יום שישי, 19.04.2024 שעה 17:01
גביע המדינה נשים 23-24
0151-1682הפועל ירושלים
0155-1542אליצור רמלה
081-771הפועל ראשל"צ
080-681א.ס. רמה"ש
לוח משחקים
  • אליצור רמלה
  • 87 - 74
  • הפועל י-ם

הפסד דרמטי 67:66 לנבחרת ישראל מול נבחרת יוון

הכנה: הנבחרת של שיבק ("מרוצה") הובילה בשתי נקודות הפרש שבע שניות לסיום וכדור מהצד, אך פניני ביצע עבירה מיותרת והיוונים ניצחו עם סל ועבירה

|
כדיר נגד יוון, הערב (דוברות איגוד הכדורסל)
כדיר נגד יוון, הערב (דוברות איגוד הכדורסל)

לאחר הניצחון על פולין, לנבחרת ישראל היתה הזדמנות לנצח הערב (שבת) את נבחרת יוון בטורניר ההכנה בקפריסין, אך שמטה יתרון של שתי נקודות שבע שניות לסיום המשחק והפסידה 67:66.

אליפות אירופה תיפתח בעוד כחודש וישראל יכולה לקחת מספר נקודות לחיוב ולשלילה מהמשחק. ההתקפה הישראלית לא עבדה בשני הרבעים הראשונים ולאחר עשר דקות ישראל קלעה 11 נקודות בלבד.

ברבע השלישי היוונים לחצו על הדוושה ועלו ל-14 נקודות הפרש. גיא פניני לא הצליח לאפס את היד במשך רוב המשחק ובהיעדרו אפיק ניסים, יובל נעימי וליאור אליהו החזירו את ישראל לעניינים.

הדרמה הגיעה ב-20 השניות האחרונות. אלישי כדיר העלה את ישראל ל-64:66, היוונים החטיאו ולישראל היה כדור מהצד שבע שניות לסיום, אז ביצע גיא פניני עבירה מיותרת. יאן ויוקאס קלע סל ועבירה ויוון ניצחה 66:67.

שיבק: "החמצנו הזדמנות לנצח"
המאמן אריק שיבק אמר לאחר המשחק: "התמודדנו יפה עם הפיזיות של היוונים וההגנה תפקדה כפי שציפינו. חזרנו למשחק במחצית השניה וחבל שבסוף החמצנו הזדמנות לנצח. בסך הכל אני מרוצה מההופעות שלנו. אנחנו עובדים לפי התוכניות שהצבנו לעצמנו ומדובר בסך הכל במשחקי אימון".

שיבק מתדרך את שחקני הנבחרת (איגוד הכדורסל) (ONE)
שיבק. "החמצנו הזדמנות לנצח" (איגוד הכדורסל)
 

רבע ראשון - 11:12 לנבחרת יוון
ישראל פתחה בחמישייה עם גל מקל, יובל נעימי, גיא פניני, ליאור אליהו ויניב גרין. מקל חדר לסל לאחר דקה של משחק והשווה ל-2:2. יניב גרין ספג שלוש עבירות לאחר פחות משתי דקות של משחק והורד לספסל. מקל נתן אסיסט יפה לאליהו שקלע בזריקת וו אופיינית. אליהו קלע שתי נקודות נוספות וצימק ל-8:6.

גרין עולה לכדור (דוברות איגוד הכדורסל) (ONE)
גרין עולה לכדור הפתיחה (דוברות איגוד הכדורסל)
 

לאחר שבע דקות בהן קלעה הנבחרת שש נקודות בלבד, אריק שיבק הכניס את יוגב אוחיון, אפיק ניסים ואורי קוקיה. לאחר יותר מחמש דקות בלי סל, גיא פניני צלף שלשה שצימקה ל-12:9. אפיק ניסים צימק ל-12:11.

רבע שני - 26:31 לנבחרת יוון
יוגב אוחיון קלע שלשה והשווה ל-14:14 בתחילת הרבע השני. היוונים רצו ל-0:6 ולאחר ארבע דקות עלו ל-15:20. קוקיה לקח ריבאונד וצימק ל-20:17. אלישי כדיר צימק לארבע נקודות הפרש, 23:19 ליוון.

אנטוניס פוטסיס המשיך את השליטה של היוונים ועם שתי נקודות העלה את נבחרתו ל-19:27. אפיק ניסים עמד על קו העונשין וקלע שתי נקודות, 21:27 ליוון. פניני ניסה להחזיר את ישראל למשחק וביצע צעדים. התקפה לאחר פניני החטיא שלשה, אך ניסים הכניס מעבר לקשת וצימק ל-27:24. אליהו קלע עוד שתיים לאחר פיק אנד רול והיתרון של יוון ירד לנקודה.

רבע שלישי - 44:48 לנבחרת יוון
אפיק ניסים המשיך את היכולת הטובה מהמחצית הראשונה ועם שלשה הוריד ל-36:29. יוון עלתה ליתרון 12 לאחר שתי דקות במחצית השניה ואריק שיבק לקח פסק-זמן.

היד של גיא פניני המשיכה להיות לא מאופסת והוא החטיא זריקה נוחה משלוש. ריצת 0:10 של היוונים הביאה ל-29:43. יניב גרין לקח ריבאונד וקלע לאחר המתפרצת, 31:43 ליוון. ליאור אליהו קלע עם הקרש והוריד לעשר הפרש. פוטסיס קלע מחצי מרחק והעלה את יוון ל-33:47.

ליאור אליהו (שרון קביליו)
ליאור אליהו. הפסד מאכזב לנבחרת (שרון קביליו)
 

פניני סוף סוף התאפס והעלה את מאזנו לשש נקודות עם שלשה שצימקה ל-47:36. פניני המשיך את המומנטום שלו ובמתפרצת קלע ליי-אפ. אלישי כדיר הוריד לשבע הפרש, 47:40.

רבע רביעי - 67:66 לנבחרת יוון
יובל נעימי קלע מחצי מרחק וישראל צימקה לפיגור של שתי נקודות בלבד, 51:49. ישראל השלימה את המהפך ועלתה ליתרון 51:53 לאחר סל של קוקיה מאסיסט של נעימי.

נעימי המשיך את ההתאוששות שלו ושל הנבחרת ועם שלשה העלה את הכחולים-לבנים ל-53:56. גל מקל השווה עם סל ועבירה ל-58:58 והחטיא את זריקת הבונוס מהקו. 1:13 לסיום אליהו העלה את ישראל ליתרון 60:62. פוטסיס קבר שלשה 22 שניות לסיום והשווה ל-64:64. אליהו עמד על הקו 18 שניות לסיום והחטיא את שתי הזריקות, כדיר לקח ריבאונד וקלע את שתי הזריקות לאחר העבירה שנעשתה עליו.

היוונים החטיאו וביתרון 64:66 לישראל היה כדור מהצד, אך גיא פניני ביצע עבירה מיותרת והכדור עבר ליוונים. יאן ויוקאס הצליח לסחוט סל ועבירה, קלע את זריקת העונשין וישראל הפסידה. 

דו"ח יריבות: איטליה ניצחה, גרמניה הפסידה
נבחרת איטליה, שתפגוש את ישראל בשלב הבתים המוקדם של אליפות אירופה, גברה על נבחרת רוסיה של דייויד בלאט 67:71 בטורניר ניקוסיה, בו משתתפת גם נבחרת ישראל.

הנבחרת של סימונה פיאנג'יאני ,שחסרה את דנילו גלינארי, פיגרה ברוב שלבי המשחק אך הצליחה לשנות את המומנטום ברבע האחרון וניצלה את חסרונם של אנדריי קירילנקו, ויקטור חראייפה וסרגיי ביקוב כדי לנצח.

איטליה - ישראל (שי לוי)
ברניאני. 23 נקודות (שי לוי)
 

אנדריאה ברניאני הוביל את קלעי נבחרת איטליה עם 23 נקודות. סטפנו מנצ'ינלי הוסיף 20 נקודות למנצחת. טימופיי מוזגוב הוביל את הנבחרת של בלאט עם 15 נקודות ו-8 ריבאונדים. סרגיי מוניה וויטאלי פרידזון הוסיפו 12 נקודות כל אחד.

נבחרת גרמניה, עוד אחת מיריבותיה של ישראל בבית המוקדם של אליפות אירופה, הפסידה לנבחרת פינלנד 79:74 במשחק שנערך בעיר האגן שבגרמניה.  הפינים, שמתכוננים לטורניר ההזדמנות האחרונה, ניצלו היטב את חסרונם של דירק נוביצקי וכריס קיימן כדי להפתיע את הנבחרת הגרמנית בביתה.

הרכז פטרי קופונן הוביל את הנבחרת הפינית עם 19 נקודות ומיקו קוייבסטו הוסיף 16 נקודות למנצחים. טים אולברכט הצעיר הוביל את הקלעים של גרמניה עם 24 נקודות.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */