יום שני, 24.06.2019 שעה 17:11
ראשי|תוצאות LIVE|ONE VOD|הימורי ספורט|גליצ'ים|Winner|רדיו|גיימינג|בריאות וכושר|תיירות ספורט|ONE TRAVEL

ההשראה - ברצלונה: המילטון מחפש לידה מחדש

אחרי שהפסיד את אליפות הפורמולה 1 אשתקד, הנהג הבריטי שואב השראה מחברו ניימאר ורוצה רמונטדה משלו. וגם: כל השינויים בסבב לקראת פתיחת העונה (2 תגובות)

25/03/2017 15:11 מאת גיא דר
המילטון עם ניימאר (אינסטגרם)
המילטון עם ניימאר (אינסטגרם)

עונת 2017 של מרוצי הפורמולה 1, תצא לדרך באופן רשמי מחר (ראשון) עם המירוץ הראשון של העונה במלבורן ותהיה הראשונה מזה 24 שנה, בסופה יוכתר בוודאות אלוף חדש. ניקו רוזברג, שפרש בגיל 31 אחרי שזכה בתואר אליפות ראשון בקריירה, עשה כמעשה אלן פרוסט ב-1993, ובכך ויתר על זכותו לנסות להגן על התואר והותיר את הענף יתום מאלוף מכהן.

האליפות של הנהג הגרמני מקבוצת מקלארן הפתיעה לא מעט אוהדים בענף, שהיו בטוחים כי השליטה של לואיס המילטון בסבב תימשך והוא יזכה בתואר שלישי רצוף ורביעי בסך הכל. גם הבריטי עצמו היה בטוח כי כך יהיה. בגיל 32, שנה מבוגר מחברו/יריבו לקבוצה, גם הוא יודע שלא נותרו לו עוד שנים רבות למלא את הגביע המסורתי בחקיקות שמו.

אחרי העונה הפחות טובה שעבר, בחר המילטון לקחת השראה לקראת העונה הקרובה מחברו הטוב ניימאר ומהקאמבק הענק וה-1:6 של ברצלונה על פאריס סן ז'רמן בליגת האלופות, בו גם נכח באצטדיון. "אף פעם לא ראיתי דבר כזה. רוח הלחימה של בארסה הייתה מעוררת השראה. החבר'ה האלה פשוט לא הפסיקו, לא ויתרו והמשיכו ללחוץ. אחרי המשחק חשבתי לעצמי שאני צריך להשתמש במנטאליות הזאת גם בעונה שלי'"

 

I can't get over how amazing last night was, this free kick was epic. Nearly lost my voice. @neymarjr

A post shared by Lewis Hamilton (@lewishamilton) on

עבור המילטון, מדובר ביותר מאשר עוד תואר אליפות. מדובר בכניסה לתוך רשימה אקסקלוסיבית במיוחד: מיכאל שומאכר האגדי זכה בתואר שבע פעמים (חמש מתוכן ברצף), חואן מנואל פנג'יו זכה בחמש (ארבע רצופות) אי שם בשנות ה-50, ולאלן פרוסט ולסבסטיאן פטל יש ארבע (אצל פטל הן אף רצופות). המילטון, שזכה באליפות הראשונה שלו כבר בגיל 23, רוצה להבטיח כי שמו ייכלל ברשימת ענקי הענף. אחרי שכשל במשימה אשתקד, יקבל הזדמנות נוספת, אך זה לא הולך להיות קל.

מה היה לנו עד עכשיו

"פרארי עשו עבודה פנטסטית, הקצב שלהם היה ספקטקולרי. גם רדבול נמצאים שם, כך שאני מצפה לקרב רציני ואמיתי עם שתי הקבוצות העונה", אמר המילטון טרם פתיחת העונה. לא בטוח אם היה זה מתוך נימוס, או בניסיון לייצר עניין, אך אם נבדוק זאת לעומק, הוא לא רחוק מהאמת. השינויים שהוכנסו לתקנות הפורמולה 1 מבטיחים הקפות מהירות יותר בהפרשים של שניות שלמות לכל הקפה לעומת השנים האחרונות, אך גם נועדו לא מעט (גם אם ה-FIA לא יודה בכך) על מנת להצר את צעדיה של מרצדס, אלופת היצרנים בפערי ענק בשלוש השנים האחרונות, וליצור לפחות מראית עין של תחרות.

בין התקנות: הרחבת הצמיגים על מנת ליצור אחיזה טובה יותר והגדלת המהירות משמעותית בפניות, הגדלת הרוחב הכללי של המכונית, הנמכת הכנף האחורית, הגדלת משקל המינימום של המכונית ועוד שינויים בסט האווירודינמי. בנוסף, מנסה ה-IAF להוזיל עלויות, על מנת לאפשר ליצרניות הקטנות יותר להישאר בעניינים. בין היתר, דרך הקטנת עלות ספק הכוח, והגבלת מספר המנועים המותרים לשימוש בעונה לארבעה, במקום חמישה.

המילטון והמרצדס (רויטרס)המילטון והמרצדס (רויטרס)

דבר אחד ודאי, המכוניות עם הגלגלים הרחבים יפות הרבה יותר, אך האם התחרותיות אכן תהיה גדולה יותר? לפי נסיעות המבחן התשובה על כך הייתה כן רבתי, אך לפי מקצה הדירוג, כלל לא בטוח. מכוניות הפרארי של קימי רייקונן וסבסטיאן פטל קבעו זמנים מהירים ביותר במבחנים, כאשר הזמן המהיר ביותר היה שייך לפיני וגם מכוניות הרד בול של דניאל ריקארדו ומקס ורסטאפן, עשו עבודה טובה.

בסופו של דבר, במקצה הדירוג כשהכסף כבר על השולחן, הדיבורים על תחרות הושארו בצד והמילטון עשה את מה שהוא יודע הכי טוב - לסיים ראשון ולקחת פול פוזישן. אמנם מכוניות הפרארי נראו טובות בהרבה מאשתקד וסיימו במקומות 2 ו-4, אך עדיין היה נראה כי לא קל להן להתמודד עם המכונית האמינה של הבריטי. אמנם מדובר במקצה דירוג בלבד, אך יש בכך בהחלט כדי לרמוז על הבאות.

חשוב להבהיר, בתוצאות המבחנים פעמים רבות רב הנסתר על הגלוי. קבוצות מעדיפות להסתיר לא מעט קלפים בשרוול, וסביר כי נראה עוד הפתעות מעבר לאלו שהוצגו במקצה הדירוג, או כפי שניסח זאת המילטון: "אני לא יודע אם יש משחקי מוחות, אך חשוב להבהיר שהמטרה במבחנים היא לא להיות הכי מהיר שאתה יכול אלא לגלות מה יש לך במכונית. ברור שהזמנים עוד יכולים לרדת, הדבר הכי טוב הוא שאף אחד לא יודע".

טובים השניים?

נחזור מעט אחורה. בכל שלוש האליפויות בהן זכה המילטון (2008, 2014 ו-2015), היה לצדו נהג שבאופן מובהק היה מספר 2, על פי היכולת, אך יותר מכך על פי "הרוח הקבוצתית". נראה כי גם בעונה הזאת הולכים במרצדס על שיטה דומה. במקום רוזברג הפורש הנחיתו שם את ואלטרי בוטאס, הפיני בן ה-27 שמגיע מקבוצת וויליאמס.

בוטאס הוכיח כי יש לו את  הכישרון והיכולת עם מספר מרוצים משובחים בארבע השנים שלו בסבב, כולל שבע פעמים בהן סיים על הפודיום. ניכר כי מדובר בנהג שישמש כינור שני להמילטון, לפחות בתחילת הדרך, בדיוק כמו שעשה רוזברג עצמו ב-2014-15. בוטאס אמנם הראה יכולות גבוהות במבחנים ואף סיים שלישי את מקצה הדירוג הראשון, אך סביר להניח כי אם יהיה צורך, יפנה את הדרך לבריטי ויסייע לו לזכות בתואר.

המילטון הוכיח לא פעם שהוא יכול להיות חבר די נבזי לקבוצה. ברגע שרוזברג הרים ראש והחל להתחרות איתו על הבכורה, נגמרה התחרותיות. "אני מבין את הפרישה שלו, הרי זו הפעם הראשונה בחיים שהוא מצליח לנצח אותי", עקץ הבריטי וכמו הבהיר לשותפו החדש את סדר העניינים. האם בוטאס אכן יזרום עם הסיטואציה? כנראה שבשלב ראשון כן, אך מתישהו, כנראה שגם התחרות ביניהם תעלה מדרגה, ואז יהיה מעניין באמת.

לואיס המילטון וניקו רוזברג (רויטרס)לואיס המילטון וניקו רוזברג (רויטרס)

קצת סדר

על השינוי בקבוצת מרצדס כבר דיברנו והרחבנו, אך זהו לא השינוי היחידי במצבת הנהגים. הבשורה הגדולה מגיעה דווקא מפליפה מאסה הוותיק, שאמנם הודיע על פרישה בשלהי העונה הקודמת, אך בעקבות עזיבתו של בוטאס, נשאר בקבוצת וויליאמס לעונה נוספת, הפעם כנראה באמת האחרונה. מי שיחבור אליו הוא אלוף הפורמולה 3 האירופית לאנס סטרול בן ה-18, שבמקור היה אמור להחליף את מאסה, אך לבסוף ישתף איתו פעולה. פער הגילאים בין השניים, אגב, הוא 17 שנים.

עוד קצת במשחק הכיסאות: קווין מגנוסן עבר מרנו להאס שם יחבור לרומן גרוז'אן, מה שדחק החוצה את אסטבן גוטיירס. מי שימלא את מקומו של מגנוסן בקבוצת רנו הוא ניקו הולקנברג, אשתקד בפורס אינדיה. כדי להשלים את הסבב, אסטבן אוקון הגיע לפורס אינדיה מקבוצת מנור, שירדה מנכסיה והתפרקה. נהגה השני של מנור, פסקל ורלין, עבר לקבוצת סאובר ויחליף את פליפה נאסר, שעזב את הסבב.

מבחינת לוח הזמנים, לנהגים מצפה עונה של 20 מרוצים, במקום 21 בעונה שעברה. אחד המרוצים הוותיקים בסבב, הגראנד פרי הגרמני, נותר בחוץ כמו לפני שנתיים, אחרי מחלוקות מסחריות עם הנהלת הפורמולה 1. עוד שינויים קלים הם החילוף בין הגראנד פרי הסיני לזה בבחריין, מה שאומר שהמירוץ בשנגחאי יהיה השני בסבב.

RSS RSS   Facebook Twitter טוויטר   הדפס   הוסף תגובה 

... תגובות בטעינה ...
אסור לפספס
נגןרז מאיר נוחר חזק מדי בחדר, החברים השתעשעו איתו בזמן שישן
במכבי חיפה החליטו להעניש את השחקן שנוחר
נגןבינתיים התופעה ממשיכה להתפשט לעוד מגרש
זה כבר הפך לטרנד: איך שופט מותח כדורגלן?
נגןבלמה של נבחרת קנייה מעורר עניין בקרב הגולשים
האוהדים בשוק: אין מצב שהוא בסה"כ בן 26
נגןהאב לא האמין למראה עיניו ושילם ביוקר
כדורגלן בן 7 שודד את אבא שלו בהתערבות