יום רביעי, 03.03.2021 שעה 16:41
ראשי|תוצאות LIVE|ONE VOD|הימורי ספורט|גליצ'ים|Winner|רדיו|מגזין הספורט לצעירים|בריאות וכושר|ליגת החלומות|לה ליגה פנטזי

אחת ולתמיד: איך נפטרים מהשומן בבטן התחתונה?

כל מי שעבר תהליך של הורדת אחוזי השומן כבר יודע: אין דבר קשה יותר מלהיפטר מהשומן באזור הבטן. מומחה הכושר ג'רמי אית'ר עם ארבעה עקרונות מנצחים

1 תגובות |
כך עושים זאת כמו שצריך (Damir Spanic by unsplash)
כך עושים זאת כמו שצריך (Damir Spanic by unsplash)

אם ניסיתם מספר דיאטות בעבר כדי להוריד את השומן באזור הבטן שלכם, אתם כבר ודאי מודעים לחדשות הלא נעימות: השומן בבטן התחתונה, בצדיי הבטן ובאזור הגב התחתון הוא האחרון לרדת. כן כן, מאכזב מאוד…

ומה עושים אם בכל זאת מתעקשים להיפטר מהשומן באזורים האסטרטגיים הללו? כאן בדיוק נכנס לתמונה מיודענו, ג’רמי אית’ר, מומחה תזונה וכושר עם עמוד YouTube משגשג של 3.2 מיליון עוקבים ולמעלה מ-300 מיליון צפיות.

אית’ר פותח את דבריו בכך שיש סיבה מדעית לתופעה אותה הזכרנו קודם לכן: האזורים בהם אנו מתקשים להוריד את השומן אלו אזורים אשר זוכים לזרימת דם נמוכה יחסית, מה גם שתאי השומן שלהם הם “עקשניים” יותר.

ג'רמי אית'ר (מתוך עמוד היטיוב הרשמי)ג'רמי אית'ר (מתוך עמוד היטיוב הרשמי)

האחרון ממחיש את הבעיה כאשר הוא מתאר מתאמן בשם טרוור אשר ירד לא פחות מ-40 קילוגרם תוך כדי אימוני משקולות, ועדיין לא הצליח להיפטר מהשומן באזורים האמורים. לדברי אית’ר, טרוור טוען כי התקופה בה היה צריך להיפטר מהשומן באזורי הבטן והגב התחתון היתה הקשה ביותר בתהליך שלו – תקופה אשר עברה בסופו של דבר בהצלחה הודות לארבעה עקרונות עליהם מפרט אית’ר.

עקרון ראשון: הימנעו מקיצוניות

בעת תהליך של הורדת אחוזי שומן, ההתחלה הרבה יותר קלה מאשר בסיום התהליך. אחרי שבשבועות הראשונים אנו מתרגלים להוריד קילוגרם בשבוע ואף יותר, אנו לפתע נלחצים מהעובדה שאחוזי השומן כמעט ולא יורדים ואז אנו מקצינים את הדיאטה.

הסוף קשה, אבל לא להתחיל להשתגע (mojzagrebinfo)הסוף קשה, אבל לא להתחיל להשתגע (mojzagrebinfo)

הקצנה של הדיאטה מובילה לתהליך מאוד לא רצוי של איבוד מסת שריר במקום האצה של תהליך הורדת אחוזי השומן, ולכן לא מעט מתאמנים נכשלים בדיוק בנקודה זו בתהליך. אית’ר ממליץ לשמור על הסבלנות ולהתמיד בתהליך ירידה יעיל של חצי אחוז ממשקל גופכם בכל שבוע (עד לאותה נקודה ההמלצה היא אחוז).

עיקרון שני: תהיו מדויקים בספירת הקלוריות

אית’ר מציג מחקר לפיו אנשים אשר היו מצויים בתהליך של הורדת אחוזי שומן טעו לפעמים ב-1000 קלוריות בחישוב הצריכה היומית שלהם ומראה כי אף תזונאים יכולים לטעות ברמה של עד עשרה אחוזים מהתצרוכת היומית. אחת הסיבות לכך היא שבמוצרים רווי קלוריות גם טעות בכמויות הקטנות עשויה להיות טעות ענקית – כפית שטוחה של חמאת בוטנים לפעמים תכיל שליש מהקלוריות של כפית בהיריון, מה שגם שרטבים כגון קטשופ ומיונז נהנים מהתעלמות בספירת הקלוריות רק משום שהם רטבים.

חשבו את הקלוריות שלכם כמו שצריך (ulleo)חשבו את הקלוריות שלכם כמו שצריך (ulleo)

כאן אית’ר נותן לכם שתי המלצות אופרטיביות: ראשית, השתדלו להכין את המזון שלכם בבית כדי שתדעו לחשב את הקלוריות בצורה מדויקת. בנוסף, באם אתם מתכננים לאכול בחוץ במהלך סוף השבוע, נסו לצמצם את הכמות הקלוריות היומית בשאר הימים, כדי לשמור על הגירעון הקלורי ברמה השבועית (צמצום של כ-100 קלוריות בימות השבוע). מכל מקום, כאשר אתם אוכלים בחוץ, נסו להתמקד בחלבונים וירקות כדי “לצמצם את הנזק” ולהקל על הספירה.

עיקרון שלישי: בחרו בקפידה את הקלוריות שלכם

אם בתחילת התהליך מאזן קלוריות שלילי (אוכלים פחות ממה שהגוף צריך) הספיק כדי לרדת במשקל, ואפילו לא מעט, בסיום התהליך זה פשוט כבר לא עובד. רמת הרעב עולה, יש תחושת עייפות ואפילו קצב חילוף החומרים יורד. הגוף נלחם על כל מילימטר של שומן.

נו באמת, זה ממש לא הזמן לזה... (pixabay)נו באמת, זה ממש לא הזמן לזה... (pixabay)

בשל עובדה זו, עליכם לצרוך קלוריות שאינן פחמימות פשוטות אלא כאלו אשר תספקנה לכן אנרגיה, חלבונים וערכים תזונתיים. משמעות הדבר שאם ביום מסוים נותרו לכם עוד 500 קלוריות עד לסוף היום, כדאי שתעדיפו חלבון עם פחמימה מורכבת וירקות מאשר שתי פרוסות של עוגה. בשורה התחתונה, עלינו להזין את גופנו ברמה כזו שהגוף יוכל להרשות לעצמו להיפטר משומן גם בשלב זה.

עיקרון רביעי: אל תפסיקו לזוז

אית’ר מתאר תופעה שגורה בה אנשים אשר מצויים זמן רב בתהליך של הורדת אחוז שומן מתחילים לזלזל בתהליך לקראת סיומו ומפסיקים להיות פעילים – הם מבלים יותר על הספה, מורידים את תדירות ההליכות וכיו”ב. מדובר בתופעה מאוד בעייתית, שכן ככל שאנו שוקלים פחות, כמו הקלוריות לה אנו זקוקים ביום יורדת, מה שאומר שהגירעון הקלורי סופג מהלומה קשה.

כפתרון לתופעה האמורה אית’ר מציע שלושה פתרונות: לשמור את רמת פעילות של 10,000 צעדים ביום, להעלות את רמת הפעילות במקרה ויש לכם פחת זמן (לעבור מהליכה לריצה קלה) או פשוט להגדיל את הגירעון הקלורי.

הכותב שי לב שימש בעבר כעורך הראשי של אתר ONE ובימים אלו עורך את מדור בריאות וכושר באתר. מאמן כדורסל בהכשרתו, מדריך חדר כושר ומאמן TRX מוסמך.

רוצים לדעת ראשונים על כל כתבה במדור בריאות וכושר? היכנסו לתפריט באפליקציית ONE בסמארטפון, בחרו “התראות” וסמנו את בריאות וכושר. נתראה בכתבה הבאה!

אסור לפספס
נגןמסי ופוגבה באתגר טיק טוק חדש, יצליח להם?
מסי ופוגבה באתגר טיק טוק חדש, יצליח להם?
נגןבסיום הסרטון השחקן הצנוע ביותר בברצלונה
מיהו הכוכב היחיד בבארסה שנוהג ברכב צנוע?
נגןמירן מרוצה? מאור בוזגלו לובש חצאית
מירן מרוצה? מאור בוזגלו לובש חצאית
נגןהבוס בקהאם מתאמן עם השחקנים ונראה בכושר
בקהאם מתאמן עם השחקנים ונראה בכושר מעולה