יום חמישי, 18.04.2024 שעה 05:56
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

רק שיגיע כדורגל טוב: צפו ביציעי בלומפילד החדש

מושבים הוסרו, שערים 11-10 נחצו למעבר רכבים, הספסלים עברו הנמכה, המעברים הורחבו וגם שערים חשמליים יותקנו. הכירו את המגרש המשודרג

|
בלומפילד המחודש. מימין - מעבר הרכבים (ליאור טימור)
בלומפילד המחודש. מימין - מעבר הרכבים (ליאור טימור)

אחת מהסאגות של הקיץ בכדורגל הישראלי הייתה לאו דווקא סביב שחקני רכש או בעלות על הקבוצות התל אביביות, אלא דווקא סביב מה שאמור להיות המקדש -אצטדיון בלומפילד.

בעוד כשבוע וחצי אמורה מכבי ת"א להיות הראשונה שתזכה לארח באצטדיון שעבר שיפוצים בחודשים האחרונים. אבל במהלך הקיץ ולאור אי הוודאות סביב השלמת השיפוצים עיכבו הצהובים את פתיחת מכירת המנויים, שכן הם לא ידעו מהו מספר המקומות המדויק שהשיפוץ יקזז ביציעים. בהפועל ת"א החליטו להחליף ביתיות במשחקים באירופה (יש שיגידו כי המגרש ביפו הוא רק תירוץ) ואילו בני יהודה כבר נאלצה לארח את משחקיה במוקדמות הליגה האירופית ברמת גן.

אז האם בלומפילד יהיה מוכן לקראת המשחק הראשון בעוד כשבוע? מה נעשה באצטדיון? מי האוהדים שהיציע שלהם שונה? ואיזו הפתעה מצפה לאוהדים במהלך העונה? יצאנו לבדוק איך נראה בלומפילד, רגע לפני שהוא פותח עונה בליגת העל.

התכולה קטנה, לא בהרבה
חלום השיפוץ הגדול של האצטדיון, שהיה אמור להרחיב את המשחקים לקראת משחקי יורו 2013 לנבחרות צעירות בישראל, נגוז. כל מה שנותר לראשי היכלי הספורט הוא להסתפק בתקציב שקיבלו מהעירייה כדי להכין את התשתית לקראת שיפוץ גדול יותר. כמו כן, הם ניסו להפיק את המקסימום מהתקציב כדי לעמוד בדרישות החדשות של התמ"ת וכדי לשפר את חוויית הצפייה של האוהדים.

אצטדיון בלומפילד (ליאור טימור)
אצטדיון בלומפילד במהלך השיפוץ (ליאור טימור)
 

אם התכנון הראשוני היה הרחבת האצטדיון, בפועל התכולה שלו קטנה מעט. ה"קורבנות" העיקריים מהשיפוץ הם דווקא אוהדי מכבי ת"א המנויים ליציעים 10 ו-11. התכולה של היציעים קטנה אמנם, אבל בסך הכל ב-67 מקומות, פחות בהרבה מהחשש עוד לפני תום השיפוץ של היציעים.

אלא שמבט על היציע יראה שהוא שינה את פניו. במשרד התמ"ת ציוו על הקמת שער לרכבי הצלה במידת הצורך ולאור העובדה שמתחת ליציעים 5-4 ישנם חדרי ההלבשה, בהיכלי הספורט נאלצו לבנות את הפתח דווקא במרכז יציע 11-10, מה שנותן מראה של יציע חצוי.

כך נראה הפתח לרכבי הצלה בין שערים 11-10 (ליאור טימור)
כך נראה הפתח לרכבי הצלה בין שערים 11-10 (ליאור טימור)
 

בהיכלי הספורט סיפרו שהבינו את רגישות העניין, בייחוד משום שמדובר ביציע האוהדים השרופים של מכבי, ולכן הרחיבו את המרפסות ביציעים כדי לאפשר לאוהדים עם אביזרי העידוד לעמוד בנוחות ולא בצפיפות. מעבר לזה, הכניסה לשער 11, כמו שער 6, הורחבה כך שנבנו גם מזנונים מתחת ליציעים עם לובי שבו יוכלו האוהדים ללגום מהתה החם בשבתות החורפיות וליהנות מהמזגן בקיץ החם.

"זה לא שרצינו לעשות את הפתח הזה, היינו חייבים לעמוד בהוראות של משרד התמ"ת. אחרת לא היינו מקבלים אישור", הבהירו אנשי היכלי הספורט. “מי שהיה עוקב אחר המשא ומתן שלנו עם התמ"ת היה מבין שחסכנו לא מעט מקיצוץ התכולה. נלחמנו על זה בכל היציעים ששופצו".

ספסלי הקבוצות, הונמכו והורחבו (ליאור טימור)
ספסלי הקבוצות, הונמכו והורחבו (ליאור טימור)
 

גם יציעים 9-8 ו-7-6, נאלצו לעבור קיצוץ במספר המושבים: כ-120 מקומות כל אחד, לאור הוראת התמ"ת להרחיב את גרם המדרגות, שיאפשר מעבר מהיר יותר של אנשים בעת הצורך.

אחד הדברים שבהיכלי הספורט מתפארים בהם הוא השינוי במבנה הספסלים, שהונמכו והרוחבו. השורות שהיו מעליהם לא נהנו משדה ראיה טוב, וכעת המקומות הללו ישובו להיות פעילים ואף הוצעו למכירה. שדה הראיה פתוח לחלוטין. "זה לא ייאמן שבכל התקופה הזו, השורות שאמורות להיות הטובות ביותר ביציעים לא אוכלסו, כי הספסלים הסתירו", אמרו גורמים בחברת הניהול של האצטדיון. בין הספסלים ליציע ישנו חוצץ שבו יעמדו מאבטחים ויחסמו כל גישה לספסלים, גם אם מדובר באנשי מקצוע במועדונים עצמם. אגב, הצעד הזה אפשר הוספה של 60 מקומות חדשים ב"פריים לוקיישן".

עבודה על ספסלי הקבוצות. כבר לא יסתירו יותר (ליאור טימור)
עבודה על ספסלי הקבוצות. כבר לא יסתירו (ליאור טימור)
 

ומה צפוי בהמשך? באצטדיון כבר הוקמו מערכות הגברה מתקדמות ובחודש הקרוב גם אמורים להיות מותקנים הרמקולים בכל היציעים שיהיו מחוברים גם לחדר האבטחה וההצלה באצטדיון. לוח התוצאות שמשמש גם כשעון יוחלף אף הוא במהלך העונה. בתור התחלה הוא יונמך כדי לבנות את התשתית להתקנת לוח תוצאות חדיש המורכב מנורות LED, עליו כבר החל מכרז.

ההבטחה הבאה: שערים חשמליים
מי שהגיע לביקור בחודש האחרון בבלומפילד בשעות הערב המאוחרות היה מבחין בלא מעט תנועה מסביב לאצטדיון ובתוכו. הסיבה אינה משחק שמתנהל וגם לא קבוצות אוהדים שהגיעו כדי לצייר גרפיטי. אנשי היכלי הספורט מעידים על עבודה סביב השעון בחודש האחרון על מנת לעמוד בכל התנאים כדי שהליגה תוכל להיפתח בבלומפילד. חלק מהשינויים שנדרשו על ידי התמ"ת קשורים גם לנושא הבטיחות. מסביב לכל האצטדיון הותקנו צינורות מים גדולים יותר ורחבים בהרבה, כמו גם צינורות כיבוי אש וביוב ורכזות לגילוי שרפות.

כניסה ליציע. בחודשים הקרובים יהפכו לשערים חשמליים (ליאור טימור)
כניסה ליציע. בחודשים הקרובים יהפכו לשערים חשמליים (ליאור טימור)
 

גולת הכותרת מחוץ לאצטדיון צפויה להסתיים אי שם בסוף פגרת השזרוע: התקנת שערים חשמליים, שיחסכו את כל אי הנעימות בעמידה בתור לכניסה לאצטדיון. הכל כבר מוכן לקבל את השערים, אלא שאלו יגיעו רק בפגרת השזרוע, כך שאת פני האוהדים בחודשים הקרובים יקבלו עדיין מאבטחים ופתחים גדולים. גם עבור הנכים שופצו הכניסות לאצטדיון. מבט רחוק יותר מסביב לאצטדיון יגלה שיפוץ במתחמי החניונים שבקרבתו, כדי לאפשר כניסה של הקבוצות ושל מחזיקי מנויי כבוד עם אשרות כניסה עד לאצטדיון.

כשכל התשתיות כבר מוכנות, לטענת אנשי היכלי הספורט, כולם יחכו לפעימה הבאה, והיא שיפוץ האצטדיון כולו, חדרי ההלבשה והרחבת היציעים. זה כבר כנראה יקרה בשלב מאוחר יותר, ובינתיים מבטיחים לנו בהיכלי הספורט, הליגה תיפתח בבלומפילד כמתוכנן ובלי שום הגבלות. לנו נותר להמתין ולקוות לכדורגל טוב.

אסור לפספס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
נגןאיראן: השוער ספג מכות רק כי חיבק אוהדת
איראן: השוער ספג מכות בגלל שחיבק אוהדת
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */