יום שישי, 29.03.2024 שעה 16:35
ליגת ווינר סל 23-24
83%1433-162618מכבי ת"א
79%1574-179619הפועל ת"א
68%1533-160819עירוני רמת גן
61%1417-147318הפועל חולון
56%1408-146018הפועל ירושלים
55%1622-161120בני הרצליה
50%1669-162920עירוני קריית אתא
42%1558-154219הפועל עפולה
40%1633-162320עירוני נס ציונה
37%1712-156919הפועל חיפה
28%1569-149618הפועל גליל עליון
28%1565-138718הפועל אילת
25%1762-163520הפועל ב"ש/דימונה
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 93 - 92
  • עירוני קריית אתא
  • הפועל עפולה
  • 76 - 91
  • הפועל ב"ש/דימונה
  • הפועל חולון
  • 90 - 98
  • הפועל ת"א
  • עירוני רמת גן
  • 82 - 104
  • עירוני נס ציונה
  • בני הרצליה
  • 96 - 93
  • הפועל אילת
  • הפועל גליל עליון
  • שבת, 30/03, 21:10
  • מכבי ת"א

10 הפלופים הגדולים בכדורסל הישראלי

הם הגיעו על תקן של כוכבים והותירו אחריהם אדמה חרוכה. ניקולה לונצ'אר, ווינפרד קינג, אד קוטה, יוריצה גולמאץ וטום צ'יימברס. ויש עוד חמישה

|
טאנוקה בירד. שם גדול, רגליים זקנות (ניר בוקסנבאום)
טאנוקה בירד. שם גדול, רגליים זקנות (ניר בוקסנבאום)
בשנים האחרונות עברו בליגת העל שלנו הרבה מאוד זרים שלא ממש סיפקו את הסחורה. שחקנים שהגיעו בקול תרועה רמה, עם רקורד מרשים, ולאחר זמן קצר התברר שאין שום קשר בין מה שציפו מהם ומה שראינו מהם על המגרש.

אז הנה, ONE מגיש לכם את עשרת ה"פלופים" הכי גדולים, השחקנים הזרים שהגיעו עם הכי הרבה ציפיות, ואיך אומרים, כגודל הציפייה, כך גודל האכזבה.

טאנוקה בירד - בתחילת העונה נחת בקבוצת הכוכבים של מיקי דורסמן הסנטר האימתני מז'לגיריס קובנה, טאנוקה בירד.

בירד, שבגיל 36 כבר הספיק לשחק כמעט בכל מקום באירופה, עבר בין היתר בריאל מדריד, באדאלונה, ולנסיה, אולקר, רומא וז'לגיריס. הסנטר שוחרר בתחילת העונה מז'לגיריס קובנה, ואחרי ימים ספורים נחת בחולון.

בירד לא התאקלם בחולוניה, ושוחרר מהקבוצה אחרי חמישה משחקים בלבד, בהם רשם ממוצעים של 5 נקודות ו-4 כדורים חוזרים ב-16 דקות בלבד.

ווינפרד קינג – ייזכר תמיד כאחד מצמד הזרים (השני היה דיוויד אנקראם, שכמעט ונכנס גם הוא לרשימה), שהפסידו עם מכבי תל אביב את האליפות בעונת 92/93.

קינג הגיע ליד אליהו אחרי ששיחק מספר שנים בקבוצות שונות באיטליה ובספרד וסיים את העונה עם 7 נקודות בממוצע למשחק ויכולת עלובה למדי.

בתחילת אותה עונה המאמן, יעקב אדלר, הכריז בקול גדול שזוהי "קבוצת החלומות" שלו. כנראה שאחרי שראה את קינג, שלא היה מסוגל לקפוץ מעל עיתון של יום שישי, המאמן אלדר התעורר מספר פעמים באמצע הלילה כשהוא שטוף זיעה קרה.

רגע השיא של קינג במכבי היה בסדרת חצי הגמר מול גליל עליון, כאשר אחרי סל של מכבי, הלך להוציא את הכדור מתחת לסל של גליל... זה היה אקורד הסיום בקריירה של קינג, שפרש בתום אותה עונה.

ברונו שונדוב - הענק הקרואטי (2.18) הצטרף לקבוצת החלומות של פיני גרשון במכבי תל אביב באמצע עונת 03/04. שונדוב שיחק בחמש השנים שלפני כן ב-NBA, והיה חבר בנבחרת קרואטיה.


ברונו שונדוב.  פלופ בגובה 2.18 מ'
ברונו שונדוב. פלופ בגובה 2.18 מ'

הענק הקרואטי אמנם הגיע לקבוצה בתור מחליף לגבוהים, ניקולה וויציץ' ומייסיאו באסטון, אבל ברור לחלוטין שציפו ממנו לקצת יותר מ-2.5 נקודות למשחק בארבעה משחקים בלבד ביורוליג.

בסופו של יום, הדבר החיובי היחיד שיצא מבואו של שונדוב למכבי, הוא שקונסטנטין פופה, עוד נפיל שבילה על הספסל ביד אליהו מספר שנים, פתאום נראה כמו שחקן כדורסל לגיטימי...

אד קוטה – בעונת 06/07, עונתו הראשונה של דן שמיר כמאמנה של הפועל ירושלים, קיבל קוטה לידיו את המפתחות של הקבוצה מהבירה.


אד קוטה. לא התחבר (גבע תלם)
אד קוטה. לא התחבר (גבע תלם)

קוטה, ששיחק בצעירותו במכללת נורת' קרולינה הגדולה עם וינס קארטר ואנטואן ג'יימסון מהNBA, עבר בהרבה תחנות באירופה וברובן גם הצליח.

קוטה שיחק שלוש עונות בז'לגיריס קובנה, ועבר גם בדינמו סט. פטרסבורג הרוסית ובברצלונה. בירושלים משהו לא התחבר וב-12 משחקים שבהם שותף בליגה לפני ששוחרר מהקבוצה, רשם 2.3 נקודות למשחק בלבד.

גם ביול"ב קאפ קוטה לא הצליח להתבלט יותר מדי, למרות עליה בנקודה שלמה, 3.3 נקודות למשחק ב-14 משחקים באירופה.

שחקן נוסף שהופיע בעונה שעברה בהפועל ירושלים ולא השאיר חותם יוצא דופן בקבוצה הוא הפורוורד הקרואטי, יוריצה גולמאץ.

גולמאץ זכה באליפויות בקרואטיה ובטורקיה (עם לובליאנה ואפס פילזן), וזכה גם בגביע האתגר כאשר שיחק תחת שרון דרוקר באוראל גרייט הרוסית.


תמאר סליי. הוא לא ברשימה
תמאר סליי. הוא לא ברשימה

כשנחת בעונה שעברה בהפועל ירושלים, נחשב כאחד מהשחקנים עם הפוטנציאל הגדול ביותר באירופה. פורוורד בגובה 2.10, עם ראיית משחק ברמה גבוהה ויד רכה מבחוץ. בשורה התחתונה, 7.2 נקודות למשחק בליגת ווינר זה לא בדיוק מה שקיוו לקבל משחקן של יותר מ-300 אלף דולר לעונה.

לא רק אוהדי הקבוצה מהבירה סבלו מגולמאץ, כנראה שסבל והנזק העיקרי נגרם דווקא ללוח הסל במלחה, שספג מהקרואטי מטחים כבדים של לבנים בכל משחק ואימון.

ניקולה לונצ'אר – חתם במכבי תל אביב בתור הבטחה גדולה בעונת 98/99, בתור אחד הקלעים הטובים באירופה, אך כבר אחרי חודשיים הבינו במועדון הצהוב שממנו לא תצמח הישועה והוא שוחרר.

לונצ'אר גדל בפרטיזן בלגרד, איתה זכה בגביע אירופה לאלופות בשנת 92 ושיחק גם בריאל מדריד לפני שנחת ביד אליהו.

לונצ'אר, שבכל משחקיו במדי מכבי קלע 19 נקודות בלבד, נשפט בשנה שעברה למאסר של שנה אחרי שהשתתף בקטטה כששיחק בהמופראם ורסאץ'.

מי שהחליף את ניקולה לונצ'אר באותה עונה היה "פלופ" לא פחות גדול. זדראבקו ראדולוביץ' הקרואטי היה סקורר גדול בציבונה זאגרב, וכשהחליף פיני גרשון במכבי תל אביב את יורם חרוש, ההחתמה הראשונה שלו הייתה ראדולוביץ'.

הקרואטי כבר היה הרבה מעבר לשיאו ואי אפשר לומר שזו הייתה החתמה מוצלחת במיוחד. גם פיני כנראה הבין זאת בעצמו, כאשר שיתף את הקרואטי המזדקן בחמישה משחקים בלבד, בהם תרם 2.4 נקודות למשחק.

הייווד וורקמן – בשנת 2001 הגיע וורקמן להפועל ירושלים אחרי שמונה עונות מוצלחות ב-NBA, מהן 5 באינדיאנה פייסרס בתור רכז ראשון. וורקמן היה חלק חשוב בפייסרס של רג'י מילר, שהגיעו ב94' עד לגמר המזרח, בו הפסידו לניו יורק ניקס.

בהפועל ירושלים חבר וורקמן לקני וויליאמס, ששיתף איתו פעולה גם באינדיאנה. וורקמן לא הצליח יותר מדי בקבוצה של צביקה שרף, וב-19 משחקים בקבוצה הסתפק בממוצעים צנועים של 6.5 נקודות למשחק ושני אסיסטים בלבד. אחרי שפרש ממשחק פעיל, החליף וורקמן את הגופייה בחולצה אפורה, ועד היום הוא משמש כשופט בליגת המשנה של ה-NBA.

תום צ'יימברס - הגיע למכבי תל אביב של צביקה שרף בעונת 95/96. למרות שלא נתן עונה ממש גרועה, שני הדברים שהכי זכורים ממנו הם המשחק בגביע אירופה לאלופות נגד ברצלונה, בו לקח לא פחות מ-14 זריקות מהשדה, מתוכן לא קלע אפילו אחת, וכמובן את ידיו המושטות למעלה כאשר הזריקה הקשתית של עדי גורדון בגמר גביע המדינה של 96 נכנסה פנימה, סל שהביא לירושלים גביע ראשון.


סבאלוס. כמה קילוגרמים מיותרים
סבאלוס. כמה קילוגרמים מיותרים

צ'יימברס הגיע למכבי עם רזומה מרשים מאוד בNBA, שכולל 14 עונות בליגה הטובה בעולם, ויותר מ-20,000 נקודות. הוא אפילו זכה בתואר ה-MVP של משחק האולסטאר בשנת 1987, שנערך בוושינגטון. לאחר עונה אחת במדים הצהובים, חזר צ'יימברס ל-NBA, אך אחרי 12 משחקים בשארלוט הורנטס הודיע על פרישה.

ובמקום הראשון והלא כל כך מכובד, סדריק סבאלוס – בשנת 2002 הודיעה הפועל תל אביב על החתמתו של אחד השחקנים עם הרקורד הכי מרשים ב-NBA, שכף רגלם דרכה בישראל, סדריק סבאלוס.

השחקן, ששיחק 11 עונות ב-NBA, בפיניקס, לוס אנג'לס לייקרס (בה הוביל את קלעי הקבוצה במשך שנתיים רצופות) ודאלאס, אפילו זכה בתחרות ההטבעות באולסטאר 92' , כשהוא מטביע כאשר עיניו מכוסות והוא אינו רואה את הטבעת.

כאשר הגיע סבאלוס לפני שש שנים לאוסישקין ז"ל, היה ניתן לראות שהוא סוחב על עצמו כמה קילוגרמים מיותרים ואחרי שני משחקים בלבד במדים האדומים, בהם קלע 11 נקודות בממוצע, הוא שוחרר מהקבוצה.

זהו, אלא הם עשרת המופלאים. אם לדעתכם יש ברשימה שחקן שלא צריך להיות בה, או ששכחנו מישהו שבלעדיו הרשימה אינה שלמה, טקבקו.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */