יום שישי, 19.04.2024 שעה 02:00

יהדות השרירים: נועם דר חולם לכבוש את ה-WWE

למרות שעזב את הארץ לסקוטלנד בגיל 5, המתאבק מקפיד לעלות לזירה עם דגל ישראל, לקלל את יריביו בעברית ולהתגאות בצה"ל. בארה"ב כבר שמים עין

|
נועם דר עטוף בדגל ישראל (David J. Wilson)
נועם דר עטוף בדגל ישראל (David J. Wilson)

כשמנסים להיזכר באייקונים אשר הגדירו את תרבות הפופ של תחילת שנות ה-90' ישר קופצות לראש דמויות כמו קורט קוביין, הסולן המנוח של נירוונה שגרם לכולנו ללבוש פלנל, מייקל ג'ורדן ששינה את פני הכדורסל לנצח והומר סימפסון שבאנחת "D'oh!" אחת, שמט את הקרקע מתחת לכל התא המשפחתי האמריקני המסורתי.

אך לא רק הם צבעו לנו את תחילת העשור ההוא. האלק הוגאן, האנדרטייקר, יוקוזונה ולקס לוגר סיפקו לנו מדי שבוע את מנת "הטראש הבידורי". בעיתוי מוצלח עם הפיכתו של ערוץ 2 מניסיוני לערוץ המסחרי הראשון, הפכו כוכבי האבקות ה-WWF ללהיט החם של התקופה.

עם השנים מעמדם של המתאבקים הססגוניים בישראל דעך וגם השם של הארגון המוביל שונה מ-WWF ל-WWE בעקבות תביעה של ארגון בעל שם זהה להגנת החיות. אך למרות הירידה בפופולאריות בארצנו, הצליח לשמור ענף ההאבקות המקצוענית על קהל אדוק אשר ממשיך לעקוב אחרי מעלליהם של הגברים השריריים עם הנטייה למלודרמטיות.

מי שעשוי להקפיץ בעוד כמה שנים את טירוף ה-WWE מחדש בישראל, הוא נועם דר, מתאבק בן 17 מסקוטלנד, ישראלי לשעבר אשר נחשב לכישרון גדול מאוד בסצנת ההאבקות הבריטית ומועמד טבעי להתקדם אל עבר הסצנה האמריקנית הנחשקת בעתיד.

בינתיים, למרות שעזב את הארץ לטובת סקוטלנד בגיל 5 ("אני לא זוכר הרבה מישראל, אבל הייתי מוקף שם באנשים נהדרים"), דר לא שוכח את שורשיו ומקפיד להופיע לקרבות עם מכנסונים בצבע כחול-לבן עליהם מצוייר מגן דוד בולט ולעיתים קרובות הוא אף נכנס לזירה כשהוא עטף בדגל ישראל.

 
 נועם דר ערך את הקרב המקצועני הראשון שלו עוד בטרם מלאו לו 15 שנים, תוך זמן קצר הוא הפך לאלוף הצעיר ביותר בהיסטוריה של ההאבקות הבריטית המקצוענית 
 
 
 

"סקוטלנד היא מדינה נפלאה לגדול בה, אבל התגעגעתי מאוד לישראל. למרות שעברנו המשכנו לשמור על המסורת היהודית, לערוך ארוחות שבת, לחגוג את חנוכה ויתר החגים, אנחנו מקפידים לדבר עברית בבית ולבקר בישראל פעמים רבות. את הבר מצווה שלי עשיתי בירושלים וזו חוויה שלא אשכח לעולם, סיפר דר ל-ONE על זיקתו לישראל.

למי שתוהה מה גורם לילד להתגלגל דווקא אל ענף ההאבקות המבויימת, הסיבה של דר דווקא פשוטה, הוא בסך הכל רצה להוריד במשקל: "מאז ומתמיד הייתי גדול יחסית ובגיל 13 כבר הייתי ממש שמן. ניסיתי להתאמן בכל מיני סוגי ספורט כמו ג'ודו וכדורגל במטרה להרזות, אבל לא באמת נהניתי מהם. מגיל 11 אני צופה בהאבקות ובגיל 14 כבר הייתי לגמרי אובססיבי כלפי זה, הייתי עורך עם חברים שלי קרבות האבקות על הטרמפולינה בגינה.

נועם דר (David J. Wilson)
נועם דר חסך בחולצה אבל לא בשרשרת מגן דוד (David J. Wilson)
 
בגיל 14 גם התחלתי ללכת לאימוני האבקות בעקבות חבר שלי שהיה שם, נדלקתי מיד. זה היה קצת מפחיד בהתחלה כי הייתי הכי צעיר והתאמנתי עם חבר'ה מבוגרים ממני ב-5 ואפילו 10 שנים".

באקדמיית ההאבקות הסקוטית זיהו במהרה את הכישרון הגדול הגלום בילד ובאופן מאוד לא שגרתי, עוד לפני שמלאו לו 15 שנים הוא כבר ערך את הקרב המקצועני הראשון שלו. דר ידע להעריך את האמון שנתנו בו והחל להקדיש את כל כולו להאבקות, מה שאומר 4-5 אימונים בחדר כושר בשבוע במקביל לדיאטה נוקשה. הוא החל לאבד במשקל ובנה גוף שרירי ומרשים לגילו.

 
 הבטחתי לעצמי שאשתמש בשורשים שלי כיתרון, ואראה לכולם כמה אני גאה להיות ישראלי. במהלך הקרבות אני צועק קללות בעברית, זה הדבר הכי כיף שאפשר להעלות על הדעת 
 
 
 

דר הפך למטאור בהאבקות הבריטית והוכתר כאלוף הצעיר ביותר בהיסטוריה של הענף. "אני בר מזל על כך שקיבלתי את ההזדמנויות האלה, אני מקווה להמשיך ולהתקדם".

ובזמן שהוא מבצע על יריביו את כל ההטלות המיוחדות והקפיצות המטורפות האופייניות להאבקות המקצוענית, דר לא שוכח את שורשיו: "אני מייצג את ישראל בכל רחבי אירופה ואשמח להגיע לכאן להופיע בפני קהל מקומי. כדי להצליח בהאבקות, כמו בעסק, צריך להיות ייחודי. הבטחתי לעצמי שאשתמש בשורשים שלי כיתרון ואראה לכולם כמה אני גאה להיות ישראלי", בנוסף למכנסיים הכחולים לבנים ודגל הלאום לנועם יש עוד שטיק אחד שהוא אוהב במיוחד, "במהלך הקרבות אני צועק קללות בעברית, זה הדבר הכי כיף שאפשר להעלות על הדעת. בגרמניה היה מישהו בקהל שידע עברית והוא קילל בחזרה. אני יודע שאיפה שלא אלך בהאבקות או בכלל בחיים, אני לעולם לא אשכח את השורשים שלי, הם תמיד יהיו בסיס המוטיבציה עבורי".

על כך היה אומר מאיר אינשטיין: &qout;מה עשה הילד?&qout; (David J. Wilson)
על כך היה אומר מאיר איינשטיין: "מה עשה הילד?" (David J. Wilson)
 

מעבר ליתרון הציוני, דר מנצל גם את יתרון גילו הצעיר, "יצרתי לעצמי דמות של צעיר שחצן וגנדרן.  אין דבר יותר נוח מלהיות הילד הרע".

הקרבות בהאבקות המקצוענית אמנם מבויימים, אך נועם מבהיר שזה לא הופך את העסק לקל יותר: "דווקא בגלל שמדובר בבידור, זהו אחד העסקים הכי קשים להצליח בהם. מלמדים אותנו את הסגנון הישן של ההאבקות הבריטית שמבוסס על הסגנון האולימפי. הטכניקות האלו מסייעות לנו בזירה, אני שמח ללמוד את הסגנון האולימפי אבל ההאבקות המקצוענית היא האהבה האמיתית שלי".

 נועם דר עם החגורה החביבה עליו (David J wilson)
נועם דר עם החגורה החביבה עליו (David J wilson)
 

ואם תהיתם מה התחושה לעלות לקרב בידיעה מראש שתפסיד, דר מבהיר שזה לא כל כך נורא, "כל עוד הקרב טוב ומשרת את המטרה שלו, אין לי בעיה להפסיד. כל עוד אנשים שמים לב לכישרון שלך, זה לא כל כך משנה אם אתה מנצח או מפסיד".

המטרה של נועם דר לטווח הרחוק היא להגיע ל-WWE, ה-NBA של עולם ההאבקות המקצוענית, בו מתחרה גם רנדי אורטון הנערץ עליו, אבל הוא יהיה מרוצה אם יגיע גם ל-TNA (איגוד ההאבקות השני בגודלו בארצות הברית). "לאחרונה היה לי העונג לעבוד עם כמה כוכבי עבר מה-WWE, הם סיפרו לי כמה זה קשה להתקבל לשם. זה לא רק עניין של יכולת, אתה צריך גם מראה מסויים. אתה צריך להיות ברמה גבוהה מאוד של כושר וגם להיראות טוב. אתה צריך להאמין שמגיע לך להיות שם, אחרת אין לך סיכוי. אני חושב שבנאדם מקבל לפי מה שהוא נותן. אני הולך לעשות את המיטב והזמן יגיד מה יהיה". כדי להגדיל את סיכוייו לכך, דר זקוק לספונסר, כמובן שהוא לא יתנגד גם לאחד ישראלי.

בינתיים הכוכבים מהליגה של הגדולים כבר מפרגנים לכישרון הסקוטי-ישראלי, "מתאבקים מה-WWE שהתאמנתי איתם אמרו לי שיש לי את היכולת להגיע לשם ושאני צריך להתרכז בדברים הקטנים. פול לונדון נתן לי כמה טיפים חשובים ויותר מהכל אמר לי שאסור לתת לאף אחד לחשוב שאני לא ראוי להגיע לשם. הפכתי את זה למוטו שלי".

בקרוב בובה של נועם דר? (רויטרס)
בקרוב בובה של נועם דר? (רויטרס)
 

אולי עוד נראה אותו בארץ, אם זה כשיגיע למופע האבקות כאן או אם יחליט להשתקע פה לאחר שיפרוש, בינתיים הוא מקפיד להתעדכן בחדשות על הנעשה בישראל, "אני מודה על כך שהמשפחה שלי בארץ לא גרה באיזורים המסוכנים, אבל מאוד כואב לי לשמוע על כל הסבל. העבודה של חיילי צה"ל גורמת לי להיות גאה שאני ישראלי. אני מבקר בארץ כל שנה ויש לי מחשבות לחזור לפה כשאהיה מבוגר יותר".

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */