יום רביעי, 26.02.2020 שעה 00:22
ראשי|תוצאות LIVE|ONE VOD|הימורי ספורט|גליצ'ים|Winner|רדיו|זמן מגרש|בריאות וכושר|לה ליגה פנטזי

פיג'ו 508 החדשה: משב רוח מרענן בקטגורייה

הפיג'ו 508 החדשה מביאה משב רוח מרענן לקטגוריית 'מכוניות המנהלים': היא אלגנטית, נעימה לנסיעה, ותא הנוסעים שלה הייחודי שלה הוא בהחלט יוצא דופן (1 תגובות)

19/01/2020 15:04 מאת אביעד פרץ
פיג'ו 508 החדשה (יח
פיג'ו 508 החדשה (יח"צ)

בישראל של לפני כמה שנים, 'מכונית מנהלים' הייתה סמל סטטוס. לאט לאט, הפכה הקטגוריה הזו לפחות ופחות ונחשקת – אבל הפיג'ו 508 החדשה בהחלט מביאה אליה משב רוח מרענן. 

לכו לאולם התצוגה ושבו ב-508 החדשה: הייחודיות מדברת כאן. המושבים נוחים, ותנוחת הנהיגה מצוינת. לוח השעונים הוא בעצם מסך עם תצוגה חדה וגרפיקה מרהיבה. ההגה קטן ומגניב – אם הוא נראה לכם מוזר, שימו לב שאתם אמורים לראות את לוח השעונים מעליו, ולא דרכו כמו ברוב המכוניות.

ידית ההילוכים היפהפייה היא חלק מסביבת הנהג הייחודית. אהבתי גם את מסך המולטימדיה המרכזי עם כפתורי הפסנתר, שגם התגלה כדי נוח לתפעול – המחיר העיקרי שגובה העיצוב כאן הוא הצורך ללחוץ לחיצה אחת נוספת כדי להגיע למערכת הרלוונטית, מיזוג אוויר או מוזיקה, לדוגמא. יש אנשים שזה בסדר מבחינתם לשלם 200 אלף שקל על מכונית ועדיין להיות 'כמו כולם'. ה-508 מיועדת לשאר.

עיצוב חיצוני ייחודי

אותה הייחודיות נמצאת גם בעיצוב החיצוני. ה-508 היא מכונית 'קופה 4 דלתות' – שזה אומר למעשה שהגג שלה משתפל אחורה בחדות. אבל חוץ מהצללית, אהבתי גם את הפנסים הקדמיים האחוריים ואת היציבה הספורטיבית: ה-508 נראית רחבה, ארוכה ונמוכה. והיא באמת כזו. כמי שאוהב מכוניות, אני נהנה לתת במכוניות שלי מבט אחרון ולהגניב חיוך קטן, שניה אחרי שנעלתי אותן ולפני שאני עולה הביתה. זה חלק מהכיף של להיות בעלים של רכב ייחודי, ונראה לי שה-508 תגרום לכם לעשות את זה כמוני אם תקנו אותה.

פיג'ו 508 החדשה. עיצוב חיצוני ייחודי (יח"צ)פיג'ו 508 החדשה. עיצוב חיצוני ייחודי (יח"צ)

ה-508 לא רק יפה. קיבלתי אותה בסוף השבוע שהיה גשום מאוד, ומי שמכיר אותי יודע שאחד מתחביביי הוא ללכת לראות שיטפונות. מדובר בעצם בתחביב שמשלב כמה אהבות אחרות שלי: נהיגה, גשם וטבע. כך יצא שבמהלך המבחן נסעתי פעמיים לים המלח – ואפילו הספקתי לצאת באחד הערבים להופעה עם האישה, מרחק נסיעה של 60 ק"מ כל כיוון, בגשם שוטף ואחרי שכל היום הייתי על ההגה. ה-508 שיתפה פעולה היטב במשימה הזו: יש מכוניות שהיו גורמות לי להירדם בהופעה.

נעימה לנסיעה

נוחות הנסיעה טובה מאוד, גם ברמת המושבים וגם ברמת שיכוך השיבושים. לא מדובר בשטיח מעופף בסגנון הסיטרואן C5 איירקרוס עליה כתבתי כאן לא מזמן, ושילוב של כביש משובש ומקורצף יעבור לגב הנוסעים – אבל ברוב המוחלט של המצבים היא נעימה לנסיעה ומבודדת היטב את השיבושים. גם רעשי הכביש והרוח מבודדים היטב, ויחד עם תא הנוסעים היפהפה מתקבלת אווירה כיפית. בלילה תא הנוסעים מואר בתאורת אווירה עדינה.

פיג'ו 508 החדשה. אווירה כיפית בתא הנוסעים (יח"צ)פיג'ו 508 החדשה. אווירה כיפית בתא הנוסעים (יח"צ)

לנוחות הנסיעה תורמת גם בקרת השיוט המשוכללת, שיודעת גם להתאים את מהירות הרכב לזו של הרכב מלפנים, וגם לשמור על מיקום הרכב בתוך הנתיב. היא עוזרת בפקקים אבל לא רק: בהתחלה התזוזות העצמוניות של ההגה נראות מוזרות, אבל אחרי שתרפו מעט את שרירי הידיים תתרגלו די מהר לרעיון. עוד בגזרת האוטומציה מערכת שמחליפה בין האור הנמוך לגבוה באופן אוטומטי.

ומה ההבדל בין הגרסאות?

בדר"כ אני מקבל למבחן את הגרסאות היקרות יותר, ואילו הפעם קיבלתי את גרסת הכניסה. ולא שחסר כאן משהו: אבזור הבטיחות, גם האקטיבית (כלומר אבזור שתפקידו למנוע תאונה) וגם הפאסיבית (כלומר אבזור שתפקידו להגן על הנוסעים אחרי שקרתה תאונה, חס וחלילה), עשיר.

מערכת הסטראו הלא ממותגת – בגרסה היקרה יותר היא מתוצרת FOCAL - הציגה איכות שמע מפתיעה לטובה. הדבר היחידי בערך שהפריע לי הוא העובדה שיש כאן פנסי הלוגן 'רגילים'. הגרסה היקרה יותר פותרת את הסוגיה עם פנסי LED מלאים (כולל אור גבוה), ואפילו מציעה מסאז' ומערכת חניה אוטומטית.

פיג'ו 508 החדשה (יח"צ)פיג'ו 508 החדשה (יח"צ)

חוץ מהבדלים באבזור, ההבדל בין הגרסאות הוא בהספק המנוע: לגרסה הבכירה 225 כ"ס, לגרסת הכניסה 'שלנו' 180 כ"ס. דווקא הביצועים אכזבו אותי מעט: בניגוד לעיצוב הספורטיבי, התאוצות שמספק המנוע לא יפילו אתכם מהכיסא וגם לא ידביקו אתכם אליו. כן, היא יודעת לשייט מהר וגם לעקוף בכביש הררי, אבל ריגוש אין כאן.

האחיזה בעיקולים גבוהה, זוויות הגלגול קטנות, אבל ההתנהגות בכביש המפותל לא לגמרי ספורטיבית כמו המראה. תכלס, זה משהו שלא יעניין להערכתי את רוב הרוכשים של הרכב, וגם הם מצדם לא יידעו לנצל. 

פיג'ו 508 החדשה (יח"צ)פיג'ו 508 החדשה (יח"צ)

אם מסתכלים על מדד הייחודיות לשקל, ה-508 ממוקמת די גבוה. ב-200 אלף שקלים היא מציעה לא רק עיצוב פנים וחוץ יפה וייחודיות, אלא גם נוחות נסיעה גבוהה. כבונוס, היא גם די חסכונית: ליטר ל-12 ק"מ הוא נתון יפה בהתחשב בגודל ובכך שאופי הנסיעה לא היה חסכוני במתכוון וכלל גם כמה עליות.

רוצים לדעת ראשונים על כל כתבה באזור המוטורי? היכנסו לתפריט באפליקציית ONE בסמארטפון, בחרו “התראות” וסמנו את האזור המוטורי. נתראה בכתבה הבאה!

RSS RSS   Facebook Twitter טוויטר   הדפס   הוסף תגובה 

... תגובות בטעינה ...
אסור לפספס
נגןהשחקן השמתשמ בכדור נוסף ועצר התקפה מתפרצת
רמאי: השתמש בכדור נוסף בכדי לעצור התקפה
נגןמגנה של פורטו עם שער מטורף
ובתואר "טיל השנה" של אירופה הזוכה הוא...
נגןאוהדי הכוכב האדום בלגרד המציאו שיטה חדשה
שמו לאוהדי היריבה רמקול מתחת ליציע
נגןפרסומת חדשה למותג המשקאות מציגה שלל כוכבים
כמה כוכבי כדורגל תזהו בפרסומת של מסי?