יום רביעי, 23.09.2020 שעה 22:33
ראשי |תוצאות LIVE|ONE VOD|הימורי ספורט|גליצ'ים|Winner|רדיו|זמן מגרש|בריאות וכושר|ליגת החלומות|לה ליגה פנטזי

מתאמנים בלי סוף ולא מצליחים לרדת במשקל?

מתאמנים רבים חווים שוב ושוב את אותה בעיה: הם פוקדים את חדר הכושר בלי סוף אבל המשקל ממאן לזוז. המאמן טום טל מנסה להסביר מה אתם עושים לא נכון

1 תגובות שי לב | 05/09/2020 13:00
טום טל מסביר איך לעשות זאת נכון (12019)
טום טל מסביר איך לעשות זאת נכון (12019)

אתם לא מפסיקים להתאמן אבל לא מצליחים לרדת במשקל? אתם יורדים במשקל אבל לא באחוזי שומן? כדאי שתדעו שאתם לא לבד.

כדי שאתם, ורבים כמוכם, תדעו מה אתם עושים לא נכון, שוחחנו עם המאמן הבכיר טום טל, שתיאר את עיקר האתגרים עמם הוא מתמודד וכיצד הוא מתייחס אליהם מבחינה מקצועית.

אז כיצד תגלו שאתם לא על המסלול הנכון ומה ההמלצות שיקחו אתכם בדרך אל היעד? על כך בראיון הבא.

אחרי שראית כבר מאות מתאמנים, מהן המטרות העיקריות אותן הם מגדירים לך בתחילת הדרך?
נתחיל בכך שאוכלוסיית המתאמנים מתחלקת לשלושה חלקים – נשים, גברים ואוכלוסיה מבוגרת. נשים בדרך כלל רוצות לרדת במשקל ולחטב את הפלג גוף התחתון (ישבן, ירכיים וכו’) וגברים מעוניינים בעיקר לבנות מסת שריר. האוכלוסייה המבוגרת יותר מוצאת את דרכה למכון בעיקר בשביל הבריאות והנפש.

ירידה במשקל. אחת המטרות הנפוצות ביותר של המתאמנים (mojzagrebinfo)ירידה במשקל. אחת המטרות הנפוצות ביותר של המתאמנים (mojzagrebinfo)

מבין כלל המטרות שציינת, בוא נתמקד באלו אשר מעוניינים לרדת במשקל. האם מדובר בחלק הארי של המתאמנים?
התשובה היא בהחלט כן. היום רוב המתאמנים מגיעים בשל הפן האסתטי של ירידה במשקל והעלאת מסת שריר ופחות בשל הפן הבריאותי או החברתי שזה האחוז היותר קטן של המתאמנים.

האם הם כלל מבינים מהי ירידה "איכותית" במשקל? (שומן ולא שריר)
לרוב מי שרוצה לרדת במשקל זה נשים, ומה שמעניין אותן זה נטו מספרים, שכן ירידה טובה ואיכותית תהיה איטית ולא תמיד תבוא לידי ביטוי במשקל במבחינה מספרית. ירידה טובה ואיכותית היא באחוזי שומן וההיקפים, כי באימון כוח נכון בו נחטב את הגוף, מסת השריר שוקלת יותר מהשומן כך שלרוב המשקל פחות רלוונטי. מה שמעניין מבחינה ויזואלית זה אחוזי שומן והיקפים ולכך נגיע בעזרת גרעון קלורי. כמות חלבון מספקת ואימוני כוח.

מדוע הם לא מצליחים לעשות זאת בעצמם? מהן הטעויות הנפוצות ביותר שלהם?
לרוב למתאמנים עצמם אין מושג מתי הם בגרעון קלורי ומתי לא או שהם חושבים שהם בגרעון ובעצם הם לא. הם לרוב גם לא מגיעים לכמות חלבון מספקת שבין 1.5 ל-2.5 גרם לק"ג משקל גוף. צריך גם לזכור שפעמים רבות הם מרשים לעצמם לאכול מה שבא להם משום שהם מתאמנים, ואנחנו יודעים שזו טעות שמרחיקה אותם מהתוצאות בהן הם מעוניינים.

אם לא תצרכו מספיק חלבון, תאבדו מסת שריר (מערכת ONE)אם לא תצרכו מספיק חלבון, תאבדו מסת שריר (מערכת ONE)

תאר לנו מהו התהליך שהם עוברים איתך בדרך למטרה?
כדי להגיע למטרה אנחנו מנסים להקפיד על שיגרת אימונים של בין 2 ל-4 פעמיים בשבוע. אנו מקפידים על מדידות משקל, אחוזי שומן והיקפים אחת לחודש ובתאם לתוצאות משנים או משמרים את התפריט התזונתי ו/או את כמויות ותוכניות אימון.

על פני כמה זמן נמשך תהליך של הרזיה אצל מתאמן ממוצע?
זו שאלה קשה. כמובן שזה שונה בין כל מתאמן ומתאמן ולכל גוף יש את הגנטיקה שלו. אבל בגדול לא הייתי ממליץ למתאמן להיות יותר מארבעה חודשים רצוף בתהליך של גרעון קלורי.

האם זה נכון לומר שבתהליך הזה חשיבות התזונה היא קריטית ביותר?
התשובה שלי היא תמיד היא שתזונה זה 100% ואימונים זה 100%. כמובן שה-100% של כל מתאמן הוא שונה. אבל מצד שני זה לא אומר שאם אני מתאמן אני יכול לזלזל בתזונה וההיפך – זה פשוט אחד שמשלים את השני. בסוף כשנסתכל על החתך של רוב המתאמנים, הרוב אוהב את האימון ונופל בתזונה ששם זה החלק היותר קשה וזה תלוי כמובן במשמעת ובהתמדה של כל מתאמן.

תנו מאה אחוז בכל אימון (באדיבות טום טל)תנו מאה אחוז בכל אימון (באדיבות טום טל)

מה לדעתך הערך המוסף שלך כמאמן בעל ניסיון של 14 שנה?
נתחיל בכך שעברתי את כל סוגי אוכלוסיות המתאמנים ואת כל סוגי המקרים ולרוב העצות והידע שאני נותן זה על סמך ניסיון שלי עם עצמי וניסיון שלי עם מתאמנים אחרים. אני פחות מסתמך על מחקרים ודעות קדומות ויותר על ניסיון מקצועי. אני יכול להגיד בלב שלם שהיום אני מאמן יותר טוב מאשר הייתי בתחילת דרכי ואני בטוח שבעתיד אהיה עוד יותר טוב מהיום.

האם זה אומר שמתאמנים לא יצליחו לרדת במשקל ללא מאמן?
התשובה היא חד משמעית לא. לעומת זאת כל מתאמן יוכל לשפר את התהליך שהוא נמצא בו בעזרת מאמן מקצועי. אפילו אני הולך למאמן ותמיד לומד דברים חדשים ומקבל פידבק מקצועי מאדם חיצוני. זו חלילה לא בושה – אפילו למייקל ג’ורדן הגדול היה מאמן שכיון אותו מבחינה מקצועית.

תן לנו לסיום שלושה טיפים מרכזיים לירידה איכותית במשקל
1) אימוני כוח על פי תוכנית מסודרת ממאמן
2) גרעון קלורי וכמות חלבון מספקת
3) והכי חשוב – תהנו מהתהליך ותנו לזה זמן

טום טל, מאמן כושר אישי בכיר כבר מעל 14 שנה, בעלי מכון הטומיג'ים. בעל תעודות והתמחות עם ניסיון רב באימונים אישיים/זוגות המשולבים אימון פונקציונלי, אימון משקולות, Trx, עיצוב וחיטוב הגוף ואימוני סיבולת.

רוצים לדעת ראשונים על כל כתבה במדור בריאות וכושר? היכנסו לתפריט באפליקציית ONE בסמארטפון, בחרו “התראות” וסמנו את בריאות וכושר. נתראה בכתבה הבאה! 

RSS RSS   Facebook Twitter טוויטר   הדפס   הוסף תגובה 

... תגובות בטעינה ...
אסור לפספס
נגןכמו מסי: הבן של קלייברט מתאמן עם הכלב
כמו מסי: הבן של קלייברט מתאמן עם הכלב
נגןהכוכב הצעיר של האלופה המלזית
על השחקן הזה לא שמעתם וגם לא בטוח שתשמעו
נגןהרבה זמן לא ראיתם את ניימאר חוגג ככה
ניימאר חוגג בטירוף נצחון על כוכבת פוצ'י
נגןהפרסומת החדשה והמרגשת של פרו אבולושין
אמרו שהוא קטן מדי בכדי לשחק כדורגל