יום שלישי, 30.04.2024 שעה 05:54
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7224-6531מכבי ת"א1
6522-6431מכבי חיפה2
5826-5131הפועל ב"ש3
5042-4231הפועל חיפה4
4332-3431מכבי בני ריינה5
3639-2931בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4035-3430הפועל ירושלים1
3544-3230מכבי נתניה2
3436-4430בית"ר ירושלים3
3343-2630הפועל חדרה4
3355-35 30מכבי פ"ת5
3044-2430מ.ס אשדוד6
2749-3330הפועל ת"א7
2144-2230הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • 3 - 2
  • מכבי ת"א
  • הפועל ב"ש
  • 1 - 2
  • בני סכנין
  • הפועל חיפה
  • 2 - 0
  • מכבי חיפה
  • מכבי נתניה
  • שבת, 04/05, 17:00
  • הפועל ת"א
  • הפועל פ"ת
  • שבת, 04/05, 20:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שני, 06/05, 20:30
  • מכבי פ"ת
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 06/05, 20:30
  • מ.ס אשדוד

יש על מי לסמוך: דור העתיד של הכדורגל שלנו

כחודשיים לפני המפגש הכפול מול יוון, החלטנו לבדוק האם אפשר לסמוך על הצעירים. מי יחליף את אוואט? מי ינהיג לאחר שבניון יפרוש? כנסו ותכירו

|
אסולין, זמיר וגולסה. כמה רחוק הם יגיעו?
אסולין, זמיר וגולסה. כמה רחוק הם יגיעו?

בחודש מרץ הקרוב תפגוש נבחרת ישראל את נבחרת יוון במטרה אחת ברורה: לנצח את המפגש הכפול, לצבור נקודות חשובות בדרך לעליה ראשונה למונדיאל לאחר 40 שנה, ולהביא את הכדורגל שלנו למרכז הזירה העולמית.

דווקא בתזמון הזה החלטנו לבדוק איזה עתיד יש לכדורגל הישראלי להציע לאחר שדודו אוואט, יוסי בניון, עומר גולן, אליניב ברדה, טל בן-חיים, אבי סטרול, סלים טועמה וחבריהם כבר לא יהיו בסגל הכחול לבן.

יש שוער בשער?
אפודת השוער שייכת, כיום, לדודו אוואט כמעט ללא עוררין. גם כשהיה מחוץ למגרשים בספרד בעקבות תקרית עם מאמנו בלה קורוניה, לא איבד אוואט את גופיית ההרכב אצל קשטן, מה שכנראה הוסיף רק יותר ביטחון במשחקן של השוער.

ישנם הרבה שמות של שוערים מבטיחים מכל קצוות הארץ שכבר היו צריכים לפרוץ ולפרוח: יוסי שקל, תום אלמדון, אוהד לויטה, דני עמוס, איתמר ניצן ועוד. כולם שוערים ראויים וטובים אבל נראה שמשהו השתבש בדרך.

שוער ישראלי פחות מוכר שכדאי לשים אליו לב הוא גיל שוחט בן ה-20, שחקן קבוצת בונר מהליגה השלישית בגרמניה. שוחט, מתנשא לגובה של 1.91, בעל אזרחות ישראלית ועתיד שנראה מבטיח.

איווניר מאמין בשוחט וזימן אותו לסגל הצעירה לפני כחודש. האם זה אומר שהוא הדבר הבא? לא בטוח. מה שכן בטוח הוא ששוערים מהאיכות של אוואט ודוידוביץ', כרגע, חסרים לנו מאוד.

אדם מזרחי (מיכה בננו)
אלמדון. מיורו 07' לקבוצת אחי נצרת (מיכה בננו)

מאמן השוערים של נבחרת ישראל ושל מכבי ת"א, שורה אובארוב, התייחס לעניין השוערים ואמר: "יש עתיד לשוערים בישראל אבל הדור של היום זה לא מה שהיה לפני 20 שנה. יש היום בעיה מנטאלית, שחקנים חושבים שאחרי שלושה משחקים טובים הם כבר יודעים הכל".

"צריך לעבוד קשה, להוכיח את עצמך כל יום מחדש ורק ככה ההתקדמות תגיע. בשנה שעברה, ראיתי שיש לנו במכבי בעיה עם השוערים במחלקת הנוער והתחלתי לעבוד איתם פעמיים בשבוע. כבר היום אני רואה שיפור אבל עדיין זה לא מספיק". למכבי יש את גיא חיימוב, שוער שלישי עם פוטנציאל אדיר אבל אם הוא לא ישחק הוא לא יצליח להתפתח וזה מה שקורה אצל רוב השוערים. הם חייבים לשחק, גם אם זה אומר לשחק בליגה לאומית.

אובארוב
אובארוב עם אוואט ודוידוביץ'. לצעירים יש מה ללמוד ממנו

אובארוב יודע מה הבעיה העיקרית: "שחקנים צריכים להיות סבלניים יותר, רציניים יותר והרבה פחות עצלנים. הם חושבים שמחר הם כבר יכולים להגיע לנבחרת בלי שהוכיחו כלום. שחקן צריך לדעת שהוא בא לעבוד, אם הוא יעבוד רציני תהיה התקדמות בעיקר אצל שוער כי הצלחה של שוער זה 80% מההצלחה של הקבוצה".

הגנה - ככה בונים חומה
במרכז הגנת הנבחרת, כיום, עומדים טל בן-חיים ואבי סטרול המשחקים באירופה ומראים ללא ספק את ההבדל בין "כאן" ל"שם", כאשר יואב זיו, בן-דיין וקלמי סבן אחראים להשלמת החוליה. אז מי הם שחקני ההגנה הבאים שיצאו מעבר לים ויבטיחו שחלוצי אירופה יחששו לצאת למתפרצות צול הנבחרת הכחולה - לבנה? הנה התשובות:

דין מורי, בלם, בן 21. שחקן חשוב מאוד במערך ההגנתי של גיא לוזון ובני יהודה. מורי משתייך לסגל של איווניר באולימפית כאשר כבר לפני שלוש שנים סומן הבלם הגבוה ככוח עולה ישראלי מקומי וחשוב. לא פעם זכה מורי, בשל משחק הראש הטוב שלו, להשוואה עם שיאן ההופעות בנבחרת, הבלם אריק בנאדו.

דין מורי כובש (עמית מצפה)
דין מורי כובש. פוטנציאל גדול ומבטיח (עמית מצפה)

מי שמכיר היטב את הבלם הצעיר הוא המאמן ניצן שירזי שאמר עליו: "דין עשה התקדמות אדירה במשחק שלו, הוא קיבל הזדמנות ולקח אותה בשתי ידיים וראייה לכך היא שהוא פותח על חשבון שני זרים שמשחקים על אותו  תפקיד וזה אומר הרבה על האופי שלו. יש לו פוטנציאל להיות בלם מוביל בכדורגל הישראלי בעתיד".

חגי גולדנברג, מגן, בן 19. שייך למועדון של הלוזונים, מכבי פ"ת, שאחראי לאספקת לא מעט כישרונות צעירים לכדורגל הישראלי. גולדנברג משחק בקבוצת הנוער של פ"ת אך קיבל כבר כמה הזדמנויות גם בקבוצה הבוגרת בעיקר תחת שרביטם של גיא עזורי וניצן שירזי. מדובר בשחקן רציני ומסור שרוצה לעבוד קשה ולהתקדם. מאמנו בעבר, ניצן שירזי צופה לו השתלבות משמעותית בכדורגל הישראלי.

ריף פרץ, בלם/ קשר אחורי, בן 18, משחק בקבוצת הנוער של מכבי ת"א (האם הוא ממשיך דרכו האמיתי של טל בן-חיים?) וכן, משמש כקפטן נבחרת הנוער של ישראל. למרות שזוהי עונתו הראשונה של פרץ בקבוצת הנוער של מכבי, הוא הצליח כבר להרשים ולהיכלל בסגל הקבוצה הבוגרת.

 (עמית מצפה)
לוין על ריף פרץ: "לוחם בעל מוסר עבודה גבוה" (עמית מצפה)

המנהל מקצועי של מחלקת הנוער של מכבי, ניר לוין, סיפר על פרץ: "הוא עשה התקדמות גדולה מאוד. מדובר בשחקן עם אופי חזק, ממושמע, לוחם עם מוטיבציה ובעל מוסר עבודה גבוה. מעבר לכך, יש לו גם אופי של מנהיג. הוא חברותי, אחראי, אהוב ובעל נוכחות. ריף הוא בהחלט שחקן שמסומן כמי שעתיד להתפתח ולהצליח גם בקבוצה הבוגרת של מכבי וגם במסגרת הנבחרות".

ניר מנצור, מגן שמאלי, בן 17. כבר עונה וחצי משחק בשורות ריאל מדריד C (כן כן, שייך למועדון הפאר הספרדי, ריאל מדריד). מנצור גדל במחלקת הנוער של בית"ר ירושלים ומשם הגיע הישר לבלאנקוס. מנצור אמנם רק 1.80, אך גם רוברטו קרלוס, אחד המגנים השמאליים הגדולים בתולדות המועדון היה בקושי 1.70. מנצור נגד אסולין בסופר-קלאסיקו? הלוואי...

קישור - כחול לבן מעבר לים
השנה יותר מתמיד, הכדורגלן הישראלי הצליח להשתלב מעבר לים. עם מספר שיא של ליגיונרים בסגל הנבחרת, נראה שגם בעתיד יש על מי לסמוך. הנה כמה מהשמות שאולי עוד לא שמעתם אבל כנראה שעוד תשמעו רבות בהמשך:

ריאל מדריד (רויטרס )
ריאל מדריד. מנצור יתפוס מקום בקבוצה הראשונה? (רויטרס )

נס זמיר, קשר התקפי, בן 18, שחקן קבוצת הנוער של חטאפה הספרדית. זמיר הוא בהחלט מה שניתן להגדיר "סיפור סינדרלה", רק לפני חמישה חודשים הוא עבר לספרד אחרי שהצליח להרשים את אנשי הקבוצה הספרדית שהחליטו לצרפו לשורותיה. הוא שיחק בעברו במכבי ת"א ובנס טוברוק ובחודש דצמבר השנה הוא קיבל בפעם הראשונה את הזימון לנבחרת הצעירה של מוטי איווניר.

"עצם העובדה שיש שחקנים ישראלים שמשתייכים למועדוני פאר באירופה, זו כבר תעודת כבוד גדולה. נקודת המוצא של השחקנים האלה היא גבוהה יותר משל אלו המשחקים בארץ מכיוון שהם מפתחים הרגלים טובים יותר תחת תנאים טובים יותר" אומר ניצן שירזי, "טוב לכדורגל הישראלי שיש עוד ועוד סיפורי הצלחה שכאלה, ניתן רק לקוות שהם ימשיכו להתפתח ולהתקדם בקבוצות האלה באירופה גם בגילאים מתקדמים יותר".

שירזי:
שירזי: "השחקנים שמשחקים בחו"ל מפתחים הרגלים ותנאים טובים יותר"

גיל בלומשטיין, קשר התקפי, בן 18. כיום, בעיקר מחמם את הספסל של מכבי פ"ת אך בעברו סיפור מעניין שעוד יכול לדחוף אותו קדימה למרכז בימת הכדורגל הישראלי. כשהיה רק בן 15 שיחק בשורות ויאריאל הספרדית ותפס את עינם של סקאוטרים מבנפיקה ומגנט (בשורותיה, שיחק גילי ורמוט). בלומשטיין חזר לארץ לשורות עירוני ראשון לציון ובעקבות פציעה קשה די נעלם.

כעת, כאמור, הוא בעיקר יושב על הספסל של הקבוצה הבוגרת של מכבי פ"ת אך לנו נראה כי השם הזה עוד ישוב להדהד בעתיד.

ישראל זגורי, קשר, בן 18. שחקן מחלקת הנוער של מכבי חיפה ושייך גם לקבוצה הבוגרת של אלישע לוי. למרות שטרם קיבל זימון ממוטי איווניר לשורות הסגל של האולימפית, נחשב זגורי לכישרון עולה בכדורגל הישראלי. העונה הוא הספיק לעלות מהספסל הירוק 6 פעמים וקיבל לא מעט דקות בליגת העל.

ישראל זגורי.  (עמית מצפה)
ישראל זגורי. עוד כישרון גדול מבית היוצר של מכבי חיפה (עמית מצפה)

התקפה - חלוצי המטרה לעתיד טוב יותר
אלי זיזוב, חלוץ, בן 18. שחקנה של לבסקי סופיה מהליגה הבולגרית. זיזוב נולד בבאר שבע ובגיל 9 כבר הצטרף למועדון הכדורגל של מכבי ת"א. הכישרון הגדול שלו לא נעלם מעיניהם של סקאוטרים רבים באירופה וביניהם גם מאתרי כישרונות צעירים מצ'לסי האנגלית וברצלונה הספרדית. למרות החיזורים מצד מועדוני הפאר הללו החליט זיזוב לחתום בשורות לבסקי סופיה והפך לשחק הזר הצעיר ביותר ששיחק אי פעם בליגה הבולגרית, כאשר את הופעת הבכורה שלו רשם בגיל 16 בלבד.

פיראס מוגראבי, חלוץ בן 17 וחצי. שחקן מחלקת הנוער של מכבי נתניה ומשתייך גם לסגל הבוגר של לותר מתיאוס. העונה, הוא הצליח להרשים בעיקר בעקבות השער המרהיב שהבקיע מול בית"ר ירושלים בטדי במסגרת גביע הטוטו. למרות שהוא רק בן 17 וחצי יש מי שמנבא לו עתיד מזהיר כזה שכולל בתוכו אירופה.

טל בן חיים.  (יופ ציוני)
טל בן חיים. יש כבר קבלות (יופ ציוני)

טל בן-חיים, חלוץ, בן 19 וחצי. שחקן בית של מכבי פ"ת, נחשב לאחד הכישרונות הגדולים בכדורגל הישראלי. ניצן שירזי היה המאמן הראשון שנתן לבן-חיים את ההזדמנות בקבוצה הבוגרת: "אם בוחנים את מה שיש לטל ומשווים את זה לדרישות של הכדורגל המודרני הרי שלטל יש את כל מה שדרוש על מנת להצליח. הוא בעל טכניקה גבוהה מאוד ועם משחק שווה בשתי רגליים עד שקשה להבחין אם הוא ימני או שמאלי. עם כיוונים נכונים אני צופה לו עתיד מזהיר בקרוב. אין לי ספק שהוא יצא לאירופה ויהיה בורג משמעותי בנבחרת ישראל וכל זה בזמן הקרוב. כישרון גדול עם אופי שיעזור לו להגיע רחוק".

השמות המוכרים יותר:
אייל גולסה, בן 17.5, חלוץ. שחקן מכבי חיפה אליה הגיע מנס טוברוק. מה עוד לא נאמר על ילד הפלא מהכרמל? העונה הוא כבר היה שותף ל-13 משחקים בליגת העל מתוכם בשניים פתח בהרכב. הוא רשם לזכותו שער ליגה בודד מול מ.ס. אשדוד ובכל פעם מחדש משאיר את הפרשנים פעורי פה לנוכח הכישרון העצום שלו. אייל ברקוביץ' מתעצבן בכל פעם שהוא לא רואה אותו על כר הדשא, יניב קטן כבר הכתיר אותו ליוסי בניון הבא ועכשיו מה שנותר הוא לחכות ולראות את הפלא גדל ושומר על היכולת גם בנבחרת הבוגרת.

אייל גולסה.  (עדי בן ברון)
אייל גולסה. השאיר את הפרשנים פעורי פה (עדי בן ברון)

מוחמד גאדיר, חלוץ, בן 17, שחקן בית של מכבי חיפה. עוד כישרון לאוסף המרשים של יענקל'ה שחר. ללא ספק אחד השמות הבולטים בדור הצעיר והפרשנים מנבאים שימשיך להתבלט עוד שנים רבות בעתיד. בעונה שעברה, הבקיע 8 שערים לזכות קבוצת הנוער של חיפה והעונה הוא כבר רשם לזכותו שער בבוגרים (מול הפועל פ"ת). תחת אלישע לוי, הוא שותף בשבעה משחקי ליגה כאשר באחד מהם אף פתח בהרכב.

גיא אסולין, חלוץ, בן 17.5, שחקן ברצלונה אתלטיק. אחד הכישרונות הגדולים שיצא מגבולות ישראל, הוא ילד מקסים מנהריה שכל חייו העריץ את אייל ברקוביץ'. הוא החל את דרכו בקבוצת הילדים של הפועל חיפה ומשם הדרך לבית"ר טוברוק היתה קצרה מאוד. בגיל 12, הוא נשלח למבחנים בשורות ברצלונה, אותם עבר בהצלחה, ומאז הוא חי ומשחק בשורת מועדון הפאר הקטאלוני.

גאדיר.  (עמית מצפה)
גאדיר. זוכה לדקות במכבי חיפה (עמית מצפה)

אסולין חתום על הסכם שחרור מברצלונה העומד על סך 20 מיליון יורו, היקר ביותר אי פעם עבור שחקן ישראלי. באוגוסט 2007 כשהוא עוד לא בן 17, נקרא אסולין בפעם הראשונה לסגל הקבוצה הבוגרת של ברצלונה במסגרת חצי גמר גביע קטלוניה. העונה, הוא שחקן הרכב קבוע בשורות ברצלונה אתלטיק וכבר רשם לזכותו שני שערים. לפני שבוע נפצע בברכו מה שירחיק אותו מהמגרשים למספר שבועות.

אסולין ערך את הופעת הבכורה שלו בשורות נבחרת ישראל הבוגרת כשטרם מלאו לו 17 שנים ובכך רשם שיא כשחקן הישראלי הצעיר ביותר שזומן לסגל הבוגר אי פעם. (הופעת הבכורה היתה במשחק הידידות נגד נבחרת צ'ילה). מאמן הנבחרת הצעירה, מוטי איווניר, אמר על אסולין בעבר כי מדובר באחד הכישרונות הגדולים שהוא ראה וכי ללא ספק מדובר בשחקן עם איכויות גבוהות, שניתן לרכוש רק במועדוני הפאר של אירופה.

גיא אסולין (MobileONE)
גיא אסולין. שחקן ישראלי במדי בארסה.. חלום

בן סהר, חלוץ, בן 19.5. שחקנה של צ'לסי, מושאל לקבוצת דה-גראפשחאפ ההולנדית. השנה זו השנה בה בן סהר אמור לפרוח. אחרי השאלות לא מוצלחות (ל-QPR, שפילד וונסדיי ופורתסמות') מקבוצת האם שלו, צ'לסי, נראה שסהר הגיע למקום בו הוא מתחיל לפרוע את השטרות.

סהר רק חתם בשורות דה-גראפשחאפ ההולנדית וכבר במשחק הליגה הראשון שלו כבש שער ניצחון. גם מוטי איווניר וגם דרור קשטן יכולים לחייך, שכן העילוי נמנה על סגל שתי הנבחרות ובצדק. סהר רשום כשחקן הצעיר ביותר שהבקיע אי פעם בשורות הנבחרת הבוגרת, היה זה במשחק מול נבחרת אסטוניה אז, נכנס כמחליף והבקיע.

בן סהר (עדי בן ברון)
בן סהר. כמה פוטנציאל יש בחלוץ (עדי בן ברון)

אסור לפספס
נגןשיא חדש ומטורף בקפיצת סקי לרוחק
שיא חדש ומטורף בקפיצת סקי לרוחק
נגןאוהדי פורסמות' שרים לכדור שיחזור ליציע
אוהדי פורסמות' שרים לכדור שיחזור ליציע
נגןבולט: "הייתי שמח להתחרות באמבפה בריצה"
בולט: "הייתי שמח להתחרות באמבפה בריצה"
נגןהוא נשבר! שיא העולם בזריקה לאחור לסל
הוא נשבר! שיא העולם בזריקה לאחור לסל
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */