יום חמישי, 28.03.2024 שעה 14:31
מוקדמות יורובאסקט 23-24
4152-1752סלובניה1
3149-1492פורטוגל2
3158-1512ישראל3
2166-1502אוקראינה4
לוח משחקים
  • סלובניה
  • 79 - 88
  • ישראל
  • אוקראינה
  • 79 - 77
  • פורטוגל

כספי: בארץ חיכו לראות כדורסל ישראלי במיטבו

הפורוורד הסביר את ה"באז" סביב הנבחרת לאחר ה-88:110 על לטביה במוק' אליפות אירופה והוסיף: "היינו מגובשים". פניני: "פינלנד מוקש". צפו בתקציר

|
כספי וחבריו נהנים מול לטביה (שי לוי)
כספי וחבריו נהנים מול לטביה (שי לוי)

20 שנה שחובבי הכדורסל בישראל לא זכו לראות את הנבחרת המקומית קולעת 110 נקודות במשחק ומנצחת בצורה כל כך משכנעת יריבה שנחשבה למוקש בדרך לאליפות אירופה בקיץ הבא. הניצחון על לטביה אמש (ראשון) 88:110 מציב את חניכיו של אריק שיבק בנקודת זינוק מצויינת לקראת המשך הקמפיין, כאשר כבר ביום רביעי הקרוב תתארח הנבחרת בפינלנד למשחק השלישי במוקדמות.

לאור הציפיות הגבוהות ואחרי הניצחון הגדול באיטליה בשבוע שעבר, הגיעו שחקני הנבחרת למפגש מול הלטבים כאשר הלחץ הגדול עליהם וכשהם יודעים שהם לא יכולים לאבד גובה במשחק הבית הראשון שלהם. הנחישות, הלב, המשחק הקבוצתי והרצון הובילו אותם בסופו של דבר לניצחון ענק שהוכיח לקהל הגדול שיש על מי לסמוך.

לאחר המשחק הפושר שהציג מול איטליה בשבוע שעבר, חזר אתמול כוכב הנבחרת וסקרמנטו, עמרי כספי, להציג את היכולת לה ציפו ממנו כולם ורשם ערב מצויין אותו סיים עם 21 נקודות, 8 ריבאונדים ו-4 אסיסטים.

ל-ONE הוא סיפר על התחושה הטובה לאחר המשחק: "זה עוד ניצחון בשבילנו, ניצחון טוב עם הרבה מאוד אנרגיות, זו תחילת הדרך עדיין ויש עוד הרבה מאוד עבודה לפנינו. אני שמח ששיחקתי טוב יותר משבוע שעבר, זה היה לי חשוב מאוד להציג יכולת טובה ואני שמח שהלך לי. באופן כללי שיחקנו כמו קבוצה מגובשת וזה מרגיש נפלא".

צפו בנבחרת ישראל מביסה את לטביה

הקהל הגדול שהגיע לנוקיה הפגין אמון רב בנבחרת ואף זכה אמש לתצוגת כדורסל מרהיבה שהקפיצה את ההיכל לאורך כל המשחק. כספי מנסה להסביר את העניין הגובר סביב הנבחרת ואת האווירה המחשמלת בנוקיה: "שיחקנו משחק קבוצתי ומעניין והקהל הגדול שישב ביציעים פשוט נהנה לראות כדורסל ישראלי טוב, כל אוהבי הכדורסל בארץ מחכים לזה ואני שמח מאוד שהם נהנו וראו את הנבחרת מנצחת ניצחון כזה משכנע".

הנבחרת הלטבית, שרק בשבוע שעבר ניצחה את איטליה, עוררה חששות גדולים מאוד בקרב הנבחרת הישראלית, בעיקר לאור העובדה שהמורל הגבוה שלהם לאחר הניצחון עלול להוביל אותם לתצוגה מרשימה נוספת מול ישראל. בפועל הלטבים הציגו יכולת בינונית מאוד וספגו תבוסה נוספת במוקדמות. כעת נראה כי הנבחרת הישראלית תתמודד על ראשות הבית מול נבחרת מונטנגרו החזקה, אותה תארח בהיכל נוקיה ביום שבת הקרוב.

הלפרין: הקהל המדהים דחף אותנו

גם כספי מבין שהלטבים למעשה שירתו את הנבחרת, אך מנסה להתרכז רק במשחק מול פינלנד ביום רביעי הקרוב: "אין ספק שהניצחון של הלטבים על איטליה עזר לנו מאוד והמבחן שלנו עכשיו יהיה לשמור על המומנטום והיכולת הטובה גם מול פינלנד ולהגיע במוטיבציה גבוהה מאוד למשחק מול מונטנגרו, שזה מסתמן כמשחק שמאוד מאוד ישפיע על המאזן שלנו בסופו של דבר. פינלנד זה משחק סופר חשוב גם כן, אנחנו צריכים לנצח עם תוצאה טובה בחוץ ולרוץ עם רצף הניצחונות. אסור לנו לנוח על זרי הדפנה, בטח לא אחרי שני הניצחונות האלו, צריך להמשיך ולהילחם ואני בטוח שיהיה בסדר".

גיא פניני: כל משחק חוץ הוא מוקש עבורנו
פורוורד הנבחרת, גיא פניני, שהיה ללא ספק אחד מהמצטיינים על הפרקט ותרם את חלקו בכל חלקי המגרש יודע שהדרך עוד ארוכה ורצופה במכשולים לא פשוטים, ל-ONE הוא אמר: "האמת ששיחקנו טוב מהתחלה וכולם היו נחושים. אפשר היה לראות שירדנו לקרקע אחרי הניצחון החשוב על איטליה בשבוע שעבר, שיחקנו נגד קבוצה לא קלה ואתם תראו שמול לטביה בחוץ יהיה מאוד קשה".

ישראל חוגגת (שי לוי)
שחקני הנבחרת מודים לקהל (שי לוי)
 

מה שריגש את שחקני הנבחרת יותר מכל וגם את פניני עצמו הוא הדחיפה המאסיבית של הקהל הישראלי שהגיע בהמוניו ועורר באז גדול מאוד סביב השחקנים. פניני מודה לקהל וזוכר לשלוח גם מילה טובה: "אני רוצה להגיד מילה טובה לקהל שהיה מדהים ונתנו לנו תחושה הכי כיפית ונפלאה בעולם, אנחנו רוצים שזה ימשיך ככה והקהל יגיע לעודד בכל המשחקים שנותרו לנו".

על היריבה הבאה, פינלנד, אמר פניני: "הלטבים לא פראיירים ואני מאמין שהם יעשו הרבה מאוד צרות לנבחרות בבית שלנו, אבל כבר לא אכפת לי מהם עכשיו, הראש שלנו נמצא כולו בפינלנד, יהיה שם משחק קשה, זה יכול להיות מוקש. אני חושב שכל משחק חוץ בבית הזה יכול להוות מוקש עבורינו, פינלנד קבוצה ביתית ועקשנית ואני מקווה שנבוא ונהיה מרוכזים 40 דקות, כי מול לטביה היו לנו קצת נפילות פה ושם ברבע השלישי ובחוץ יהיה יותר קשה לחזור מדברים כאלה".

כספי מטביע (שי לוי)
כספי מטביע (שי לוי)
 

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */