יום שני, 17.01.2022 שעה 10:11

מה קורה אחרי חודש של 333 שכיבות סמיכה ביום?

היוטיובר סטן בראוני הציג לעוקביו תיעוד ווידאו יומיומי של השלמת 10,000 שכיבות סמיכה בחודש. האם שרירי החזה שלו גדלו למרות שהתאמן ללא מנוחות?

1 תגובות |
איך האתגר הזה הסתיים? (אינסטגרם)
איך האתגר הזה הסתיים? (אינסטגרם)

האם השם סטן בראוני מצלצל לכם מוכר? כנראה שלא. עם זאת, מדובר ביוטיובר הולנדי עם עמוד YouTube של 1.75 מיליון עוקבים וכרבע מיליארד צפיות, אשר מתהדר גם ב-170 אלף עוקבים באינסטגרם.

מסתבר שמר בראוני עוסק לא פעם באתגרים הקשורים לעולם הבריאות והכושר (כולל שבירת שיא גינס), כאשר לפני מספר חודשים הוא העלה אתגר של 10,000 שכיבות סמיכה בחודש, או במילים אחרות 333 שכיבות סמיכה מדיי יום.

אם בנקודה זו אתם שואלים את עצמכם מה תכלית האתגר מדובר בכמות בלתי סבירה של חזרות (וולא מנוחה מספקת בין האימונים), אתם שותפים לחלק מהמחשבות של בראוני טרם האתגר. כך הוא פנה לעוקביו: “אתם בטח חושבים, זה פשוט יותר מדיי חזרות – זה לא יכול להיות בריא. כן, אתם צודקים, אבל למען המדע הייתי חייב לנסות זאת”.

עוד טרם תחילת האתגר, בראוני רשם לעצמו את המדדים הבאים: משקלו היה 80.5 ק”ג, אחוז השומן שלו עמד על 12.7 והיקף החזה היה 110 ס”מ. בנוסף, הוא הצליח לעשות מספר מקסימלי של 69 חזרות, וכלל ה-333 חזרות לקחו לו כ-17 דקות.

הימים הראשונים של האתגר לא היו פשוטים. בראוני טען כי האתגר נהייה יותר ויותר קשה וכי התחילו לו כאבים בכתף. ביום ה-15 (אמצע הדרך) בראוני גילה שמספר החזרות המקסימלי שלו ירד וכי הזמן הכולל עלה, אך בו בזמן הוא סיפר שסט הפתיחה שלו (50 חזרות) נהייה יותר ויותר קל עם הזמן: “זה ממש מפתיע, הייתי בטוח ששרירי החזה שלי יהיו גמורים לחלוטין. אני כבר מחכה לראות את התוצאות הסופיות לאחר 30 יום”.

אחרי היום ה-18 הגיעו כמה בשורות מצוינות: הוא שבר את שיא הזמן וקבע אותו על 12:43, ולאחר מספר ימים שבר אותו שוב והעמיד אותו על 11:29 שנ’. עם זאת, ביום ה-22 הוא נראה תשוש: “האתגר הזה הוא לא כיף. התחילו לי כאבים במרפק ובאצבעות, זה ללא ספק בעקבות האתגר”. ביום ה-25 הוא הוסיף: “זה נהיה קשה יותר מיום ליום”.

בראוני במהלך אתגר ה-333 שכיבות סמיכה ביום (צילום מסך)בראוני במהלך אתגר ה-333 שכיבות סמיכה ביום (צילום מסך)

אחרי שלושה ימים שוב העניינים השתנו לטובה ובראוני חזר לדווח על שיפור ועל פחות כאבים בחזה. ביום ה-29 הוא כבר נראה ממש מעודד לאחר שגילה שסט הפתיחה של 50 החזרות נהיה לו ממש קל.

היום ה-30 הגיע, ובראוני היה ממש נרגש לקראת המדדים החדשים. המשקל ואחוזי השומן כמעט לא השתנו (79.1 ק”ג ו-12 אחוזי שומן) אבל היקף החזה גדל מ-110 ס”מ ל-112 ס”מ. בראוני היה מרוצה: “אני אוהב את זה מאוד ולא ציפיתי לעליה בהיקף החזה”. באותו יום הוא גם מדד שיא של 86 חזרות וזמן מטורף של 9:59 שנ’ ל-333 חזרות. אחרי 48 שעות השיא כבר עמד על 102...

היוטיובר ההולנדי חתם את הווידאו בכך שהוא ממליץ גם לעוקבים שלו לנסות את האתגר, אבל בהתאמה אישית. כלומר שלא חייבים להעמיד את מספר החזרות היומי על 333, אלא על הרבה פחות (אפשר גם 50 ביום, אבל זו חייבת להיות כמות שתאתגר אתכם). מעניין כמה עוקבים נענו עד כה לאתגר הזה…

שימו לב – כל האמור בכתבה זו הוא להעשרה בלבד. בטרם אתם בוחרים בתוכנית אימונים כזו או אחרת, עליכם להיוועץ בדמות מוסמכת אשר תתאים את תזונתכם למצבכם הבריאותי ולכושרכם הנוכחי.

הכותב שי לב שימש בעבר כעורך הראשי של אתר ONE ובימים אלו עורך את מדור בריאות וכושר באתר. מאמן כדורסל בהכשרתו, מדריך חדר כושר ומאמן TRX מוסמך.

רוצים לדעת ראשונים על כל כתבה במדור בריאות וכושר? היכנסו לתפריט באפליקציית ONE בסמארטפון, בחרו “התראות” וסמנו את בריאות וכושר. נתראה בכתבה הבאה!

אסור לפספס
נגןמה קרה לשאקיל אחרי ששתה קפה עצמתי במיוחד
שאקיל שתה קפה חזק נורא ואז קרה הדבר הבא
נגןזה ההרכב המפחיד של ניוקאסל בעונה הבאה?
זה ההרכב המפחיד של ניוקאסל בעונה הבאה?
נגןשיא: דומינו דגני הבוקר הכי ארוך אי פעם!
שיא: דומינו דגני הבוקר הכי ארוך אי פעם!
נגןקורל מגזימה עם הקישוטים: סרג'י חוגג 30
קורל מגזימה עם הקישוטים: סרג'י חוגג 30