יום ראשון, 24.03.2019 שעה 17:00
ראשי|תוצאות LIVE|ONE VOD|הימורי ספורט|גליצ'ים|Winner|רדיו|גיימינג|בריאות וכושר|תיירות ספורט|ONE TRAVEL

תיירים, מסוקים וחסימות: הג’ירו מגיע לישראל

במאי יוזנק מירוץ האופניים שיהיה לאירוע הספורט הגדול ביותר שנעשה בארץ. ONE עם המספרים שמאחורי האירוע, הכבישים שייסגרו והתרומה האדירה למדינה (3 תגובות)

17/04/2018 13:53 מאת אסי ממן
ג'ירו 2018 בישראל (אורן בן חקון)
ג'ירו 2018 בישראל (אורן בן חקון)

אחד מאירועי הספורט הגדולים ביותר בעולם מגיע לישראל. מרוץ האופניים ג'ירו ד'איטליה, שנחשב לשני בגודלו בעולם, יוזנק ב-4 במאי בארץ הקודש וההכנות בעיצומן. רגע לפני שזה קורה, ONE מציג את כל המספרים והפרטים על התחרות שמרתקת רבים בעולם וגם על מה שקורה מאחורי הקלעים.

ביום העצמאות ה-70 למדינה, מפיקי המרוץ נמצאים בישורת האחרונה לקראת האירוע שיגיע ארצה. כל משרדי הממשלה עוסקים בהכנות לקראת האירוע שיגרום לחסימת צירים מרכזיים, אבל גם יביא לחשיפה אדירה למדינה שכמוה היא עדיין לא קיבלה. ספורטאים, עובדים, עיתונאים ואוהדים רבים יגיעו מרחבי העולם וכך גם מטוסי תובלה ומסוקים שיובילו ניידות שידור מיוחדות שיעבירו לכל העולם את התמונות.

המסלול: תל אביב חסומה וגם חיפה

הג'ירו ד'איטליה הוא מרוץ שנמשך 21 ימים, כך שלמעשה הוא ייפתח על אדמת ישראל אבל יימשך באיטליה, מסציליה לרומא. האירוע הוא כל כך משמעותי, עד כדי כך שאפילו האפיפיור פרנציסקוס נתן את ברכתו למהלך, בידיעה שהאירוע יהיה מירושלים לרומא. באירוע יקחו חלק 176 רוכבים ומסביבם יעבדו עוד כ-1,200 אנשי צוות. 900 מיליון צופים יראו את השידורים שיגיעו עד ל-194 מדינות שונות ברחבי העולם ב-16 שעות שידור.

ג'ירו (אורן בן חקון)ג'ירו (אורן בן חקון)

המרוץ יתקיים בישראל במשך שלושה ימים, בשלושה מקטעים שונים. ביום חמישי, 3 במאי, יוצגו הרוכבים בכיכר ספרא בירושלים ולמחרת, ביום שישי, הם יוזנקו ל-10.5 קילומטר במרוץ נגד השעון בתוך ירושלים, במסלול סגור שיתחיל מחומות העיר העתיקה ויסתיים בכיכר צה"ל.

למחרת, בשבת, המרוץ יוזנק שוב בצהריים מאצטדיון סמי עופר אחרי רכיבת ראווה בעיר חיפה. משם מצפה למתחרים קטע דרך של 194 קילומטר שיעבור בעכו, נצרת, זכרון יעקב, קיסריה, נתניה ותל אביב. המהירות הממוצעת הרוכבים תנוע סביב 60 עד 70 קמ"ש, כך שבמשטרת ישראל החליטו לחסום את כביש החוף באותו היום מחיפה עד לתל אביב בשני המסלולים, עד לסיום המרוץ היומי שיגיע לנקודת הסיום בדולפינריום שבתל אביב.

אצטדיון סמי עופר (עמית מצפה)אצטדיון סמי עופר (עמית מצפה)

המרוץ יימשך גם ביום ראשון, 6 במאי, בחלקה הדרומי של המדינה. בשעה 12:30 יוזנקו הרוכבים שוב מבאר שבע ויחלפו על מצפה רמון במטרה להגיע עד לאילת דרך כביש הערבה שיהיה חסום גם הוא. שם הם יתחרו בנופי המדבר, אחרי שביקרו כבר בירושלים ובקרבת חופי הים של ישראל. באילת מצפה למארגני התחרות לוגיסטיקה גדולה, כאשר כבר באותו הלילה ימריאו מנמל התעופה עובדה שלושה מטוסי תובלה מיוחדים שבהם ייכנסו 890 אנשי צוות והם יעבירו את כל הציוד הנדרש בחזרה לאיטליה דרך קטאניה, כך שהשרביט יעבור בחזרה לאיטלקים.

רוצים תמיכה: החיבור לקהל הישראלי

בימים הקרובים משטרת ישראל תפרסם את מפת החסימות המלאה, אך כבר עכשיו מסתמן כאמור כי צירים מרכזיים אמורים להיחסם, כמו כביש 2 וכבישים נוספים בתוך הערים עצמן. יחד עם זאת, במקומות הללו ייבנו טריבונות ונקודות עידוד עם כיבוש, כך שהקהל יוכל לבוא ולעודד את המתחרים בזמן התחרות.

מסלולי הג'ירו ד'איטליה (טוויטר)מסלולי הג'ירו ד'איטליה (טוויטר)

מיד לאחר יום העצמאות יחלו מסיבות העיתונאים והקמפיינים שיופנו גם לציבור הישראלי. בזכרון יעקב, קיסריה, נתניה, עכו, באר שבע ומצפה רמון העיריות נערכות לקיים אירועים נוספים סביב המרוץ, כולל שילוט ממותג שיוצב ברחבי הערים והרצאות בבתי הספר לתלמידים במטרה להסביר להם על התחרות ועל ענף האופניים. "נצא במסע הסברה גם על המרוץ וגם על הנבחרת הישראלית", אמר מפיק האירוע דני בנעים. "אנחנו מקווים שנצליח לשכנע את הציבור הישראלי שזה לטובת המדינה, כך שכולם יגיעו גם לעודד ולתמוך באירוע".

לישראל יש קבוצת רכיבה מקצועית ראשונה שנקראת "סייקלינג אקדמי", בראשה עומד הפילנטרופ ואיש העסקים סילבן אדאמס. הוא האיש שאמון על הבאת הג'ירו לישראל והוא זה שמקים בימי אלה את הוולודרום בשכונת הדר יוסף שבתל אביב, כחלק מחזון שמגובה בתוכנית עסקית לחמש השנים הבאות. לקבוצה יש 24 רוכבים ושני ישראלים שנמצאים ברמות הגבוהות ביותר. "הם נכנסו מהר מאוד לעניינים", העיד גורם איטלקי שאחראי על הפן המקצועי בתחרות.

סילבן אדאמס (מערכת ONE)סילבן אדאמס (מערכת ONE)

רבים מאזרחי ישראל יעבדו במהלך ימי התחרויות. כעשרת אלפים איש, כולל אנשי אבטחה, יקחו חלק באירוע. משטרת ישראל תאבטח את ימי התחרות עם כ-2,800 שוטרים, כאשר כל יחידת האופנועים תעבוד מסביב לשעון לצד כ-120 ניידות משטרה. לפני כמה חודשים יצאו נציגי המשטרה לאיטליה על מנת לראות מקרוב כיצד מאבטחים מרוצים דומים וללמוד את גודל האירוע. בין היתר, שם הבינו השוטרים כי הם יצטרכו לסגור את כביש החוף לכל אורכו, בפעם הראשונה בתולדות המדינה. יחד עם זאת, מדובר בהפקה בה לוקחים חלק כל רשויות המדינה, כולל משרד ראש הממשלה, משרד התיירות, המשרד לביטחון פנים, משרד התרבות והספורט, משרד האוצר והמועצות המקומיות.

הצד החיובי: הכנסות אדירות וחשיפה לישראל האמיתית

המרוץ יגרום לעשרות אלפי תיירים חובבי הענף להגיע לארץ. בתי המלון בירושלים כבר בתפוסה מלאה ולפי ההערכות, הם יכניסו לקופת המדינה בין 60 ל-70 מיליון שקל. במשרדי הממשלה מקווים כי האירוע יביא לזרים זווית שונה על המדינה ולזינוק בכמות התיירים בשנים הבאות. "ישראל נכנסת לתחום התיירות של חובבי האופניים ומדובר בקהל שיש לו כסף לבזבז וליהנות, כך שאנחנו מצפים שאנשים ייחשפו למדינה וירצו להגיע לבקר גם בעתיד", אמר דני בנעים.

ג'ירו ד'איטליה (רויטרס)ג'ירו ד'איטליה (רויטרס)

התחרות תצולם כמעט לכל העולם כאמור, כך שמדובר באירוע הספורט הרביעי בגודלו בעולם מבחינת הסיקור התקשורתי, אחרי הטור דה פראנס. ישראל סגרה עסקה עם חברה איטלקית שמשכירה ציוד להפקות טלוויזיוניות ובימים אלה נערכים להפקת שידור שטרם נעשה בארץ, עם הגעתם של שני מטוסי תובלה גדולים שייצאו ממילאנו עמוסים בכל הציוד הנדרש. מדובר בניידות שידור אלחוטי מיוחדות, משאיות עם קרונות שידור שידלגו ממקום למקום, שבעה אופנועי שידור שיגיעו בטריילרים ויספקו 4.5 שעות שידור, שני מסוקים שיצלמו מהאוויר כאשר אחד מהם יהיה במעקב תמידי אחר הרוכבים והשני יצלם גם אותם וגם את הנופים שבדרך, ומעל כולם יחוג בשמיים מטוס לוויין בלגי שיקבל את כל האותות ויעביר את התמונות לערוצי הטלוויזיה.

כ-500 אנשי תקשורת זרים אמורים להגיע. מארגני התחרות נערכו גם לקליטתם, עם הקמת שלושה מרכזי תקשורת בבתי המלון וולדורף אסטוריה בירושלים, דן פנורמה בתל אביב והרודס באילת, שם הם יוכלו לעבוד ולהעביר חומרים במהירות למערכות. בנוסף, הם יעבדו גם באירועים עצמם ובתוך המסלול, כך שהם ינועו באמצעות שאטלים מיוחדים ויקבלו טעימה מישראל מהאוויר ומהיבשה, משהו שהוא די חריג למרוצים באירופה. בשידור הטלוויזיוני, יוקרנו במהלך התחרויות קליפים קצרים ממקומות שונים בארץ, שיציגו את הדו-קיום, השווקים והמקומות הקדושים. בנוסף, השדרים קיבלו יומן מיוחד שמסביר על כל עיר שקיימת באזור המסלול.

מי שאמונה על התקשורת הזרה היא איילת פריש, שעבדה בעבר במשרדו של הנשיא שמעון פרס. "אנחנו מתייחסים לזה כאירוע מדיני לכל דבר", סיפרה פריש. "יש לנו הזדמנות חד פעמית להראות לעולם את ישראל היפה, בלי המסננים של אמצעי החדשות הרגילים שמתמקדים בדרך כלל בסכסוך. העולם יראה את הצד האחר של ישראל היפה".

ג'ירו ד'איטליה (רויטרס)ג'ירו ד'איטליה (רויטרס)

"אנחנו מקווים שסילבן אדאמס ימשיך לתרום ויביא עוד מרוצים כאלה לארץ", הוסיף בנעים, מנכ"ל חברת קומטק גרופ. "אנחנו מאמינים שהוא יביא לשינוי גדול ביחס של העולם כלפי ישראל, בעצם התרומה האדירה שלו להבאת הג'ירו לכאן. זה אירוע הספורט הכי גדול והיא משמעותי שהיה אי פעם בישראל ואנחנו מקווים שגם נצליח להשפיע גם על התושבים, כי בסופו של דבר אנחנו רוצים גם להעלות את המודעות לרכיבת אופניים. החלום של סילבן אדאמס זה להביא כמה שיותר רוכבים ישראלים למשחקים האולימפיים. אני במשך 35 שנה מפיק אירועי ספורט ולא ראיתי בחיים שלי אדם כזה שמוציא כל כך הרבה כסף מתוך אמונה שלמה שהוא מעודד את התדמית של מדינת ישראל ותורם לפיתוח ענף ספורט ישראלי. זה אירוע שישפיע על כל המדינה, אין לי ספק בזה".

RSS RSS   Facebook Twitter טוויטר   הדפס   הוסף תגובה 

... תגובות בטעינה ...
אסור לפספס
נגןהמסטיק של המנג'ר האגדי של היונייטד נמכר
המסטיק של פרגי נמכר בכמעט 2 מיליון ש"ח
נגןהשחקן מתעקש לשים את הכדור על נקודת הקרן
רוח רעה: איך אפשר להרים כדור קרן ככה?
נגןשחקן העבר של ברצלונה בוחר את השחקן הטוב בעולם לדעתו
לדעתו של צ'אבי זה השחקן הטוב בהיסטוריה
נגןרונאלדו מגיע לאירוע ההשקה של העסק במדריד
העסק החדש של רונאלדו יסדר לכם את הראש