יום שבת, 08.08.2020 שעה 21:49
ראשי|תוצאות LIVE|ONE VOD|הימורי ספורט|גליצ'ים|Winner|רדיו|זמן מגרש|בריאות וכושר|לה ליגה פנטזי

מדהים: ממשקל של 105 ק"ג ל-10 ק"מ ב-40 דקות

ישי בורובוי בן ה-46 מפ"ת החליט שנמאס לו מבדיקות דם מדאיגות ומאורח חיים לא בריא. היום הוא כבר שוקל 81 ק"ג וגם חושף בפניכם כיצד הוא עשה זאת

8 תגובות שי לב | 02/07/2020 13:09
אז והיום. פשוט לא ייאמן (ישי בורובוי)
אז והיום. פשוט לא ייאמן (ישי בורובוי)

אין ספק כי ככל שאנו מביאים לכם יותר ויותר סיפורים על האנשים שעשו שינוי דרסטי בחייהם בכל הקשור למשקל ואורח חיים בריא, אנו מגלים שבאמת הכול אפשרי – כל עוד רק רוצים.

היום אנו חושפים בפניכם את סיפורו של ישי בורובוי אשר הצליח להגיע ממשקל של 105 ק”ג בשיא ל-81 ק”ג תוך כשמונה חודשים בלבד, אבל זהו לא עיקרו של הסיפור…

מי שרצה בזמנו רק לרדת משעה בריצת עשרה ק”מ כבר נמצא היום במקום אחר לחלוטין כאשר הוא מתאמן באופן אישי במטרה לרדת מ-40 דקות לעשרה ק”מ – פשוט מדהים.

איך הוא עשה זאת? מתי גמלה בלבו ההחלטה לעבור את השינוי ואיך נראית התזונה שלו היום? על כך בכתבה הבאה.

ספר לנו קצת על עצמך
נעים מאוד, שמי ישי בורובוי, בן 46 וחצי. גר בפתח תקווה. תחביבים: ספורט כמובן, גם לצפות וגם לבצע. אני מגדיר את הריצה כתחביב העיקרי שלי היום.  חוץ מזה אני איש משפחה, אב ליובל (9) ועלמה (7), נשוי לאישתי רוזי שתומכת בתחביב המשוגע הזה שנקרא ריצה ובין לבין מהנדס תוכנה בחברת סייבריזן, שמתעסקת ב... ניחשתם נכון.

מתי התחלת לסבול מעודף משקל?
בילדות הייתי רזה וספורטאי. כנער הייתי בחוג אתלטיקה, השתתפתי בתחרויות ריצה ואליפויות. בעיית המשקל הגיעה בסביבות גיל 34 בעקבות תזונה לא מאוזנת בעבודה. התחלתי לגדל כרס מנהלים. הגעתי בשיאי ליותר מ-100 קילו.  

הגיע בשיאו ל-105 ק"ג (ישי בורובוי)הגיע בשיאו ל-105 ק"ג (ישי בורובוי)

האם היו לכך השלכות חברתיות ופונקציונליות?
חברתית פחות, אבל איפשהו כן זה קצת מוריד מהביטחון כשאתה רואה אנשים חטובים ורזים, או אנשים ששומרים על אורח חיים ספורטיבי משהו בתוכך אומר: ״למה אני לא? הרי הייתי ספורטאי כל השנים, למה שלא אקח את עצמי ברצינות, אפסיק לעשן, אוכל בריא ואעשה ספורט בצורה סמי מקצועית?״.  פונקציונלית היה לי קשה לנעול נעליים בגלל הבטן: נחרתי יותר לדעתי, אישתי כבר לא מעירה לי….

מתי הבנת שאתה חייב שינוי? 
הרבה בדיקות דם לא טובות בכל מה שקשור לשומנים בדם וכולסטרול, קצת הפחדה של רופאת המשפחה, רצון להוות השראה לילדות שלי ולנסות להיות בריא בשבילן וכמובן בשביל עצמי. פתאום הספורט עם שילוב של התזונה וההצלחה האישית שלי בלרדת במשקל ושמירת אורח חיים בריא נתן לי משמעות חדשה וחיים יותר מאושרים ורגועים.

מה היה הצעד הראשון לשינוי?
תמיד הייתי במסגרת ספורט כגון קבוצת שחיה מאסטרס או קבוצות ריצה, אבל השינוי האמיתי היה בראש, להתאמן יותר בהתמדה, ולעשות מהפכה בתזונה שבאה מרצון פנימי עז לשמור על משקל תקין לטובת הבריאות, המראה והאושר הפנימי שלי.

היום הוא פשוט לא יכול להפסיק לרוץ (נטלי לנסמן)היום הוא פשוט לא יכול להפסיק לרוץ (נטלי לנסמן)

כיצד השתנו חייך בעקבות השינוי?
היה שוני מקצה לקצה, מאושר הרבה יותר, זה ממלא אותי, רגוע הרבה יותר ומרגיש בכושר. מסקרן אותי ואני ממש מתעניין בכל מה שקשור בתורת האימון, שמירה על כושר ותזונה מתאימה. כמובן השינוי במראה מאוד מחמיא, פתאום יש לך שרירים.  בעקבות כך הלכתי גם לעשות הורדת שיער, שהעלתה לי את הביטחון בללכת לים או לבריכה.  הייתי שעיר מאוד וזה דבר שהשפיע על הביטחון העצמי שלי. חשוב גם לציין שמאז שאני רציני בכל נושא התזונה והספורט לא חליתי בשפעת, שזה כבר שלוש שנים כמעט.  לפני כן הייתי חולה בשפעת לפחות פעם בשנה.

איך נראית התזונה שלך בימים אלו?
בוקר: קפה + יוגורט 20 אחוז חלבון + זרעי צ'יה + פישתן + פרי (בדר”כ אוכמניות).
צהריים: מזמין ממסעדה אסייתית לפינוק אבל בדר”כ עוף או חזה עוף + אורז + סלק + טחינה מלאה ושתיה זירו או סודה.
ערב: מלא גבינות מכל הסוגים, לחם כוסמין, חביתה 2 ביצים או עין, חוזר על היוגורט מהבוקר, טחינה וסלק.
בכללי: אוכל מלא אגוזים כמו קשיו ואגוז ברזיל ולא נוגע בסוכר. מתפנק במסעדות טובות אחת לשבוע בערך.

איזה שינוי חווית במשקל ובביגוד?
כיום אני נשקל כל בוקר ומשקלי הנו 81 קילו, בשיא הייתי 105 קילו.  אני חטוב במידה שממש טוב לי איתה.  הייתי צריך להחליף את כל ארון הבגדים שלי כי ירדתי מ-XL ל-L ויש לי גם בגדים שהם M.

אחוז שומן של ספורטאי ברמות הגבוהות ביותר (ישי בורובוי)אחוז שומן של ספורטאי ברמות הגבוהות ביותר (ישי בורובוי)

האם קיבלת חיזוקים מהסביבה במהלך התהליך או בסיומו?
המון, כל הזמן וזה מחמיא מאוד. עד היום וכל מי שמכיר אותי אומר שאני ממש בן אדם אחר.  ואני גם מרגיש טיפה אחר, הרבה יותר רגוע ומאושר. 

איך השתנתה הפעילות הספורטיבית שלך בעקבות השינוי? מה אתה עושה היום שלא עשית פעם?
מתאמן עם תוכנית אישית בין 6-7 פעמים, עם שאיפה לרדת את ה-40 דקות ב10 ק״מ – כעת עומד על שיא רשמי של 40:21.  כיום מתאמן בעיקר לבד עם תוכנית ולא בקבוצה, גיליתי שזה פורמט שהרבה יותר מתאים לי מכל הבחינות.  הקבוצה היתה טובה לי לתקופה ואני כיום מגיע מדי פעם להגיד שלום, אבל ממשיך עם אותה מאמנת (יעל לביא) בתוכנית אישית גם לריצה וגם לכוח. 

איזה טיפ אתה יכול לתת לגולשים שקוראים את הכתבה?
הכל בראש, חשוב מאוד להיות מאוזנים. הכל עניין של החלטה והצבת סדרי חשיבות לדברים. חשוב מאוד שבן/בת הזוג יתמכו בכם יפרגנו, ומצד שני תתמכו ותפרגנו להם. היום כשיש עוד כמה שנים טובות לחיות, תחשבו איך אתם רוצים לחיות אותם בצורה מיטבית מבחינה בריאותית.  

הכותב שי לב שימש בעבר כעורך הראשי של אתר ONE ובימים אלו עורך את מדור בריאות וכושר באתר. מאמן כדורסל בהכשרתו, מדריך חדר כושר ומאמן TRX מוסמך.

רוצים לדעת ראשונים על כל כתבה במדור בריאות וכושר? היכנסו לתפריט באפליקציית ONE בסמארטפון, בחרו “התראות” וסמנו את בריאות וכושר. נתראה בכתבה הבאה!

RSS RSS   Facebook Twitter טוויטר   הדפס   הוסף תגובה 

... תגובות בטעינה ...
אסור לפספס
נגןמשחק חיובים באימון של ריאל מדריד
חיובים מול סרחיו ראמוס: מי חגג בסוף?
נגןבת הזוג של רונאלדו ממשיכה לקדם את מותג הטייצים
סרטון של ג'ורג'ינה מתאמנת שובר את הרשת
נגןהאמן שהפוך כוכבים גדולים לבובות מקרמיקה
תנסו בבית: כך מייצרים בובה של רונאלדו
נגןכוכבה של פאריס ממשיך לבצע את האתגרים כהלכה
ניימאר ממשיך לאתגר הבא... בטיקטוק