יום חמישי, 18.04.2024 שעה 14:44
ליגה איטלקית 23-24
8317-7732אינטר1
6937-6332מילאן2
6324-4532יובנטוס3
5925-4532בולוניה4
5535-5631רומא5
5136-5731אטאלנטה6
4935-4132לאציו7
4940-5032נאפולי8
4529-3132טורינו9
4436-4331פיורנטינה10
4341-3432מונצה11
3939-3532גנואה12
3248-2732לצ'ה13
3154-3432קליארי14
2847-3031אודינזה15
2844-3032ורונה16
2848-2532אמפולי17
2763-4032פרוזינונה18
2662-3932ססואולו19
1568-2632סלרניטנה20
לוח משחקים
  • גנואה
  • שישי, 19/04, 19:30
  • לאציו
  • קליארי
  • שישי, 19/04, 21:45
  • יובנטוס
  • אמפולי
  • שבת, 20/04, 19:00
  • נאפולי
  • ורונה
  • שבת, 20/04, 21:45
  • אודינזה
  • ססואולו
  • ראשון, 21/04, 13:30
  • לצ'ה
  • טורינו
  • ראשון, 21/04, 16:00
  • פרוזינונה
  • סלרניטנה
  • ראשון, 21/04, 19:00
  • פיורנטינה
  • מונצה
  • ראשון, 21/04, 21:45
  • אטאלנטה
  • רומא
  • שני, 22/04, 19:30
  • בולוניה
  • מילאן
  • שני, 22/04, 21:45
  • אינטר

כסף קטלני: קנבארו - האלוף שהפך לשכיר חרב

BUY BACK: הוא עזב לריאל במקום לרדת עם יובנטוס לליגה השנייה, חזר כעבור 3 שנים ואפילו דל פיירו לא הצליח לעזור לו. בלם ענק ו/או רודף בצע?

|
פאביו קנבארו חוגג עם ליליאן תוראם (רויטרס)
פאביו קנבארו חוגג עם ליליאן תוראם (רויטרס)

הוא ייזכר לעד בתור אחד הבלמים הגדולים ביותר שידע המשחק אך גם בתור האיש שתמיד סונוור על ידי הכסף הגדול. כשגדל הוא הביא כדורים לדייגו מראדונה הגדול, הוא הוענש על ידי ליאו מסי וניהל יחסים מורכבים עם אוהדי יובנטוס. סיפורו של "שכיר החרב", פאביו קנבארו.

מי מאיתנו לא אוהב סוף טוב? סוף שבו הטובים מנצחים את הרעים, הנסיך מציל את הנסיכה היפה ועוד אינספור דוגמאות שמעלות לנו חיוך על הלחיים. גם בסדרת הכתבות BUY BACK הצגנו בפניכם סיפורים מרגשים על הבנים האובדים ששבו לביתם והתקבלו כמו מלכים - אלברו רקובה חזר לנאסיונל והעניק לה אליפות מתוקה בשניות הסיום, חואן רומן ריקלמה גם הוא שב אחרי שנות נדודים היישר אל ליבם של אוהדי בוקה ואפילו הנמלה האטומית, סבסטיאן ג'ובינקו, הצליח לחזור בפעם השלישית לגברת הזקנה והפעם מהדלת הקדמית.

 
 

למרות כל המעשיות המרגשות בכתבה זאת אל תצפו לסוף טוב - זהו סיפורו של פאביו קנבארו, אחד הבלמים הטובים שידע עולם הכדורגל מאז ומעולם אך גם אחד שתמיד העדיף את הכסף הגדול על אהבת הקהל.

ילד, תביא ת'כדור
אמנם בתקופה האחרונה דווקא האח הצעיר לבית משפחת קנבארו - פאולו, נמצא בכותרות במדינת המגף בשל השעייתו לחצי שנה מקבוצתו נאפולי, אך הרבה לפני שקפטן החמורים הקטנים עלה לעמוד הראשי, הפך אחיו הבכור, פאביו, לתקווה הגדולה של דרום איטליה.

כמו באינספור סיפורי סינדרלה גם סיפורו של פאביו הקטן התחיל אי שם בשכונת עוני בעיר הדרומית, נאפולי. קנבארו נולד למשפחה קשת יום בה האב, פסקוואלה עבד בתור פקיד בנק ושיפוצניק והאם ג'לסומינה עבדה בתור עוזרת בית על מנת לפרנס בכבוד את שלושת ילדיהם. כבר בגיל צעיר, אב המשפחה, כדורגלן עבר בעצמו, זיהה את הכישרון ברגליהם של הזאטוטים ודחף אותם לקבוצות הילדים של בנגולי - קבוצה מקומית ממערב העיר.

מראדונה בנאפולי (GettyImages)
מראדונה בנאפולי. קנבארו הביא לו כדורים (GettyImages)
 

לא חלף זמן רב עד שנאפולי הבחינה בכישרונות הצעירים וצירפה את השניים לשורותיה. את תחילת דרכו בילה פאביו בעמדה הנחשקת ביותר של כל כדורגלן צעיר - מביא כדורים. הבונוס הגדול בתפקיד החדש כלל את הצפייה מקרוב בשני אלילי הילדות של הנער, דייגו מראדונה וצ'ירו פרארה. כמו כל העם האיטלקי גם לבו של פאביו נשבר כשאליל נעוריו מראדונה הדיח בחצי הגמר את נבחרת איטליה במונדיאל ב-1990. ההדחה האכזרית שהתרחשה באצטדיונה הביתי של נאפולי, סאן פאולו, גרמה לקנבארו להוריד את מראדונה מרשימת האלילים ולהמשיך להתמקד בבלם הסקוודרה אזורה, צ'ירו פרארה.

לא חלפו שנתיים מאותה הדחה וקנבארו הגשים את חלומו כשהחל לשתף פעולה עם צ'ירו במרכז ההגנה של הקבוצה הבוגרת של נאפולי. פרארה שמיד הבחין בכישרון הצעיר, לקח אותו תחת חסותו ולימד אותו את כל מה שהוא יודע. כנראה שאפילו הוא לא האמין שיום יבוא וקנבארו יניף את אותו גביע העולם שחמק מאיטליה ב-1990.

קנבארו הספיק לשחק במועדון נעוריו במשך ארבע שנים, אך פשיטת רגל שבסופו של דבר גם גרמה לירידתה של נאפולי לליגה השלישית לא הותירה לראשי המועדון ברירה ושחקני בית רבים נאלצו להימכר כדי לצמצם חובות.

 
 מאז ומתמיד קנאברו רצה לסיים את דרכו ככדורגלן באותו מועדון בו הוא התחיל: "תמיד היה לי את הרצון לחזור לנאפולי - הקבוצה לה שייך ליבי", לצערו חלומו לא התגשם שוב בגלל תאוות בצע לאחר שאאורליו דה לאורנטיס סירב לשלם עליו את סכומי העתק אותם דרש 
 
 
 

קנבארו חתם בפארמה מצפון איטליה וביחד עם ליליאן תוראם וג'יג'י בופון הקים את אחת מחוליות ההגנה הטובות ביותר שנראו בסרייה A. ממבט ראשון קנבארו לא נראה כבלם האיטלקי האידיאלי. בניגוד למרקו מאטרצי, ג'ורג'יו קיאליני ואלסנדרו נסטה שנישאים לגובה מרשים וניחנים בפרצוף אימתני, קנבארו מתנשא לגובה נמוך יחסית של 1.75 מטרים ובייבי פייס שלאורך השנים שיגע את הבנות ממדינת המגף.       

ההתעניינות ממועדוני הפאר לא איחרה לבוא ובשנת 2002 משפחת מוראטי פתחה את הארנק והשקיעה 23 מיליון יורו כדי לצרף את קנבארו לשורות אינטר. ההשקעה הרבה לא השתלמה ויכולת ירודה שנבעה מפציעות חוזרות ונשנות הביאה בסופו של דבר להעברתו של קנאברו מאינטר ליובנטוס. הבלם שעבר תקופה לא פשוטה בכלל בעיר מילאנו, יותר משמח לחזור לשתף פעולה עם חבריו תוראם ובופון שכבר שיחקו ביובנטוס. תחת שרביטו של מאמן הביאנקונרי דאז, פאביו קאפלו, הנוסחה המנצחת שוב עבדה והגברת הזקנה הציגה שוב את חוליית ההגנה האדירה שגם עזרה ליובה לזכות בשתי אליפויות רצופות.

לצערם של צמד הפאביו, קאפלו וקנאברו, אליפויות אלו נשללו מקבוצתם בעקבות פרשת הקאלצ'ופולי שחשפה הטיית משחקים בסרייה A. פרשה זאת גרמה לרעידת אדמה באיטליה ובסופו של דבר הביאה גם לירידתה של יובנטוס לליגה השנייה. בפני קנבארו נותרו שתי אופציות, לרדת עם יובה לליגת המשנה ולהיחרט לעד בליבם של האוהדים, או לחבור למאמנו קאפלו שחתם בריאל מדריד המפוארת. בניגוד לחבריו בופון ודל פיירו, הבלם החליט ללכת אחרי הכסף והתהילה ולחרוץ את גורלו במדינת המגף בתור "טרידוטרה" - כינוי איטלקי השמור ל"יחידי הסגולה" שנטשו את קבוצתם.

פאביו קאפלו (שי לוי)
פאביו קאפלו. הבלם הוותיק הלך בעקבותיו (שי לוי)
 

לא רוצים שכירי חרב! ומה מסי קשור לעניין?
למרות הקריירה האדירה של הבלם הנפוליטני, אקורד הסיום היה צורם. אות הקלון שהודבק לו בעקבות נטישת הספינה הטובעת של הביאנקונרי היה בלתי ניתן למחיקה, ובנוסף היכולת הפנומנאלית שאפיינה אותו במשך כל השנים הלכה ודעכה. למרות הירידה ביכולת, השילוב האיטלקי קנאברו את קאפלו שוב זכה באליפות כשהפעם גם הייתה כשרה למהדרין. ריאל מדריד, שקטעה רצף של שתי אליפויות של ברצלונה, החליטה לשחרר את קאפלו ולהשאיר את קנאברו בודד במערכה.

גם בעונת 2007/08 ריאל וקנאברו סיימו עם תואר האליפות אך הבלם הדגול של מונדיאל 2006 איבד כמעט לחלוטין את הטירוף בעיניים ואת התשוקה למשחק שכל כך אפיינה אותו במשך השנים. די קשה להסביר אך למרות צמד האליפויות של קנבארו בספרד האירוע שזכור לאוהדים הספרדים ממנו הוא אותה פציעה ביזארית בעונתו השלישית והאחרונה במועדון המדרידאי.

אותה פציעה אירעה בקלאסיקו היוקרתי מול ברצלונה. במצב של 0:1 לקטאלונים כל שחקני ריאל יצאו קדימה במטרה להשיג את השוויון מלבד השוער קסיאס והבלם האיטלקי. לצערם של השניים את הכדור האחרון קיבל גאון הכדורגל לאו מסי, שבצ'יפ אדיר מעל קסיאס שלח את קנאברו למפגש חזיתי וכואב עם הקורה באחת הסצינות האחרונות שלו בקדנציה בברנבאו.

מסי חוגג על רקע שחקני אתלטיקו (רויטרס)
מסי חוגג. עשה זאת גם על חשבון קסיאס וקנבארו (רויטרס)
 

למרבה הפלא התחנה האחרונה של פאביו במולדתו הייתה ביובנטוס, אותה קבוצה אותה נטש בבושת פנים רק שלוש שנים לפני. למרות תחנונים רבים של הקפטן דל פיירו מאוהדי הביאנקונרי שיניחו לחברו הוותיק, המחילה לא התקבלה ובמשך שנתיים הבלם נאלץ להתמודד עם שריקות בוז וגידופים על אותה "בגידה" לא נשכחת. רגע השפל מבחינת אלוף העולם לשעבר היה אותה הנפת דגל ענק שליווה את האוהדים השחורים לבנים לאורך כל אותה עונה שבו היה כתוב: לא רוצים שכירי חרב!

אף אחד בוודאי לא הופתע כשסיפור החזרה של הבלם לטורינו הסתיים כעבור שנה אחת בלבד שהותירה לביאנקונרי לשעבר שוב שתי ברירות: לחזור לקבוצת נעוריו או שוב ללכת אחרי הכסף הגדול.

מאז ומתמיד קנאברו רצה לסיים את דרכו ככדורגלן באותו מועדון בו הוא התחיל: "תמיד היה לי את הרצון לחזור לנאפולי - הקבוצה לה שייך ליבי", לצערו חלומו לא התגשם שוב בגלל תאוות בצע לאחר שאאורליו דה לאורנטיס סירב לשלם עליו את סכומי העתק אותם דרש.

פאביו קנבארו. הטוב ביותר בעולם? (רויטרס) (ONE)
פאביו קנבארו עם הגביע העולמי. רגע שלעולם לא יישכח (רויטרס)
 

כמו כל מהלך בקריירה גם אקורד הסיום של החומה האיטלקית נקבע לפי הכסף הגדול. לאחר שקיבל הצעה מפתה לסיים את הקריירה באל אהלי מדובאי עבור דמי כיסמכובדים מהשייחים המקומיים, הוא אמנם טען כי החתימה באיחוד האמרויות היא חלום שהתגשם אך אותו חלום התפוצץ כשקבוצתו ירדה במפתיע ליגה והאשימה אותו בחוסר מאמץ. גם בקבוצתו האחרונה בקריירה כשחקן פעיל סיים פאביו בטונים צורמים לאחר שהכריז על פרישה מכדורגל לאחר 16 משחקים בלבד.

 
 

אסור לפספס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
נגןאיראן: השוער ספג מכות רק כי חיבק אוהדת
איראן: השוער ספג מכות בגלל שחיבק אוהדת
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */