יום שישי, 29.03.2024 שעה 09:38
ליגת ווינר סל 23-24
83%1433-162618מכבי ת"א
79%1574-179619הפועל ת"א
68%1533-160819עירוני רמת גן
61%1417-147318הפועל חולון
56%1408-146018הפועל ירושלים
55%1622-161120בני הרצליה
50%1669-162920עירוני קריית אתא
42%1558-154219הפועל עפולה
40%1633-162320עירוני נס ציונה
37%1712-156919הפועל חיפה
28%1569-149618הפועל גליל עליון
28%1565-138718הפועל אילת
25%1762-163520הפועל ב"ש/דימונה
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 93 - 92
  • עירוני קריית אתא
  • הפועל עפולה
  • 76 - 91
  • הפועל ב"ש/דימונה
  • הפועל חולון
  • 90 - 98
  • הפועל ת"א
  • עירוני רמת גן
  • 82 - 104
  • עירוני נס ציונה
  • בני הרצליה
  • 96 - 93
  • הפועל אילת
  • הפועל גליל עליון
  • שבת, 30/03, 21:10
  • מכבי ת"א

סופו: אוהדי הפועל תל אביב יודעים רק לקלל

הסנטר היווני הגיב על התקרית בה ניסה לתקוף אוהדים: "עידוד זה לא בלקסיקון שלהם". אדלשטיין: "באו אליי בפאניקה". אוהדי הפועל הגישו תלונה במשטרה

|
פניני במרכז ההמולה.
פניני במרכז ההמולה. "לא ראיתי כלום" (משה חרמון)

מכבי תל אביב גברה הערב (שני) 80:83 על הפועל תל אביב בדרבי התל אביבי שנערך במסגרת הפלייאוף העליון בליגת העל. 

למרות ששחקני שתי הקבוצות הציגו משחק כדורסל משובח, מה שנזכור מהערב הזה זו ההתנהגות המבישה של סנטר הצהובים בסיום, סופוקליס שחורציאניטיס, שהתעמת עם אוהדי הפועל ועלה ליציע במטרה לתקוף את האוהדים.

שוטרי יס"מ שהוצבו במגרש התערבו וחצצו בין הניצים. השוטרים ליוו את השחקן לחדר ההלבשה והאוהדים פנו להגשת תלונה בתחנת ת"א צפון.

סופוקליס שחורציאניטיס אמר על התקרית: "היה ניצחון גדול למכבי. היינו צריכים את הניצחון הזה ונמשיך לעבוד קשה כי יש לנו הרבה משחקים חשובים בדרך. מה אכפת לכם ממה שקרה? שיחקתי בקריירה שלי בהרבה מאוד מגרשים אבל כאן, בהדר יוסף, זו פעם ראשונה שאני שומע אוהדים מקללים בזמן ההמנון הלאומי. עידוד זה לא בלקסיקון של אוהדי הפועל, הם יודעים רק לקלל".

גארד מכבי תל אביב, גיא פניני, התייחס לתקרית: "לא ראיתי כלום. שמעתי שהיה המולה אבל אני לא יודע מה היה אז אני לא יכול להגיב". 

על המשחק עצמו אמר הקפטן: "היה משחק קשה, ידענו שהפועל קבוצה מצויינת. עשינו התאמות במחצית השנייה כי בראשונה לא שיחקנו טוב. לקראת הסוף ראו שהשתלטנו על המשחק ואני שמח שניצחנו".    

מאמן מכבי תל אביב, דייויד בלאט, אמר בסיום: ״הדר יוסף זה מקום קשה מאוד לשחק בו והמגרש מאוד קטן והקהל מאוד אנרגטי ואגרסיבי, בתוספת לעובדה שזה דרבי עם כל המשמעויות שלו, הדברים יצאו משליטה".

מכבי מנצחת בשיניים בדרבי

סופו: בהפועל ת"א יודעים רק לקלל

"אני לא מרוצה מהעובדה ששחקנים גדולים כמו תיאודוסיץ׳ מצסק״א וג׳נטילה נפצעו וזה לא משמח אותי והלוואי ששניהם היו משחקים אבל יחד עם זאת, לא ראיתי אנשים בוכים במיוחד שאיבדנו את שון ג׳יימס שהיה שחקן טופ עשר ביורוליג בעונה שעברה ואף אחד לא שלח לנו פרחים או תנחומים. לא ראיתי או שמעתי מה קרה בתקרית עם סופו אז אני לא יכול להגיב, כשאראה אגיב וכדאי לכם לכתוב גם על הקריאות גנאי נגד רגב פנאן על אביו מוני פנאן ז״ל ושמעון ומזרחי. הדברים האלה הם מעבר לכל גבול וחבל כי זה מוריד מהערך הספורטיבי", סיכם המאמן.

כשנשאל מאמנה של הפועל ת״א, ארז אדלשטיין, על התקרית של סופו: "לא ראיתי, ירדתי לחדר הלבשה, באו אלי לחדר הלבשה בפאניקה ואמרו לי שקרה משהו, לא מתעסק בזה ולא צריך לדוש בזה".

בלאגן ביציע (משה חרמון)
סופו משתולל (משה חרמון)
 

בהתייחס למשחק אמר אדלשטיין: "היה פה משחק כדורסל נהדר וצריך להתעסק בזה, יש לנו את בעיית הרבע השלישי, זה מתחיל מחוסר ריכוז ובחירת מצבים לא טובה, אני לא אדבר שוב על עומק ועל תקציב, מכבי קבוצה יותר מנוסה ולכן יודעת להתמודד במצבי לחץ טוב יותר מאיתנו. אנחנו רוצים לאחל שיהיו פה עוד דרבים, והמבין יבין".

שחקנה של הפועל ת״א, מתן נאור אמר בהתייחס לתקרית: "מי שצריך להתעסק בזה יתעסק, אני לא רוצה לחמם את העניינים, עשיתי מה שיכולתי בכדי שהמצב ירגע".

בנוגע למשחק אמר נאור: "מכבי יודעים להעניש ברגעים שאתה לא חד מספיק ומצד שני אני שמח שהצלחנו לא להתפרק ונשארנו ביחד. אני מאוכזב כי היינו יכולים לעשות יותר וביחס לאיך שנראינו שבוע שעבר ובכלל בכמה משחקים האחרונים נראינו לא רע היום. אני רוצה לקחת מהיום את החלק החיובי ולנסות ולהוציא את זה בכל שאר המשחקים העונה".

מנהלת הליגה הוציאה מכתב חריף בו נכתב: "מנהלת הליגה מגנה כל תופעה של אלימות וכל תופעה של איבוד שליטה על ידי אחד מבעלי התפקידים ו/או שחקנים בליגה אשר מהווים מודל לחיקוי לעשרות אלפי בני נוער שצופים במשחקים במגרשים ועל המסך. המנהלת מצפה מבית הדין של איגוד הכדורסל לפעול בהקדם ובחומרה להענשת השחקן וקוראת לשחקנים ולבעלי התפקידים לשמור על איפוק ועל התנהגות נאותה לקראת הפלייאוף והשלבים המכריעים של העונה".

סופו מול שחקני הפועל (משה חרמון)
סופו מול שחקני הפועל (משה חרמון)
 

"יחד עם זאת לא נעלמה מעיני המנהלת ההתגרות של אוהדי הפועל תל-אביב אשר ישבו בסמוך למגרש וקיללו וירקו על האורחים וגם על בעלי תפקידים במנהלת בסיום המשחק. המנהלת מצפה מהנהלת הפועל ת"א לטפל באוהדים אלה אשר מוכרים לה ולהרחיקם לתקופה ממושכת מהמגרשים".
"המנהלת סבורה כי אלימות בספורט בכלל ובכדורסל בפרט גורמת נזק עצום לספורט ותפעל לנקוט בכל האמצעים למגר תופעה זו. המנהלת קוראת לראשי הקבוצות לפעול בקרב אוהדיהן ולערוך מסע הסברה על מנת למנוע בהמשך העונה תופעות מעין אלו שקרו לאחרונה".

בנוסף, השופטת (בדימוס) עדנה בקנשטיין, יו״ר המועצה למניעת אלימות וגזענות בספורט, הגיעה הערב לאולם הכדורסל עוד בטרם החל המשחק בכדי להתרשם מעבודת צוותי האבטחה והייתה עדה למקרה האלימות החמור. בקנשטיין גינתה בחריפות את התקרית והדגישה כי מדובר במקרה שני תוך יממה של ספורטאים המעורבים באירוע אלים. "אני קוראת לרשויות האכיפה ולאגודות הרלבנטיות לפעול לאלתר על מנת למצות את כל ההליכים הנגזרים ממעשי אלימות בייחוד כשמדובר בשחקן מוביל אשר אמור לשמש דוגמא ומופת", מסרה אור דורון, דוברת משרד הספורט.
 

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */