יום שני, 21.06.2021 שעה 20:11
ראשי|תוצאות LIVE|ONE VOD|הימורי ספורט|גליצ'ים|Winner|רדיו|מגזין הספורט לצעירים|בריאות וכושר|ליגת החלומות יורו|יורו 2020

נקנתה ב-2500 דולר ושווה היום 8.5 מיליון דולר

אחרי שעברה מספר ידיים בארה"ב ולא הצליחה לספק את הסחורה במירוצים, מחירה של הפרארי הנדירה הגיע לשפל המדרגה. אבל אז הסיפור מקבל טוויסט מדהים

0 תגובות |
Ferrari 340 America Vignale Spyder (צילום מסך)
Ferrari 340 America Vignale Spyder (צילום מסך)

זהו סיפור על רכב שהבעלים המקוריים שלו, במידה והוא עדיין בחיים, ממש לא היה רוצה לקרוא. כנראה שגם לא הצאצאים שלו. גם אם הם רחוקים מלהיות שקועים בצרות כלכליות. ומדוע? מסתבר שמכירה במחיר מצחיק של הרכב לפני 50 שנה, מנעה מהם למכור אותו בימים אלו בסכום שהיה מאפשר לקנות בית פרטי בחוף המערבי של ארה"ב.

נתחיל רגע מההתחלה. הרכב המדובר הנו רכב נדיר בדמותו של Ferrari 340 America Vignale Spyder שנת 1951. תאמינו או לא, מדובר היה בזמנים אחרים, זמנים בהם פרארי היתה מותג רכב עם ותק של 4 שנים בלבד ולא ממש מוכרת בצד השני של האוקיינוס האטלנטי. היא עוצבה ע"י לא אחר מאשר ג'ובאני מיקלוטי, אחד מהמעצבים היותר פרודוקטיביים במאה הקודמת, אשר במקרה זה בחר בקו עיצובי פשוט ונקי.

הרכבת הרכב, אי שם לפני 70 שנה, לקחה כ-6 שבועות, והוא הגיע לנמל ניו-יורק מעט לפני תקופת חג המולד. מי שחיכה לאותו רכב היה לואיג'י צ'ינטי, היבואן האמריקני של פרארי בחוף המזרחי של ארה"ב, כשהמטרה היתה להציגו בתערוכת ניו-יורק תוך מספר חודשים – כלומר אביב 1952.

כמו כל סיפור טוב. זה מתחיל בניו יורק (רויטרס)כמו כל סיפור טוב. זה מתחיל בניו יורק (רויטרס)

נציין בנקודה זו כי מדובר ברכב נדיר אשר יוצרו ממנו 5 יחידות בלבד, כאשר אותו רכב מדובר היה הנדיר ביותר מבין אותן 5 יחידות: בכנפיים הקדמיות שלו לא היו פתחים לקירור המנוע, וזאת כדי לפשט עוד יותר את העיצוב הסולידי (בתמונה מעלה הפתחים קיימים שכן לא מדובר בדגם המקורי).

לאחר אותה תערוכה בניו יורק, הרכב הגיע לידיו של ג'ורג' גוז'ף ג'וניור, שהיה יבואן מכוניות מדנוור. זו היתה הפעם הראשונה שרכב מתוצרת פרארי הגיע לעיר הגדולה מהרי רוקי, ואף יותר מכך – זו היתה הפעם הראשונה שהרכב מתוצרת היצרנית האיטלקית הגיע למדינת קולורדו...

וכאן החלה המכונית להתגלגל: היא נמכרה לנהג המירוצים ג'וני מאורו, שנהג עימה פחות מ-1000 ק"מ ואז היא הועמדה שוב למכירה, הפעם במחיר של 14 אלף דולר.

למרות 260 כ"ס, מהירות שיא של 240 ק"מ ותיבה של 5 הילוכים, המכונית לא ניצחה אף מירוץ, עברה שתי תאונות, נצבעה מספר פעמים ועברה לא פחות מ-6 ידיים עד שהגיעה לתחתית ב-1967 ונמכרה ב-2500 דולר בלבד. 2500 דולר (!) האם מדובר במחיר ששווה להיפטר מהרכב המטריד או בטעות פטאלית? אתם כבר יודעים את התשובה, אבל נמשיך...

2500 דולר והיא היתה שלכם (housemind78)2500 דולר והיא היתה שלכם (housemind78)

שנות ה-70 החלו להאיר פנים ליצירה של פרארי מ-1951, כאשר סוחר רכבים בלגי הצליח למכור אותה לאספן בעלות של 26 אלף דולר. ב-1976 הרכב שוב חזר לארה"ב, הפעם לידיו של גיל ניקל, מי שכונה לימים "המלאך השומר" שלו. האחרון שחזר את הרכב לצורתו המקורית בצורה מלאה ולקח אותו מסביב לעולם לאירועי רכבים קלאסיים. מסתבר שעד היום משפחתו של ניקל (הלך לעולמו ב-2003) מחזיקה בתמונה של פיליפ טול היל ג'וניור (נהג מרוצים אמריקאי שזכה באליפות הפורמולה 1 בעונת 1961) יושב במושב שליד הנהג.

ואם כבר דיברנו על משפחתו של ניקל, כבר כמעט הגענו לפאנץ' של הסיפור הזה. היא אמנם שמרה על הרכב מספר שנים עקב הערך הרגשי שהיה לו עבור מר ניקל (יש כאמור גם תמונה נוסטלגית), אבל ב-2010 כבר הכסף דיבר והרגש שתק. הרכב נמכר במכירה פומבית בחוף פבל בקליפורניה תמורת לא פחות מ-2.5 מיליון דולר והוא כעת עומד למכירה פומבית נוספת שעשויה להגיע ל-8.5 מיליון דולר (דגם מקביל של הרכב נמכר בסכום זה בשנת 2016).

ועכשיו בואו נעשה את החישוב אם טרם עשיתם אותו בעצמכם: אם 2500 דולר ב-1967 שווים היום כ-20 אלף דולר (אחרי השפעת האינפלציה על הדולר מ-1967-2021), מדובר בעלייה של פי 425, או בעליה של 42,500 אחוז, בקיצור הבנתם...

הכותב שי לב שימש בעבר כעורך הראשי של אתר ONE ובימים אלו עורך את מדור האזור המוטורי באתר.

רוצים לדעת ראשונים על כל כתבה במדור בריאות וכושר? היכנסו לתפריט באפליקציית ONE בסמארטפון, בחרו “התראות” וסמנו את בריאות וכושר. נתראה בכתבה הבאה!

אסור לפספס
נגןמאור,מירן ואלחמיסטר מרימים לעדן בן זקן
מאור,מירן ואלחמיסטר מרימים לעדן בן זקן
נגןהמסאז'ר של רונאלדו עכשיו גם בחנויות
המסאז'ר של רונאלדו עכשיו גם בחנויות
נגןרונאלדו נותן אימון במרפסת עם נוף משגע
רונאלדו נותן אימון במרפסת עם נוף משגע
נגןהנקמה של אמבפה בניימאר לא איחרה להגיע
הנקמה של אמבפה בניימאר לא איחרה להגיע