יום שישי, 29.03.2024 שעה 11:01
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6220-5526מכבי ת"א1
5518-5526מכבי חיפה2
4919-4526הפועל ב"ש3
4732-3826הפועל חיפה4
3426-2726מכבי בני ריינה5
3331-2626בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3133-2826הפועל ירושלים1
3048-3126מכבי פ"ת2
2841-2926מכבי נתניה3
2838-2126הפועל חדרה4
2637-2926הפועל ת"א5
2534-3426בית"ר ירושלים6
2242-2026מ.ס אשדוד7
1939-2026הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל ב"ש
  • שבת, 30/03, 16:00
  • הפועל חיפה
  • הפועל חדרה
  • שבת, 30/03, 17:00
  • הפועל פ"ת
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 30/03, 19:30
  • מ.ס אשדוד
  • מכבי ת"א
  • שבת, 30/03, 20:00
  • בני סכנין
  • מכבי נתניה
  • ראשון, 31/03, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מכבי חיפה
  • ראשון, 31/03, 20:30
  • מכבי בני ריינה
  • הפועל ירושלים
  • שני, 01/04, 20:00
  • הפועל ת"א

בלבול בלי בילבול: מכבי פ"ת מסתערת על הצמרת

פרוייקט פתיחת העונה: עם "ד"ר שקשוקה" בחדר ההלבשה, מחלקת נוער שהיא גאוות העיר ואצטדיון מהניילונים, במלאבס חולמים שוב על כרטיס לאירופה

|
שטראובר, בלבול ובן חיים. יבצעו את השדרוג הנדרש?
שטראובר, בלבול ובן חיים. יבצעו את השדרוג הנדרש?

אי העפלה לפלייאוף העליון והאכזבה הגדולה שבאה בעקבותיה הובילו את ראשי מכבי פתח תקווה לבצע מהפכה של ממש לקראת עונת 2011/12. המהפכה כללה את רענון סגל השחקנים ועמדת המאמן. בסיום העונה שעברה החליט פרדי דוד לסיים את דרכו במועדון, מה שחייב את המלאבסים לתור אחר מאמן חדש ולברור היטב את המועמדים בשוק.

לאחר בדיקה מקיפה החליטו הלוזונים בסופו של דבר לשים את המפתחות בידיו של מרקו בלבול, שבילה את השנה האחרונה באנגליה לצידו של אברהם גרנט כחלק מהצוות המקצועי של ווסטהאם ועד כה עושה רושם כי נלקחה החלטה נבונה.

שחקני הקבוצה מעריכים את עבודתו של בלבול ואחד מהם אמר: "רואים שמרקו מאמן מצויין ושיש לו ידע עצום. הוא מעיר לנו באימונים על דברים קטנים, שהם בעצם הדברים החשובים. הוא פרפקציוניסט ברמה גבוהה ויודע איך לדבר עם שחקנים, שזה לא פחות חשוב מכל דבר אחר".

לא פחות מעשרה שחקנים עזבו את פתח תקווה במהלך הקיץ האחרון כאשר בראש הרשימה ניצב כמובן החלוץ עומר דמארי שגדל במועדון ועבר להפועל תל אביב תמורת סכומי כסף גבוהים מאוד.

עומר דמארי חוגג (עמית מצפה)
עומר דמארי. עזב להפועל תל אביב (עמית מצפה)
 

גם השוער הקרואטי איבן מאנצ'ה, שהתברר כפלופ גדול, עזב את המועדון ואיתו הקשר הסרבי נבויסה מרינקוביץ' והמגן אלירן דנין שהצפינו להפועל עכו, יוסי אופיר שעבר להפועל ניר רמת השרון וכן מיכאל זנדברג שקיבל הודעה על שחרורו אך טרם מצא קבוצה חדשה.

הבלם מאורוגוואי ג'ו ביזארה, שלא הגיע להבנות והביע את רצונו לשוב למולדתו, הותיר חלל גדול בהגנת פתח תקווה. מי שייחסר למלאבסים יותר מכל הוא לא אחר מהבלם הוותיק, מוראד מגמאדוב, שהודיע על פרישה ממשחק פעיל בתום העונה שעברה ונשאר במערכת כעוזרו של בלבול יחד עם ייטב לוזון, בנו של יו"ר ההתאחדות לכדורגל אבי לוזון.

בלבול (משה חרמון)
בלבול. הגיע אחרי שנה בווסטהאם (משה חרמון)
 

ומה בגזרת שחקני הרכש? במועדון ממלאבס צירפו במהלך הקיץ לא פחות משבעה שחקנים ועד כה עושה רושם כי כל שחקן השתלב בפאזל שמרכיב מרקו בלבול. הרכש הבולט הוא כמובן השוער הוותיק, לירן שטראובר, שהגיע ממכבי תל אביב ובקבוצה מקווים ומאמינים כי עשו עסקה משתלמת.

לאחר שחיזקו את עמדת השוער צירפו בפ"ת גם את טל מעבי היציב ממכבי נתניה, ציון צמח הכשרוני ממכבי תל אביב, ויקטור מרעי מהפועל תל אביב, מריו צ'ארביץ' הקרואטי בעל הרזומה העשיר, ג'סטיס וומפור הקמרוני שנראה כמו בעל בית אמיתי במרכז המגרש ונסטיה צ'ה הסלובני שהגיע מבני סכנין. יש לציין כי המלאבסים טרם סיימו את הרכבת הסגל לעונה הקרובה וכי הצוות המקצועי עדין מקווה להחתים בלם זר נוסף שישחק לצידו של ניצן דמארי.

ג´סטיס וומפור (משה חרמון)
ג´סטיס וומפור. הגניבה של הקיץ? (משה חרמון)
 

מי שימשיכו לתת את הטון ויהוו את שלד הקבוצה הם הקפטן עומר גולן, שרוצה עונת נטולת פציעות וטל בן חיים המוכשר שבקבוצה מאמינים כי יוכל לעשות עוד קפיצת מדרגה משמעותית שתבסס את מעמדו כאחד מהחלוצים הטובים בליגה. גם המגן אורי אוזן הוא אי של יציבות מבחינת המלאבסים.

בעוד שבשורותיה של היריבה העירונית התקשו לגייס את התקציב הדרוש, במכבי פ"ת העניינים התנהלו כרגיל והלוזונים העמידו תקציב מכובד של כ-16 מיליון שקלים, ארבע וחצי מיליון שקלים יותר מתקציב המינימום.

אוהדי הפועל פ&qout;ת מפגינים נגד ההנהלה (יניב גונן)
אוהדי הפועל פ"ת. הצרות לא מעניינות את הצד השני של הכביש (יניב גונן)
 

גאוות המלאבסים - מחלקת הנוער
עומר גולן, טל בן חיים, גל אלברמן, עומר דמארי וניצן דמארי. מי יהיה הכוכב הבא של ישראל שייצא ממחלקת הנוער המוצלחת של מכבי פתח תקווה? אם תפנו לעמוס לוזון ותשאלו אותו מהי גאוותו הגדולה, מיד תשמעו ממנו על שביעות רצונו מההתנהלות של האקדמיה והכישרון הגדול שצומח במחלקות השונות.

העונה עלו מקבוצת הנוער מספר שחקנים אשר ייעבו את הסגל של בלבול ואולי אף יזכו לדקות משחק פה ושם. השחקנים הבולטים הם הבלם/קשר דור אלברמן, אחיו של גל אלברמן ממכבי תל אביב, המגן דור מליחי ממשפחת לוזון המורחבת והחלוץ דרור דגו שעשוי להיות חלוץ העתיד של הקבוצה.

דור אלברמן בעוד גליץ´ (יוסי ציפקיס)
דור אלברמן (מימין). האח של (יוסי ציפקיס)
 

יש לציין כי בעונה שעברה קבוצת נערים א' של המועדון זכתה באליפות והעונה שנתון השחקנים עלה לקבוצת הנוער כך שציפיות גדולות יש שם ובונים בעיקר על הקשר גידי קניוק שמשתייך לסגל נבחרת הנוער ומסומן כדבר הגדול הבא של הלוזונים.

מי שעשוי להיות תגלית העונה של המלאבסים הוא הקשר האחורי, מרואן קבהא, שבמשחקי האימון קיבל מבלבול קרדיט רב לאחר שבעונה החולפת התייבש על הספסל של פרדי דוד. שחקנים בקבוצה מציינים כי אם קבהא, שחקן הנבחרת האולימפית של גיא לוזון, יקבל את הצ'אנס לצידו של ג'סטיס וומפור, הקבוצה תרוויח שחקן מצויין לשנים הבאות.

האורווה היא רק זכרון ישן, קבלו את אצטדיון המושבה
לא מעט בכי ודמעות נשפכו בפתח תקווה עם ההחלטה להחריב את אצטדיון האורווה. היום, כמעט שנתיים אחרי, ובמלאבס כבר שכחו מהכל והתחילו לשנן את השם החדש, אצטדיון המושבה, שייחנך ככל הנראה ב-17.9 עם משחק דרבי מקומי והרבה שמפניות.

אצטדיון פ&qout;ת (ONE)
אצטדיון המושבה. 12,000 מקומות ותא כבוד מפואר
 

האצטדיון החדש מכיל כ-12,000 מושבים וביניהם גם תא כבוד מפואר ותאי צפייה וכל זאת בטקסטורה שמזכירה במעט את אצטדיון טדי מעיר הבירה ומתכבד גם בכיסאות סטייל האליאנס ארנה של באיירן מינכן. "אין כמו לשחק באצטדיון עם סטנדרטים אירופאים וזה דבר מבורך שלקבוצת כדורגל יש איצטדיון כזה", אמר בלבול.

"אני מחכה כבר לרגע שנעלה על הדשא באצטדיון החדש בפתח תקווה. כל יום אני עובר עם האוטו לידו ופשוט לא מאמין באיזה מגרש מדהים אנחנו נשחק העונה. כל שנותר לנו זה לתת הצגות לקהל", הוסיף אחד השחקנים.

 
 הרצון לזכות בתארים נמצא בתוך הנשמה והגוף. אחת המטרות היא להצעיד את מכבי פתח תקווה לפחות צעד אחד יותר ממה שהיא הגיעה בעונה שעברה ולהיות בחלק העליון 
 
 
 

מכל מלמדיי השכלתי
בכל פתיחת עונה נעים לשמוע מה חושבים סמלי העבר של כל מועדון על העונה הצפויה לו. הקשר גיא יצחק, שזכור בעיקר מאותו חצי גמר גביע המדינה נגד מכבי חיפה בו חזרו המלאבסים מפיגור 2:0 לניצחון 2:3, מספר איזו קבוצה תהיה לדעתו בעונה הקרובה: "אם להגיד את האמת, אני לא ממש מכיר את שחקני הרכש וגם לא ממש בעניינים כמו פעם, אבל עושה רושם שהקבוצה קצת נחלשה. כששחקנים טובים עוזבים, זה נותן במה לשחקנים צעירים".

על חברו לקבוצה דאז, מוראד מגמאדוב, אמר יצחק: "בלי לראות את מוראד, לפי דעתי הוא יכול להמשיך לשחק עוד כמה שנים טובות, אבל גם כעוזר מאמן הוא יתרום רבות למכבי פתח תקווה ולשחקנים הצעירים שצריכים לראות בו מודל לחיקוי".

חלוץ הקבוצה בעבר, קובי רפואה, ומאמן קבוצת נערים ג' במועדון כיום, חושב אחרת מיצחק: "הקבוצה התחזקה יחסית לעונה שעברה. הביאו שחקנים דומיננטיים וטובים כמו לירן שטראובר והזרים ולמרות העזיבה של עומר דמארי להפועל תל אביב, אני חושב שמכבי פתח תקווה תרוץ חזק בחלק העליון של הטבלה. ויקטור מרעי חלוץ טוב ואני מאמין שיוכל להיכנס לנעליים הגדולות של דמארי למרות שזה לא יהיה פשוט".

עמוס לוסון וקובי רפואה (אלעד ירקון)
קובי רפואה (משמאל). "הקבוצה התחזקה" (אלעד ירקון)
 

"לפעמים קורה שמתפספסים דברים כמו בעונה שעברה בה היינו צריכים להיות בפלייאוף העליון אבל לא הגענו ואין ספק שזה היה כישלון. לעזיבה של מגמאדוב שפרש יש משמעות גדולה אבל במכבי פתח תקווה יודעים שצריך להביא בלם והם לא יושבים בחיבוק ידיים, היא לא תתפשר על פחות מבלם טוב מאוד".

ומה אומרים המאמן והשחקנים?
בלבול התייחס למטרות: "המטרות שלי הן לשחק כדורגל יפה וחיובי ולשלב בו הישגיות כי הניצחון הוא מעל כל דבר אחר. הקבוצה עברה שינוי די ניכר בסגל השחקנים וקשה לדבר על מקום ספציפי, אבל מכבי פתח תקווה זה מועדון של ווינרים שתמיד שואף הכי רחוק שאפשר".

"רק אחרי שנגבש את הסגל באופן סופי נוכל לדבר על הישגים אבל יש לנו בסיס טוב וכדי שהוא יהפוך גם לקבוצה טובה וחזקה אנחנו צריכים לצרף עוד שני שחקנים. מעבר לכך אני מצפה מכל השחקנים שיעשו קפיצת מדרגה באופן אישי ושיבינו שדרך משחק קבוצתי אפשר להגיע להישגים".

מרקו בלבול (שי לוי)
מרקו בלבול. "אני מצפה מכל השחקנים שיעשו קפיצת מדרגה" (שי לוי)
 

על חזרתו לכדורגל הישראלי אמר: "מכל מקום אפשר ללמוד, קל וחומר בקבוצה כמו ווסטהאם מהפרמייר-ליג. ההתנהלות מסביב למגרש, בתוך האימונים, ההיבטים הפיזיים, הטקטיקה ובגלל זה הגדרתי את השנה הזו כשנה הכי טובה שלי בכדורגל. גם כשחקן וגם כמאמן תמיד יש לי התרגשות גדולה לפני שריקת הפתיחה וברגע שהריגוש הזה ייעלם, אז אולי יהיה עדיף לחפש מקצוע אחר".

ניצן דמארי סיפר על המטרות: "אני מקווה שנתברג העונה בחלק העליון ונעשה מה שלא הצלחנו בעונה שעברה, אבל לדבר על מקום ספציפי יהיה לי קשה כי כמו שאומרים, הנבואה ניתנה לשוטים. מכבי פתח תקווה תהיה העונה קבוצה שקשה לשחק נגדה ואנחנו עובדים קשה בשביל זה".

ניצן דמארי (אלעד ירקון)
ניצן דמארי. "מקווה שנתברג בחלק העליון" (אלעד ירקון)
 

דמארי התייחס לעזיבתו של אחיו ועל ההתרגשות לקראת המשחק מולו: "עומר היה חלק מאוד משמעותי בקבוצה וראו את זה בכל אספקט ולא רק במספרים ובסטטיסטיקה. יחד עם זאת, הגיעו שחקנים טובים כמו לירן שטראובר שיעניק לנו הרבה מבחינת ניסיון וגם יתר השחקנים החדשים, כל זאת על מנת שנצעד קדימה ולא נרגיש את החיסרון של עומר".

"ברור שמבחינה אישית זה יהיה לי קשה בלעדיו כי זה הכי כיף בעולם שאח שלך משחק איתך באותה קבוצה וששנינו היינו שחקנים הרכב, אבל אין מה לעשות. אני שמח בשבילו על המעבר אבל נצטרך להסתדר בלעדיו".

"זו תהיה הפעם הראשונה שאני אשחק מולו וזה יהיה רגע מאוד מיוחד עבור שנינו. מעבר לנושא המקצועי אני מתכונן אל המשחק הזה הרבה מבחינה נפשית וחושב הרבה על המשחק הזה ומחכה כבר שהוא יגיע".

ניצן דמארי (משה חרמון)
ניצן דמארי. רוצה לשחק מול אחיו (משה חרמון)
 

שטראובר הוסיף: "קשה לנבא מה יהיה בסוף העונה, כי הכל פתוח מבחינתנו. חשוב לפתוח את העונה בצורה טובה ובמקביל גם להדביק את הפערים שנוצרו בעקבות החיזוק המאוחר שעדיין לא הסתיים וכך לגדול תוך כדי תנועה".

"הרצון לזכות בתארים נמצא בתוך הנשמה והגוף. אחת המטרות היא להצעיד את מכבי פתח תקווה לפחות צעד אחד יותר ממה שהיא הגיעה בעונה שעברה ולהיות בחלק העליון. כל דבר נוסף יהיה בונוס בין אם זה אירופה, גביע או אפילו אליפות".

"אני נהנה בקבוצה ומרגיש כמו בבית. התלכיד בקבוצה מצויין וגם האנשים מסביב דואגים שהכל יהיה ובשפע אז כל שנותר לנו זה להביא את ההנאה מבחוץ לתוך המגרש עצמו מה שבינתיים גם קורה", סיכם שטראובר.

שטראובר (משה חרמון)
שטראובר. "קשה לנבא מה יהיה בסוף העונה" (משה חרמון)
 

"ברגע שנתחזק בבלם ברמה גבוהה כמו שעושה רושם שהצלחנו עם וומפור וצ'ארביץ' אז השמיים הם הגבול מבחינתנו. הליגה לא חזקה כמו בעונה שעברה, הפועל תל אביב ומכבי חיפה נחלשו יחסית לעונה שעברה, מכבי תל אביב חזקה אבל לא אחת שאי אפשר לנצח אז אולי העונה נצליח לדגדג אותן ולהפתיע את כל הליגה כי אנחנו קבוצה חזקה מאוד עם מאמן מצויין כמו מרקו", הוסיף בנחרצות אחד משחקני הקבוצה.

ונסיים בקוריוז: אם תהיתם כיצד הצליחו שחקני הקבוצה לשרוד במחנה האימונים באוסטריה ללא האוכל של אמא, התשובה לכך נמצאת בידיו של מנכ"ל הקבוצה, איציק לוזון, שלקח על עצמו את תפקיד הטבח, נכנס למטבח המקומי ושלף שקשוקה שלא היתה מביישת אף מתמודד במאסטר שף. אז אם אתם רואים את איציק ברחוב, אתם יכולים לקרוא לו דוקטור שקשוקה, כי השחקנים כבר מזמן אימצו את השם.

עוד כתבות בסדרה:
מהפכת הצעירים בב"ש? האוהדים בינתיים ספקנים

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */