יום רביעי, 03.03.2021 שעה 17:13
ראשי|תוצאות LIVE|ONE VOD|הימורי ספורט|גליצ'ים|Winner|רדיו|מגזין הספורט לצעירים|בריאות וכושר|ליגת החלומות|לה ליגה פנטזי

הטעויות בתום האימון שמעכבות את הגדילה שלכם

בזמן שלא מעט מתאמנים בטוחים שהאימון הוא החלק המרכזי בתהליך הגדלת מסת השריר, מומחה הכושר ברשת מקס פוסטרנק מסביר את חשיבות הזמן שלאחר האימון

0 תגובות |
מקס פוסטרנק. שוב הוא כאן עבורכם (אינסטגרם)
מקס פוסטרנק. שוב הוא כאן עבורכם (אינסטגרם)

מרבית מתאמני מסת השריר מכירים את הכלל הידוע בסוף אימון – חשוב מאוד לצרוך כמה שיותר מהר כ-30 גרם חלבון. אך מה למעשה ידוע מעבר לכלל האמור והאם באמת אכן חשוב לצרוך את אותה מנת חלבון כל כך מהר? האם יש אלמנטים נוספים בתום האימון שחשוב לדעת עליהם מלבד עניין התזונה?

בדיוק בנקודה זו מתערב מקס פוסטרנק, אושיית כושר ברשת עם 40 אלף עוקבים באינסטגרם ויותר מ-3 מיליון מנויים ו-350 מיליון צפיות בעמוד היו-טיוב שלו  Gravity Transformation.

בקטע ווידאו שפירסם לאחרונה, האחרון מציין מספר טעויות שמתאמנים מבצעים לאחר האימון, כאשר הטעות הראשונה ברשימה היא לא לצרוך שומן לאחר האימון – שומן אשר יכול לבוא לידי ביטוי בביצים, באבוקדו או בסטייק. הסיבות לטעות הן ברורות: מאכלים שומניים מעכבים את תהליך פירוק המזון מה גם שבניגוד לפחמימות (התאוששות) ולחלבונים) בניית השריר, לשומן יש תפקיד מינורי יותר בתום אימון מסת שריר.

ביצים ואבוקדו. אם אתם אוכלים כל היום כמו שצריך אל תחששו (zuzyusa)ביצים ואבוקדו. אם אתם אוכלים כל היום כמו שצריך אל תחששו (zuzyusa)

מדוע אם כן מדובר בטעות? ראשית, כל עוד אכלנו ארוחת בוקר מזינה ו/או ארוחה שכזו בטרם האימון, אין צורך להזדרז בצריכת החלבונים או לצרוך אותם ללא שומן (עם זאת, אם לא אכלתם כארבע שעות לפני האימון, מומלץ בכל זאת לא לצרוך אוכל שומני, ומכל מקום לא לחכות יותר משעתיים לאחר האימון בטרם תצרכו חלבון). בנוסף, מחקר שבוצע בקרב רוכבי אופניים גילה כי צריכת שומן בתום האימון לא פגעה בתהליך ההתאוששות (כאן יש לסייג כי רכיבה על אופניים איננה זהה לאימוני מסת שריר, אבל המחקר נותן אישוש מסוים לטענה זו). 

הטעות השניה בקרב מתאמני מסת שריר היא לחשוב שהאימון מאפשר להם לפשל בתזונה שלהם בשעות שלאחר האימון. פוסטרנק מציין כי ראה באופן אישי מתאמנים שבסוף האימון רצים לקנות ממתקים אשר מתאימים בדרך כלל לילדים.

הלו הלו הלו. זה לא מה שאוכלים בסוף אימון (pixabay)הלו הלו הלו. זה לא מה שאוכלים בסוף אימון (pixabay)

אז נכון, אם כבר לצרוך סוכר אז עדיף לאחר האימון שכן הגוף מרוקן לחלוטין מסוכרים, אך הכול צריך להיות במגבלות הסביר – כל עוד חשוב לכם להיות חטובים ולא רק לעלות במסת השריר. אז איך מתמודדים עם הרעב? מכינים מראש ארוחות במקרר או שייק חלבון לאחר האימון שלמעשה יתחמו עבורכם את כמות הקלוריות להן אתם זקוקים ולא מעבר לכך.

הטעות השלישית הינה לא לבצע מתיחות בתום האימון. בניגוד למתיחות סטטיות טרם האימון, שאינן מומלצות, למתיחות בתום האימון יש חשיבות רבה. מדוע? ככל שאתם מעלים את מסת השריר שלכם אתם אמנם נהיים חזקים יותר אך במקביל אתם מאבדים את הגמישות של אותם שרירים.

אל תשכחו להימתח כמו שצריך (tacofleur)אל תשכחו להימתח כמו שצריך (tacofleur)

מדובר בתהליך שאינו רצוי משתי סיבות עיקריות: הראשונה, שרירי חזה נפוחים המאבדים מגמישותם עשויים למשל לגרום לכך שהכתפיים תהיינה שמוטות קדימה. השניה, קיימת סבירות כזו או אחרת שאתם מעלים את האפשרות לפציעה באותם שרירים, שגם כך עם הזמן מאבדים מגמישותם (עקב הגיל ולא רק אי שמירה אקטיבית על גמישותם).

שימו לב שנקודה זו של פוסטרנק איננה קשורה ישירות לפגיעה בהעלאת מסת שריר, אך כמובן שבמקרה של פציעה חלילה, לא נוכל להתאמן וכך נפגע בתהליך (ש.ל.)

הטעות הרביעית היא לא להקפיד על שעות השינה, שכן השרירים נבנים מחדש בעיקר בזמן שאנחנו ישנים וכמובן לא בזמן שאנו מתאמנים (באימון השריר רק “נפצע”). מדובר למעשה בצלע אחת מתוך שלוש הצלעות החיוניות במשולש בניית מסת השריר – שינה, אימון, תזונה.

לישון בלילה, לא באמצע הזום (Engin_Akyurt )לישון בלילה, לא באמצע הזום (Engin_Akyurt )

בשורה התחתונה, פוסטרנק ממליץ על יותר לילות עם שינה של שבע שעות לכל הפחות, ופחות לילות של צפייה במשחקים והתמכרות לפלייסטיישן שלכם.

הטעות החמישית באה לידי ביטוי בצריכת אלכוהול בתום האימון, מה שסביר שאינו רלוונטי כמעט לכל קוראי כתבה זו. אם אתם בכל זאת חוטאים במנהג הזה כדאי שתדעו שאתם מעכבים את בניית השריר והתאוששותו בתום האימון, מה שגם שצריכת אלכוהול פוגעת בתהליך שריפת השומן, במקרה ואתם מעוניינים כך.

הכותב שי לב שימש בעבר כעורך הראשי של אתר ONE ובימים אלו עורך את מדור בריאות וכושר באתר. מאמן כדורסל בהכשרתו, מדריך חדר כושר ומאמן TRX מוסמך.

רוצים לדעת ראשונים על כל כתבה במדור בריאות וכושר? היכנסו לתפריט באפליקציית ONE בסמארטפון, בחרו “התראות” וסמנו את בריאות וכושר. נתראה בכתבה הבאה!

אסור לפספס
נגןמסי ופוגבה באתגר טיק טוק חדש, יצליח להם?
מסי ופוגבה באתגר טיק טוק חדש, יצליח להם?
נגןבסיום הסרטון השחקן הצנוע ביותר בברצלונה
מיהו הכוכב היחיד בבארסה שנוהג ברכב צנוע?
נגןמירן מרוצה? מאור בוזגלו לובש חצאית
מירן מרוצה? מאור בוזגלו לובש חצאית
נגןהבוס בקהאם מתאמן עם השחקנים ונראה בכושר
בקהאם מתאמן עם השחקנים ונראה בכושר מעולה