יום שבת, 20.04.2024 שעה 07:51

חידת מליקסון: למה הקשר עדיין משחק בוויסלה?

היכולת מלוקסמבורג? משחק טיפוסי בפולין. הצעות? היו מספרד, הולנד וסלטיק, אך לא ממכבי. בנבחרת הוא היה משוכנע שהוא גמור, ומשל משולחן ה'פול'

|

"הוא קירב את כל הכדורים לחורים. עכשיו צריך להכניס"

"מה רוצים ממליקסון", צעק כרוז המשחק בין ישראל ללוקסמבורג באצטדיון ר"ג, דידי הררי, אחרי עוד עבירה שנבעה מתסכול מצד האורחים על מס' 5 בכחול/לבן. רבות דובר על אופיו החד צדדי של המשחק ועל כך שזו רק לוקסמבורג אך מי שעוקב אחרי הליגה הפולנית יודע שההופעות האחרונות במדי הנבחרת הן בגדר משחק שגרתי של ויסלה קראקוב, רק בלי התוצאות לצערה של הקבוצה הפולנית.

בשבוע הבא יחגוג מליקסון יומולדת 28. בשנים בפולין הוא הצליח להשיג אליפות, לקחת את תגלית העונה, זר השנה, מקום שני בשחקן השנה ומקום ב-11 של השנה. הרבה בגללו עברו עד כה 7 שחקנים נוספים לשחק בליגה הפולנית ובזמן שהרוב התקשו להתאקלם (למעט לירן כהן) הוא נשאר אחת הסיבות לקנות כרטיס למשחק ב'אקסטרקלאסה'.

למרות שכבר מכל כיוון הכריזו כי מליקסון ישתדרג ויעבור קבוצה הוא פתח עונה שלישית במדים האדומים כסממן לקיץ קשה מאוד מבחינת הישראלים באירופה כשגם הוא הזכיר לכולם בתחילתו: "אני עדיין משחק בקבוצה גדולה".

1.3 מיליון יורו הציעה סלטיק על הקשר, 500,000 פחות מהדרישה של הפולנים והעסקה שהייתה ביום האחרון למועד ההעברות לא יצאה לפועל. למרות זאת הרצון מצד ויסלה למכור נשאר ובינואר יחל מחול השמועות שוב כשבסופו אולי יגיע מליקסון לאחת מהליגות שבכל פולין, ואולי עכשיו בישראל, חושבים שהוא ראוי להן.

כהכנה אולי למעבר צפוי שכזה העלה צוות הסוכנות של דודו דהאן וידאו עדכני של השחקן ל-Youtube. בוידאוים מסוג זה בד"כ רואים עונה שלמה, אולי אפילו יותר, של מהלכים, גולים ומסירות מרשימות. אצל מליקסון הספיקו 4 משחקים כדי לנפק 10 דקות של וידאו.

 
 אתה משחק פול? אז תחשוב שמליקסון כרגע קירב את כל הכדורים לחורים, הוא ממשיך להרשים פה, לקח תאריים אישיים וקבוצתיים ושמענו שהוא היה טוב בנבחרת. עכשיו הגיע הזמן שלו להכניס הכדורים פנימה 
 
 
 

יום חג שהפך לסיוט - המשחק מול אזרביג'אן
כבר אחרי האליפות בחו"ל סיפר הקפטן לשעבר של הפועל ב"ש על כך שמעמדו בפולין גבוה יותר משבישראל וזה התבטא בצורה חד משמעית כשהוא כמעט ושיחק בנבחרת פולין ביורו, עד שרק במשחק מול אזרביג'אן הפך מעשית לשחקן נבחרת ישראל עד לסוף הקריירה, בין אם זה מוצא חן בעיניו או לא.

קצת אחרי הבישול לנאתכו ולפני שהכל התהפך מול אזרביג´אן
קצת אחרי הבישול לנאתכו ולפני שהכל התהפך מול אזרביג´אן
 
אבל המשחק הזה היה הכל חוץ מחגיגה פרטית. משחקי האימון היו טובים מבחינה אישית בלי קשר לתוצאות, והמטמורפוזה הושלמה – מקצה הספסל של פרנננדז לבאנקר בהרכב של גוטמן. אחד השחקנים שקיבל הכי הרבה חיצים אחרי ה-1:1, גם מבחוץ וגם מבפנים, היה מליקסון. זה התבטא כעבור מספר ימים עם ספסול מול רוסיה וחודש קשה על סף הייאוש כשגם בקרבת השחקן לא היו בטוחים שהוא בכלל יוזמן למשחק נוסף.

אך הוא זומן לבסוף, והמקום בהרכב כבר לא הובטח, וזאת למרות אי זימונו של בניון ופציעתו של רפאלוב, אך כידוע 'רצפה של איש אחד היא תקרה של איש אחר' ומחלתו של גילי ורמוט החזירה את מליקסון להרכב למשחק קלאסי מבחינתו, גם בגלל זהות היריבה וגם בגלל כושר המשחק שלו.

אחרי שהצליח כבר סירב להתראיין. הוא ראה בזמן קצר את התקשורת המחבקת ואת זו שמכה ובחר לא לקחת חלק במשחק הזה. אחרי שבאחד העיתונים נכתב בתום ה-0:6 "מליקסון לא היה ביום טוב", אפשר להבין מאיפה הגיעו המחשבות על כך שחלק מהמדיה החליפה את תפקידה וניסתה למשוך בחוטים במקום לבקר בצורה מקצועית.

מאור מליקסון. &qout;אני אשב בצד ואהנה&qout; (יוסי ציפקיס)
מאור מליקסון. "אני אשב בצד ואהנה" (יוסי ציפקיס)
 
כשביקשו ממנו לעלות לתוכניות הרדיו בטענה כי הכל יהיה חיובי בעקבות התוצאות הוא אמר למפיקה: "אני אשב ואהנה מהצד שמדברים עלי דברים טובים ולא אקח ללב כשמדברים דברים רעים", לא את הדבש ולא העוקץ.

יום אחד הופתע מליקסון לגלות שסגר במכבי ת"א
עוד לפני שהחל הקיץ היה מליקסון סקפטי לגבי האופציה שיעבור מוויסלה ותמיד הקפיד להזהר בהצהרות או בפיתוח תקוות. גם כשב-Sun הסקוטי נכתב שסלטיק מוכנה לשלם עליו כ-3 מיליון יורו וגם כשבאיטליה פירסמו שהוא על סף להתחיל לבשל לאדינסון קבאני בנאפולי.

מאור מליקסון מול שי אבוטבול. שחקני הפועל ייעצו לא להגיע למכבי
מאור מליקסון מול שי אבוטבול. שחקני הפועל ייעצו לא להגיע למכבי
 
סערה לא קטנה חוללה טעות בתירגום של ראיון מהארץ בפולין. הקשר נשאל אם יש אופציה שיחזור לארץ ואמר: "כרגע אני לא רואה את עצמי חוזר", הפולנים תירגמו זאת כך – "כרגע אני לא חוזר לפולין". רק ראיון הבהרה עם השחקן הרגיע את האוהדים של המועדון.

יום אחד במחנה האימונים דפדף מליקסון באינטרנט והופתע לגלות שהוא סיכם במכבי ת"א. בפועל אף אחד לא דיבר איתו כי במכבי הבינו מראש שהמחיר גבוה ואופציית ההשאלה לא מקובלת על ויסלה שכן אחרת היה עובר כבר מאור לשחק בספרד בסלטה ויגו או ריאל בטיס שהיו מעוניינות בכך.

גם במשחק האימון במחנה מול הפועל ת"א ייעצו ניצן שירזי, שביט אלימלך ושאר השחקנים לשחקן לא להגיע וללבוש צהוב, הכל מבלי שבכלל דיבר עם המועדון מת"א.

מליקסון (רויטרס)
מליקסון. בטיס וסלטה ויגו בדקו אופציה לקבל אותו בהשאלה (רויטרס)
 
גם לפנקסי הסקאוטינג של טוונטה הגיע מליקסון, בצוותא עם דושאן טדיץ' מכרונינגן שבסופו של דבר עבר ב-7.7 מיליון יורו לקבוצה. מאמנה של כרונינגן, רוברט מסקאנט, היה מאמנו הראשון באליפות בפולין ורצה מאוד לראות אותו בקבוצה אך שוב הסכומים היוו בעיה למרות ההכנסה מהמכירה.

משל שולחן הפול: "קירב את הכדורים, הגיע הזמן להכניס"
ויסלה הראתה קשיחות רבה במשא ומתן כשהמועדון במצב לא נוח. הבעלים, בוגוסלאב קופיאל הפסיק להזרים כסף למועדון. יש אומרים שהוא חולה, יש מספרים שהאכזבה מאי העליה לצ'מפיונס ליג בגלל גול של אפואל ניקוסיה בדקה ה-88, הייתה קשה מדי. השמועות על כך שהוא גם מעוניין להוציא כסף מהמועדון על מנת לכסות על הפסדים בחברת הכבלים שלו, טלפוניקה, הגיעו גם לאוזניים של האוהדים והעיתונאים.

אוהדי ויסלה קראקוב מול טוונטה (רויטרס)
אוהדי ויסלה. הקבוצה במשבר כלכלי גדול (רויטרס)
 
הפסימים סיפרו שהוא איבד את הרצון בקבוצת כדורגל, האופטימים אמרו שהוא אף פעם לא נכנע ובתוך כל זה את מליקסון הוא רואה כשטר של יורו אחד גדול שאמור להניב לו רווח יפה, בין אם זה יהיה בחורף הקרוב או בקיץ. בינתיים, השחקנים לא מקבלים משכורות באופן סדיר, הבונוסים של הליגה האירופית מהעונה שעברה לא שולמו ובשנת המעבר הזו בעיקר מנסים להריץ צעירים ממחלקת נוער שהוזנחה במהלך השנים.

תחת מיכאל פרוביארז, שהתפטר בתחילת החודש, התקשה מליקסון לנפק משחקים טובים והקבוצה שיחקה קצת שונה עם כדורים ארוכים והרבה פחות חופש בהתקפה בעקבות כך. במעט המשחקים תחת תומאש קולאוויק (מאמן 4 ב-3 שנים), נראה שהכדורגל ההתקפי לפחות חזר, למרות שהקבוצה במקום ה-12 עם 8 נקודות אחרי 8 משחקים.

מאור מליקסון (ONE)
מאור מליקסון ומשל שולחן הפול
 
עיתונאי פולני בכיר סיכם את מצבו של מליקסון באלגנטיות: "אומרים פה שיש לו בעיה של מספרים אבל זה שטויות, כל סקאוט שיבוא לראות משחק אחד טוב שלו לא יחשוב על זה שניה. אתה משחק פול? אז תחשוב שמליקסון כרגע קירב את כל הכדורים לחורים, הוא ממשיך להרשים פה, לקח תאריים אישיים וקבוצתיים ושמענו שהוא היה טוב בנבחרת. עכשיו הגיע הזמן שלו להכניס הכדורים פנימה".            

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */