יום שבת, 20.04.2024 שעה 00:45
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

הסיפור האמיתי על מכירת הפועל כפ"ס לשום-שרף

מיוחד: למה עיריית כפ"ס מוכנה לעמוד כלכלית מאחורי מאמני העבר? הראל רייכמן מאס בקבוצה ומוכן לשלם חוב עתידי של 2 מיליון. האוהדים התלוננו במשטרה

|
שרף ושום, קונים או לא?
שרף ושום, קונים או לא?

כשאלי טביב העביר לידי שאולי דור את מפתחות הפועל כפ"ס, איש לא ידע כיצד הקבוצה תדרדר ולאן היא תגיע.

אוהדי הפועל כפ"ס עובדים בשבועות האחרונים בכל המרץ לעצור את הסחף "החולה" לטענתם במכירת הקבוצה מידיו של הראל רייכמן לבעלותם של המאמנים לשעבר יצחק שום ושלמה שרף בטענה שהנושא מריח לא טוב.

למערכת ONE הגיע הסיפור האמיתי מאחורי המכירה המוזרה שנכון לכתיבת שורות אלה היא תקועה בשל אי מציאת ספונסרים שיעמדו מאחורי שום-שרף.

הכל התחיל לפני יותר משלוש שנים, אלי טביב החליט לחבור למוני הראל בהפועל ת"א (וגם שם הסיפור הוא גמור) והעביר את הקבוצה לנשיא אגודת הפועל כפ"ס, שאולי דור, אז מחזיק תיק מזכיר מחוז כפ"ס מטעם ההסתדרות. בין טביב ובין דור עברו ימים שחורים כולל תלונות הדדיות במשטרה ואין ספור לכלוכים. שאולי דור לקח על עצמו את תפקיד ניהול הקבוצה ביחד עם מתווך דירות כפר סבאי, ישראל בן יהודה, בתמורה להעברת 3 שחקנים בכירים למדי האדומים אז: דגלאס דה סילבה, סמואל יבואה ואביחי ידין.

אחרי תקופה קצרה הבינו ישראל ושאולי שללא הרבה מאוד כסף אפשר להתרסק בקלות ופנו לתושב הוד השרון ואוהד מכבי ת"א, איש העסקים הראל רייכמן, הבעלים של מערכת הטלפונים "טלרד" שהסכים לקחת את הקבוצה ללא תשלום. בתוך שנתיים וחצי הפסיד רייכמן 5 מיליון ש"ח וגם הוא הבין שעדיף לעוף מהר מהקבוצה הכושלת.

עיריית כפ"ס שהקצתה למועדון בכל שנה כחצי מיליון ש"ח נכנסה ללחץ ובתיווכם של שאולי דור ושחקן העבר מוטי יברבוים, עלו שמותיהם של שלמה שרף ויצחק שום כרוכשים פוטנציאלים אך עם כל הכבוד לשניים אין את תזרים המזומנים הנדרש כדי להחזיק קבוצת כדורגל.

הראל רייכמן (יוסי ציפקיס)
הראל רייכמן. לקח על עצמו התחייבויות (יוסי ציפקיס)
 

למערכת ONE נודע שבמסגרת המשא ומתן רייכמן החליט לקחת על עצמו את התחייבויות המועדון לשנים הקרובות העומדות על 2 מיליון ש"ח והחוב העומד על 1.2 מיליון ישלמו שום ושרף בתנאי שהעירייה תעמיד את הערבויות והביטחונות לחוב הזה - נושא תמוה ומוזר. בנוסף לחובות שום ושרף יצטרכו למצוא כסף לתקציב הקבוצה שעמד בשנתיים האחרונות על 6 וחצי מיליון ש"ח ועוד תזרים כספים שוטף למועדון.

בכיר המקורב לעסקה הסביר שבהתחייבות ההלוואה שביקשו שרף ושום מהבנק הם הצהירו שחלק מן הכסף בטוח מההקצבה השנתית שמקבלת הקבוצה מהעירייה בכל שנה.

עמותת הלב הירוק טוענת באמצעות מסמכים המחזיקים ברשותם ששאולי דור העביר בזמנו, לעצמו את הבעלות על הקבוצה והוא האיש שהעביר את המניות להראל רייכמן וחתם איתו על חוזה חשאי שבסופו המניות חוזרות אוטומטית לשאולי דור, תלונה בנושא הוגשה למשטרה ולעירייה.

לפי שעה, שרף ושום מתקשים למצוא ספונסרים למועדון הפועל כפ"ס ואם לא ימצאו כאלה ההסכם בין הצדדים מבוטל ועוד קבוצת כדורגל בארץ תיכנס למשבר קשה!

יצחק שום (משה חרמון)
יצחק שום. מתקשה למצוא ספונסרים (משה חרמון)
 

התגובות:

יו"ר חוג אוהדי הפועל כפ"ס, גיא בלום: "לי אין עניין עם המכירה עצמה לשלמה שרף וליצחק שום. יש לנו כאוהדי הפועל כפ"ס עניין עם מה שקורה מאחורי הקלעים בהפועל כפ"ס ובמכירתה. לא יכול להיות שאיש ציבור בשם שאולי דור יקח לידיו קבוצה ויעביר אותה על שמו והיא בכלל רכש ציבור. אנחנו לא שותקים בנושא והעברנו תלונה רשמית לרשם העמותות ולמבקר המדינה שבודקים את הנושא ובמיוחד את הכספים שעברו בקבוצה. סתם דוגמא: בדו"חות הכספיים של הפועל כפ"ס עברו 425 אלף ש"ח על בניית קומה נוספת באצטדיון, הכסף עבר מזמן ואין עוד קומה ואפילו לא עוד כסא חדש באצטדיון. הנושא של שאולי דור מסריח ונבדק ביסודיות".

עו"ד רן מרקוביץ', המייצג את עמותת הלב הירוק:  "התלונה המרכזית שלי היא שימוש בכספי ציבור, נורא פשוט אך נורא סבוך. שאולי דור העביר לידיו בדרך זו או אחרת את הקבוצה והוא זה שהעביר את המניות להראל רייכמן, איך הוא העביר? מה הוא קיבל בתמורה? כיצד זה נעשה? איש מעיריית כפר-סבא אינו מוכן לענות לנו והגשנו תלונות רשמיות בנושא. אני יכול להגיד לך שאחד החברים באגודה (יצחק חברוני) טען שהחתימה שלו זוייפה במעמד העברת הבעלות לידיו של שאולי דור בזמנו והוא הגיש תלונה במשטרה. מדובר באיש עובד ציבור שהעביר לידיו קבוצה ציבורית ועשה בה מה שהוא רצה. יותר מזה, בחוזה בינו לבין רייכמן, הוא יכול לקבל את המניות בחזרה אם רייכמן ירצה לעזוב מידיית את המועדון וזה אסון".

אוהדי כפ&qout;ס (תומר גבאי)
אוהדי כפ"ס. "יש שימוש בכספי ציבור" (תומר גבאי)
 

"הגשנו תלונה במשטרה על העברת המניות ואנחנו נגיש ערעור אם התיק יסגר בחוסר אשמה פלילית. אני משלם מיסים וזכותי לדעת מה עושים בכספים שלנו בעירייה. בדף התמיכה של העירייה בקבוצה ראינו שהכסף שעובר למועדון מגיע לרייכמן בדרך סיבובית דרך האגודה שעמד בראשה מר שאולי דור. אין לנו בעיה חלילה נגד שום ושרף ובמיוחד נגד שום שאנחנו אוהבים אותו מאוד, אנחנו דורשים לדעת מה קורה בכספים שלנו בתוך עיריית כפ"ס"

שאולי דור: " אני אענה לך בקצרה למרות שהשאלות שלך ארוכות, אני עושה כל מה שטוב לטובת הציבור בכפ"ס על הצד הטוב ביותר. מעולם לא תיווכתי באף עסקה ולא קיבלתי כסף מאף אחד. אני יכול לומר לך שלמעלה משנה אני עומל בשקט כדי ששלמה שרף ויצחק שום ינהלו את המועדון ולא מעבר לזה. אני לא מתעסק עם כספים ואני מקווה שהעסקה תצא לפועל"

עו"ד צ'רלי בוזגלו המייצג את יצחק שום ואת שלמה שרף: "היה משא ומתן ואכן היה ניסיון להעביר את הקבוצה מרייכמן לשום ושרף אך לצערי זה לא צלח".

עו&qout;ד צ´רלי בוזגלו (מיכה בננו)
עו"ד צ´רלי בוזגלו. "המו"מ לא צלח" (מיכה בננו)
 

הבעלים של הקבוצה, הראל רייכמן:  "אני אומר לך, המשא ומתן לא נגמר - הוא נמשך. כרגע החלטנו לקחת את הנושא באיזי בגלל לוחות הזמנים הצפופים וכדי שהקבוצה תהיה מוכנה לליגה ולא תפגע חלילה. יש לקבוצה חוב של 1.2 מיליון ואחת מהבקשות שלי בהעברת הבעלות אליהם זה לשלם את החוב והם מסרבים. אני מבטיח לך שאנחנו נפתח את העונה ומי שיקח את המושכות הוא אמיר ליובין ואני סומך עליו בעיניים עצומות, אני אעמוד מאחוריו. אני לא מוכן להישאר יותר בקבוצה ולא מוכן לתרום יותר לכדורגל כאשר אני נותן ממיטב כספי וזמני ובסוף מקללים אותי ואת הבנות שלי, זה נגמר מבחינתי. אני מקווה ששום ושרף ישיגו את הכסף ויקחו את המועדון ולמה העירייה מוכנה לעמוד מאחוריהם, תשאלי את העיריה. ואגב, הקבוצה רשומה על שמי ולא על שמו של שאולי דור, הוא בסך הכל היה נאמן בשעתו והוא לא קיבל ממני כספים על העברת המניות, אני כן יכול לאשר לך שהחוזה בינינו הוא לחמש שנים עם אופציה לחמש שנים נוספות שבסופן אכן המניות חוזרות לשאולי דור".

מחזיק תיק הספורט וסגן ראש עיריית כפ"ס, צביקה צרפתי: "עיריית כפ"ס תתמוך במתן רוח ציבורית בכל מי שיקדם את הקבוצה ויחזיר אותה למקומה הטבעי. העירייה פועלת על פי חוק ושקיפות מלאה. התמיכות שמועברות מדי שנה להפועל כפ"ס מועברות על פי אותם קריטריונים לכל תחומי הספורט, וזאת על פי חוק התמיכות בספורט".

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */