יום חמישי, 06.08.2020 שעה 01:11
ראשי|תוצאות LIVE|ONE VOD|הימורי ספורט|גליצ'ים|Winner|רדיו|זמן מגרש|בריאות וכושר|לה ליגה פנטזי

נטו נוחות: נסיעת מבחן עם סיטרואן C5 איירקרוס

סיטרואן C5 איירקרוס מציעה נוחות נסיעה כמו של מכוניות יוקרה שמצוידות במתלי אוויר מתוחכמים, ועולות לפחות פי ארבעה ממנה. ואיך היא חוץ מזה?

2 תגובות אביעד פרץ | 05/01/2020 09:45
אמרתם נוחות? אמרתם סיטרואן C5 איירקרוס (יח
אמרתם נוחות? אמרתם סיטרואן C5 איירקרוס (יח"צ)

בניגוד לדעה הרווחת שעל איכות צריך לשלם הרבה, בחיים יש המון מציאות. השקיעה, הים וריחות הפריחה באביב מגיעים לגמרי בחינם. יש לנו בארץ כבישים ונופים מדהימים לא פחות מחו"ל. צפייה בסדרת הטלוויזיה האהובה בסוף יום מפרך עולה גרושים, ויש כמה דוכני 'אוכל רחוב' שהפיתה שהם מוכרים טעימה לי לא פחות מארוחה במסעדת שף.

מסתבר שגם בתחום הרכב, שם סכומי העסקאות גבוהים יחסית, יש לא מעט מציאות – אם רק לא הולכים עם העדר.

דוגמא קלאסית היא מחירי מכוניות ה"מנהלים" – שנמכרות בזול יותר מאשר המכוניות ה"משפחתיות" בקטגוריה מתחת, ובמקרים מסוימים מחירן כה נמוך ומקביל למכונית קטנה מאותו השנתון.

אין כאן קאץ'; הסיבות לדוגמא הספציפית הזו הן אופנת הג'יפונים והעובדה שאת רוב הישראלים מעניינת יותר צריכת הדלק מאשר נוחות הנסיעה.

ואיך קשורה לזה הסיטרואן C5 איירקרוס?

ובכן, מי שיעז ללכת לא עם העדר ולקנות סיטרואן במקום קרוסאובר יפני או קוריאני, יקבל נוחות נסיעה מדהימה – כזו שמקבלים ברכבי יוקרה. מושבים מפנקים (גם אם אינם מרופדי עור כמו בגרסה המאובזרת יותר. אני אישית לא חובב גדול של ריפודי עור גם ככה...), בידוד רעשים טוב (וכנראה יותר טוב בדגם המאובזר יותר, שכולל שמשות בזיגוג כפול) וגולת הכותרת: מערכת מתלים מתוחכמת שמגהצת שיבושים בצורה מדהימה.

סיטרואן C5 איירקרוס. נוחות של רכב יוקרה (יח"צ)סיטרואן C5 איירקרוס. נוחות של רכב יוקרה (יח"צ)

זה עובד מצוין ולא אלאה אתכם בתיאור הטכני של בולמי הזעזועים – לרובינו יש מספיק חפירות בחיים... מי מהבוס, מי מהאישה, מי מהילדים ומי מאיזו קבוצת WhatsApp מעצבנת שלא מנומס לצאת ממנה דקה אחרי שצירפו אתכם. חיבורי אספלט באיכות משתנה, כביש מקורצף או משובש – הכל עובר בכיף. גם כשמדובר בבור מרושע היא 'מוציאה ממנו את העוקץ' ובמקום לקבל חבטה לגב, תרגישו אותו באופן מעודן יותר. לקחנו אותה לחופשת חנוכה באילת וחזרתי רענן ומופתע, ואיכות השמע הטובה של מערכת הסטריאו תרמה גם היא את חלקה לנסיעה הכייפית. גילוי נאות: הרכב המשפחתי שלנו הוא סיטרואן C5.

האם יש קאץ'?

לא יודע. מצד אחד, בואו נדבר על הפיל בחדר: אם להסתמך על העבר, חלק מדגמי סיטרואן סובלים מירידת ערך מואצת יותר. מצד שני, וזה רלוונטי למי שיקנה את גרסת הדיזל, בישראל מכוניות המצוידות במנועי דיזל שומרות על ערכן יותר טוב וזוכות לביקושים ערים בשוק המשומשות. מעבר לכך, אם זה יעזור לכם פסיכולוגית, תיבת ההילוכים (המצוינת!) היא מתוצרת Aisin היפנית. 

אנחנו קיבלנו למבחן דווקא את מנוע הבנזין עם טורבו ו-180 כ"ס. הביצועים טובים, העליות מצומת הערבה עברו בזריזות, עקיפות מתבצעות במהירות ובבטיחות. בנסיעה שרובה בינעירונית ורובה רגועה (לנסוע מהר בכביש הערבה זה גם מסוכן וגם לא בריא לרישיון הנהיגה) המנוע הזה צרך ליטר ל-12 ק"מ, נתון סביר ולא יותר מזה.

סיטרואן C5 איירקרוס. 12 ק"מ לליטר. סביר (יח"צ)סיטרואן C5 איירקרוס. 12 ק"מ לליטר. סביר (יח"צ)

אני הייתי ממליץ לכם לקחת לנסיעת מבחן גם את מנוע הדיזל. למרות ההספק הנחות, למנועי דיזל יש שפן בכובע שגורם להם להרגיש חזקים יותר מהנתונים על הנייר: קוראים לו מומנט. בעוד נתון כוחות-הסוס עונה על השאלה "כמה כוח", נתון המומנט עונה על השאלה "מתי וכמה הכוח זמין". חוץ מזה, דיזל יהיה חסכוני יותר וכנראה ישמור על הערך שלו יותר טוב – והוא אפילו זול יותר לרכישה: 149 אלף שקלים תעלה גרסת הדיזל ברמת הגימור הבסיסית, לעומת 160 אלף לבנזין באותה רמת הגימור.

רמת הגימור הבסיסית “סבבה לגמרי”, ויש בה את רוב הדברים שצריך: מערכת לבלימה אוטונומית למניעת תאונה, תיקון סטייה מנתיב, חיישני גשם ואורות, דיבורית בלוטות' ועוד. מה שחסר לי ברמה הזו הוא פנסי LED שקיימים ברמה הגבוהה יותר, ומי שהתרגל לפנסי Xenon או LED יודע שקשה לחזור אחורה להלוגן.

ורגע לפני סיום

יש אפשרות להוסיף למערכת המולטימדיה תשתית שמאפשרת הרצת אפליקציות כמו WAZE או רדיו אינטרנטי; היא עובדת טוב, אבל הסנכרון של הסאונד עם מערכת הרמקולים המקורית של הרכב דורש שיפור. לדוגמא, בעת הפעלת WAZE תוך כדי ניגון מוזיקה מתקן USB (דיסק-און-קי) הוראות הניווט נשמעות דרך רמקול חיצוני ולא דרך הרמקולים של הרכב.

בשורה התחתונה, אם נסיבות החיים הובילו אתכם לקנות "ג'יפון" במקום מכונית דו-מושבית פתוחה, קחו את הסיטרואן הזו לסיבוב. כפרפראזה על מה שכתב חנוך לוין לחווה אלברשטיין, בסיטרואן הייאוש נעשה יותר נוח.

RSS RSS   Facebook Twitter טוויטר   הדפס   הוסף תגובה 

... תגובות בטעינה ...
אסור לפספס
נגןמשחק חיובים באימון של ריאל מדריד
חיובים מול סרחיו ראמוס: מי חגג בסוף?
נגןבת הזוג של רונאלדו ממשיכה לקדם את מותג הטייצים
סרטון של ג'ורג'ינה מתאמנת שובר את הרשת
נגןהאמן שהפוך כוכבים גדולים לבובות מקרמיקה
תנסו בבית: כך מייצרים בובה של רונאלדו
נגןכוכבה של פאריס ממשיך לבצע את האתגרים כהלכה
ניימאר ממשיך לאתגר הבא... בטיקטוק