יום שבת, 20.04.2024 שעה 01:51
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

ויקטור מרעי - כל הדרך מטוברוק לשער בטדי

עד לפני מספר ימים, לא רבים הכירו את הכישרון הצעיר של הפועל ת"א. לאחר השער מול בית"ר, הדברים השתנו. איך הגיע מרעי לחודורוב? כל הפרטים בפנים

|
ויקטור מרעי. הגיע מטוברוק (אלעד ירקון)
ויקטור מרעי. הגיע מטוברוק (אלעד ירקון)

ביום ראשון, ה-15 בפברואר השנה, סגר החלוץ הצעיר ויקטור מרעי בהפועל ת"א לארבע שנים וחצי. ביום החתימה לא רבים התעסקו בהגעתו של הכשרון בעל רעמת השיער אל מתחם חודורוב מאחר והיה זה יום לפני הדרבי של תל אביב בגביע המדינה, בו ניצחה הפועל 0:2 את מכבי בסיבוב ט'.

היום, ולאחר השער הנהדר במחזור הליגה האחרון מול בית"ר ירושלים, שמו של מרעי שגור בלשונם של יותר ויותר מביני עניין. כזכור האדומים הפסידו במשחק הזה 2:1 לבית"ר, אבל ההתעופפות של מרעי שנגח שער מצמק לזכות האדומים לאחר הרמה של גילי ורמוט, כבר נחקקה במוחם של האוהדים שצופים לו גדולות ונצורות.

הסיפור של הבחור הערבי שנולד ב-31.5.1989, מהכפר ערערה שבואדי ערה, מתחיל עוד הרבה קודם לכן. כרטיסו של חלוצה בן ה-19.5 של נבחרת הנוער היה שייך לבית"ר טוברוק, ולבעלים של המועדון אריק איזיקוביץ'. פסק בוררות של ההתאחדות בעניינו קבע כי אם טוברוק לא תמצא עבורו קבוצת בוגרים עד ל-15.2 השנה, הוא יהיה שחקן חופשי ויוכל לעבור ולשחק היכן שיבחר, וכך היה.

קבוצות רבות רדפו אחרי היהלום. בשנים האחרונות הוא הוזמן למבחנים בקבוצת אינטר האיטלקית ואף היה במעקב של היריבה העירונית מילאן. בנוסף המריא מרעי למבחנים בבלגיה בקבוצת בירסחוט, שניהלה מו"מ על רכישת כרטיסו מבית"ר טוברוק. הבלגים הציעו סכום בעבור כרטיסו, בטוברוק רצו פי שלושה, כך על פי גורמים המקורבים לשחקן, ועל כן נפלה העסקה.

המאמן ברוך חסן, שחקן עבר במכבי נתניה שגם נמנה על הצוות המקצועי בטוברוק גילה את השחקן בגיל 15 והביא אותו למועדון הנתנייתי. למרעי 15 הופעות במדי הנבחרת, כאשר הופעת הבכורה הייתה נגד נבחרת הולנד לפני כשנתיים. הוא שותף ב-4 משחקים בנבחרת הנערים עד גיל 17 של ישראל, ב-3 בנבחרת הנוער עד גיל 18 וב-15 משחקים בנבחרת הנוער עד גיל 19. 

ויקטור מרעי (אלעד ירקון)
ויקטור מרעי. חוזר באיטליה (אלעד ירקון)

לפני כשנה וחצי, ולפי הסכם בין בית"ר טוברוק ומכבי חיפה שלפיו לירוקים יש זכות ראשונים על כשרונות שגדלים במועדון, הועבר ויקטור מרעי לקבוצה מהכרמל אבל מהר מאוד "ברח" לירוקים וחזר להתאמן בטוברוק. מקורביו טוענים כי באותה תקופה המאמן רוני לוי לא הכיר אותו מספיק, ובקבוצה לא התכוונו לתת לו חוזה. מרעי, שידע מה הוא שווה וכבר בתקופה ההיא היה חלוץ מהבולטים לגילו אם לא הבולט ביותר לא רצה להיות במעמד שכזה, ופשוט חזר לטובורוק.

קיבל סובארו ממוני הראל
בתחילה, לאחר שחתם בהפועל ת"א, עוד לא קיבל רכב מהמועדון, וכל פעם אימו או אביו היו מסיעים אותו למתחם חודורוב ולוקחים אותו בסיום האימון לביתו שבואדי ערה בחזרה. על השאלה האם לא עדיף שיגור בדירה בסביבת מגרש האימונים או בראשון לציון כמו שחקנים רבים אחרים בקבוצה אמרה אמו: "אני רוצה אותו קרוב אליי. שלא יסתובב לו הראש מכל מה שקורה פה בתל אביב, אני עוד שומרת עליו".

מאז, קיבל השחקן רכב מסוג סובארו מהבעלים מוני הראל, רכב ממנו נהנים שחקנים נוספים בקבוצה. עצם העובדה שקיבל את הרכב מראה כי במועדון מעריכים אותו ונותנים לו הטבות שלא נמצאות בחוזהו. בשנה הבאה, ולמרות הקושי הצפוי של אמו, צפוי ויקטור לקבל דירה כדי למנוע ממנו ליסוע כל יום לבית הוריו שבואדי ערה.

הוריו סיפרו ל-ONE, כי גם הפועל פ"ת רצתה בשירותיו ואפילו אבי נמני, המאמן של היריבה העירונית מכבי ת"א ראה אותו ונדלק. "נמני מאוד רוצה אותו אצלו" סיפרה האם, "אבל רצינו שהוא יבוא להפועל ת"א. זה מקום טוב בשבילו ושמעתי שאלי גוטמן הוא מאמן טוב מאוד, אם לא הכי טוב בארץ וויקטור יוכל ללמוד ממנו המון".

מרעי וחברים (אלעד ירקון)
מרעי וחברים. מרוצה בהפועל (אלעד ירקון)

הוריו של מרעי מודעים היטב להסטוריה של הפועל ת"א, קבוצה שמחייכת לבני מיעוטים. מבט ברשימה העשירה של השחקנים שהצליחו בקבוצה רק בתקופה האחרונה לא משאירה ספק: סלים טועמה, וואליד באדיר, ביברס נאתכו, מהראן ללה השנה, ואם הולכים אחורה הרשימה מתארכת. אביו של השחקן מוסיף ואומר: "יש משהו מיוחד באווירה שעוטפת את המועדון, בהרגשה הכללית שם, שלא משנה מאיזה עדה או דת אתה, אלא איך אתה משחק, וזהו. אם תשחק טוב כבר יראו את זה ותצליח. אם לא, זה כבר סיפור אחר".

אביו של מרעי: "ויקטור לא מפחד מאתגר"
הפועל ת"א היא קבוצה שבה לא מעט שחקנים נלחמים על עמדת החלוץ: סמואל יבואה, מהראן ללה, עדן בן בסט, ערן זהבי וכאמור ויקטור מרעי. עוד לפני השער שהבקיע בנו אמר אביו של מרעי על כך: "זה מצוין. ויקטור לא מפחד מאתגר ואני חושב שזה מצוין. תמיד יהיו שחקנים נוספים שירצו לשחק על העמדה שלך ומי שיותר טוב צריך לשחק, זה הכל. מדובר בדבר חיובי".

ויקטור מרעי (אלעד ירקון)
ויקטור מרעי. "לא מפחד מאתגרים" (אלעד ירקון)

בהפועל ת"א נלחמו על שירותיו של מרעי. לחצים כבדים הופעלו על המאמן אלי גוטמן והבעלים מוני הראל, שאלה יוותרו על השחקן ויתנו את ברכתם להעברתו להפועל פ"ת. בסופו של עניין לא גוטמן הוא זה שהחליט על הבאתו להפועל ת"א, אלא רק מוני הראל, וזה לא הסכים להתקפל והשאיר אותו בצבע האדום.

על פי גורמים בכירים בקבוצה, לחצים כבדים מאוד הופעלו ע"י גורם מקצועי בכיר בבית"ר טוברוק שמרעי לא יגיע להפועל. אותו גורם רצה לראות את השחקן מגיע בסופו של דבר להפועל פ"ת, אך כאמור מאמציו לא צלחו. מרעי חתום ל-4.5 שנים וחצי בחודורוב, ולמרות השער הנהדר בטדי, כעת, חובת ההוכחה עליו, למי יש ספק שהוא הולך לממש אותה?

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */