יום שלישי, 16.04.2024 שעה 16:42
ליגה איטלקית 23-24
8317-7732אינטר1
6937-6332מילאן2
6324-4532יובנטוס3
5925-4532בולוניה4
5535-5631רומא5
5136-5731אטאלנטה6
4935-4132לאציו7
4940-5032נאפולי8
4529-3132טורינו9
4436-4331פיורנטינה10
4341-3432מונצה11
3939-3532גנואה12
3248-2732לצ'ה13
3154-3432קליארי14
2847-3031אודינזה15
2844-3032ורונה16
2848-2532אמפולי17
2763-4032פרוזינונה18
2662-3932ססואולו19
1568-2632סלרניטנה20
לוח משחקים
  • גנואה
  • שישי, 19/04, 19:30
  • לאציו
  • קליארי
  • שישי, 19/04, 21:45
  • יובנטוס
  • אמפולי
  • שבת, 20/04, 19:00
  • נאפולי
  • ורונה
  • שבת, 20/04, 21:45
  • אודינזה
  • ססואולו
  • ראשון, 21/04, 13:30
  • לצ'ה
  • טורינו
  • ראשון, 21/04, 16:00
  • פרוזינונה
  • סלרניטנה
  • ראשון, 21/04, 19:00
  • פיורנטינה
  • מונצה
  • ראשון, 21/04, 21:45
  • אטאלנטה
  • רומא
  • שני, 22/04, 19:30
  • בולוניה
  • מילאן
  • שני, 22/04, 21:45
  • אינטר

סיפורו של גרזן: מכסחן אלים לעמדת המאמן

הוא סטר לזלאטן, חנק את ג'ורדן והכה את פירלו בגלל משחק בפלייסטיישן. אז איך לעזאזל ג'נארו "לב אמיץ" גאטוסו יפתח את העונה כמאמן פאלרמו?

|
ג´נארו
ג´נארו "לב אמיץ" גאטוסו. הגרזן שהפך למאמן

סביר להניח שאם קשר מכבי תל אביב, ערן זהבי, היה נשאר בפאלרמו, היינו שומעים על הישראלי הראשון שהוכה על ידי מאמנו. למזלו של הליגיונר לשעבר, הוא עזב לקריית שלום בדיוק רגע לפני שהגרזן המפורסם ביותר בכדורגל האיטלקי, ג'ארו גאטוסו, קיבל את המושכות לקבוצה מסיציליה.

לפני טבילת האש של "רינו" בתור מאמן במולדתו, הגיע הזמן להציג בפניכם את גיליון ההתנהגות של מי שהיה אחד השחקנים האלימים בעולם. האיש  שלבש את מדי הרוסונרי במשך 13 שנה וזכה עם מילאן בליגת האלופות ועוד פעמיים באליפות איטליה, נחשב לאחד השחקנים הטובים ביבשת בתפקידו מאז ומעולם, אך גם לאחד המסוכנים שבהם.

פעם אחר פעם הטמפרמנט החם סיבך את הקצב מקוריאנו קאלברו ולא רק על כר הדשא. אחד האירועים ההומוריסטיים המעידים על אופיו הבעייתי התרחש בתוכנית מתיחות מקומית שבה "עבדו" על כוכבי הכדורגל האיטלקי.

המתיחה התרחשה כשרינו הגיע רכוב במכונית ה-BMW המפוארת שלו לארוחת ערב שגרתית עם שניים מחבריו. לאחר שחזר מאותה סעודה, הבחין כי מושבי העור ברכבו החדיש הרוסים לגמרי (כחלק מהמתיחה רכבו הוחלף) ומפה למעשה החלה הדרמה הגדולה.

אם ציפיתם שהגרזן העצבני יגיב באדישות או בהפתעה לגרסה האיטלקית של יגאל שילון, אז טעות בידיכם. גאטוסו פשוט התנפל על אותו במאי מופתע ובעט בו נמרצות עד ששאר אנשי ההפקה התערבו והראו לו את רכבו המקורי. מצחיק? מפתיע? הזוי? זה מאמנה הטרי של פאלרמו.

ערן זהבי בתקופה בפאלרמו. למזלו הוא כבר רחוק מסיציליה (GettyImages)
ערן זהבי בתקופה בפאלרמו. למזלו הוא כבר רחוק מסיציליה (GettyImages)
 

לב אמיץ: האיש שהיכה את זלאטן איברהימוביץ'
כבר מהרגע הראשון שג'נארו עלה על כר הדשא, ידעו כולם שמדובר באדם שאינו יודע פחד. כשגאטוסו שיחק בגלאזגו ריינג'רס הוא כבש מיד את ליבם של האוהדים המקומיים, שהעניקו לו את הכינו המחייב "לב אמיץ" על שמו של גיבור הסרט המיתולוגי - ווילאם וואלאס.

אומץ ליבו של מאמנם הטרי של הוורודים מסיציליה הוכיח את עצמו מחדש פעם אחר פעם, אך מפגש אחד עם זלאטן איברהימוביץ' גרם לנו לתהות האם באמת מדובר בחוסר פחד או בסוג של טיפשות.

זלאטן איברהימוביץ´ בפעולה. גם ממנו גאטוסו לא נרתע (ONE)
זלאטן איברהימוביץ´ בפעולה. גם ממנו גאטוסו לא נרתע
 

אין עוררין על כך שהחלוץ השבדי הענק הוא אחד הטיפוסים המפחידים בעולם הכדורגל. עם עבר עשיר בטאקוונדו, 197 סנטימטרים ו-95 קילוגרמים של שרירים, איברה הוא לא מישהו שהייתם רוצים לפגוש בסמטה חשוכה.

כפי שכבר הספקתם ללמוד, רינו לא בדיוק יודע את משמעות המילה פחד ובטח שלא מחשבן לשום אומנות לחימה וענקים סקנדינביים. אמנם בהמשך הדרך גאטוסו ואיברה הפכו להיות חברים טובים במדי הרוסונרי, אך ב-2003, כשאייאקס הגיעה לסן סירו למשחק ליגת האלופות מול מילאן, השבדי העצום ראה באחת הפעמים הנדירות במהלך הקריירה יד של שחקן יריב מונפת לעברו. הטראש טוק בין השניים התחיל כבר בדקה השנייה כשגאטוסו תיקל בחריפות את השבדי ופתח בעצם במלחמת העולם השלישית.

סוף טוב הכל טוב. זלאטן ורינו בחגיגה משותפת (רויטרס)
סוף טוב הכל טוב. זלאטן ורינו בחגיגה משותפת (רויטרס)
 

במשך כל המשחק שני הקרימינלים חשבו רק איך לפגוע אחד בשני. בסופו של דבר הקרב הסתיים בנוקאאוט לטובת האיטלקי לאחר שמאבק כוחני במרכז המגרש הסתיים בסטירה מצלצלת לפניו של הענק שנותר המום על כר הדשא. רינו לעומת זאת ראה בפעם המי יודע כמה שוב את הכרטיס האדום.

מקרה נוסף שבו הלוחם הברברי היה מעורב הוא כמובן הריב המפורסם עם ג'ו ג'ורדן במפגש ליגת האלופות מול טוטנהאם ב-2011. אמנם עוזרו לשעבר של הארי רדנאפ כונה בעברו המפואר "החיה" אך עובדה זאת לא מנעה מהגרזן מדרום איטליה לסטור לפניו של הסקוטי ולהוסיף נגיחה קטנה לקינוח בסיום המשחק, אירוע ש"זיכה" את ג'נארו בהשעייה לחמישה משחקי צ'מפיונס.

עוד יום שיגרתי בחייו של הגרזן. גאטוסו וג´ורדן באקט של חיבה (רויטרס)
עוד יום שיגרתי בחייו של הגרזן. גאטוסו וג´ורדן באקט של חיבה (רויטרס)
 

שמור אותי מאוהביי
למקרה שחשבתם שגאטוסו נוהג באלימות רק כלפי יריביו אז טעות מרה בידכם. דווקא חבריו הקרובים ביותר הם אלו שספגו הכי הרבה את נחת זרועו של המאמן הטרי. אחד מחבריו הטובים של קשר מילאן לשעבר היה דווקא יריבו המר מאינטר, מרקו מטראצי. באחד מאימוני הנבחרת הרבים בהם שני היריבים העירוניים השתתפו צולם גיבורנו דורך על ראשו של מטריקס כשהוא שרוע על כר הדשא.

אמנם כל אדם שהיה צופה במחזה הזוי שכזה היה בטוח שמדובר באויבים מושבעים, אך בלם הנראזורי לשעבר עזר לגאטוסו בימיו הקשים ביותר: "מרקו יריב במגרש אבל כאדם הוא נפלא, כששיחקנו בפרוג'יה הוא ידע שמצבי הכלכלי בכי רע ובאחד האימונים הכניס לכיסי סכום עצום של כסף", סיפר גאטוסו בראיון הפרידה שלו ממילאן.

אמנם מטראצי נחשב לאחד הבלמים המלוכלכים בסרייה א' מאז ומעולם אך סיפורו של ג'נארו מראה דווקא את צידו הפחות מוכר: “קח 100 אלף, זו לא הלוואה אלא כסף ממני אליך. כשתרצה להחזיר תחזיר ומבחינתי אין בעיה לא לראות את הכסף הזה לעולם".

יש לך כמה לירטות בשבילי. מטריקס וגאטוסו (רויטרס)
יש לך כמה לירטות בשבילי? מטריקס וגאטוסו (רויטרס)
 

עוד שני קרבנות מפורסמים של אלוף העולם לשעבר הם מוריו ומאמניו, מרצ'לו ליפי וקרלו אנצ'לוטי. למרות ששני הדונים האיטלקים חינכו את גאטוסו במילאן ונבחרת איטליה, עובדה זאת לא מנעה ממנו לתפוס את פניהם בחוזקה לאחר חגיגות שערים ולנער באגרסיביות פעם אחר פעם.

עם כל הכבוד לליפי, אנצ'לוטי ומטראצי, החבר שספג מגיבורנו הכי הרבה מהלומות במהלך השנים הוא אנדראה פירלו. שני הקשרים שהשלימו אחד את השני במשך עשור משותף במדי הרוסונרי היו גם החברים הטובים ביותר מחוץ למגרש ואת רוב זמנם הפנוי הם בילו במשחקים משותפים בפלייסטיישן.

פעם אחרונה שאתה מרביץ לו בגלל סוני. ליפי, גאטוסו ופירלו (רויטרס)
פעם אחרונה שאתה מרביץ לו בגלל סוני. ליפי, גאטוסו ופירלו (רויטרס)
 

בספרו של פירלו "חושב כשאני משחק" חשף אנדראה מספר אירועים סודיים בנוגע לאותם משחקים משותפים. מלבד העובדה ששני שחקני מילאן לשעבר היו בוחרים לשחק דווקא עם ברצלונה, כשגאטוסו היה מפסיד במפגשים הווירטואליים, הייתה לו דרך התמודדות אחת כמובן - להכות נמרצות את שותפו המוכשר לחוליית הקישור עד שייתן לו לנצח.

הגרזן שהפך למאמן
אמנם עד כה שמעתם רק על צידו הברברי של גיבורנו, אך תתפלאו לגלות שיש עוד צד נסתר ורגיש לידידנו האגרסיבי. נכון, אמנם רינו התפרסם בתור אחד השחקנים הקשוחים בעולם הכדורגל מאז ומעולם, אך עובדה זאת לא מונעת ממנו עד היום לשמור במגירה סודית את מכתבי האהבה הרבים שכתב לאשתו ואם ילדיו, מוניקה.

כולנו ידענו שאחד מתחביביו הגדולים של ג׳נארו הוא לתקל באכזריות את יריביו, אך מעטים מאיתנו יודעים כי הוא חובב בישול מושבע וברשותו אפילו מסעדת דגים קטנה הנמצאת בעיירה גאלרטה שבמחוז לומברדיה.

  &qout;לב אמיץ&qout; בגלגול הקודם כשחקן ריינג´רס, יביא את הטירוף גם בתור מאמן? (רויטרס)
בגלגול הקודם כשחקן ריינג´רס, יביא את הטירוף גם בתור מאמן? (רויטרס)
 

כפי ששמתם לב רינו הוא טיפוס רב גוני ומרתק לכן אף אחד לא התפלא כשנשיא סיון השווייצרית בה שיחק בעונה שעברה, ביקש מגאטוסו לקחת את המושכות על קבוצתו המתפרקת ולשמש בה כמאמן-שחקן. אם בשווייץ משרת המאמן נפלה על ג׳נארו כהפתעה מוחלטת, לתפקידו החדש בקבוצה מסיציליה הוא כבר היה ערוך ומוכן : "כל כך רציתי לחזור לאיטליה, שהייתי מאמן את פאלרמו בחינם", אמר קשר העבר.

למרות הצהרתו של רינו בנוגע לשכר, נשיא פאלרמו הכול יכול - מאוריציו זמפריני, הולך לשלם לו בתמורה לקדנציית האימון הראשונה במדינת המגף. יחד עם זאת, במקרה של הנשיא המשוגע ביותר באיטליה, אי אפשר לדעת לעולם מתי קדנציה זאת תסתיים.

עוד פס כזה אני שובר לך את הראש. רינו מתחיל להתרגל לתפקיד החדש (ONE)
עוד פס כזה אני שובר לך את הראש. רינו מתחיל להתרגל לתפקיד החדש
 

מאז שזמפא רכש את הוורודים מסיציליה הוא כבר הספיק לפטר לא פחות מ-27 מאמנים. תוסיפו לכך עוד 14 מאמנים שמצאו את עצמם מחוסרי עבודה תחת כהונתו בוונציה ונגיע למספר בלתי נתפס של 41 מאמנים מפוטרים. האם גיבורנו יהיה מספר 42 שהולך הביתה אחרי תקופה קצרצרה עם מאוריציו? למען האמת, סביר מאוד להניח שכן.

יחד עם זאת, כמו שהנוסחה המתמטית מוכיחה לנו שמינוס כפול מינוס שווה פלוס, כך יהיה מעניין מאוד לגלות כיצד יעבוד החיבור המרתק בין הנשיא המשוגע למאמן המשוגע.

אסור לפספס
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
נגןאיראן: השוער ספג מכות רק כי חיבק אוהדת
איראן: השוער ספג מכות בגלל שחיבק אוהדת
נגןמתאו מסי כובש חמישייה לזכותה של מיאמי
מתאו מסי כובש חמישייה לזכותה של מיאמי
נגןחכו לסוף: ג'ורדי אלבה עם דיוק אדיר מרחוק
חכו לסוף: ג'ורדי אלבה עם דיוק אדיר מרחוק
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */