יום חמישי, 28.03.2024 שעה 16:49

ח"כ יואל חסון נגד זליגת תכנים לערוצים בתשלום

חבר הכנסת מאס בהתנהלות יו"ר מועצת הכבלים והצליח להעביר את שידור משחקה של הפועל ת"א מול המבורג לערוץ פתוח: "אי אפשר לספסר בכדורגל"

|
ח
ח"כ חסון עם דמיטרי סליטה. פועל למען חובבי הספורט

משחקה של הפועל ת"א מול המבורג הגרמנית ישודר מחר (חמישי) בערוץ 10 הודות להתערבותו של חבר הכנסת יואל חסון, שמנע את זליגת התכנים ושידור המשחק בערוץ בתשלום.

יוזמתו של חבר הכנסת חסון, העומד בראש שדולה למען הכדורגל הישראלי, היא לפתוח את הערוצים בתשלום ולהעבירם למצב בו כל מי שחפץ בצפיה במשחקים של הנציגות הישראליות באירופה יוכל לצפות בהם ללא תשלום.

מספר אוהדים הביאו לידיעתו של ח"כ חסון כי שידור המשחק בין סלטיק והפועל ת"א הועבר במסגרת הערוץ בתשלום של צ'רלטון, עובדה שעומדת בסתירה מוחלטת לשידור משחקיה הקודמים של הפועל ת"א במסגרת הליגה האירופית, אשר שודרו בערוצים הפתוחים, ומהווה פגיעה ישירה בחובבי הספורט בכלל, ובאוהדי הפועל ת"א בפרט.

ח"כ חסון אמר ל-ONE בנושא: "פניתי לניצן חן ושאלתי אותו האם השידור הוצע למקומות אחרים ומדוע הוא שודר בתשלום. ביקשתי הבהרות, רציתי לבדוק את זה בעצמי ואני גם אבחן את זה בעתיד. בעקבות פנייתי לניצן חן ,ערוץ 10 ישדר את המשחק".

בכנסת הקודמת הגיש ח"כ חסון את הצעת חוק התקשורת שבאה להסדיר את זליגת החומרים החמורה מהערוצים הפתוחים לערוצים בתשלום ועברה בקריאה ראשונה. לאחרונה הגיש חסון בקשה להמשיך בתהליך החקיקה, כדי שמקרים כאלה לא יחזרו.

"אני חושב שחשוב שמשחקים מסוג זה יהיו פתוחים לכל חובבי הכדורגל בישראל", הסביר חסון, והוסיף: "אי אפשר לספסר בזה. כדורגל שהוא ספורט כל-כך עממי לא יכול להפוך לספורט לעשירים בלבד".

ניצן חן (ONE)
ניצן חן. חסון: "אי אפשר לספסר בכדורגל"

בינתיים, כאמור, דאג חבר הכנסת שהמשחק שייערך מחר, בין האדומים של גוטמן לבין המבורג, בקרב ישיר על המקום הראשון בשלב הבתים של הליגה האירופית, יועבר בשידור ישיר בערוץ פתוח, ערוץ 10.

"שמחתי לשמוע שבעקבות ההתערבות שלי המשחק הזה יהיה פתוח יהיה לכולם. אני מברך את ניצן חן שהביא למצב שהמשחק הזה ישודר בערוץ פתוח. הוא בסופו של דבר גרם לזה. אני מקווה שבפעם הבאה לא יצטרכו את ההתערבות שלי על-מנת לשדר משחק בערוץ פתוח".

יואל חסון וסליטה (ONE)
יואל חסון וסליטה. אוהדי הפועל ת"א יכולים להודות לחבר הכנסת

כמו כן, בכוונתו של חסון לכנס את הוועדה לענייני ביקורת המדינה לדיון דחוף בנושא זליגת התכנים לערוצי התשלום, בהשתתפות כל הגורמים הרגולטיביים המופקדים על שידורי ספורט בישראל.

יו"ר מועצת הכבלים והלויין, ניצן חן, אמר בתגובה ל-ONE: "מדיניות מועצת הכבלים והלויין היא בעד כל שידור של כל משחק שבו קבוצה ישראלית משחקת במפעל בינ"ל".

"רק כאשר אף ערוץ פתוח לא מוכן לרכוש את השידור במחיר סביר ולא תהיה אפשרות אחרת אלא לשדר אותו בערוץ בתשלום, נצטרך לשדר אותו בכל אופן בערוץ כזה, כי זה הרע במיעוטו".

היסטוריה של פגיעה בציבור הצופים
כזכור, רק בחודש אוקטובר האחרון ביצעה מועצת הכבלים פניית פרסה וחזרה בה מהחלטות השימוע שהיא עצמה קבעה בחודש נובמבר 2008, ולמעשה אישרה מדיניות חדשה לפיה חלק משידורי הספורט ימשיכו להיות בתשלום.

במועצה בחרו להתעלם מהחלטות השימוע שהתקבלו לפני כשנה ע"י שר התקשורת בעבר, אריאל אטיאס, ולמעשה לקבל שורה של החלטות חדשות שפועלות בעיקר לטובת הערוצים בתשלום שקיבלו את האישור מהמועצה: "אתם יכולים להמשיך לרכוש ולשדר משחקים בערוצים הסגורים".

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */