יום רביעי, 23.10.2019 שעה 13:20
ראשי|תוצאות LIVE|ONE VOD|הימורי ספורט|גליצ'ים|Winner|רדיו|זמן מגרש|בריאות וכושר|לה ליגה פנטזי

האם ספורטאים צורכים כורכום בצורה יעילה?

התהילה הגדולה לה זכה הכורכום קצת התנפצה לאחרונה עם התפרסמותם של נתונים מדעיים חדשים. הבשורה הטובה: אפשר וכדאי לצרוך אותו בצורה יעילה (6 תגובות)

22/02/2018 14:00 מאת עדי ימין, נטורופתית, סולגאר

שורש הכורכום צבר מוניטין כסופר-פוד ולא חמק מעיניה הנוקבות של קהילת הספורטאים שתרמה מאד לעלייה החדה בפופולריות שלו בשנים האחרונות. הרעיון שרכיב ממקור טבעי, בר השגה ושהשימוש בו נפוץ מאד, יכול לעזור בכל כך הרבה היבטים הקשורים לפעילות גופנית, הייתה בשורה לא פחות ממדהימה.

אממה, ייתכן שהתהילה הגדולה לה זכה הכורכום קצת התנפצה לאחרונה, או לפחות ירדה בדרגה, עם התפרסמותם של נתונים מדעיים חדשים.

אז מה התגלה פתאום?

סקירה מדעית שהתפרסמה לאחרונה הדגימה כי יתרונותיו הבריאותיים של הכורכום בהחלט קיימים אך עם זאת, מוגבלים. הסקירה בעיקר העלתה חששות בנוגע לתועלת שלו כרכיב עצמאי במוצר. חשוב להבין שאותו קהל ספורטאים שצורך כורכום, בחר בו בעיקר בזכות פעילותו בתחום הכאב. אבל מאחר וידוע כי כאב הוא סימפטום של הפרעה נוכחית קיימת, מובן כי לאנשים פעילים העוסקים בספורט, צורך במענה רחב יותר שאינו בהכרח נקודתי. בנוסף, מתאמנים רבים מבקשים למנוע פציעות וכאבים עתידיים וגם כן זקוקים למענה. אבל רגע לפני שנגיע לפתרונות, בוא נחזור רגע אחורה – לבסיס.

מה ה'למה' שלך?

לכל מתאמן, בין אם מקצוען או חובבן, חייבת להיות תשובה לשאלת ה'למה?' המתבקשת. למה אתה מתאמן? מה המטרה שלך? מה אתה שואף להשיג באימונים? בלי ה'למה', אין סיבה לאימון, בלי סיבה אין תכלית ובלי תכלית אין תוצאות. אפשר לשער שתשובה נפוצה למדי תהיה התמדה. לא לפספס אימונים ופשוט לשמור על רצף, כי רק אם נקפיד על רציפות באימונים נצליח להגיע למטרות שהצבנו לעצמנו. דרך אגב, 'למה' נפוץ נוסף בטח יהיה שיפור. שגם אותו אפשר להשיג רק עם התמדה.

ההבדל בין תוצאות לטווח ארוך לבין תוצאות לטווח קצר

קיים הבדל מהותי בין תוצאות שמשפיעות לטווח ארוך לבין תוצאות שמשפיעות לטווח קצר. ההבדל העקרוני הוא שבראשון מרחב פוטנציאל הפעילות האפשרי אינו מוגבל בזמן, בעוד שבשני קיימת מסגרת זמן תחומה. ואגב, אין זה אומר שתוצאות לטווח ארוך לא יכולות להשפיע גם לטווח הקצר.

להתקדם לרכיבי 'הדור הבא'  

אם נחזור לכורכום, המסקנה הנוכחית לגבי שימוש בו למטרת שמירת הגוף והימנעות מפציעות ספורט וכאב, היא לשלבו עם רכיבים עוצמתיים שיעבדו איתו בסינרגטיות. אחד מהרכיבים האלו הוא קולגן פטנטי UC-II®. מדובר על קולגן סוגII  (האופייני למפרקים), הפועל במנגנון ייחודי של Oral Tolerance ומעודד סינתזה של קולגן ממקור אנדוגני.

היכן ניתן למצוא את הפיתרון הזה?

No.7 של סולגאר הוא תוסף תזונה הזוכה להצלחה בינלאומית. מדובר במוצר חדשני המסייע בשמירה על איכות החיים ע"י שיפור התנועה, הגמישות והתפקוד היומיומי. No.7 ספציפי לנושא התנועה, הגמישות והמוביליות ושילוב רכיבים כמו אפלפין ® וקולגן פטנטי המצויים בו יוצר קומפלקס בעל ספקטרום רחב של פעולה, המוביל לתוצאות הן לטווח הקצר והן לטווח הארוך. 

הכתבה נכתבה בשיתוף חברת סולגאר

רוצים לדעת ראשונים על כל כתבה במדור בריאות וכושר? היכנסו לתפריט באפליקציית ONE בסמארטפון, בחרו “התראות” וסמנו את בריאות וכושר. נתראה בכתבה הבאה! 

RSS RSS   Facebook Twitter טוויטר   הדפס   הוסף תגובה 

... תגובות בטעינה ...
אסור לפספס
נגןאז מי מהכותרי המשחק הפופאלרי עושה זאת טוב יותר?
פיפא מול פרו: השוואות של שחקני ברצלונה
נגןגול נדיר של שוער היישר מהליגה השנייה בנורווגיה
השוער כבש שער נדיר ביופיו בבעיטה חופשית
נגןבדינמו מוסקבה מציינים את הולדתו של לב יאשין
השוער הגדול בהיסטוריה זוכה למחווה מרגשת
נגןכל השינויים הגראפיים שעבר ליאו מסי במשחק הפופלארי
האבולוציה של ליאו מסי מפיפא 2006 עד 2020