יום רביעי, 21.04.2021 שעה 02:00
ראשי|תוצאות LIVE|ONE VOD|הימורי ספורט|גליצ'ים|Winner|רדיו|מגזין הספורט לצעירים|בריאות וכושר|ליגת החלומות|לה ליגה פנטזי

15 ק"ג פחות: המאמנת מאחורי השינוי של פלוטניק

הזמר המצליח, שנפרד לאט לאט מהכינוי נצ'י נצ', עשה גם שינוי בפן המנטלי. מי שאמונה על כך היא נטע לוי שמסבירה גם איך התהליך יכול להיות כיף אמיתי

0 תגובות |
מסתבר שלא רק במוזיקה הוא מככב (דניאל אהרוני)
מסתבר שלא רק במוזיקה הוא מככב (דניאל אהרוני)

כאשר מדברים על ראפר ישראלי, אשר במשך שנים מהווה חלק בלתי נפרד מהמיינסטרים הישראלי במוזיקה, קשה שלא לחשוב על רביד פלוטניק, או בשם היותר מוכר לכם מהעבר, נצ’י נצ’ (“לבן” באמהרית).

מי שכבר ב-2013 נכנס למקום ה-9 במצעד הרשמי של גלגל”צ עם “קפה וסיגריה”, הגיע שנה מאוחר יותר לכל בית בישראל עם הלהיט “יהיה בסדר” של קפה שחור חזק, שהגיע למקום השני השנתי של אותה תחנה.

ב-2016 הוא כבר הספיק לזכות בפרס "תגלית השנה" מטעם אקו”ם ושנה לאחר מכן הוא קיבל גושפנקא סופית מחובבי המוזיקה בישראל כשהגיע למקום הראשון במצעד השנתי של גלגל”צ עם “כל הזמן זה” הנהדר, אותו הלחין דודו טסה.

מעבר למסע המוזיקלי של פלוטניק, האחרון עבר גם מסע מנטלי בכל הקשור לאורח החיים שלו, במהלכו הצליח להשיל 15 ק”ג בשיטתה של המאמנת נטע לוי. כדי להבין כיצד הוא עשה, זאת יצאנו לברר כיצד פועלת השיטה ומי למעשה עומדת מאחוריה.

מה תוכלי לספר לנו אודותייך?
“שמי נטע לוי בת 26. התחלתי את הדרך שלי כמדריכת כושר קרבי בצבא ומאז צברתי לא מעט הכשרות מקצועיות. היום אני הבעלים של המפעל לחיטוב בפתח תקווה – סטודיו לאימוני כושר, ובעלת מדריך דיגיטלי לחיטוב וירידה במשקל המשלב בין תזונה לחיטוב ובין אימוני אונליין לחיטוב, העוזרים לאלפי אנשים להגיע לגזרה הרצויה. אינני מאמינה בהתעללות בגוף, ביצירת רגשות אשם, או בהלקאות עצמיות – אני מאמינה בתהליך המשלב בין כיף לאהבה לגוף. אפשר לומר שאני מאמנת כושר לאנשים שאינם אוהבים כושר”.

המאמנת נטע לוי (באדיבות המצולמת)המאמנת נטע לוי (באדיבות המצולמת)

כיצד נוצר הקשר עם רביד?
“לפני שלוש שנים יצא השיר של רביד "כל הזמן הזה" בו הוא שר על כפר סירקין. כפר סירקין הוא המושב בו אני גרה (וגם רביד ש.ל.) ובו נמצא גם המפעל שלי לחיטוב. אחרי יציאתו של השיר החלטתי שאני חייבת שרביד יגיע להתאמן איתי. לכן יחד עם המתאמנות שלי בסטודיו הכנתי סרטון בו אני שרה לרביד "שכל הזמן הזה הייתי לבד ושהוא חייב להגיע להתאמן איתי". הסרטון עלה לאינסטגרם שלי ותייגתי את רביד, וחשבתי שאין מצב שהוא בכלל יראה אותו והפלא ופלא – לא רק שהוא ראה את הסרטון הוא כל כך התלהב מההקדשה שהוא פשוט הגיע והפתיע אותי במפעל שלי, נרגשת ושמחה. אחרי שיחה קצרה תיאמנו את האימון הראשון שלנו”.

מה הייתה מטרתו של רביד?
“באימון הראשון, רביד סיפר לי שהוא תמיד רצה להיכנס לכושר אך שהוא לא מתחבר כל כך לאימונים וכי בכל פעם שניסה הרגיש שאינו מצליח – האימונים היו קשים מידי והוא העדיף לוותר. הבנתי שרביד, כמו אנשים רבים, מסתובב עם טראומה מאימונים. מאמנים רבים מידי יוצרים טראומות למתאמנים מתחילים בכך שהאימונים עצמיים מידי וכשאין תחושות הצלחה והנאה מהאימון, המתאמנים מאבדים את החשק לנסות ולהשתפר ופשוט מעדיפים לוותר במחשבה ש"כושר זה לא בשבילי". המטרה הראשונית שלי הייתה, להפוך את האימונים לכיפים עבור רביד, לאימונים שהוא אכן ירצה להגיע ולהתאמן... וכך היה”.

"אימונים זה לא בשבילי" (Sammy-Williams)"אימונים זה לא בשבילי" (Sammy-Williams)

“רביד שבמשך רוב חייו היה במשקל עודף הגיע אליי במטרה אחת, "לרדת במשקל ולהיות רזה". הסברתי לרביד כבר בתחילת הדרך שלפני הכל אנחנו צריכים לעשות שינוי בראש ורק ככה נצליח ושעלינו לשנות את השפה - המטרה היא לא "להיות רזה" – אלא להיות חזק ובריא”.

“המטרות שקבעתי לנו היו: שינוי בהרגלי התזונה לתזונת חיטוב, המבוססת בעיקר על חלבונים וירקות, ירידה באחוזי שומן ועלייה במסת השריר. הרצון שלי היה לייצר לרביד מוטיבציה פנימית ולעזור לו להבין שאנחנו בוחרים, בכל יום מחדש בגוף שאנחנו רוצים לראות במראה. בכל יום מחדש בתזונה שלנו ובאימונים אנחנו בוחרים בגוף חזק בריא וחטוב”.

מה כללה תוכנית האימונים?
“תוכנית האימונים כללה וכוללת עד היום שלושה אימוני כוח בשבוע + הליכות. אחד הדברים החשובים שרביד למד בתהליך הוא שאין דבר כזה לעשות תהליך קצר, לרדת במשקל ואז להפסיק ולחזור להרגלים ישנים. כמובן שאם נעשה זאת, נעלה את כל מה שירדנו בחזרה, ולכן תוכנית האימונים והתזונה היא שינוי שרביד עשה אחת ולתמיד. כבר בשנה הראשונה שלנו לאימונים רביד ירד כ-15 ק”ג והוא שומר על כך עד היום”. 

מתאמנת נוספת שעברה תהליך של שינוי אצל נטע לוי (באדיבות נטע לוי)מתאמנת נוספת שעברה תהליך של שינוי אצל נטע לוי (באדיבות נטע לוי)

על תוכנית התזונה והאימונים של רביד הוסיפה: “התזונה מבוססת כאמור על חלבונים וירקות ללא הגבלה - אכילה המבוססת על הכרה של מנגנוני הרעב והשובע שלנו והקשבה לגוף. בנוסף, שילוב מנות פחמימות מושחתות קטנות פעם ביום מה שנקרא אצלי #רגע של אושר. בכל הקשור לאימונים, פעמיים בשבוע הליכות של 45 דקות בקצב מהיר ושלוש פעמים בשבוע אימוני כוח של 45 דקות – אימוני התנגדות עם משקלים בינוניים במסגרת חזרות של 10-8 ועד לכישלון חיובי לכל קבוצות השרירים העיקריות - אימוני פול באדי”.

כיצד את מתייחסת למעקב אחר מדדים בשיטה שלך?
“אני לא מאמינה שצריך לתת משקל גדול למדדים, כמו משקל או אחוזי שומן –  המספר הזה בסך הכל מתאר את הקשר שלנו עם כוח הכבידה ואנשים רבים מידי נותנים למספר הזה להגדיר אותם ולאכזב אותם. לכן לדעתי המדדים אינם חשובים כמו ההרגשה ותחושת ההצלחה של המתאמן – בעיני זה המדד האמיתי להצלחה. אני יכולה להעיד שרביד עבר תהליך של צמיחה, של בטחון ושל גאווה בגוף שלו, ומקביל נראה שיפור ענק ביכולת שלו להופיע לקפץ ולהשתולל על במות. מחוסר רצון להתאמן ושנאה של אימונים וכושר הוא התחיל להתאהב בלהשקיע בגוף ובעצמו. היום רביד מחכה ומצפה לאימונים ולא מוותר עליהם באף שבוע”. 

מה תוכלי לספר על הקשיים שבדרך?
“אחד הקשיים העיקריים שרביד חווה בתהליך בדומה למתאמנים רבים אחרים הוא שלב "הנפילה". מדובר בשלב בו אנו חוזרים מעט להרגלים ישנים ופתאום אוכלים משהו שלא תכננו או שלחלופין לא הצלחנו לעמוד בפיתוי של אוכל מושחת וטעים. אני אגב לא מאמינה במילה הזו "נפילה", שכן היא מזמינה כל כך הרבה רגשות שלילים, של אכזבה עצמית, הלקאה עצמית ורצון לוותר לגמרי על התהליך כי "מה זה משנה? כבר הרסתי הכול".

מי צריך את זה בכלל? מיותר לאכול עם רגשות אשם (Muhammad Ruqi Yaddin on Unsplash)מי צריך את זה בכלל? מיותר לאכול עם רגשות אשם (Muhammad Ruqi Yaddin on Unsplash)

“מבחינתי, פה הייתה הלמידה העיקרית של רביד – וזו העבודה הכי חשובה שלי כמאמנת לשינוי מנטלי והתנהגותי: להבין שהדבר החשוב ביותר בתהליך של ירידה במשקל וחיטוב הוא להתמיד, לאורך זמן ולשנות הרגלים לתמיד. ללמוד שאין דבר כזה "נפילה". יש לקום, לאזן בחזרה, לנשום עמוק לא לכעוס על עצמנו ולהמשיך בכל הכוח. הלמידה, שזו לא "נפילה", היא זו שגרמה לרביד להצליח להתגבר על המכשולים, להתגבר על הקשר הרגשי עם אוכל ולתת מקום גם לאכול מושחת בתהליך, כי אנחנו רוצים ליהנות מהדרך. אי אפשר לגמרי לוותר על הנאות החיים ואוכל טעים”.

כיצד משפיעה על העסק העובדה שאדם כה מוכר כמו רביד לוקח אצלך חלק בתהליך?
“רביד הוא אדם מאוד פרטי ואינו פעיל מידי ברשתות החברתיות, אך כשהעלה פוסט בו תיאר את התהליך שעבר איתי קיבלתי עשרות אם לא מאות פניות וחשיפה גדולה לאנשים רבים. כשיש אדם מוכר שמתאמן אצלך ואכן מצליח לעשות שינוי כה משמעותי ועמוק, יש לזה אפקט גדול וזה מייצר רצון וחשק לאנשים אחרים להגיע ולנסות להצליח גם”.

מה תאמרי לאלו שאינם מאמינים שלגביהם זה אפשרי אחרי אינסוף ניסיונות אחרים?
“כשאנשים כאלו מגיעים אליי אני תמיד אומרת שהם הגיעו למקום הנכון ושאצלי הם לא יסבלו – כושר אמור להיות כיף. תזונה בריאה איננה חייבת להיות לא טעימה, והיא אמורה להיות עשירה וטעימה  תוך כדי שילוב אוכל מושחת וטעים. מתאמן צריך לבחור לאכול בריא כדי לחזק את עצמו מתוך אהבה לגוף שלו ולא מתוך שנאה. אני מלווה אלפי אנשים בתהליכי ירידה במשקל וחיטוב ומאוד מאמינה בדרך שלי – אני יודעת שכל אחת ואחד יכולים להצליח, הם רק צריכים לעשות סוויץ’ קטן בראש ובשביל זה אני כאן. אתם מוזמנים לצפות בתוכנית הליווי הדיגיטלית שלי ולבקר בעמוד האינסטגרם שלי ואולי גם אתם תחליטו לצאת לדרך של שינוי בגישה חיובית”.

הכותב שי לב שימש בעבר כעורך הראשי של אתר ONE ובימים אלו עורך את מדור בריאות וכושר באתר. מאמן כדורסל בהכשרתו, מדריך חדר כושר ומאמן TRX מוסמך.

רוצים לדעת ראשונים על כל כתבה במדור בריאות וכושר? היכנסו לתפריט באפליקציית ONE בסמארטפון, בחרו “התראות” וסמנו את בריאות וכושר. נתראה בכתבה הבאה!

אסור לפספס
נגןמאור כמעט קיבל התקף לב מהמתיחה של מירן
מאור כמעט קיבל התקף לב מהמתיחה של מירן
נגןכנראה החיה המהירה ביותר שפרצה למגרש
החתול פרץ למגרש ורץ במהירות מטורפת
נגןרונאלדו המשקפופר מציג את הקולקציה החדשה
רונאלדו המשקפופר מציג את הקולקציה החדשה
נגןפעם רביעית בהיסטוריה שהמהלך הזה מצליח
פעם רביעית בהיסטוריה שהמהלך הזה מצליח