה כיף למרות שאני תמיד עצמאית, אני בבתי מלון לבד כל הזמן".

אחיך ואחותך התחתנו והפכת לא מזמן לדודה גאה. אני מבין שאת עדיין מחפשת את האהבה הגדולה של חייך. האם זה יותר קשה בגלל הפרסום? בגלל הנסיעות?
"אני כל הזמן מחפשת בן-זוג שיהיה לי טוב איתו. לא יודעת מתי זה יקרה, הוא לא חייב להיות ספורטאי. זה לא קל כשאתה מפורסם. הבנתי שאני מרתיעה למרות שאני לא. מי שנמצא איתי זו עסקת חבילה: הנסיעות, האימונים, הכל. לגבר זה לא קל כשדווקא האישה היא מרכז העניינים. כשאני יוצאת עם מישהו תמיד יש מבטים, אבל אם זה יהיה הבן אדם הנכון, אני בטוחה שזה יסתדר. הייתי עם האחיין שלי עכשיו והוא מדהים. להגיד לך שעשה לי חשק לילדים עכשיו? לא".

שחר פאר (רויטרס)
שחר פאר בפעולה. לא רוצה ילדים עכשיו (רויטרס)
 

כולם מכירים את שחר על המגרש. מי זאת שחר מחוץ למגרש? כשאת רוצה להתפרק, מה את עושה? איפה את אוהבת לבלות בת"א לדוגמה?
"לא אוהבת מועדונים, אלא אם כן גוררים אותי. לא אוהבת דחיסות והמוניות. אוהבת מסעדות, מאוד אוהבת לשתות יין. אני מרשה לעצמי להתפרק, להשתטות בגבולות שלי, בלי לחשוב שאני שחר פאר".

את אוהדת של בית"ר ירושלים בכדורגל, מה את אומרת על השנה שעברה על הקבוצה?
"אני אוהדת בית"ר כבר שנים, אבל לאחרונה אני לא בעניינים. האוהדים יצטרכו לסלוח לי".

שחר פאר (משה חרמון)
שחר פאר: "מרשה לעצמי להשתטות בגבולות שלי" (משה חרמון)
 

אחרי כדורסל את דווקא כן עוקבת, מה דעתך על העלייה של מכבי ת"א לפיינל פור.
"זה מדהים, שמעתי על זה בחו"ל. אני מתה על דייויד בלאט, הוא איש מדהים. מגיע להם אחרי כל העונה שהם עברו, זה הישג מדהים. המון פעמים כשהם מנצחים גם אני מנצחת באותו יום, אולי זה ימשיך הלאה".

מה יש לך להגיד על פרשת אולגה לנסקי? גם את עוברת בדיקות סמים
"אני בטוחה שבנושא שלה הפרטים עוד יתבררו. לא תמיד התקשורת צודקת. אני מכירה את זה טוב. עברתי הרבה בדיקות פתע. אני בחיים לא לוקחת כדור, אפילו נגד כאב ראש, ללא אישור מתאים. אני בחיים לא אשתה מים מבקבוק פתוח. אם הייתי בלוקר, שתיתי מים, הלכתי לרגע וחזרתי, אני לא אשתה מאותו בקבוק. אני מאוד משוגעת וקיצונית בנושא, אולי בדיוק מישהו עבר וטפטף סמים לבקבוקים".

שחר פאר (משה חרמון)
שחר פאר: "מתה על המדינה שלנו. יש לנו משהו מיוחד וחם" (משה חרמון)
 

קצת פוליטיקה: מה לדעתך מייחד את מדינת ישראל?
"אני מתה על המדינה שלנו. יש לנו משהו מיוחד וחם. בארצות אחרות אני מרגישה את זה יותר, כאן מתאגדים בשעות קשות. תמיד אומרים לי כולם אויבים מסביבך חוץ מהים. צריך לשאוף לקחת את החיובי מכל תקופה קשה".

למי הצבעת בבחירות האחרונות?
"שאול מופז".

מה דעתך על יאיר לפיד כשר אוצר?
"
אני לא טובה בשאלות האלו. אני צעירה מדי כדי להביע דעה".

צריך לעשות הסכם עם הפלסטינאים?
"גם אם יש לי דעה זה לא כ"כ משנה. אני נשארת פוליטיקלי-קורקט".

לסיכוםברכי את עם ישראל לרגל יום העצמאות.
"אני מאחלת לכולנו שנהיה מאושרים ובריאים, שנראה את החיובי ונהנה ממה שיש, כי החיים קצרים".

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */