יום שני, 30.03.2020 שעה 23:11
ראשי|תוצאות LIVE|ONE VOD|הימורי ספורט|גליצ'ים|Winner|רדיו|זמן מגרש|בריאות וכושר|לה ליגה פנטזי

הילדים בבית? הם לא ישתגעו אם תפעילו אותם

גיא דגן, המפמ״ר והממונה על החינוך הגופני במשרד החינוך, על חשיבות הפעילות הגופנית ועל הכלים הדיגיטלים שהעמיד משרד החינוך. כל הקישורים בפנים (0 תגובות)

17/03/2020 17:50 מאת שי לב
דוגמא לאבא עם מוטיבציה (צ
דוגמא לאבא עם מוטיבציה (צ"מ יו-טיוב AndrewSchrock)

תקופת מגפת הקורונה איננה תקופה פשוטה לאף אחד מאיתנו. ההוראות החדשות מגבילות את התנועה שלנו, את היציאה מהבית, את המפגש עם החברים וכמובן את השגרה הספורטיבית שלנו.

בעוד אנחנו המבוגרים יודעים לרוב לאלתר פתרונות חלופיים לפעילות הספורטיבית שלנו, מי שצריכים לקבל מענה הם הילדים שלנו – שכידוע צריכים להיות פעילים מבחינה גופנית לפחות שעה ביום.

כדי להבין טוב יותר כיצד הדבר יבוצע בפועל, פנינו למר גיא דגן, המפמ״ר והממונה על החינוך הגופני במשרד החינוך (נבחר להיות חבר הנהלת הISF– התאחדות העולמית לספורט בתי הספר), על מנת שיסביר אלו צעדים ננקטים על ידי משרד החינוך ומה אתם כהורים לילדים, יכולים לתרום בנושא.

כיצד הגיב משרד החינוך למצב החדש?

"החל מהנקודה בה התחילו בידודי התלמידים וועד למצב העכשווי שהילדים נמצאים בבתיהם, אנו פועלים לכך שהתלמידים ימשיכו לשמור על הכושר הגופני שלהם ועל בריאותם. כשאני מדבר על בריאות אני מתייחס כמובן גם לבריאות הפיזית וגם לבריאות הנפשית, שכן מעבר לפן הפיזי הפעילות עוזרת להפחתת חרדות ולחיזוק הביטחון העצמי. בנוסף, אני מזכיר שמחקרים מראים קשר ישיר בין פעילות גופנית לשיפור ההישגים הלימודיים ולריכוז, כך שהפעילות הגופנית מקבלת משנה תוקף".

גיא דגן. מאמץ אדיר של משרד החינוך והמורים לחינוך גופני (יח"צ)גיא דגן. מאמץ אדיר של משרד החינוך והמורים לחינוך גופני (יח"צ)

אילו כלים זמינים לתלמידים בכל הקשור לפעילות גופנית?

"שלחנו לכלל המורים לחינוך גופני, ובאמצעותם לתלמידים, מצגת של פעילות גופנית לתלמידים בגיל יסודי, מצגת של פעילות גופנית בגילאים העל יסודיים וכן מצגת להוראות בטיחות לפעילות בבית (ראו קישורים בסוף הכתבה). במצגות יש הוראות והנחיות לגבי ביצוע פעילות גופנית וקישורים לפעילויות גופניות שונות. בין השאר מדובר בריקודי חיקוי דוגמת ג'אסט דאנס, אימוני כושר קצרים, אימוני קואורדינציה, אימונים לחיזוק שרירי הבטן דוגמת תרגילי הפלאנק ותרגילים לחיזוק שרירי הרגליים דוגמת הסקוואט. בנוסף קיימים בר קודים לסריקה בסמארטפון וקישורים לאפליקציות כושר. מעבר לכל אלו, נתנו תרגילי מתיחות בעזרת כיסא או מזרון, טיפים לתזונה נכונה וטבלת מעקב אישית. חשוב מאוד לאתגר את הילדים – כשהם מאותגרים הם רוצים לבצע פעילויות גופניות והם גם נהנים מהן".

כיצד המורים לחינוך גופני רתומים לנושא?

"המורים לחינוך גופני מקיימים שיעורי חינוך גופני לתלמידים מהבית במגוון פלטפורמות ואף נותנים לתלמידים מטלות לביצוע מתוך הקישורים ומהמצגות - הם עושים את זה על בסיס שבועי. מעבר לכך, יש מורים שמקליטים את עצמם בווידאו לטובת העברת שיעורים בצורה מקוונת. אני יכול לספר שבימים אלו אנו גם נערכים לצלם שיעורי חינוך גופני באולפנים - זה השלב הבא".

שמרו על הכושר של ילדיכם (karabulakastan)שמרו על הכושר של ילדיכם (karabulakastan)

מדוע פעלתם בצורה כה נחרצת דווקא בתחום הפעילות הגופנית?

"פעילות גופנית איננה מסתכמת בכושר ובבריאות פיזית. היא כאמור תורמת לשמירה על השפיות שכן אדם שמבצע פעילות גופנית שם לרגע בצד את החרדות והחששות, והוא יכול כמובן ליהנות. אין ספק שמדובר באתגר ענק מבחינתנו במשרד החינוך אך אנו משקיעים בכך את מלוא המאמצים – החשיבות של הפעילות הגופנית גדולה ממה ששורות אלו מסוגלות להכיל – אני חושב שזה ברור לגמרי מכל מה שנאמר עד כה".

מה לגבי ספורטאים בגילאי בתי ספר המשתייכים למסגרות מקצועיות?

"שאלה מצוינת. יש לכך פתרונות בכמה רבדים שונים: ראשית, חילקנו את המצגות לרמת יסודי ולרמת על תיכוניים - זה כבר יוצר הפרדת קושי. בנוסף, הספורטאים יכולים לבצע את אותם תרגילים כמו כולם רק בדרגת קושי גבוהה יותר ובפחות זמן. מיותר לציין כי אותם ספורטאים צעירים ממשיכים גם לשמור על קשר עם המורים לחינוך גופני ועם המאמנים שלהם, ויתרה מכך, יש לרובם מספיק ניסיון כדי ליצור לעצמם פעילויות המתאימות לרמתם".

האם אתם נותנים מענה לתלמידים הנבחנים בבגרות בחינוך גופני?

"כמובן, זהו האתגר השני שלנו. גם כאן אנחנו עובדים בדרך של שליחת מצגות המכילות את כל החומר עליו הם נבחנים בבגרות דוגמת פיזיולוגיה, אנטומיה, מכניקה, תורת האימון וכיו"ב".

גם לבגרות בחנ"ג יכינו אתכם, אל תדאגו (Alexas_Fotos)גם לבגרות בחנ"ג יכינו אתכם, אל תדאגו (Alexas_Fotos)

עולה מדבריך כי המאמצים שלכם לא ישפיעו רק על התלמידים...

"זה נכון. כשההורים מפעילים את התלמידים בעזרת החומרים שאנחנו מעבירים הם לא יכולים להישאר אדישים – כנראה שהפעילות הספורטיבית תהפוך להיות גם מנת חלקם. בהקשר זה, אין ספק כי אנו משפיעים על המשפחה בפרט ועל כלל האוכלוסיה באופן כללי. אוכל רק לקוות שזו תהיה עוד דוגמא ל"לימון שעשו ממנו לימונדה". המשיכו לעשות ספורט בכל הכוח".

 

נסכם מה שחשוב לזכור:

  • חשוב לעסוק בפעילות גופנית במשך שעה לפחות בכל יום
  • בכל יום יש לבצע אימון אירובי, ו-3 פעמים בשבוע אימון חיזוקים
  • הצטיידו בביגוד ספורט והיצמדו להוראות הבטיחות הביתיים
  • בצעו חימום לפני הפעילות ומתיחות לאחריה והתאימו אותה לרמתכם
  • בחרו בפעילויות מאותגרות כדי שתוכלו ליהנות מהן ולהתמיד בהן
  • נהלו מעקב אחרי הפעילות שלכם, זה יעזור לכם להתמיד

לצפייה במצגת פעילות הגופנית לגילאי יסודי לחצו כאן

לצפייה במצגת פעילות הגופנית לגילאי העל-יסודי לחצו כאן

לצפייה בהוראות הבטיחות לחצו כאן

קישור לפורטל עובדי הוראה - מרחב פדגוגי - פעילות גופנית למצב רוח טוב

RSS RSS   Facebook Twitter טוויטר   הדפס   הוסף תגובה 

... תגובות בטעינה ...
אסור לפספס
נגןסיסיטו צפוי להענש בחומרה אחרי שהפר את חוקי הסגר
נסע 26 שעות על הכביש וברח מסלטה ויגו
נגןערן והמשפחה עושים את הדרל בחזרה לסין
המשך המסע הקשה של משפחת זהבי בחזרה לסין
נגןקבוצת רומא עם מחווה מרגשת לאוהדים המבוגרים שלהם
אוהדי רומא המבוגרים זוכים למחווה מרגשת
נגןפוגבה ניסה ביחד עם האישה את אתגר הנייר
קורבן ראשון של אתגר הנייר: הבן של פוגבה