יום חמישי, 28.03.2024 שעה 12:48

צפו בבית מכבי החדש בראשון לציון

24 שעות לפני גמר הפלייאוף ביקר ONE בבית החדש של מכבי ראשון-לציון בכדוריד. היו"ר, יוסי גבע: "גלעד מאור ימשיך גם בעונות הבאות"

|
האולם החדש בראשון לציון (תומר גבאי)
האולם החדש בראשון לציון (תומר גבאי)
בעונה הבאה תכנסנה מכבי ראשל"צ כדוריד וכדורסל לבית מכבי החדש הסמוך לתחנה המרכזית החדשה בראשל"צ. ONE נכנס לתוך בית מכבי החדש בליוויו של יו"ר מכבי ראשל"צ בכדוריד, יוסי גבע, שהצהיר: "גלעד מאור ימשיך עוד שנים רבות כמאמן מכבי".

בבית מכבי החדש תשחקנה מכבי ראשל"צ כדוריד וכדורסל. האולם יכיל במשחקי הכדוריד 1500 צופים בדומה לגן נחום ובכדורסל לא פחות מ-2500 צופים. האולם כולל כיסאות ב-360 מעלות, חדרי הלבשה מאובזרים, חדרי מאמנים, חדרי מחלקות, חדרי מועדון גדולים מאוד וחדר כושר מפואר. במקרה, מנהל האולם יהיה לא אחר מדוד עמר, שחקנה של מכבי ראשל"צ כדוריד.

"המטרה שלנו הייתה ליצור בית שלנו, בית מכבי. גן נחום היה בית ארעי והאולם הנוכחי הוא ברמה אחרת של שנות האלפיים" סיפר ל-ONE גבע בשביעות רצון יתרה. לאולם זה תכנסנה מחלקות הכדוריד והכדורסל בעונת המשחקים הבאה.

נכון להיום, בראש מעייניו של גבע עומדת סדרת גמר הפלייאוף שתחל ביום שישי ב-17:00 מול הפועל ראשל"צ. "אני חושב שהכדוריד הישראלי הרוויח יופי של דרמה כבר בשלב חצי גמר הפלייאוף. עצם העובדה שסיימנו את חצי גמר הפלייאוף בשלב מוקדם עלול לפגוע בכושר המשחק שלנו" אמר והוסיף "ספורט מודרני בוחנים במבחן התוצאה ובו בגמר הגביע נכשלנו וזו עובדה, מקווה כי בפלייאוף זה ישתנה".


צפו בבית מכבי החדש בראשל"צ

"המאצ' אפ" לקראת סדרת חמשת הדרבים של גמר הפלייאוף בכדוריד הוא קלאסי. בליגה הקבוצות נפרדו הקבוצות שלוש פעמים בתוצאת תיקו, אך בחצי גמר הגביע ידם של הצהובים הייתה על העליונה. רק בגמר הפלייאוף יוכלו לדעת אם באמת קיימת אלטרנטיבה למכבי ראשל"צ בארץ או שפשוט גמר גביע המדינה בו ניצחה אס"א ת"א היה מקרי.

גם לאחר ההפסד בגמר הגביע הצהובים של גלעד מאור יגיעו כפייבוריטים וזאת בעיקר בזכות העומק בספסל, הניסיון במעמדים המכריעים והסגל שרץ יחדיו במשך שנים רבות. בראשותו של מאור המועדון זכה בחמש תארים מתוך השבע האפשריים בשלוש עונות וחצי האחרונות.


יוסי גבע בתוך האולם החדש (תומר גבאי)
יוסי גבע בתוך האולם החדש (תומר גבאי)

להפועל ראשל"צ יש מספר בעיות ביחס למכבי ואחת מהן היא הפינה. לאחר עזיבתו של אבישי סמולר אין לאדומים סופר-סטאר בעמדה הזו מבחינת יכולת ופרסונה. גיא כהן הוא מוכשר אבל רחוק מסמולר ולא מסוגל לשחק בלי מחליף. השערים שמדי פעם כובש עידן מימון לא במכוון מעמדה זו מוכיח זאת באופן ישיר. בפינה השנייה שחר מיארה וטל בלכר עדיין לא משפיעים על המשחק.

בפינה הימנית יש למכבי את יואב נאמן ובזו הנגדית את גל אברהם שלהם גם יש מחליפים. מדובר בשני שחקנים מצויינים שמעבר לתרומתם במשחק מסודר יודעים לרוץ למתפרצות ולכבוש. במשחק השלישי בסדרת חצי גמר הפלייאוף הפועל כמעט והודחה בעקבות כך.


כאן ישבו האוהדים של ראשל"צ (תומר גבאי)
כאן ישבו האוהדים של ראשל"צ (תומר גבאי)

הבעיה הנוספת של האדומים הינה בגזרת הזרים. להבדיל מאורוש מנדיץ', יורי מנקובסקי מוכיח שוב ושוב איזה כישלון הוא. הם לא משחקים באותה העמדה המדוייקת אבל מוכיחים את הכישלון המרכזי של האדומים העונה. השחקנים הבודדים שיכולים לפרק את היריבה הם השוערים. אם אנדריי קמישב ייראה טוב בגמר יש סיכוי להפתעה אך במקרה ובו יוליאן סטראט יהיה טוב יותר המשחק יוכרע מהרגע הראשון.

השחקן היחיד שלמכבי באמת לא תהיה תשובה אם הוא ייראה טוב הוא גיל יעקב. המרכז מספר אחד בכדוריד הישראלי מכל בחינה שהיא תלוי בעצמו וזהו יתרון אדיר. במשך 60 דקות בנס ציונה ראו את חוסר האונים של ההגנה הכתומה מול עבודת הרגליים הנדירה של השחקן הזה.


עוד מבט לתוך האולם (תומר גבאי)
עוד מבט לתוך האולם (תומר גבאי)

מאמנה של הפועל ראשל"צ, סער פרנקל, אמר ל-ONE "מוקדם לדעתי לדבר על מפתחות לניצחון כי הסדרה יכולה לנוע ממקום למקום. אני חושב שאנחנו קבוצה שהשתפרה בחודשים האחרונים. התחברנו והגענו למצב שברגעים הנכונים הקבוצה בכושר טוב. עמדנו במבחן התוצאה של גמר הפלייאוף ועכשיו זה גמר הפלייאוף ואנו צריכים להשלים את הזכייה בתואר".

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */