יום שלישי, 22.09.2020 שעה 08:23
ראשי|תוצאות LIVE|ONE VOD|הימורי ספורט|גליצ'ים|Winner|רדיו|זמן מגרש|בריאות וכושר|ליגת החלומות|לה ליגה פנטזי

בדרך לירידה במשקל שלכם אל תשכחו את האבוקדו

הפרי הירוק נחשב למזון על עקב הערכים התזונתיים שבו ותרומתו למניעת מחלות, אך יש לו גם לא מעט יתרונות בדיאטת הרזייה. על שומן טוב ותחושת שובע

0 תגובות שי לב | 13/09/2020 13:00
אבוקדו. לא סתם הוא מכונה מזון על (coyot)
אבוקדו. לא סתם הוא מכונה מזון על (coyot)

לא משנה אם אתם אוהבים אותו על טוסט עם ביצה, או כגוואקמולי עם דוריטוס בזמן שאתם צופים בכדורגל, שוק האבוקדו בעולם כבר הגיע לסכומים של 14 מיליארד דולר, ויעלה בעוד 50 אחוז עד לסוף שנת 2026.

יותר מכך, רק לפני שנים אחדות פורסם כי בבריטניה שוק מזונות העל (מאכלים אשר נחשבים לבריאים במיוחד עם ערכים תזונתיים בריכוז גבוה) נגס בכ-100 מיליון פאונד משוק הכריכים, וכמובן שככל שעוברות השנים מדובר בכרסום שרק הולך וגדל.

אם אתם עדיין לא הצטרפתם לטרנד האבוקדו העולמי, מגאזין הבריאות הבריטי הנחשב Men’sHealth, נותן לכם שבע סיבות להצטרף למהפכה הירוקה, עם לא מעט דוגמאות ונתונים מבריטניה שימחישו את חשיבותו של הפרי יוצא הדופן הזה.

הירידה במשקל תהיה קלה יותר

באבוקדו יש כמות לא מבוטלת של שומן ובעקבות כך, שלא בצדק, הוא נעדר מתפריט תזונה של אלו אשר רוצים לרדת במשקל. מעבר לעובדה ששומן חיוני לגופנו, בין השאר לייצור הורמונים, מחקר שפורסם ב-Nutrition Journal מצא כי אנשים אשר צרכו אבוקדו בארוחת הצהריים הרגישו שבעים יותר בחמש השעות הבאות ברמה גבוהה יותר ב-30 אחוז בהשוואה לאלו שלא עשו כן, והצליחו להימנע מנשנושים.

חשוב לציין כי מרבית השומן באבוקדו הינה שומן בלתי רווי והוא אינו מכיל כולסטרול המצוי במוצרים מן החי. בנוסף, חצי אבוקדו ממוצע השוקל כ-125 גרם מכיל כ-200 קלוריות בלבד, כמות זניחה ביחס ליתרונות הטמונים בו, דוגמת תחושת השובע שאוזכרה קודם לכן.

אל תעמדו עליו בלי אבוקדו בתפריט (mojzagrebinfo)אל תעמדו עליו בלי אבוקדו בתפריט (mojzagrebinfo)

הימנעות הסיכון למחלות לב

אין ספק כי מחלות לב מהוות גורם תמותה משמעותי ביותר בעולם, ולראייה ניתן לקחת למשל את אותה בריטניה, שם אחד מכל שישה אזרחים ימות בסופו של יום ממחלת לב כזו או אחרת.

במאמר שפורסם ב-Archives of Medical Research, נראה שהוספת אבוקדו לסלט הערב שלכם יכולה להפחית את רמת ה-כולסטרול LDL (ה”כולסטרול הרע” או “סותם העורקים” כפי שהוא מכונה) בכ-22 אחוזים.

הפיכת כל ארוחה לבריאה יותר

להוספת אבוקדו לארוחה שלכם יש יתרונות נוספים מלבד היותו “שומן טוב” אשר מספק לא מעט ערכים תזונתיים – הוא גם מגביר משמעותית את ספיגת נוגדי החמצון בשאר הרכיבים בצלחת ויש לכך חשיבות רבה.

נוגדי החמצון הם למעשה הנשק שלנו למלחמה בראדיקליים חופשיים ובקצב הזדקנות התאים, מה משפחית את הסיכוי לחלות במחלות כמו סרטן, אלצהיימר וכאמור מחלות לב. בשורה התחתונה, מדובר במזון על שהופך מזונות אחרים למזונות על!

כבר הארוחה נראית בריאה יותר (StockSnap)כבר הארוחה נראית בריאה יותר (StockSnap)

הורדת הסיכון לסכרת

לתזונה עשירה בסיבים תזונתיים יש שני יתרונות מובהקים אשר באים לידי ביטוי בתחושת שובע ובמעי בריא. היות ובאבוקדו שלם יש 13 גרם של סיבים, תקבלו בחבילה אחת את מחצית מכמות הסיבים התזונתיים לה אתם זקוקים בכל יום ובמקביל תקטינו את הסיכוי לסכרת מסוג 2 (מאופיינת לרוב אצל אנשים הסובלים מבעודף משקל – מצב בו ייצור האינסולין בלבלב קורס מרוב עומס במהלך השנים).

כיצד זה בא לידי ביטוי? צריכה בכמות מספקת של סיבים תזונתיים תביא לשליטה טובה יותר ברמת הסוכר בדם וברמות הורמון האינסולין אשר מופרש בגופנו. במחקר שפורסם ב-Imperial College London, נראה קשר בין צריכת אותם סיבים לירידה של 18 אחוז בסיכון לסכרת. כאשר חצי מיליארד מיליוני בני אדם סובלים ממחלה זו ברחבי העולם, ועוד כחצי מיליון בישראל, יש לקחת את הנימוק הזה ברצינות.

הורדת הסיכון למחלת הסרטן

אל תיבהלו מהעובדה שאבוקדו הוא כמעט 80 אחוז שומן בהרכב הקלורי שלו. חלק משמעותי מאותו שומן מכיל חומצה אולאית, שלא רק מונעת מתאים סרטניים להתפתח ולהתפשט, אלא גם מחסלת תאים סרטניים – כך פורסם ב-Nutricion Hospitalaria research.

אז מה אם הוא 80 אחוז שומן? (tookapic)אז מה אם הוא 80 אחוז שומן? (tookapic)

הורדת לחץ דם

לבננה יש יחסי ציבור נהדרים בכל הקשור לכמות האשלגן המצויה בה, אך האמת היא שהאבוקדו “עושה לה בית ספר” עם כ-35 אחוז יותר אשלגן לכל 100 גרם (485 מ”ג לעומת 358 מ”ג).

במחקר שפורסם ב-British Medical Journal עולה כי לצריכת אשלגן יש חשיבות רבה בוויסות לחץ הדם, מה שמפחית כמובן את הסיכון להתקפי לב.

זה טעים יותר ממולטי-ויטמין….

ועושה בצורה זו או אחרת את אותה עבודה בדיוק. כל אבוקדו מכיל ויטמין K המסייע בקרישת הדם ובבניית העצמות, ויטמין B6 החשוב למערכת החיסון ולתהליכי חילוף חומרים בגוף (מחסור בו עלול לגרום לכם למצב רוח לא טוב ו/או עייפות) וכן ויטמין E המפורסם בכך שהוא נוגד חמצון עוצמתי ושומר על מראה עור הפנים. וכן לא שכחנו, גם יותר טעים…

הכותב שי לב שימש בעבר כעורך הראשי של אתר ONE ובימים אלו עורך את מדור בריאות וכושר באתר. מאמן כדורסל בהכשרתו, מדריך חדר כושר ומאמן TRX מוסמך.

רוצים לדעת ראשונים על כל כתבה במדור בריאות וכושר? היכנסו לתפריט באפליקציית ONE בסמארטפון, בחרו “התראות” וסמנו את בריאות וכושר. נתראה בכתבה הבאה!

RSS RSS   Facebook Twitter טוויטר   הדפס   הוסף תגובה 

... תגובות בטעינה ...
אסור לפספס
נגןהכוכב הצעיר של האלופה המלזית
על השחקן הזה לא שמעתם וגם לא בטוח שתשמעו
נגןהרבה זמן לא ראיתם את ניימאר חוגג ככה
ניימאר חוגג בטירוף נצחון על כוכבת פוצ'י
נגןהפרסומת החדשה והמרגשת של פרו אבולושין
אמרו שהוא קטן מדי בכדי לשחק כדורגל
נגןהכוכב הברזילאי חתם הסכם חסות חדש עם פומה
ניימאר עזב את נייקי וחתם עם ספונסר חדש